تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805192086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ميراث فرهنگي مازندران: كميته گردشگري مذهبي در آينده‌اي نزديك تشكيل مي‌شود تنها با تكيه بر اعتبارات دولتي نمي‌توان توريسم مذهبي را توسعه داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان ميراث فرهنگي مازندران: كميته گردشگري مذهبي در آينده‌اي نزديك تشكيل مي‌شود تنها با تكيه بر اعتبارات دولتي نمي‌توان توريسم مذهبي را توسعه داد


خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: شهرستان‌ها

رييس سازمان گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي مازندران گفت: قطعاً بدون سرمايه‌گذاري و تنها با تكيه بر اعتبارات دولتي و بخشي‌نگري نمي‌توان توريسم مذهبي را توسعه داد.

رحمت عباس‌نژاد در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه مازندران، اظهار كرد: حوزه مذهبي يكي از پنج بخش بزرگ تقسيم‌بندي‌هاي گردشگري در دنياست كه هر بخشي نياز به ايجاد زيرساخت‌هاي مخصوص به خود را دارد.

وي با بيان اينكه براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي گردشگري بايد به ظرفيت و پتانسيل نوع خاص در توريسم در آن منطقه توجه شود، افزود: به عنوان مثال اگر كشوري در بخش طبيعي استعداد داشته باشد، زيرساخت‌هاي گردشگري و برنامه‌ريزي خود را به سمت گردشگري طبيعي برده و سعي مي‌كند در ديگر بخش‌ها سرمايه‌گذاري كمتري انجام دهد.

عباس‌نژاد با اشاره به اين مطلب كه ايران مي‌تواند در توريسم مذهبي فعال بوده و برنامه‌ريزي كند گفت: نقش مذهب در زندگي و آثار مادي و معنوي مردم ايران به خوبي ديده مي‌شود و بسياري از آثار معماري ما به طور جدي جنبه‌هاي مذهبي دارند.

وي خاطرنشان كرد: ايجاد زيرساخت و دارا بودن يك برنامه‌ريزي مناسب براي توسعه گردشگري مذهبي از ضرورت‌هايي هستند كه با توجه به پتانسيل بالقوه كشور در اين بخش مي‌توان از آنها استفاده كرد.

رييس سازمان گردشگري مازندران مهمترين عامل در توسعه توريسم مذهبي را ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب دانست و افزود: براي توسعه گردشگري ابتدا بايد زيرساخت‌هاي لازم مهيا شود؛ چون مي‌خواهيم در سطح ملي و جهاني براي جذب گردشگر برنامه‌ريزي كنيم.

عباس‌نژاد تصريح كرد: قطعاً بدون سرمايه‌گذاري و تنها با تكيه بر اعتبارات دولتي و بخشي نگري نمي‌توان توريسم مذهبي را توسعه داد.

وي خاطرنشان كرد: تبليغات مطلوب و اينكه اطلاع‌رساني با چه كيفيتي انجام شده و پتانسيل‌ها به مردم در سطح ملي و جهاني شناسانده شده نيز نكته بسيار مهمي به شمار مي‌آيد.

عباس‌نژاد با بيان اينكه گردشگري ديني و مذهبي از فرصت‌هاي بسيار خوب براي دفع خوي استكباري در دنياست اظهار كرد: از طريق گردشگري ديني مردم و جهانيان با مذهب آشنا شده و ظرفيت‌هاي تاريخي و ديني بر جامعه شناسانده مي‌شود.

وي به تلاش مذهب در طول تاريخ براي رفع ظلم و بي‌عدالتي اشاره كرد و گفت: در اين ميان فقط اسلام مورد هجمه قرار نگرفته و استكبار با برنامه‌ريزي دنيا را به سمتي كه دلخواهش است مي‌برد كه در اين ميان توريسم مذهبي مي‌تواند فرصت مناسبي براي حفظ دين باشد .

عباس نژاد در پاسخ به اين سوال كه چگونه مي‌توان اثرات منفي ناشي از گردشگري را خنثي كرد به ايسنا گفت: تبعات منفي نيز به زيرساخت‌ها بر مي‌گردد، اگر زيرساخت‌ها مناسب باشد، قطعاً در مكاني كه گردشگري مذهبي در آنجا پايلوت قرار داده شده و قرار است توسعه يابد مشكلي وجود نخواهد داشت.

وي ادامه داد: مي‌توان در كنار امامزاده‌ها براي خيل عظيم گردشگران كه بخش عمده اي از آنها را كودكان تشكيل مي دهند جاذبه‌هاي خاص ورزشي و تفريحي سالم را فراهم كرد؛ چون آنها در سني نيستند كه معنويت زيارت را دريافت كنند.

عباس نژاد افزود: در معماري مذهبي نيز بايد به گونه‌اي عمل كرد كه مخاطب جذب شود كه البته معماران دوران اسلامي اين كار را انجام داده‌اند.

وي در ادامه بيان كرد: دولت مي‌تواند با انجام مطالعات اوليه، امكان سنجي ظرفيت‌ها، هدايت صحيح زيرساخت‌ها و تبديل موارد فوق به بسته سرمايه‌گذاري نقش مهمي در توسعه گردشگري ايفا كند.

رييس سازمان گردشگري، ساماندهي آژانس‌هاي خدماتي را در توسعه گردشگري مذهبي بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: مهمترين فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي در حال حاضر خروج زائران و برنامه ريزي براي سفر آنهاست.

وي ادامه داد: از سوي ديگر براي شناساندن ظرفيت‌هاي مذهبي ايران به ديگر كشورها فعاليت مناسبي انجام نشده است.

عباس نژاد با بيان اينكه مازندران در افق 1404 به عنوان قطب طبيعت گردي جهان اسلام تعريف شده است افزود: اين استان هم طبيعت و هم ميراث فرهنگي را داراست و تركيب اين موارد با توريسم مذهبي پتانسيل و ظرفيت بالاي مازندران را نشان مي دهد.

وي با اشاره به اين مطلب كه در برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز بايد سالانه 20 ميليون گردشگر خارجي به كشور وارد شود اين تعداد را در حال حاضر 2 ميليون و 600 هزار نفر عنوان كرد و گفت: تا 20 سال آينده بايد به طور متوسط سالانه يك ميليون نفر به تعداد گردشگران اضافه شود و اين يكي از بحث هاي جدي نظام محسوب مي شود.

عباس نژاد ادامه داد: براي تحقق اين امر بايد اطلاعات خود را افزايش دهيم و دولت نيز بايد در بخش آموزش عمومي و همگاني فعاليت خوبي داشته باشد.

وي وضعيت آموزش عالي كشور را در بخش گردشگري نامطلوب برشمرد و به ايسنا گفت: اولين ليسانس و فوق ليسانس در گردشگري ايران به تازگي در حال فارغ التحصيلي هستند و اين در حالي است كه در دهه‌هاي گذشته نگاه توريستي و گردشگري در آموزش عالي و تحصيلات تكميلي بعضي كشورهاي اروپايي ايجاد شده است.

رييس سازمان گردشگري در بخش ديگري از سخنان خود سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري را در توسعه توريسم، سازماني راهبردي دانست و افزود: برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري را سازمان گردشگري انجام داده و محوريت براي سياست گذاري و تعقيب راهبردها اين سازمان است؛ ولي بايد براي اجرايي كردن برنامه‌ها بازوان اجرايي قدرتمندي داشته باشد كه همكاري ساير ارگان‌ها را مي‌طلبد.

عباس‌نژاد رسانه‌ها را فرصت‌ها و ابزارهاي مناسب اطلاع‌رساني به مخاطبان عنوان كرد و گفت: سرمايه‌گذاران، مردم و گردشگران مخاطبان ما هستند كه رسانه‌ها در اطلاع رساني و آموزش همگاني آنها نقش اساسي دارند.

وي ادامه داد: رسانه‌ها مرجعي بسيار مناسب و منابع خوب اطلاعاتي براي تصميم‌گيري مردم هستند.

عباس‌نژاد تصريح كرد: رسانه‌ها بايد خوبي‌ها، قدرت‌ها و پتانسيل‌هاي مثبت را ببينند و آنها را با قدرت برجسته و منعكس كنند.

وي خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي كشوري براي نظام كار مي‌كنند و پر رنگ ساختن نارسايي‌هاي خاص و ورود آنها به حالت جناحي به هيچ وجه پسنديده نبود و در حقيقت ضربه به برنامه‌هاي نظام و دولت محسوب مي‌شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: نقد بايد طوري تنظيم شود كه به اصول اساسي و برنامه‌هاي نظام ضربه نزند.

وي يادآورشد: با ايجاد كميته گردشگري مذهبي در آينده‌اي نزديك محورها و برنامه‌هاي گردشگري مذهبي را در استان سياست گذاري خواهيم كرد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 660]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن