تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806956060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان ورزشى توصيه مى كنند؛ - ورزش را به يك عادت تبديل كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: كارشناسان ورزشى توصيه مى كنند؛ - ورزش را به يك عادت تبديل كنيد
ميان تمايل داشتن به ورزش و پرداختن به آن تفاوت بسيارى وجود دارد. به همين دليل توصيه هايى كه در اينجا آمده واقعاً ذيقيمت هستند. در اينجا ما به ارايه راه حل هايى براى ايجاد انگيزه پرداخته ايم كه توسط بهترين مربيان ورزش پيشنهاد شده اند و نتيجه آنها نيز آزموده شده است. فراموش نكنيد كه زندگى حرفه اى مربيان به ارايه توصيه هاى كارآمد بستگى دارد و اين روش ها واقعاً جواب مى دهند. شايد تعدادى از اين توصيه ها براى جامعه ما كاربرد چندانى نداشته باشد يا در وهله اول به نظر انجام نشدنى برسد اما با توجه به اينكه خوانندگان مجلات اينترنتى در همه جا هستند، تمام موارد را ذكر مى كنيم:

۱. شرط بندى دوستانه
با كسى كه دوستش نداريد- همكارى كه ايده هاى شما را مى دزدد يا همسايه اى پر سر و صدا و بهتر از آن با همكلاس ورزشى لاف زن خود- بر سر چيزى چون يك پيراهن ساده يا هر مورد ارزان ديگر-شرط بندى كنيد. اولين كسى كه ۵ كيلو كم كند، ۶ دقيقه بدود يا ۲۵۰ پرس سينه انجام دهد برنده خواهد بود.
به گفته مايكل (Michael Mejia) مشاور ورزش و سلامت، نكته اينجاست كه شما بايد كسى را به مبارزه دعوت كنيد كه از او بدتان مى آيد- البته اشكالى ندارد كه او تصور كند دوستش داريد- تا مورد شرط بندى هرقدر كوچك باشد، باز هم ميل شديدى به برنده شدن داشته باشيد.

۲. ورزش را به سلامت خود متصل كنيد
كلسترول خون خود را چك كنيد. سپس هدف خود را كاهش ۲۰ درجه از كلسترول بد يا LDL و افزايش ۵ درجه كلسترول خوب يا HDL قرار دهيد. به گفته جان تيفالت (John Thyfault) پزشك و محقق ورزش در دانشگاه كاليفرنيا شما خطر ابتلا به نارسايى قلبى را كاهش داده و در عين حال خود را با هدفى بسيار مهم و محكم مسلح كرده ايد. پس از يك ماه ورزش، از پزشك خود بخواهيد نسخه اى براى آزمايش مجدد خونتان بنويسد. بررسى تفاوت ميزان كلسترول قبل و بعد از ورزش، انگيزه لازم براى ادامه دادن را به شما خواهد داد.
۳. همراه ورزشى خود را عوض كنيد
پرداختن به تمرين هاى ورزشى با همراهى كه شما را وادار مى كند هر جلسه سر ساعت در كلاس حاضر شويد تا مدتى مفيد خواهد بود اما هرچه شما با يار ورزشى خود رفاقت بيشترى پيدا كنيد، غيبت از جلسات ورزشى برايتان آسانتر مى شود. به گفته ژاكلين واگنر (Jacqueline Wagner)مربى ورزش اهل نيويورك دوستان صميمى و اعضاى خانواده هميشه يار ورزشى خيلى خوبى نيستند زيرا به شما اجازه مى دهند در انجام حركات سستى كرده يا در جلساتى حاضر نشويد. براى احتراز از چنين وضعيتى، هر چند ماه با يار ورزشى جدى و جديدى به تمرين بپردازيد.

۴. رقابت كنيد
در زمينه ورزش يا فعاليتى كه دوست داريد و از آن لذت مى بريد به طور جدى به تمرين پرداخته و در آن آموزش ببينيد تا بتوانيد در مسابقات شركت كنيد. مسابقات ورزشى در سطح آماتورى معمولا به نوعى در هر كشور، شهر و شهرستان اجرا مى شود، با يك تحقيق از باشگاهها يا اداره تربيت بدنى شهر خود مى توانيد از چنين مسابقاتى باخبر شده براى شركت در آنها آماده شويد. بيشترين موارد رقابتى در زمينه شنا، فوتبال، واليبال، زيبايى اندام، ورزشهايى چون دو و در كل ورزشهايى هستند كه امكان شركت افراد آماتور در آنها وجود داشته باشد.

۵. به چربى ها فكر كنيد
بدن شما چربى را در يك زمان ذخيره كرده و مى سوزاند اما همواره يكى از اين دو كار را سريعتر از ديگرى انجام مى دهد. درك اين مطلب كه در هر زمان به خصوص بدن شما در حال چاقتر شدن يا لاغرتر شدن است، موجب مى شود كه شما نسبت به بدن خود آگاه بوده و از پرخورى و كم تحركى اجتناب كنيد.
۶. هر روز شكم خود را معاينه كنيد
انگشتان خود را روى شكم خود قرار داده و نفس عميقى بكشيد به طورى كه شكم حجيم شود. در حالى كه نفس را بيرون مى دهيد، عضلات شكم را منقبض كرده و انگشتان خود را به سمت عضلات منقبض شكم فشار دهيد. حالا انگشتان را ببنديد و شكم خود را بين انگشتان بگيريد، به گفته تام سيبورن (Tom Seabourne) پزشك و نويسنده، بخشى كه در ميان انگشتانتان گرفته ايد، چربى خالص است. اگر هر بار ۳۰ دقيقه قبل از ورزش اين كار را انجام دهيد و مقدار چربى شكم خود را لمس كنيد، به ندرت از رفتن به جلسه ورزشى منصرف خواهيد شد.

۷. با همسر و فرزندانتان قرارداد ببنديد
قانون اين است: شما روزى يك ساعت زمان آزاد داشته باشيد، به شرط آنكه اين زمان را به ورزش اختصاص دهيد و در مقابل چنين فرصتى هم به همسر و فرزندتان بدهيد. به اين ترتيب شما مى توانيد در اين يك ساعت، بدون هيچ فشارى از جانب امور جارى منزل به ورزش بپردازيد يا اين زمان را هدر داده و همچنان يك شوهر چاق و فرسوده باقى بمانيد. دارن (Darren Steeves) مربى ورزش كانادايى مى گويد: از آنجايى كه اين برنامه در راه سلامتى شما عمل مى كند، دليلى براى رد آن وجود ندارد و شما علاوه بر اينكه مى توانيد بدون احساس گناه ورزش كنيد، الگوى مناسبى نيز براى فرزندان خود خواهيد بود.

۸. يكCD موسيقى مخصوص ورزش گلچين كنيد
تحقيقات نشان مى دهند مردانى كه به ورزش با دستگاههايى چون دوچرخه ثابت يا تردميل علاقه دارند يا به پياده روى مى پردازند، هنگام شنيدن موسيقى محبوب خود بسيار بهتر و بيشتر از مردانى كه موسيقى نمى شنوند ورزش مى كنند. پس يك CD از محبوب ترين ترانه هاى شاد و پر تحرك خود گلچين و كپى كنيد و هنگام ورزش بشنويد.

۹. براى ورزش خود از قبل برنامه ريزى كنيد
در ابتداى هر ماه، تمام برنامه ورزش خود را به طور كامل مشخص كرده يادداشت كنيد و با انجام شدن هر يك، آن را در فهرست علامت بزنيد. براى يك ماه عادى، شما مى توانيد مجموعه اى از ۱۶ جلسه ورزش را اجرا كنيد. اگر هر يك از اين برنامه ها اجرا نشد، آن را در ماه بعدى بگنجانيد. از ابتدا حواستان به وضعيت هوا باشد و براى اتفاقات غير منتظره نيز وقتى بگذاريد. اگر بتوانيد از قبل براى هر مورد احتمالى آمادگى داشته باشيد، پرداختن شما به ورزش ۴۰ درصد بيش از حالتى خواهد بود كه ماه را بدون برنامه آغاز كنيد.

۱۰. ورزش سنگين را براى اول كار بگذاريد
اگر براى به پايان رساندن تمرين هاى با وزنه خود مشكل داريد، برنامه ورزشى خود را از همين قسمت سخت آن آغاز كنيد. به گفته جان ويليامز (John Williams) به اين ترتيب شما پس از انجام اين بخش، به مرحله اى مى رسيد كه تمرين هاى آن را دوست داريد و براى زودتر رسيدن به اين بخش سعى مى كنيد مرحله اول را حتما به پايان برسانيد.

۱۱. هر دو ماه يك تست چربى سنجى انجام دهيد
اين كار به شما امكان مى دهد تا در زمانى مشخص از آخرين اطلاعات مربوط به وضعيت بدن خود مطلع شويد و ببينيد كه آيا چربى از دست داده و عضله آورده ايد يا خير. هنگامى كه نتيجه كوشش هاى شما ملموس و مستند باشد، بهترين انگيزه را به دست آورده ايد. معمولا باشگاهها اين كار را به صورت رايگان يا با دريافت مبلغ مختصرى انجام مى دهند. فقط متوجه باشيد كه اين تست هر مرتبه توسط همان شخص قبلى انجام شود.

۱۲. كارى كه دوست نداريد را انجام ندهيد
دكتر جان راگلين (John Raglin)، روانشناس ورزشى مى گويد هرگاه احساس كرديد كه ورزش خود را دوست نداريد، ورزش ديگرى را جايگزين آن كنيد. اگر از رفتن به باشگاه بدتان مى آيد، به ورزش در منزل بپردازيد، اگر از تردميل خوشتان نمى آيد، طناب بزنيد، با دمبل ورزش كرده يا اصلا به سراغ ورزشى جديد چون بسكتبال برويد. در يك كلام: اگر از برنامه ورزشى خود خسته شده ايد، يك برنامه جديد پيدا كنيد.

۱۳. حركت كنيد
در روزهايى كه در حال و هواى ورزش كردن نيستيد، به باشگاه برويد و تنها حركات مورد علاقه خود را انجام داده يا با دستگاه محبوبتان مقدارى كار كنيد. احتمال اينكه با آغاز به حركت، كل برنامه ورزشى را انجام بدهيد هم وجود دارد. مهم اين است كه رو مبل ننشينيد و تنبلى نكنيد. حركت كنيد و اگر نمى توانيد به طور كامل ورزش كنيد، مقدارى جنب و جوش داشته باشيد.

۱۴. بدن خود را از دريچه چشم همسرتان ببينيد
از همسر خود بخواهيد كه كمى بدجنس باشد و ناخوشايندترين مشخصات بدنى شما را عنوان كند. اين قسمت هاى غير جذاب-شكم، بازوهاى افتاده، چربى پهلو و…- براى همسرتان را در دستور كار ورزش خود قرار دهيد و ۴ هفته تنها به كار بر روى آن بپردازيد. سپس مجدداً نظر وى را جويا شويد. تغيير نظر همسرتان از منفى به مثبت، يكى از قوى ترين انگيزه هاست.
۱۵. از خودتان حق السكوت بگيريد
يك عكس با بالاتنه لخت از خود گرفته و براى يك دوست قابل اعتماد و اندكى بدجنس بفرستيد و از او بخواهيد كه اگر تا ۱۲ هفته بعد، عكسى كه در آن تغييرات كلى در شما ايجاد شده، برايش نفرستيد، او آن را در اينترنت پخش كند! پيشنهاد ديوانه وار اما بسيار مؤثرى است، مگر نه
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن