تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816762434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - حلاليت‌طلبي احمد توكلي از حسين موسويان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - حلاليت‌طلبي احمد توكلي از حسين موسويان
سياست - حلاليت‌طلبي احمد توكلي از حسين موسويان

محمدرضا يزدان‌پناه : بازار حلاليت‌طلبي چهره‌هاي شاخص اصولگرا اين روزها داغ‌داغ است. پس از آنكه احمد جنتي دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه‌هاي نماز جمعه دو هفته پيش تهران از افرادي كه حق‌شان را ضايع كرده، طلب حلاليت نمود، احمد توكلي رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس و مدير سايت «الف» نيز با انتشار نامه‌اي خطاب به حسين موسويان از او حلاليت طلبيد. آنگونه كه توكلي در متن نامه فوق توضيح داده، ‌اين حلاليت‌طلبي به علت اتهاماتي است كه سايت تحت مديريت او به نقل از مقامات دولتي و پارلماني به سخنگوي تيم سابق مذاكره‌كننده هسته‌اي وارد كرد، اما در بررسي‌هاي بعدي توكلي مشخص شد كه اين اتهامات نه در قرار نهايي قاضي اول، كيفرخواست دادستان و حكم دادگاه و نه در اكثر گردش كارهاي وزارت اطلاعات وجود ندارند. به اين ترتيب، رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس يك گام بلند ديگر براي ارائه چهره‌هاي معتدل و منطقي از خويش به افكار عمومي و جريانات سياسي برداشت. چهره‌اي كه به‌طور خاص پس از آغاز به كار سايت «الف» و مشي نسبتا متفاوت اين پايگاه خبري در قبال اصلاح‌طلبان و مخالفان به نسبت سايت‌ها و رسانه‌هاي نزديك به دولت نهم، تقويت شد. با وجود اين، سايت «الف» در ماجراي بازداشت «حسين موسويان» معاون مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام و سخنگوي تيم سابق مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان، هم‌صدا با رسانه‌هاي دولتي و حامي دولت به طرح اتهامات متعددي عليه او پرداخت. اتهاماتي كه عمدتا سه موضوع جاسوسي، فروش اطلاعات كشور به بيگانگان و اقدام عليه امنيت ملي را شامل مي‌شد. موسويان روز نهم ارديبهشت‌ماه سال 86 در منزل مسكوني خود بازداشت و 10روز بعد با وثيقه 200 ميليون توماني يكي از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام آزاد شد. پرونده قضايي وي يكي از جنجالي‌ترين و پرهياهوترين پرونده‌هاي قضايي ايران در چند سال اخير بوده كه ابعاد گسترده داخلي و بين‌المللي را به خود گرفت. با وجود اين و در حالي‌كه همزمان با در جريان بودن پرونده سخنگوي تيم سابق مذاكرات هسته‌اي ايران، مقامات ارشد دولتي به همراه رسانه‌هاي حامي خود انواع و اقسام اتهامات را به موسويان وارد مي‌كردند، با حكم دادگاه از موارد اتهامي اصلي تبرئه شد.

توكلي: اميدوارم خداوند جبران مافات كند
متن نامه احمد توكلي به حسين موسويان به اين شرح است: پس از شكايت آقاي موسويان از سايت «الف»، براي دفاع از خويش تمامي دعاوي شاكي يا وكلايش عليه «الف» را بررسي كردم. تقريبا تمامي اخبار منتشرشده مورد اعتراض در سايت، يا از زبان مقامات رسمي مانند رئيس‌جمهور، سخنگوي دولت، وزير اطلاعات و سخنگوي كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس يا از منابع خبري ديگر نقل شده بود. وكلاي شاكي مدعي بودند كه اكثر موارد مطروحه در رسانه‌ها عليه موكل آنها صحت نداشته بلكه اساسا وزارت اطلاعات يا دادستاني آنها را در مكتوبات خويش نياورده‌اند. آقاي موسويان نيز كه از سال‌ها پيش يكديگر را مي‌شناختيم و در مواردي همكار نيز بوده‌ايم، در تماس تلفني في‌مابين گله‌مندانه از من خواست كه براي پاسخگويي اخروي تحقيق كنم و اگر معلوم شد اتهامات بي‌اساس است اقدام مناسب صورت دهم. براين اساس با تلاش چهار ماهه و با كوشش فراوان توانستم اسناد رسمي زيادي را ببينم و با برخي مسوولان ذي‌ربط مكررا گفت‌وگو كنم. نتيجه كار، اثبات اجمالي دعاوي آقاي موسويان در بي‌اساس بودن اكثر مطالب نقل‌شده در «الف» بود. پيش از آنكه به آن موارد اشاره كنم لازم است يك نكته مهم را تذكر دهم. گرچه بنده در رويكرد سياست خارجي و نحوه حكمراني و ويژگي‌هاي لازم حكمرانان و نحوه برخي مراودات خارجي با آقاي موسويان و جريان حامي‌شان اختلافاتي دارم و يكسان نمي‌انديشم (كه اين بيانيه درصدد ورود به اين مباحث نيست)، ولي حساب اين مسائل، از حساب ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و همه افراد جامعه، از هم جداست و هرگاه درباره آبروي فردي، اشتباهي در رسانه‌اي سرزند، جبران آن شرعا و قانونا الزامي است. اما بررسي‏هاي اينجانب نشان داد كه اتهاماتي كه در زير مي‌آيد در قرار نهايي قاضي اول، كيفرخواست دادستان و حكم دادگاه وجود ندارد، و حتي اكثرا در گردش كار وزارت اطلاعات نيز نيامده ولي متاسفانه «الف» نيز آنها را منتشر كرده است:
1- مهم‌ترين اتهام موسويان درباره يك سري اسنادي بوده درباره مراكز امنيتي ايران در اروپا كه در اختيار انگليسي‌ها قرارداده كه در نهايت به دست سرويس امنيتي انگليس(MI6) افتاده است.
2- موسويان در سال گذشته [1385] در50 روز سفر خارجي، ملاقات‌هاي زيادي با طرف‌هاي اروپايي تحت پوشش سرويس‌هاي اطلاعاتي، داشته است.
3- اتهام جاسوسي هسته‌اي حسين موسويان تاييد شد.
4- موسويان در تماسي با سيروس ناصري، متهم پرونده كيش اورينتال، از وي خواسته به ايران برنگردد و بدين‌ترتيب او را از تله‌اي كه وزارت اطلاعات با هماهنگي متكي و لاريجاني برايش گذاشته بودند رهانيد.
5- وي با يك ديپلمات آمريكايي به مدت طولاني ارتباط داشته است.
6- موسويان در منزل شخصي‌اش دستگير شد. در منزل وي تجهيزات فيلمبرداري نصب شده بود و فيلم بازداشت وي در اختيار خانواده‌اش است.
7- وي اسناد مهمي به اروپايي‌ها داده است.
8- او يك سند فوق‌سري به سفارت لندن در تهران داده است.
9- برخي مصوبات شوراي عالي امنيت به دست بيگانگان رسيده كه احتمالا كار موسويان بود.
10- موسويان در يك مكالمه تلفني به طرف خارجي گفته كه با كمك شما مجلس هشتم را فتح خواهيم كرد.
11- برخي اسناد مربوط به دوره قبلي وزارت اطلاعات هم توسط موسويان به انگليسي‌ها داده شده است.
12- موسويان در يك مذاكره پنهاني به طرف انگليسي يادآور شده كه دولت اعتبارات مركز تحقيقات استراتژيك را كاهش داده و با تقاضاي وي طرف انگليسي هزينه برگزاري چند كنفرانس در داخل و خارج كشور را پرداخته است.
13- موسويان در مكالمه تلفني با طرف غربي از آنها مي‌خواهد در صدور قطعنامه عليه ايران تسريع كنند.
اينجانب به خاطر اين مشاركت ناخواسته در آسيب ديدن ناحق آبروي آقاي سيدحسين موسويان و خانواده‌اش، از آنان حلاليت مي‌طلبم و اميدوارم خداوند اين كار مرا جبران مافات قرار دهد. از حساسيت به‌جاي وزير محترم اطلاعات نسبت به آنچه در مراودات خارجي مي‌گذرد و دقت وي در سخن گفتن نيز تقدير مي‌كنم.
واكنش عجيب خبرگزاري‌ دولت
در حالي‌كه احمد توكلي در نامه حلاليت‌طلبي خود خطاب به موسويان به صراحت عنوان كرد كه «تمامي اخبار منتشره شده مورد اعتراض موسويان در سايت «الف» يا از زبان مقامات رسمي مانند رئيس‌جمهور، سخنگوي دولت، وزير اطلاعات، سخنگوي كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس يا از منابع خبري ديگر نقل شده، خبرگزاري دولتي جمهوري اسلامي در اقدامي عجيب با انتخاب تيتر «اخبار الف بي‌اساس بوده است» به نقل از توكلي، تلاش كرد تا اين مسئله را تنها به اين سايت منتسب كند. خبرگزاري دولت در ادامه بدون اشاره به انعكاس گسترده اخبار متعدد درخصوص موسويان به نقل از مقام‌هاي دولتي توسط خود، آورده است: «سايت الف در مطالب و اخبار متعددي حسين موسويان را به جاسوسي و ارائه اطلاعات به بيگانگان متهم كرده بود.»
حلاليت‌طلبي توكلي از موسويان به دنبال آن رخ داد كه سخنگوي تيم سابق مذاكرات هسته‌اي ايران پس از تبرئه از اتهام جاسوسي، از برخي سايت‌هاي خبري مانند انصارنيوز، سپهرنيوز و «الف» شكايت كرد. «الف» پيش از اين به علت انتشار اخبار مربوط به مدرك تحصيلي علي كردان وزير كشور به مدت دو هفته توقيف بود.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن