تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با انتقال فرماندهي از پترائوس به اوديرنو انجام شد؛ سفر وزير دفاع آمريكا به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: همزمان با انتقال فرماندهي از پترائوس به اوديرنو انجام شد؛ سفر وزير دفاع آمريكا به عراق
وزير دفاع آمريكا ديروز در سفري غيرمنتظره وارد بغداد شد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري اصوات العراق، محمد العسگري سخنگوي رسمي وزارت دفاع عراق اعلام كرد: رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا ديروز در سفري اعلام نشده وارد بغداد شده است.
به گفته اين سخنگو، گيتس ديروز با نوري مالكي، نخست وزير و عبدالقادر محمد العبيدي، وزير دفاع عراق ديدار كرد.
رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا ديروز پيش از سفر به عراق در ميان خبرنگاران در واشنگتن اظهارداشت: اگرچه قرار نيست از ميزان گردانهاي جنگي آمريكا به عراق در سال جاري كاسته شود اما وي انتظار دارد كه نقش رزمي نيروهاي آمريكايي در عراق كاهش يابد.
گيتس گفت: قطعاً ما در حال تغيير مأموريت در عراق هستيم و با تقويت نيروهاي امنيتي عراق و به عهده گرفتن مسؤوليتهاي بيشتر، نقش نيروهاي آمريكايي كاسته مي شود.
نيروهاي امنيتي عراق مسؤوليت امنيتي 11 استان از 18 استان عراق را بر عهده گرفته اند.
وزير دفاع آمريكا نقش رو به افزايش نيروهاي آمريكايي در عراق را فعاليتهاي اطلاعاتي و برنامه هاي نظارتي دانست كه نقش مهمي در ريشه كني فعاليتهاي شبه نظاميان در عراق ايفا مي كند.

پترائوس: در افغانستان به اقداماتي بيش از عمليات نظامي نياز است
ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهاي آمريكا در عراق اظهارداشت: تجربه در عراق نشان مي دهد براي فروخواباندن خشونتهاي فزاينده در افغانستان علاوه بر اقدامات نظامي به پيشرفتهاي سياسي و اقتصادي نيز نياز است.
به گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، اظهارنظر ژنرال پترائوس همزمان با شدت يافتن بحث اعزام سربازان آمريكايي مستقر در عراق به افغانستان در رقابتهاي رياست جمهوري آمريكا بيان شد.
پترائوس كه بخاطر جلوگيري از وقوع جنگ داخلي در عراق بسيار مورد تمجيد و تحسين مقامات آمريكايي قرار گرفته قرار است، قرار است رياست فرماندهي مركزي ارتش آمريكا در خاورميانه را عهد ه دار شود.
قرار است پترائوس امروز در مراسمي در ستاد مركزي ارتش آمريكا در غرب بغداد سمت فرماندهي نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق را به ژنرال ري اوديرنو واگذار كند.
پترائوس اظهارداشت: در مورد افغانستان با شرايطي روبرو هستيم كه در آن مي توان دريافت تصميم گيريها و گرايشات فرماندهان در جهت اشتباه رقم خورده است.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن