تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806954906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد بر بازي NFS SHIFT


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: Speed، این جمله شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ سرعت، اتومبیل، جنون و هر چیزی که مربوط به مسابقات غیر‌قانونی است. اما این جمله به پایان راه معنایی خود رسیده، دیگر این NFS یک NFS واقعی نیست. هر آنچه از NFS به یاد داشتید دور بریزید چون NFS Shift جزء اینکه فقط نام NFS را یدک می‌کشد هیچ ربطی به نسخه‌های قبلی این بازی ندارد و شما کاملاً با یک بازی جدید روبرو هستید.


Speed، این جمله شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ سرعت، اتومبیل، جنون و هر چیزی که مربوط به مسابقات غیر‌قانونی است. اما این جمله به پایان راه معنایی خود رسیده، دیگر این NFS یک NFS واقعی نیست. هر آنچه از NFS به یاد داشتید دور بریزید چون NFS Shift جزء اینکه فقط نام NFS را یدک می‌کشد هیچ ربطی به نسخه‌های قبلی این بازی ندارد و شما کاملاً با یک بازی جدید روبرو هستید.

این بازی را از دو منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد. اول اینکه آیا این بازی را یک NFS بنامیم و آنرا با شماره‌های قبلی این بازی مقایسه کنیم یا اینکه این بازی را صرفاً یک ریسینگ بنامیم و آن را در این سبک به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم. مشکل است که انتخاب کنیم ولی مسئولین EA تصمیم خود را گرفته‌اند. آنها می‌خواهند این بازی با Forza و Gran Turismo مقایسه شود. NFS سال‌های بسیار خوبی داشت سال‌هایی مانند Hot Pursuit 1 و 2 همچنین Underground 1 و 2 و گل سرسبد این سری یعنی Most Wanted که هیچ‌گاه از اذهان خارج نمی‌شود. EA کار سختی را شروع کرد، هر سال یک NFS باعث افت شدید کیفیت این بازی شد و ما شاهد عناوینی مانند Pro Street و Undercover بودیم که بد و بدترین نسخه‌های این سری بودند. اما حالا چه؟ EA ساخت نسخه‌ی جدید این بازی را به دستان توانمند استودیوی Slightly Mad Studios سپرد، کسانی که قبلاً عناوین GTR 1 و 2 را در کارنامه‌ی خود داشتند؛ در نتیجه به سبک شبیه سازی علاقه‌مند بودند و NFS را هم به همان سو بردند و هم‌اکنون ما شاهد نتیجهی کار آنها هستیم.



دیگر از داستان و مامور بازی خبری نیست، شما به صورت کاملاً قانونی در پیست‌های معروف دنیا به مسابقه می‌پردازید، پیستهای کاملاً شبیه‌سازی شده به طوری که با نمونه‌ی اصلی تفاوتی ندارند. وسعت دید بسیار بالا است و همه چیز به بهترین شکل طراحی شده و سر جای خود قرار گرفته است. شما باید در این پیست‌ها با اتومبیل‌های اسپرت و سوپراسپرت معروف دنیا به مسابقه بپردازید، اتومبیل‌هایی که از روی مدل واقعی ساخته شده‌اند. طراحی ظاهری این اتومبیل ها 95 درصد بدون نقص است و از آن گذشته طراحی محیط داخل این اتومبیل‌ها جالب توجه است. قسمت داخلی اتومبیل یا کاکپیت (Cockpit) بسیار زیبا و اورجینال طراحی شده، حتی بعد از اینکه کاکپیت را ارتقاء دادید فرمان و سایر اجزایی که ارتقاء داده شده‌اند با همان کیفت قطعه‌ی اصلی بر روی ماشین سوار می‌شود. EA بسیار بر روی این دوربین (دوربین Cockpit) مانور می‌داد و تمامی تریلر‌هایی را که از این بازی پخش می‌کرد را با دید کاکپیت نمایش می‌داد. وقتی شما ماشین را ارتقاء می‌دهید تاثیر مستقیم در کاکپیت دارد، مثلا اگر بر روی ماشین NOS نصب کنید می‌توانید کپسول‌ها را در قسمت کمک‌راننده مشاهده کنید و دکمه‌هایی که در داشبورد برای استفاده از آن تعبیه شده را ببینید. وقتی از داخل کاکپیت در حال مسابقه هستید کمی احساس محدود بودن دید به شما دست خواهد داد، البته این طبیعی است چون عملاً هیچ بازی‌ای در سبک ریسینگ ساخته نشده که این حس را به شما القا نکند ولی باید در یک مقایسه با نسخه‌ی دموی عنوان Forza 3 بگویم کاکپیت NFS Shift کمی مشکل دارد و می‌توانست بهتر از این باشد. مشکل دوم کاکپیت طراحی نامناسب بعضی اجزای کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت است.

اگر این اجزا را نبینید خوش به حال شما ولی اگر آنها را ببینید متوجه‌ی حرف من خواهید شد. مشکل سوم و مشکل نهایی کاکپیت عدم تاثیر پذیری از تصادفات است، یعنی وقتی تصادفی روی می‌دهد هیچ تغییری در داخل کاکپیت دیده نمی‌شود، هیچ‌چیز خراب نمی‌شود و همه چیز سر جای خودش است. اما این قضیه برای قسمت خارجی اتومبیل کمی بهتر است. بعد از هر تصادف در ظاهر ماشین تغییراتی صورت می‌گیرد که البته با شدت برخود اصلاً رابطه‌ی منطقی ندارد به طوری که در شدید‌ترین برخورد‌ها چیزی جز ترک خوردن شیشه‌ها و کمی هم خم شدن بدنه چیز دیگری عایدتان نمی‌شود. با توجه به اینکه هنگام تصادف تعداد ماشین‌ها افزایش میابد و دود هم به قضیه اضافه می‌شود و نیاز به پردازش برای تخریب اتومبیل هم افزایش میابد ولی با تمام این اوصاف باز هم بازی در 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود و بسیار به ندرت پیش می‌آید که شاهد افت فریم باشیم.


البته بخش صوتی این قسمت بسیار موفق بود چون بعد از برخورد بسته به شدت آن صحنه در جلوی چشمان راننده طار می‌شود و فریاد می‌کشد و شروع به نفس نفس زدن می‌کند و می‌توانید صدای قلب او را بشنوید (هیجان بهتر از این؟!). صدای اتومبیل ها را نمی‌توان نقطه‌ی قوت بازی نامید زیرا کم‌کاری در آن دیده می‌شود و آنطور که باید از آب در نیامده. صدای برخوردها خوب است و حس تصادف را بصورت نسبی به بازیباز القا می‌کند، همچنین صدای ترمز‌ها و کشیده شدن لاستیک بر روی زمین هنگام Drift و یا زمانی که ماشین Take Off می‌کند (چه در خاکی و چه در آسفالت) بسیار خوب هستند. موسیقی بازی را می‌توان عنصر خنثی بخش صدا عنوان کرد که نه خوب است و نه بد، البته تمایلاتی به سمت خوب بودن را دارد.

تصادف در بازی بسیار زیاد اتفاق خواهد افتاد چون کنترل ماشین زیادی Simulation است و اصلاً آسان نیست که با آن به رانندگی بپردازید. تمام حواستان باید جمع باشد که از جاده خارج نشوید و یا به موقع ترمز بگیرید چون در غیر این‌صورت می‌توانید خود را در گوشه‌ی پیست در قسمت خاکی ببینید و یا اینکه به شدت با دیواره‌ی کنار پیست برخورد خواهید کرد. البته گزینه‌های بسیار خوبی برای اینکه شما راحت‌تر این بازی را انجام دهید وجود دارد. شما می‌توانید در بخش تنضیمات گزینه‌هایی از جمله ترمز های ABS، سیستم ضد هرزگردی، سیستم کنترل تعلیق را برای ماشین فعال کنید. همچنین گزینه‌هایی وجود دارد که با فعال کردن آنها می‌توانید کنترل ماشین را باز هم آسان‌تر کنید، بدین صورت که شما می‌توانید برای فرمان و ترمز ماشین کمی از هوش مصنوعی کمک بگیرید به طوری که برای اینکه ماشین از کنترل شما خارج نشود (که در هر صورت می‌شود) سیستم کمک هندلین به کمک شما می آید و بعضی اوقات جای شما به ماشین فرمان می‌دهد، همچنین برای اینکه به موقع ترمز بگیرید سیستم کمک ترمز به کمک شما می آید تا با دیوار برخورد نکنید و یا به دلیل سرعت بالا از پیست خارج نشوید.

در مورد هوش مصنوعی صحبت شد، باید بگویم چیز‌های جدیدی را برای اولین بار در NFS شاهد هستیم؛ مثلاً در یک مسیر مستقیم برای اینکه شما از آنها پیشی نگیرید راه شما را سد می‌کنند و برای پیشی گرفتن از شما راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند تا به مقصود خود برسند. اگر به آنها ضربه بزنید قانون سوم نیوتن را برای شما به صورت عملی تشریح می‌کنند (هر عملی را عکس العملی است برابر با آن و در خلاف جهت آن!). البته گاهی آن‌ها شروع کننده هستند زیرا شما سرعت آنها را کند می‌کنید، در نتیجه آنها از پشت به شما ضربه می‌زنند و اگر در اینجا کمی سرعت عمل به خرج دهید می‌توانید با جای خالی دادن آنها را از جاده منحرف کنید.


در بازی بیش از 18 جاده وجود دارد که از هر جاده بیش از 5 نقشه برای مسابقه طراحی شده. در این بین شما می‌توانید انواع مسابقات را انجام دهید، مسابقاتی مانند Time Attack و Car Battle و همچنین مسابقه‌ی بسیار پر‌طرفدار Drift و ... . به لطف کثرت نقشه و تنوع در مسابقه‌، بازی هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود. در بازی شما می‌باید مسابقه را انجام دهید و در آن برنده شوید، این اولین ماموریت شما برای هر مسابقه است اما در مرحله‌ی دوم شما باید بین 1 تا 3 ماموریت فرعی را هم انجام دهید تا تعداد ستاره‌های شما بالا رفته و همچنین امتیازات شما برای بالا رفت Level شما افزایش پیدا کند. این ماموریت‌های فرعی شامل بدست آوردن 600 امتیاز‌، 1200 امتیاز، از جاده خارج کردن چند ماشین، بدون تصادف پیمودن یک دور و ... . شما در نهایت می‌توانید به Level 50 دست پیدا کنید و آنگاه تمام چیزهایی که در بازی وجود دارد را آزاد کرده‌اید. در بازی شما مشکل مادی نخواهید داشت و همواره پول خوبی در می‌آورید، البته به شرط اینکه در مسابقات مقام خوبی کسب کنید.

همچنین در بازی حدود 55 اتومبیل وجود دارد که در چهار Tire و یک بخش اتومبیل‌های مخصوص Drift دسته بنده می‌شوند. این ماشین‌ها همگی اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت موجود در دنیا هستند. برای این اتومبیل‌ها مشخص شده که کدام محور عقب هستند و کدام محور جلو و کدام جفت محور‌، همچنین مشخص شده که کدام اتومبیل برای مسابقه‌ی Drift مناسب است، علاوه‌بر‌این مشخص شده که هر اتومبیل مربوط به کدام منطقه است؛ یک گزینه‌ی دیگر که برای بعضی اتومبیل‌ها وجود دارد گزینه‌ی Work است؛ این گزینه به شما اجازه می‌دهد که اتومبیل خود را بعد از این که به طور کامل Upgrade کردید به یک Level بالاتر ببرد و آن هم تبدیل اساسی اتومبیل به یک اتومبیل مسابقه Le Mans است. با این ارتقاء، اتومبیل شما به طرز باور نکردنی تغییر می‌کند، از ظاهر ماشین و کاکپیت گرفته تا سیستم موتوری اتومبیل. در مورد زیبا سازی و رنگ آمیزی اتومبیل باید بگویم برای این کار شما 5 نمونه کار آماده دارید که نمونه‌های معروف برای مسابقه هستند و از روی مدل واقعی طراحی شده‌اند و همچنین یک لیست بی‌انتها از انواع نقاشی‌ها و اشکال با رنگهای مختلف برای زیبا سازی ظاهری اتومبیل‌. حال سوال اینجاست که آیا هنوز هم می‌توانیم اسپویلر‌ها و باله را تغییر دهیم و آنها را به شکل دلخواه در بیاوریم؟ جواب منفی است، این بخش هم مانند Forza 2 به بخش آیرودینامیک ملحق شده و به صورت پکیج در اختیار شما قرار دارد و استفاده از آن برای بهبود آیرودینامیک اتومبیل مؤثر است. در بازی بخش تیونیگ ماشین‌ها هم وجود دارد. این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود، قسمت اول که مخصوص آماتور‌ها است و ماشین را در چهار پارامتر مورد تغییر قرار می‌دهند و قسمت دوم مخصوص حرفه ای‌ترهاست که البته چیز زیادی برای گفتن ندارد.


در مورد بخش Online بازی باید گفت بسیار لگ دارد ولی در مجموع بسیار مفرح است. شما می‌توانید وارد بخش آنلاین شوید و امیدوار باشید که می‌توانید بازی را بدون تصادف به پایان برسانید ولی باید گفت خیلی به ندرت این اتفاق خواهد افتاد زیرا شما معمولاً با کسانی به بازی می‌پردازید که عملاً چیزی از بازی نمی‌دانند و فقط آمده‌اند کمی مسخره بازی در بیاورند و بخندند!

مانند قسمت Career، در بخش Online با انجام هر مسابقه شما امتیازاتی دریافت می‌کنید و می‌توانید Level خود را بالا ببرید و همچنین پول دریافت کنید. علاوه‌براین وقتی در بازی میانبر بزنید یک اتفاق بسیار بد خواهد افتاد و آن این است که شما برای چند ثانیه حرکتتان کند می‌شود و این برای جریمه است، این کار نه‌تنها شما را عصبانی می‌کند بلکه رانندگان پشت سر شما را هم عصبانی می‌کند چون آنها هم مجبورند سرعتشان را کم کنند تا به شما برخورد نکنند.

در مورد مسابقه‌ی Drift باید گفت بسیار مهیج است و شما از بازی کردن آن لذت خواهید برد ولی یک مشکل دارد. چه در بخش Career و چه در بخش Online شما تنها 11 اتومبیل برای این مسابقه در اختیار دارید؛ این اتومبیل ها به صورت اتوماتیک برای این مسابقه سفارشی می‌شوند تا راحت‌تر سر پیچ ها سُر بخورند. اینکه شما فقط 11 اتومبیل در اختیار دارید بسیار رنج‌آور است چون برای اینکه اتومبیل مناسب را انتخاب کنید بسیار مشکل خواهید داشت مخصوصاً بعضی از مسیرها که بسیار اعصاب خرد کن هستند و شما حتماً باید از RX-7 برای آنها استفاده کنید و مطمعناً اگر Viper و یا BMW را بردارید با مشکل مواجه خواهید شد. درضمن قسمت Drift بخشی است که شما نیاز دارید در قسمت تیونیگ دستکاری هایی انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای اینکه این مسابقه را خوب به پایان برسانید باید تمرین فراوان داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل پیچ‌ها را پشت سر بگذارید. با تمام این توصیفات می‌توان گفت Drift بهترین بخش Shift نیست و فقط برای اینکه بازی از یکنواختی در بیاید در بازی گنجانده شده است.


در انتها باید بگویم که این یک Need for Speed نیست! این یک بازی جدید است که می‌تواند در سالهای آتی بسیار بهتر از این باشد چون دارای پتانسیل بسیار بالایی است. بازی‌ای که روبروی شما است چیز جدیدی برای عرضه ندارد و یک بازی در سبک شبیه‌ساز اتومبیل‌رانیست ولی با این اوصاف کلیشه‌ها را کامل کرده و یک بازی خوب از آب در آمده‌، به همین دلیل به تمام کسانی که به سبک شبیه‌ساز رانندگی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنم این بازی را از دست ندهند و آنهایی هم که به سبک آرکید علاقه‌مند هستند هم ممکن است این بازی برایشان خوش آیند باشد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن