تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813053886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تازه ها
« صداي آمريكا » برنامه هاي خود عليه ايران را افزايش مي دهد
رسانه دولتي « صداي آمريكا » پس از 53 سال پخش برنامه راديوئي خود را براي هند تعطيل مي كند تا از امكانات آن براي تبليغ دركشورهاي مسلمان غيرعرب مانند ايران و اندونزي استفاده كند. به گزارش روزنامه واشنگتن پست در اين حركت كه چرخشي در سياست خارجي امريكا پس از دوران جنگ سرد و حملات 11 سپتامبر محسوب مي شود سياست گزاران « صداي آمريكا » تصميم گرفته اند در ماه جاري برنامه روزانه هفت ساعته راديويي به زبان هندي و سه زبان ديگر را در اروپاي شرقي تعطيل كنند. گفته مي شود در راستاي اين سياست پخش برنامه به زبان روسي هم از ماه ژوئيه آينده متوقف مي شود . « صداي آمريكا » ادعا مي كند بيش از 134 ميليون شنونده از طريق راديو تلويزيون و اينترنت دارد و به 45 زبان برنامه پخش مي كند . يكي از مقامات « صداي آمريكا » مي گويد : از منابع صرفه جوئي شده براي پخش برنامه در منطقه خاورميانه و برخي كشورهاي مسلمان غيرعرب استفاده خواهد شد. او افزود : در هفت سال گذشته صداي آمريكا بر اجراي برنامه هايي براي جهان اسلامي غير عرب مانند ايران اندونزي نيجريه و افغانستان متمركز شده است .
ادعاي جديد پرز براي جلوگيري از قدرت ايران
رئيس رژيم صهيونيستي در سخناني بهاي بالاي نفت را دليل اصلي ايستادگي ايران در برابر غرب دانسته و گفت : با كاهش بهاي نفت مي توان ايران را متوقف كرد. به گزارش روزنامه يديعوت آحارانوت « شيمون پرز » كه در مراسم صنعت جنگي اسرائيل سخن مي گفت با اعلام اين مطلب در ادامه ادعا كرد : نفت ايران عاملي است كه موجب گسترش وحشت مي شود و اين ماده بسيار خطرناك است . رئيس رژيم صهيونيستي در ادامه ادعاهاي خود افزود : مشكل اصلي در اسرائيل و جهان بهاي نفت است كه بايد آن را كاهش داد. در صورت كاهش بهاي نفت ديگر آنها (ايران ) امكان تامين هزينه براي خريد سلاح و يا غني سازي اورانيوم را نخواهد داشت . براي رسيدن به اين هدف ما مي توانيم اولين جامعه اي در جهان باشيم كه با جايگزين كردن انرژي هاي جايگزين به جاي نفت براي كاهش بهاي آن تلاش مي كنيم . براساس اين گزارش « ايهود اولمرت » نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز در اين مراسم حضور داشت كه در سخنان خود خواستار توسعه مذاكرات تل آويو با دمشق و گروه هاي فلسطيني شد.
مقابله با آتش افروزيهاي پاياني بوش
نماينده حزب حاكم فرانسه در مصاحبه با يك روزنامه لوموند اعلام كرد : نبايد اجازه داد بوش پيش از بركناري از سمتش در جهان آتش برپا كند. « پير لولوش » نماينده حزب حاكم فرانسه در گفت وگو با روزنامه فرانسوي « لوموند » درباره احساسات تحريك شده ناشي از كشته شدن 10 نظامي فرانسوي در جريان حمله طالبان در افغانستان گفت : « تنها موردي كه بر اساس آن مقامات سياسي و نظامي فرانسوي بايد مورد سرزنش و ملامت قرار بگيرند اين است كه آنها درباره حضور نظاميان ما در خاك افغانستان شفاف سازي نكردند و توضيحي ندادند. برخلاف آنچه كه « اروه مورن » وزير دفاع فرانسه اعلام كرد عمليات در افغانستان نوعي جنگ است نه عمليات پليس بين الملل . » وي در پاسخ به اين پرسش كه « آيا راهبرد سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در افغانستان شكست خوده است يا خير » افزود : « بله با شكست مواجه شده است زيرا جنگ در اين كشور بسط و گسترش يافته است . در عرصه نظامي مشكل فرماندهي وجود دارد . در حال حاضر 3 گروه نظامي در افغانستان مستقرند : ناتو نيروهاي بين المللي كمك به امنيت افغانستان (ايساف ) و نيروهاي ائتلافي تحت فرمان آمريكا. علاوه بر اين اين ائتلاف فريبنده است . » لولوش در پايان درباره تصميم آمريكا براي گسترش و توسعه جنگ افغانستان به خاك پاكستان تصريح كرد : « به زودي كشورهايي همچون فرانسه كه در افغانستان در معرض خطر قرار دارند درباره اين مسير استراتژيك و راهبردي و نتايج آن براي آينده پاكستان مورد مشورت قرار مي گيرند. نبايد اجازه داد كه « جورج بوش » يكماه پيش از عزيمت خود و بركناري از سمت رياست جمهوري آمريكا آتشي بر پا كند; آتشي كه مطمئنا هيچ كس قادر به خاموش كردن آن نخواهد بود. »
سناتور آمريكايي : احمدي نژاد را راه ندهيد
يك روزنامه آمريكايي از درخواست يك سناتور جمهوريخواه براي راه ندادن محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران به خاك آمريكا خبر داد. روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز نوشت « جان براسو » در نامه اي از كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا خواسته است كه مانع سفر احمدي نژاد به آمريكا براي شركت در شصت و سومين جلسه مجمع عمومي سازمان ملل متحد بشود. وي براي اين خواسته خود استدلال كرده است كه احمدي نژاد بزرگترين حامي اسلام تندرو و دشمن آمريكاست . به نوشته اين روزنامه سناتور آمريكايي خاطرنشان كرده است كه احمدي نژاد از قانون صدور رواديد به رهبران كشورها براي حضور در مقر سازمان ملل متحد استفاده مي كند در حاليكه آمريكا بايد اين قانون را ناديده گرفته و براي وي رواديد صادر نكند. واشنگتن تايمز افزود : براسو در ادامه نامه خود با اشاره به اينكه ايران دشمن آمريكاست و همچنين همزمان با پشتيباني از سازمانهاي تروريستي در سراسر جهان درصدد محو كشور دمكراتيك اسراييل ! نيز است اصرار كرد همان دلايلي كه باعث شده است آمريكا در طول 30 سال گذشته هيچ رابطه اي با ايران نداشته باشد اكنون نيز در عدم صدور رواديد براي احمدي نژاد بايد مدنظر بگيرد.
بي خاصيتي قانون بازگشت قليان به رستورانهاي تهران !
قليان در رستورانهاي سنتي شهر تهران با وجود ممنوع بودن آن دوباره عرضه مي شود و نظارتي بر اين اماكن وجود ندارد! ارائه قليان به خصوص در منطقه دركه دربند فرحزاد و فشم به امري عادي تبديل شده است و هيچگونه نظارتي بر اين اماكن وجود ندارد. اين در شرايطي است كه ارائه قليان بر اساس قوانين در اماكن عمومي ممنوع است و بر اساس آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل دخانيات مصرف قليان در اماكني همچون سفره خانه هاي سنتي تالارهاي پذيرايي رستورانها و... ممنوع است . برخي از شهروندان تهراني با انتقاد وضعيت بد رستورانها و تفرجگاههاي شهر تهران گفتند در حال حاضر با وجود ماه مبارك رمضان تفرجگاههاي شمال تهران محل امني براي افراد شرور شده است و پليس هيچگونه نظارتي بر اين اماكن ندارد. همچنين شئونات اسلامي در اين مناطق عايت نمي شود و همين موضوع باعث شده تا امنيت بانوان به خطر افتد.
دروغ پردازي هاي العربيه همچنان ادامه دارد
شبكه تلويزيوني العربيه كه سابقه خبر پراكني عليه كشورمان را دارد در جديدترين اقدام خود ادعاهاي واهي يك نماينده مجلس كويت را انعكاس داده و به خبر سازي درباره حضور نيروهاي نظامي ايران در كويت پرداخته است . شبكه تلويزيوني العربيه به نقل از يك نماينده كويت اعلام كرد : هزاران نفر از افراد سپاه پاسداران ايران در كويت مستقرند. العربيه افزود كه برخي نمايندگان كويت نسبت به عواقب نفوذ در دستگاههاي امنيتي كويت از سوي وابستگان به ضد اطلاعات ايران هشدار دادند. اين شبكه خبري سعي در جو سازي در اين باره نمود و اضافه كرد : اوضاع بحراني منطقه ونيز خطر وقوع جنگ احتمالي در رابطه با پرونده هسته اي ايران زنگ خطر در كويت را به صدا در آورده است . العربيه در ادامه با عبدالله اشايجي كارشناس كويتي و استاد مطالعات آمريكايي در دانشگاه كويت گفت و گو كرده و وي مدعي شده كه اين اتهام بسيار خطرناك است و دستگاههاي امنيتي كويت در صورت واقعي بودن اين اطلاعات بايد با اين مساله به شدت برخورد كند. العربيه افزود كه اين اطلاعات اخيرا توسط دستگاههاي اطلاعات انگليس به دستگاههاي اطلاعاتي كويت ارسال شده بود. دامن زدن به اين اتهامات در حالي صورت مي پذيرد كه وزيركشور كويت و سفارت ايران اتهام وارده از سوي برخي از نمايندگان مجلس كويت را تكذيب كردند و خود نماينده كويتي هم اظهارات خود را جهت پيشگيري از اين رويداد ذكر كرده است .
« شيكاگو تريبيون » : بوش با تهديدخواندن برنامه هسته اي ايران درصدد فرار از اشتباهات خود است
روزنامه آمريكايي « شيكاگو تريبيون » در تحليلي گفت كه جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا با اغراق تهديد ايران در صدد فرار از اشتباهات خود است . اين روزنامه درمطلبي تحت عنوان « بوش در خصوص تهديد هسته اي ايران اغراق مي كند » به قلم « وارد ويلسون » با اشاره به اظهارات بوش در خصوص موضوع هسته اي ايران در مناسبت هاي مختلف آورده است : سه ايراد در اين موضع گيري وجود دارد; نخست اينكه تسليحات هسته اي آنقدرها هم كه بايد مفيد و كارآمد باشند نيستند و انحصار آن در گذشته چيزي را عايد كشور دارنده آن آمريكا و شوروي نكرده و حتي مانع شكست هاي آنها در جنگ هايشان نشده است . وارد ويلسون همچنين با اشاره به اسرائيل به عنوان تنها دارنده تسليحات هسته اي در خاورميانه مي نويسد : بوش از آن مي ترسد كه فناوري هسته اي ايران را بر تمامي خاورميانه مسلط كند اگر اين مسئله درست باشد پس چرا اسرائيل نتوانسته است بر خاورميانه تسلط داشته باشد اسرائيل هسته اي در خاورميانه نتوانست از حمله اي كه در سال 1973 به آن شد ممانعت بعمل آورد . اين كارشناس آمريكايي به زعم خود در ادامه آورده است : علاقه ايران براي بدست آوردن فناوري هسته اي نه حمله و كشتار بلكه براي بدست آوردن قدرت است و استفاده از تسليحات هسته اي تنها مي تواند براي خود آنها هم مرگ بدنبال داشته باشد. شيكاگو تريبيون در بخش ديگري از مطلب خود آورده است : به اين دليل بوش از قدرت يابي ايران در هراس است كه اشتباهات خود وي سبب افزايش قدرت جمهوري اسلامي در خاورميانه و قدرتمند شدن آن گرديده است . آمريكا با حمله به عراق بزرگترين رقيب نظامي ايران را از بين برد و با روي كار آوردن حكومت شيعه بوش نفوذ منطقه اي ايران را افزايش داد ليكن با اين اوصاف تهديد به اقدام نظامي عليه ايران شيوه اي خطرناك براي انحراف توجهات از اشتباهات خود بوش است . در پايان اين مقاله آمده است : دولت بوش در « تحريك و ارعاب » تبحردارد اما يك تحريك هيستريك دروغين تنها ايران را قدرتمندتر مي كند.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن