تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815415829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هر فرصتى كه به دست آورم به آن چنگ مى زنم!


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: هر فرصتى كه به دست آورم به آن چنگ مى زنم!
فابيو كاناوارو مدافع ايتاليايى رئال مادريد دقيقاً همان بازيكنى بود كه تيم اسپانيايى از نداشتن او ضربات جبران ناپذيرى خورد. كاپيتان دوست داشتنى تيم ملى ايتاليا ۲ سال را در تركيب رئال مادريد سپرى كرده و به خوبى توانسته جانشين فرناندو ايرو مدافع افسانه اى رئال باشد. در واقع از زمانى كه ايرو فوتبال را رها كرد رئالى ها به سختى توانستند جاى او را پر كنند. مدافعان زيادى را مورد آزمايش قرار دادند اما مركز خط دفاعى تيم مادريدى آسيب پذير بود تا اينكه فابيو كاناوارو را از يوونتوس خريدارى كردند. به جرأت مى توان گفت كه اين مدافع ايتاليايى از لحاظ توانايى هاى فنى از بازيكنانى چون ايرو و بيرى، ۲ تن از اسطوره هاى رئال قابليت هاى بيشترى دارد. او در تيم ملى ايتاليا هم يك اصل غير قابل انكار در موفقيت هاى آتزورى بوده و همچنان كاپيتان تيمى است كه هدايت آن را مارچلو ليپى به دست دارد. روزنامه كوريره دلواسپرت گفت وگويى را با اين ستاره بى رقيب خط دفاعى تيم ملى ايتاليا و رئال مادريد انجام داده كه از نظر گراميتان مى گذرد.
• فابيو، در چند سال اخير به ندرت ديده شده كه شما يك بازى را در تيم ملى ايتاليا يا تيم باشگاهى تان از دست بدهيد. آيا رازى وجود دارد؟
- فكر مى كنم كه خيلى خوش شانس بوده ام چرا كه در اين سال ها زير نظر مربيان بزرگى بازى كرده ام . همگى به من و توانايى هايم ايمان داشته اند. البته من به خودم هم توجه ويژه اى دارم. خوب و با قدرت تمرين مى كنم و به خوبى مى دانم كه محدوديت هايى در مقررات وجود دارد كه بايد آنها را با دقت رعايت كنم. من هيچ تفاوتى بين تيم ملى و تيم باشگاهى ام نمى بينم و در هر ۲ به يك شكل تلاش مى كنم.
• به عنوان يك مدافع شما در تمام نقاط خط دفاعى بازى كرده ايد. در كدام قسمت احساس بهترى داريد و راحت تر كار مى كنيد؟
- اين سؤالى است كه همه از من مى پرسند و بارها جواب آنها را داده ام. فكر مى كنم شما هم مثل من خيلى كم روزنامه مى خوانيد(با خنده). من در طول اين سال ها بيشتر يك مدافع ميانى بوده ام اما هرگز اولويتى را براى خودم تعيين نكرده ام. خيلى دوست دارم در كارهاى هجومى شركت كنم و بى شك در پست مدافع كنارى آزادى عمل بيشترى دارم، با اين حال برايم هيچ فرقى نمى كند چرا كه شما مى توانيد در زمان ضربات ايستگاهى از كناره ها يا ضربات كرنر مرا در مقابل دروازه حريف مشاهده كنيد. مثل يك مهاجم هميشه دوست دارم گلزنى كنم.
• دوست نداشتيد مهاجم باشيد؟
- شايد اگر جوان تر بودم پست مهاجم را خيلى دوست داشتم اما من در حال حاضر فقط يك مدافع هستم. در حالى كه مدافع ميانى هستم به جلو مى روم و در حركات هجومى شركت مى كنم. خوشبختانه تمام مربيانى كه با آنها كار كرده ام مخالفتى با ميل هجومى من نداشته اند.
• در حال حاضر ليپى يا شوستر هم اين آزادى را به شما مى دهند؟
- بله، هر ۲ موافق حضور من در حركات رو به جلوى تيم هستند اما فقط مواقعى است كه قرار است ضربه اى ايستگاهى يا كرنر نواخته شود.
• اما يك لغزش هنگام حمله مى تواند ساير مدافعان را در موقعيت خطرناكى قرار دهد؟
- به هر حال بايد پذيرفت كه هر حركتى نياز به ريسك دارد اما مسأله اى كه براى كل تيم اساسى است هماهنگى كليه بازيكنان با يكديگر است. در روش شوستر ما با ۲ محور در دفاع كار مى كنيم و آنها مى توانند شما را در ضدحملات پوشش دهند اما پر واضح است كه در اكثر مواقع شده در ضدحمله حريف دچار مشكل مى شوند و ۳۰ درصد آنها هم تبديل به گل مى شود.
• به نظر مى رسد در طول ۲ فصل گذشته درك خيلى خوبى از همتيمى هايتان پيدا كرديد؟
- بله به اين خاطر كه در رئال هميشه جو خيلى خوبى وجود دارد. حتى آنهايى كه مى گويند ما در رختكن دچار مشكل هستيم كاملاً در اشتباه هستند. در سومين سال حضورم در رئال به جرأت مى توانم بگويم كه جو اينجا عالى است و بازيكنان رابطه خيلى خوبى با هم دارند. چه در زمان فابيو كاپلو و حالا شوستر.
• شما در مورد موضوعى حرف مى زنيد كه خيلى از روزنامه نگاران طرفدار رئال در رابطه با بحران هايى كه در اين تيم وجود دارد نقطه نظر مشتركى دارند...
- مى خواهم حقيقت را بگويم كه همه آنها شايعه بوده و هيچ كسى به خوبى من يا ساير بازيكنان و كادر فنى كه به تيم نزديك هستند از جو خوب حاكم بر تيم آگاه نيست. احساسم اين است كه آنها روى تيم خيلى حساس شده اند و نظراتشان هم كاملاً احساسى است. بايد اعتراف كنم كه بازيكنان رئال هميشه متحد بوده اند.
• در تيم ملى ايتاليا هم جوى كه از آن صحبت مى كنيد وجود دارد؟
- بله و شايد خيلى محكم تر از رئال چرا كه همه از يك مليت هستيم و سالهاست با هم كار مى كنيم. در ايتاليا هميشه يك رابطه خوب و نزديك بين بازيكنان يا بازيكنان با مربى وجود داشته كه علت اصلى بيشتر موفقيت هاى ما بوده و من از اين بابت خيلى خوشحالم.
• موفقيت و پيشرفت شما به عنوان يك فوتباليست بزرگ حيرت آور بوده است. همه اعتقاد دارند كه كاناوارو يك بازيكن كامل است. آيا فكر مى كنيد چيز ديگرى وجود دارد كه بخواهيد آن را فرا بگيريد و در نوع بازى خود اصلاح كنيد؟
- با توجه به اينكه هنوز به فوتبال در سطح بالا فكر مى كنم بايد بگويم كه هر فرصتى به دست آورم به آنها چنگ خواهم زد. من در تيم هاى بزرگى چون ناپولى، پارما، اينتر و يوونتوس بازى كرده ام و هميشه سعى كرده ام تا فهم و شعور تاكتيكى ام را بالا ببرم. هنوز احساس مى كنم كه مى توانم در همه زمينه ها بهتر باشم.
• به عنوان يك فوتباليست با تجربه شانس اين را داشته ايد كه با بازيكنان بزرگى همراه باشيد. چه كسى به شما نكته بيشترى را ياد داده است؟
- همانطور كه گفتم من در تيم هاى بزرگى بازى كرده ام و با بهترين بازيكنان جهان همبازى بوده ام و از هر يك چيزهاى ارزشمندى ياد گرفته ام. من هيچ يك از آنها را فراموش نخواهم كرد.
• در ۲ فصل گذشته توانسته ايد با فابيو كاپلو و سپس شوستر قهرمانى در لاليگا را تجربه كنيد. با سبك كدام يك احساس بهترى داريد؟
- من به همان اندازه كه زير نظر كاپلو راحت بودم زير نظر شوستر هم راحت هستم. اما يقيناً هر مربى روش خودش را دارد كه با آن يكى متفاوت است. در فوتبال حرفه اى يك بازيكن بايد ياد بگيرد كه با هر روشى خودش را تطبيق دهد و طبيعتاً بهترين مربيان هم مى دانند كه چگونه بايد بهترين عملكرد را از بازيكنانشان داشته باشد.
• از كدام يكى از اين گزينه ها لذت مى بريد. قهرمانى در لاليگا يا ليگ قهرمانان اروپا؟
- من در كلكسيون افتخاراتم فقط قهرمانى در جام باشگاه هاى اروپا را كم دارم. موفقيت هاى زيادى كسب كرده ام و حالا زمان آن رسيده تا يك عنوان بزرگ اروپايى كسب كنم. در سال ۱۹۹۹ با پارما در فينال جام يوفا مارسى را در مسكو شكست داديم و به قهرمانى رسيديم اما ليگ قهرمانان اروپا چيز ديگرى است.
• بنابراين آرزوى بزرگتان براى اين فصل، قهرمانى با رئال در ليگ قهرمانان اروپا است؟
- بله. البته ما دنبال هر ۳ جام بزرگ اين فصل هستيم اما در اولويت اهدافمان ليگ قهرمانان اروپا قرار دارد.
• از اينكه با يوونتوس در يك گروه قرار داريد خوشحاليد يا متأسف؟
- بيشتر خوشحالم چرا كه بار ديگر مى توانم به تورينو باز گردم. از اينكه يووه به همان جايگاه شگفت آور بازگشت ابراز خرسندى مى كنم و بى صبرانه در انتظار اين بازى هستم.
• بازگشت به ناپولى تا چه اندازه حقيقت دارد؟
- خداحافظى با پيراهن ناپولى قسمتى از رؤياهايم است اما در حال حاضر من با رئال قرارداد دارم و به آن احترام مى گذارم. دوره پر افتخارى با ناپولى داشته ام و اين تيم و مردم شهر هميشه جايگاه ويژه اى در قلب من دارند. اميدوارم بتوانم روزى به اين رؤياى بزرگ دست يابم.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن