تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819816390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش چشمگير هزينه نظامي و تدافعي هند ظرف پنج سال اينده


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: افزايش چشمگير هزينه نظامي و تدافعي هند ظرف پنج سال اينده
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/25
رقابت ميان قدرت هاي بزرگ دنيا سبب تغيير و انتقال قدرت نظامي از اروپا به اسيا شده است.
به نوشته شماره امروز روزنامه ديلي تلگراف در اينترنت، هزينه هاي دفاعي هند ظرف سه سال گذشته به طور متوسط هجده درصد در سال افزايش يافته است. اين در حالي است كه هزينه هاي دفاعي انگليس در مدت مذكور فقط به اندازه يك و چهار دهم درصد در سال افزايش يافته است.
اگر همين روند ادامه يابد بودجه دفاعي هندكه در حال حاظر پانزده ميليارد پوند است در سال 2013 ميلادي به رقم سي و پنج ميليارد پوند در سال خواهد رسيد. اين در حالي است كه بودجه دفاعي فعلي انگليس تنها سي و چهار ميليارد پوند است.
ليام فاكس، وزير دفاع در سايه انگليس در اين باره مي گويد: به دنبال رشد اقتصادي چين و هند، اين دو كشور خواهان توسعه و افزايش قدرت نظامي هستند. براي ما كشورهاي غربي، هند مي تواند متحد مناسبي در جنگ عليه تروريسم به شمار رود، اما رشد نظامي كشورهايي مانند چين و روسيه نگران كننده است.از سوي ديگر افزايش اين بودجه ها نشان دهنده آسوده خاطري و غرور بيش از حد برخي از كشورهاي عضو پيمان اتلانتيك شمالي در تهيه و به روز رساني ابزارهاي دفاعي است.
يكي از سخنگويان وزارت دفاع انگليس نيز اظهار داشت ما هم اكنون به لحاظ ميزان رشد واقعي هزينه دفاعي خود در دوره اي از شرايط پايدار قرار داريم كه از نظر طول دوره در بيست سال گذشته بي سابقه است.آنچه حائز اهميت است توانايي هاي فوق العاده اي است كه ما در عرصه هايي چون خودروهاي نظامي، زره پوش ها و تسليحات به دست اورده ايم و نبايد مقايسه ها را تنها بر اساس ميزان بودجه هاي دفاعي انجام داد.
حتي اگر ميزان افزايش بودجه دفاعي انگليس را در نظر بگيريم، باز هم هند ظرف ده سال اينده، بيش از انگليس براي نيروهاي نظامي خود، پول هزينه خواهد كرد.
علت رشد سريع بودجه دفاعي هند تنش هاي اخير اين كشور با همسايه شمالي خود يعني چين است. هر دو اين كشورها در مناطق مرزي خود با يكديگر دچار تنش بوده و هر يك نيز مي كوشد تا بازار ساير كشورهاي اسيايي را به دست گيرد.
هند هم اكنون سرگرم خريداري صد و بيست و شش دستگاه هواپيماي جنگنده به ارزش پنج ميليارد پوند است. از سوي ديگر نيروي دريايي هند مي كوشد تا به يك "نيروي درياي ابي" با توانايي انجام عمليات نظامي در سراسر دنيا مبدل شود. هند همچنين سرگرم توليد موشك هاي كروزي است كه بتوان انها را روي زير دريايي ها نصب كرد. اين قابليتي است كه در حال حاظر منحصر به نيروهاي دريايي آمريكا و انگليس است.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن