تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821136551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موافقت 132 نماينده با طرح تشكيل وزارتخانه رفاه، تربيت بدني و جوانان/ چهارشنبه طرح تشكيل وزارتخانه جديد در صحن مجلس اعلام وصول مي‌شود/ با تشكيل وزارتخانه بعد نظارتي مجلس افزايش پيدا خواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: موافقت 132 نماينده با طرح تشكيل وزارتخانه رفاه، تربيت بدني و جوانان/ چهارشنبه طرح تشكيل وزارتخانه جديد در صحن مجلس اعلام وصول مي‌شود/ با تشكيل وزارتخانه بعد نظارتي مجلس افزايش پيدا خواهد كرد
نمايندگان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد تشكيل وزارتخانه رفاه، تربيت بدني و جوانان علاوه بر اينكه معتقدند با تشكيل اين وزارتخانه بعد نظارتي مجلس افزايش پيدا خواهد كرد،اما تاكيد مي كنند كه اين طرح بايد كارشناسانه مورد بررسي قرار گيرد.
موافقت 132 نماينده با طرح تشكيل وزارتخانه رفاه، تربيت بدني و جوانان

نماينده بابلسر با اشاره به اينكه اين طرح بصورت يك فوريتي به مجلس تقديم مي‌شود گفت: تا كنون 132 نماينده به موافقت از طرح تشكيل وزارتخانه رفاه تربيت بدني و جوانان پرداختندو قطعاً عدد امضاء كنندگان به بيش از 170 نفر هم خواهد رسيد.

نجف نژاد از طراحان تشكيل وزارتخانه رفاه تربيت بدني و جوانان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه مجلس بر عملكرد وزارتخانه‌ها و وزرا نظارت كافي دارد، افزود: اما متأسفانه مكانيزمي در قانون در رابطه با پاسخگو بودن سازمان‌ها پيش بيني نشده است بنابراين در دستگاه تربيت بدني و سازمان‌ملي جوانان سازو كار مناسبي براي نظارت و بررسي عملكرد‌ها در نظر گرفته شده است اما در مكانيزم فعلي قيد شده كه بايد يك، چهارم نمايندگان از رئيس جمهور بخواهند با حضور در مجلس به سئوالات آنها در خصوص عملكرد سازمانهايي كه زير نظر او مديريت مي‌شود پاسخ دهد. بنابراين با مشغله‌كاري رئيس دولت نمي‌شود از وي انتظار داشت مدام پاسخگوي سئوالات نمايندگان باشد.

وي ادامه داد: از اين رو طرح مذكور را پيشنهاد داديم تا بدين وسيله نمايندگان نظارت بر وزارتخانه رفاه ورزش و جوانان را داشته باشند زيرا مسئله ورزش و جوانان براي مجلس از اهميت فراواني برخوردار است.

نجف نژاد با اشاره به اينكه اين طرح بصورت يك فوريتي به مجلس تقديم مي‌شود گفت: تا كنون 132 نماينده به موافقت از طرح تشكيل وزارتخانه رفاه تربيت بدني و جوانان پرداختندو قطعاً عدد امضاء كنندگان به بيش از 170 نفر هم خواهد رسيد.

وي تصريح كرد: با توجه به نتيجه مسابقات المپيك و اينكه در سال پاياني دولت نهم به سر مي‌بريم بهترين دوره‌براي بازنگري و بهبود در سيستم‌هاي دولتي است تا در دولت آينده وزير مربوطه باشناخت وظايف وارائه برنامه‌ها به مجلس معرفي شود.

اين طرح چهارشنبه در صحن مجلس اعلام وصول مي‌شود

رئيس فراكسيون ورزش گفت: طرح تشكيل وزارتخانه رفاه تربيت بدني وجوانان چهارشنبه يا هفته آينده در صحن علني مجلس اعلام وصول مي‌شود.

دهقان با بيان اين مطلب كه بايد تشكل مناسبي را براي ورزش بوجود بياوريم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بنابراين طرح را مطرح كرديم اما معتقديم بايد به اين سئوال پاسخ داده شود كه با تشكيل اين وزارتخانه مي‌شود در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي ديگر در مقوله ورزش دخالت كرد يا نه؟

وي اقبال نمايندگان براي طرح مذكور را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: البته بايد اذعان داشت ورزش زير مجموعه وزارت‌رفاه قرار نخواهد گرفت و اولويت فقط باورزش و جوانان است اما كار كارشناسي هم دراين راستا بايد صورت بگيرد.

رئيس فراكسيون ورزش در ادامه خبر داد: اين طرح چهارشنبه يا در هفته آينده در صحن علني مجلس اعلام وصول خواهد شد.

سازمان ملي جوانان فقط بايد در تربيت بدني ادغام شود نه در وزارت‌رفاه

اما مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مخالفت با اين طرح مسئوليت وزارت‌رفاه را بسيار سنگين دانست و گفت: پيشنهاد مي‌دهم سازماني ملي جوانان فقط در تربيت بدني ادغام شود.

كاظم جلالي ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار افزود: بنده با وزارتخانه شدن تربيت بدني مخالفتي ندارم اما الان طراحان اين طرح سازمان تربيت بدني را ملزم كرده‌اند به وزارت رفاه بپيوندد در صورتي كه مأموريت‌ها و مسئوليت‌هاي اين وزارتخانه بسيار سنگين است و بردن تربيت بدني به وزارت‌رفاه كار درستي نيست.

وي پيشنهاد داد: وزارت رفاه در جايگاه خود باقي بماند اما تربيت بدني و سازمان جوانان در هم ادغام شوند تا وزارتخانه تربيت بدني و جوانان تأسيس شود.

براي بررسي طرح تشكيل وزارتخانه‌رفاه تربيت بدني و جوانان دوشنبه جلسه فراكسيون جوانان و تربيت بدني برگزار خواهد شد

همچنين نماينده شيراز با اشاره به اينكه از نظر مجلس ديدگاه كارشناسان و صاحب نظران درباره طرح ادغام وزارتخانه رفاه با تربيت بدني و سازمان ملي جوانان مهم است تصريح كرد: اگر ديدگاه كارشناسان مخالف اين طرح بود نمايند‌گان ديگر اصراري نخواهند كرد.

دستغيب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ضرورت دارد سامانه‌اي مستقل و هماهنگ فعاليت‌هاي امور جوانان و تربيت بدني را برعهده گيرد اما از آنجا كه تشكيل وزارتخانه‌اي جديد برخلاف برنامه‌چهارم است بايد در وزارت‌خانه ديگر ادغام شود و يا در وزارتخانه با هم ادغام شوند.

وي با تأكيد براينكه اگر سازمان‌ها در قالب وزراتخانه تشكيل‌شوند نظارت مجلس بيشتر و بهتر خواهد شد در خصوص ادغام وزارتخانه رفاه با سازمان ملي جوانان و تربيت بدني افزود:‌وزارتخانه رفاه داراي ويژگي‌است و آن ويژگي را اينطور مي‌توان تشريح كرد كه اين وزارتخانه در مراكز استانها داراي يك سازمان مستقل نيست البته اگر اين ادغام صورت بگيرد ديگر كاركردهاي پزشكي كه بر عهده وزارت رفاه گذاشته شده بود به وزارت بهداشت و يا دستگاه‌هاي ديگر منتقل مي‌شود.

اين نمايند مجلس با اعلام اين خبر كه دوشنبه براي بررسي بيشتر اين طرح فراكسيون‌هاي جوانان و تربيت بدني جلسه مشتركي را برگزار خواهند كرد افزود: از سوي ديگر از نظرات كارشناسان نيز استفاده خواهيم كردو اگر جمع بندي كارشناسان مخالفت با طرح‌ مذكور بود نمايندگان اصرار نخواهند كرد.

براي طرح تشكيل وزارتخانه رفاه،ورزش و جوانان نظر مركز پژوهش‌هاي مجلس را جويا خواهيم شد

حشمت الله فلاحت‌پيشه عضو كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس نيز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن دفاع از طرح تشكيل وزارتخانه رفاه،ورزش و جوانان گفت: با تشكيل وزارتخانه بعد نظارتي مجلس افزايش پيدا خواهد كرد و نمايندگان درقالب‌هاي تذكر، سئوال و تحقيق و تفحص و استيضاح مي‌توانند وارد شوند اما براي رسيدن به عملياتي شدن اين طرح نظر كارشناسان دولت و مركز پژوهش‌هاي مجلس را جويا خواهيم شد./ك
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن