تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820296317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعضاي شوراي اسلامي شيراز : آماده دفاع از حقوق شهر و شهروندان هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعضاي شوراي اسلامي شيراز : آماده دفاع از حقوق شهر و شهروندان هستيم
اعضاي شوراي اسلامي شهر شيراز بر توانايي و آمادگي اين شورا در جهت دفاع ازحقوق شهرشيرازو شهروندان تاكيد و اعلام كردند:مطالبه حقوق شهر و شهروندان از وظايف شورا است كه با جديت انجام مي شود.


به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، يكي ازاعضاي شوراي شهر شيراز در هفتاد ويكمين نشست اين شورا گفت: شوراي شهر شيراز يك شوراي مقتدر است و مي تواند با بهره گيري از اين توانايي از حقوق شهر شيراز و مردم اين شهر به خوبي دفاع نمايد.
مهدي خاني افزود: يكي از بحثهايي كه طي چند مدت اخير مطرح شده بحث خروج پادگان هاي نظامي از شهر شيراز است و در كنار آن نيز بحث ارائه مجوز ساخت و ساز اماكن مسكوني در قبال خروج پادگان ها است.
وي اظهار داشت: اين اتفاق يعني يك ضايعه براي شهر شيراز و از آنجا كه امروز فضاهاي بزرگ اين پادگان ها به عنوان اماكن باز و سبز در شيراز مطرح هستند و يك فرصت را به شهر داده است اينگونه بحثها و اظهار نظرها قابل تذكر است.
او گفت: شهردار شيراز نمي تواند در جلسات مربوط به بررسي صدور مجوز براي اين پادگان ها شركت كند و اجازه ساخت و ساز دهد چرا كه با اين اقدام يك مشكل و عارضه ديگر به مشكلات و عارضه هاي اين شهر اضافه مي شود.
خاني افزود: برخي پادگان هاي نظامي نيز اقدام به ايجاد مغازه و واحدهاي تجاري كرده اند و اگر قرار باشد واحدهاي نظامي هر كاري خواستند انجام دهند واقعا نمي شود.
اين عضو شوراي شهر ادامه داد: پادگان هاي نظامي كه داراي اراضي در سطح شهر هستند حق احداث واحد تجاري ندارند و اگر شهرداري شيراز به مراجع دادسراي نظام شكايت مي كند مقامات دادسراي نظامي شيراز و فارس حق دفع الوقت ندارند و بايد فورا به موضوع رسيدگي كنند.
خاني اضافه كرد: براساس اخبار رسيده اراده اي دردادسراي نظام براي برخورد با متخلف در اين مورد نيست و به مقامات و فرماندهان نظامي شيراز تذكر مي دهيم نسبت به تعطيلي واحدهاي تجاري اقدام كنند و مسوولان دادسراي نظام نيز سريعا با مقام مسوول هر پادگان نظامي كه اقدام به احداث واحد تجاري مي كند برخورد نمايند.
وي مورد مسائل مطرح شده درخصوص طرح استيضاح شهردار شيراز گفت:بر اساس قوانين اعضاي شورا اقدام به طرح سوال از شهردار و استيضاح او كردند و بر اساس قوانين نيز امضاي خود را پس گرفتند.
او ادامه داد: در محافل مختلف بحثهاي مختلفي مطرح شدوبرخي تصور مي كنند كه پس گرفتن امضا از سوي ما به منزله وحشتمان از اين كار بود اما بايد گفت كه هيچ وحشتي وجود ندارد كه باعث شود ما در تحقق اراده مردم كوتاهي كنيم و از كسي بترسيم بلكه در تصميم گيري ها صلاح و مصلحت جامعه را در نظر داشته و خواهيم داشت.
رييس شوراي شهر شيراز با دفاع از عملكرد شوراي شهر شيراز گفت: تشكيل شوراها موهبتي بود كه جمهوري اسلامي به مردم داد تا خودشان در تصميمات، هرچند مظلومانه و دست و پا بسته دخالت كنند و براي سرنوشت خويش تصميم بگيرند.
سيد محسن معين همچنين در پاسخ به برخي انتقادها در خصوص عدم مشاركت شوراي شيراز در توسعه آرامگاه حافظ و سعدي گفت : در توسعه آرامگاه سعدي، طبق مصوبه شوراي اول شهر شيرازتوسعه اين آرامگاه به 10 برابر يعني از چهار هزار متر مربع به40 هزار متر افزايش يافت كه محوطه سازي اطراف بيانگر تلاش نمايندگان مردم در شوراي شهر و شهرداري است.
وي اظهار داشت: اين در حالي است كه آرامگاه هاي سعدي و حافظ بعد ملي و كشوري دارد و بايد دولت در خصوص توسعه اين دو محل نقش اصلي را ايفا كند ضمن اينكه هر دوي اين مكان ها در اختيار سازمان دولتي ميراث فرهنگي است.
او اضافه كرد: شورا در خصوص توسعه آرامگاه هاي حافظ و سعدي كه عمران و آباداني آنها به عهده دولت است نقش خود را به نحو مطلوب ايفا كرده است.
معين گفت: از سوي ديگر نمايندگان مردم در شوراي شهر با طراحي 33 پروژه هدف 90 توسعه جنوب شهر شيراز و بهبود ترافيك را در اولويت قرار داده اند و اجراي اين پروژه ها را به توسعه اين آرامگاه ها ترجيح مي دهد.
رييس شواري شهر شيراز در خصوص سد تنگ سرخ گفت: براي بررسي وبحث درباره اين سد در كدام جلسه از شورا دعوت شد كه شركت نكرده ايم ؟ اينجانب هم قبل از سفر رييس جمهوري به فارس وهم بعد از آن در روزنامه هاوازطريق مصاحبه هاي متعدد اعلام كردم كه دراين سفرهيچ طرح مهمي براي شهر شيراز مانند اجراي سد تنگ سرخ اصلا مطرح نشد كه تصويب شود.
وي بيان كرد: اميد است با تلاش وهمت شوراي شهر، شهرداري و ساير ارگان هاي دولتي شاهد توسعه بيشتر شهر شيراز باشيم.
عضو ديگرشوراي شهر شيراز نيزگفت: برخي از بي انضباطي هايي كه در شهر شاهد هستيم دروهله اول گوياي عدم ايفاي بعد نظارتي شهرداري شيرازوسايردستگاه هاي دولتي ودر برخي مواردشوراي شهر ودر مراحل بعد عدم رعايت ضوابط و هنجارهاي ديني و اجتماعي توسط عده قليلي از شهروندان و يابرخي دستگاه ها است.
علي زحمتكش افزود:يكي از مباحث مهم در خصوص مديريت صحيح و تاثير گذار نظارت است كه قانون متوليان امر نظارت در امور شهر را مشخص كرده است.
وي اظهار داشت: در چنين ايامي، از طرفي ماه مبارك رمضان و از طرف ديگر قرار گرفتن در آستانه شروع سال تحصيلي جديد اتفاقاتي در سطح شهر رخ مي دهد كه قابل پذيرش نيست.
ك/2 7381/677/675 شماره 642 ساعت 16:51 تمام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن