تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810075876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت روسيه با تحريم‌هاي جديد عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مخالفت روسيه با تحريم‌هاي جديد عليه ايران
دنياي اقتصاد- به‌گفته رييس‌جمهور روسيه يك راه نظامي براي حل مساله هسته‌اي ايران قابل قبول نيست و علاوه بر آن در حال حاضر لزومي براي اعمال تحريم جديد عليه تهران وجود ندارد؛ مقام هاي روس پيش‌تر گفته‌ بودند در صورتي كه كشورهاي غربي براي تنبيه مسكو همكاري خود را با روسيه در زمينه‌هاي مختلف قطع كنند، مسكو نيز در زمينه برخورد با برنامه هسته‌اي ايران آنها را تنها خواهد گذاشت و حمايت خود را در اين زمينه قطع خواهد كرد.
مدودف اعلام كرد
مخالفت روسيه با اقدام نظامي يا تشديد تحريم ها عليه ايران
رييس‌جمهور روسيه گفت: يك راه نظامي براي حل مساله هسته‌اي ايران قابل قبول نيست و علاوه بر آن در حال حاضر لزومي براي اعمال تحريم جديد عليه تهران وجود ندارد.
به گزارش ايسنا، ديميتري مدودف، رييس‌جمهور روسيه روز جمعه خطاب به هيات ولداي كلاب متشكل از خبرنگاران و استاداني كه در زمينه روسيه تخصص دارند، گفت: روسيه همچنان از تلاش‌هاي ديپلماتيك خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا يي در زمينه پيشنهاد يك بسته مشوق‌هاي اقتصادي و سياسي به ايران در ازاي توقف فعاليت‌هاي هسته‌اي تهران حمايت مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، قدرت‌هاي غربي نگران اين هستند كه شكاف بين مسكو و واشنگتن به دليل دخالت نظامي روسيه در گرجستان، ائتلاف شكننده بين‌المللي كشورهايي را كه در تلاش براي توقف برنامه هسته‌اي ايران هستند، از بين ببرد.
مدودف گفت: ما نبايد هيچ گونه گام يك جانبه‌اي برداريم. انتخاب يك سناريوي نظامي قابل قبول نيست. اين كار خطرناك خواهد بود.
رييس‌جمهور روسيه اظهار كرد: كليد حل اين مساله اين است كه مذاكرات دنبال شود، چرا كه مذاكرات كاملا مثبت بوده است. ما در حال حاضر نبايد هيچ گونه تحريم‌هاي اضافي
را اعمال كنيم.
منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران روز جمعه در مسكو با سرگئي لاوروف، همتاي روسي خود ديدار و گفت‌و‌گو كرد كه اين اولين ديدار مقام‌هاي دو كشور در سطح عالي از زمان ايجاد شكاف بين آمريكا و روسيه بوده است.
ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه نيز گفته است كه كشورهاي غربي در صورتي كه براي تنبيه كردن روسيه همكاري با مسكو در زمينه مسائل ديگر را قطع كنند، مجبور خواهند شد بدون كمك روسيه با مساله هسته‌اي ايران برخورد كنند.
آمريكا و برخي متحدان اروپايي آن مدعي‌اند كه تهران تحت پوشش برنامه هسته‌اي صلح‌آميز خود در تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي است و در همين دليل تاكنون سه قطعنامه تحريم را در شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران اعمال كرده‌اند. اين در حالي است كه تهران بارها بر صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي‌ خود تاكيد داشته است و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز تاكنون نشاني حاكي از انحراف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران مشاهده نكرده است.
جورج بوش، رييس‌جمهور آمريكا از منتفي دانستن اقدام نظامي عليه ايران خودداري كرده است، گرچه بارها تاكيد داشته است كه يك راه حل ديپلماتيك را ترجيح مي‌دهد.
لاوروف نيز در جلسه جداگانه‌اي با هيات ولداي كلاب گفت: ما تنها از تحريم‌هاي مناسب استفاده مي‌كنيم. اين تحريم‌ها افراد و سازمان‌هايي را هدف قرارخواهد داد كه در برنامه هسته‌اي ايران دخالت دارند.
رييس‌جمهور روسيه در حالي از مخالفت اين كشور با اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه تهران سخن گفته است كه موضوع هسته‌اي ايران يكي از موضوع‌هاي گفت‌‌وگوي تلفني وزراي خارجه آمريكا و روسيه گزارش شده است.
شان مك كورمك، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز جمعه گفت كه كاندوليزا رايس، ‌وزير امور خارجه آمريكا روز پنج‌شنبه در تماسي تلفني با سرگئي لاوروف درباره ايران، كره شمالي و توافقنامه هسته‌اي غيرنظامي دهلي- واشنگتن گفت‌وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، مك كورمك افزود: رايس در اين گفت‌وگوي تلفني از روسيه خواست از توافقنامه آتش‌بس در گرجستان پيروي كند. وي تاكيد كرد: «شكي وجود ندارد» از نظر نظامي چه كشوري در منطقه قدرتمند‌تر است.
به دنبال درگيري روسيه و گرجستان در ماه گذشته بر سر اوستياي جنوبي، روابط روسيه و آمريكا به تيرگي گذاشته است، تا جايي‌كه جورج بوش، رييس‌جمهور آمريكا توافقنامه همكاري هسته‌اي روسيه و آمريكا را كه در ماه مه براي بررسي به كنگره آمريكا فرستاده بود از كنگره عقب كشيد.
مقام‌هاي روس گفته‌اند در صورتي كه كشورهاي غربي براي تنبيه مسكو همكاري خود را با روسيه در زمينه‌هاي مختلف قطع كنند، مسكو نيز در زمينه برخورد با برنامه هسته‌اي ايران آنها را تنها خواهد گذاشت و حمايت خود را در اين زمينه قطع خواهد كرد.
افزون بر بحران قفقاز كه تا حدودي روابط ميان مسكو و واشنگتن را به تيرگي كشانده است؛ استقرار سپر موشكي آمريكا به بهانه محافظت از كشورهاي اروپايي در برابر آنچه كه تهديد موشكي ايران مي‌نامد، موضوع مناقشه بر‌انگيز ديگري ميان اين دو قدرت ارزيابي مي‌شود. از همين رو، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه‌ روسيه در مقاله‌اي كه در روزنامه‌ گارنا وايبورژا چاپ لهستان منتشر شد، نوشت: سپر موشكي آمريكا كه قرار است در شرق اروپا برپا شود، روسيه را هدف مي‌گيرد و هدف آن مقابله با هيچ‌گونه تهديدي از جانب ايران نيست.
او در اين مطلب نوشت: يك تحليل نظامي ساده ثابت مي‌كند كه پايگاه آمريكا در اروپا براي دفاع موشكي فقط موشك‌هاي روسيه را هدف گرفته است و تا سال‌ها پس از اين هم هيچ هدفي به غير روسيه را در نظر ندارد.
براساس گزارش پرس.تي.وي شبكه تلويزيوني انگليسي زبان ايران، لاوروف افزود: همه‌ كارشناسان منصف درك مي‌كنند كه موشك‌هاي ايران هيچ تهديدي براي اروپا و حتي براي آمريكا نيست. واشنگتن و ورشو در تاريخ 14 اوت سال جاري (24 مرداد) توافق‌نامه‌اي را براي استقرار يك سپر موشكي در لهستان به رغم مخالفت‌هاي صريح روسيه امضا كردند. مقاله‌ لاوروف پس از آن منتشر شد كه ژنرال نيكلاي سولوتسوف، رييس نيروهاي موشكي استراتژيك روسيه روز چهارشنبه هشدار داد كه لهستان و جمهوري چك در صورتي كه اجازه‌ استقرار سپر موشكي ناتو را بدهند، هدف گرفته خواهند شد. او گفت: نمي‌توانم اين را منتفي بدانم كه اگر مقام‌هاي نظامي ـ سياسي اين كشورها چنين تصميمي را اتخاذ كنند برخي از موشك‌هاي قاره‌پيماي ما مي‌توانند سايت‌هاي موشكي در لهستان و جمهوري چك و در پي آن ديگر تاسيسات مشابه را هدف بگيرند.
مسكو تحريم‌ها را وتو مي‌كند
يك نماينده دوماي روسيه اعلام كرد كه كشورش طرح‌هاي بررسي تحريم‌هاي ضد ايراني را در شوراي امنيت وتو خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سرگئي ماركف، نماينده دوماي روسيه، در گفت‌وگو با شبكه پرس.تي.وي با تاكيد بر لزوم حل ديپلماتيك موضوع هسته‌اي ايران گفت: مسكو با استفاده از حق وتوي خود در شوراي امنيت سازمان ملل متحد از تلاش آمريكا براي اعمال تحريم‌هاي جديد بر ضد ايران جلوگيري خواهد كرد.سرگئي ماركف آمريكا را تهديد‌كننده اصلي امنيت ايران دانست و افزود: ادامه اين تهديدها موضوع هسته‌اي را حل نخواهد كرد.وي افزود: مسكو بر لزوم اعطاي تضمين‌هاي امنيتي به تهران به جاي تهديد اين كشور تاكيد دارد.ماركف با اشاره به سياست «چماق و هويج» دولت جورج بوش، درباره ايران گفت: تهديدهاي واشنگتن تهران را تحريك مي‌كند تا براي حفظ امنيت خود به دنبال سلاح هسته‌اي برود.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن