تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813288767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه شهرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اخبار كوتاه شهرستانها
رشت ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : قرآن بهار دلهاي خزان زده است . مديركل تبليغات اسلامي گيلان در جمع مربيان بانوان قرآني اين اداره كل در رشت با اعلام اين مطلب گفت : درباره آيات قرآن فكر و سئوال كنيد تفسير آنها را بياموزيد و به ديگران هم آموزش دهيد. وي افزود : همه افراد جامعه بايد تلاش كنند تا دستورات قرآن را در زندگي خود پياده كنند و كانون ها و جلسات قرآني در سطح وسيع به خصوص در بين نسل جوان و نوجوان گسترش يابد. حجه الاسلام ياري با اعلام اينكه بايد قرآن را شناخت و بر هر مسلمان ضروري است كه قرآن را بخواند و آن را درك نمايد خاطرنشان كرد : الحمدالله در كشورمان فعاليت هاي بسيار گسترده اي در مسير ترويج و توسعه فرهنگ غني قرآن كريم خصوصا در ماه مبارك رمضان صورت گرفته است .
اراك ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : طي حكمي از سوي شهردار اراك عليرضا محمودي با حفظ سمت به عنوان جانشين شهرداري منصوب گرديد. بنا به گزارش روابط عمومي شهرداري اراك همچنين صفرعلي صالحي به سمت معاون فني و عمراني مجتبي خراجي به سمت سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي نادر اخوان به سمت معاون برنامه ريزي مهدي ميرزا بابايي به سمت مدير روابط عمومي و حسن باقري زاده به عنوان مديرعامل سازمان باغ جنت معرفي شدند.
جوين ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : با نصب دكل ايرانسل در مركز شهرستان جوين (نقاب ) از اين پس دارندگان سيم كارتهاي ايرانسل در سراسر كشور مي توانند با مشتركان اين شهرستان ارتباط برقرار نمايند. مهندس حميد حقيقي مسئول راه اندازي ايرانسل در روي دكل مردم TBS جوين گفت : با نصب دكل و دستگاههاي جانبي و اين شهرستان مي توانند از خدمات ايران سل در منطقه و ساير شهرستانهايي كه امكان خدمات دهي انجام گرفته است ارتباط برقرار نمايند. وي افزود با نصب اين دكل تا شعاع صد كيلومتر مي توان از خدمات ايران سل استفاده نمود و در صورت افزايش مشتركان و استقبال مردمي ميتوان تعداد دستگاهها را افزايش داد.
ابركوه ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : براي اجراي طرح توسعه مسجد جامع ابركوه 20 ميليارد ريال بودجه اختصاص يافت . فرماندار در جلسه انجمن ميراث فرهنگي ابركوه با اعلام اين خبر گفت در اجراي اين طرح و بمنظور جوابگوي نياز مردم و گردشگران اين ميزان بودجه براي احداث شبستان جديد كانون فرهنگي كتابخانه . موزه اشياي قديمي واحدهاي تجاري و وضوخانه و سرويس بهداشتي هزينه خواهد شد. محمد مهدي عادل افزود مسجد جامع ابركوه يكي از مساجد قديمي كشور است و با 4 هزار متر مربع مساحت متعلق به دوره سلجوقي است .
رباط كريم ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : فرماندار رباط كريم در بازديد از كارخانه هاي صنعتي شهر پرند گفت : ساماندهي و رفع مشكلات و معضلات موجود در بخش صنعت رباط كريم از دغدغه هاي اصلي فرمانداري اين شهرستان است . مهندس علي جهانبخشي در جمع صنعتگران شهر صنعتي پرند افزود : با توجه به سياست در راستاي ساماندهي و حمايت از بخش صنعت مسئولين شهرستان با انعكاس كاستي ها به مراجع ذيربط ساماندهي در اين بخش را در سرلوحه فعاليت هاي خود قرارداده است . وي خطاب به صنعتگران گفت : با توجه به اهميت بخش صنعت در جوامع مختلف انتظار ما از صاحبان صنايع در شهرستان رباط كريم اين است كه براي رفع مشكلات موجود در اين بخش پيگيري و تعامل مستمر با مسئولان ذيربط را در برنامه هاي خود داشته باشند.
رباط كريم ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : امام جمعه رباط كريم با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 17 شهريور سال 57 گفت : واقعه اسفناك 17 شهريور سال 57 نتوانست صداي عدالت طلبي مردم ايران را خاموش نمايد. حجت الاسلام محمدي نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : 17 شهريور كه به عنوان جمعه سياه نام گرفت واقعه اي بسيار مهم بود كه برگي از تاريخ انقلاب اسلامي را به خود اختصاص داد. به گفته وي آمريكا زماني كه جديت مردم در براندازي رژيم طاغوتي را ديد براي اينكه زهرچشمي از مردم ايران بگيرد واقعه 17 شهريور را ايجاد نمود كه باعث به شهادت رسيدن دهها تن شد . وي با اشاره به اينكه محمدرضا شاه خائن عامل بي كفايت و مزدور آمريكا در ايران بود اظهارداشت : اين عامل وطن فروش كه اهداف كثيف آمريكا را در ايران دنبال مي كرد بر اين باور بود كه بايد مردم كشته شوند تا منافع آمريكا در ايران و تهران حفظ و تامين گردد.
اراك ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : طي مراسمي با حضور دكتر رنجبر رئيس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامي مهندس حامد يحيي دبير منطقه 5 دكتر عباس ملك حسيني به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد اراك معرفي و از خدمات دكتر نوري شرق رئيس سابق دانشگاه قدرداني شد. دكتر ملك حسيني قبل از اين رياست دانشگاه آزاد اسلامي واحد آشتيان را بر عهده داشت .
لنگرود ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : نمايشگاه آثار مكتوب و نرم افزار علوم قرآني همراه با آثار معرق از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لنگرود برپا شد. در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه امام جمعه فرماندار و تني چند از مسئولين ادارات حضور داشتند محمدتقي جاده كناري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لنگرود اظهارداشت : اين نمايشگاه در سه بخش نرم افزار علوم قرآني آموزش مفاهيم قرآني و نمايشگاه قرآني داير است . وي در ادامه افزود : در بخش آثارمعرق نيز تابلوهايي از آيات قرآني به سبك معرق منبت مشبك و مينياتور توسط هنرمند جوان گيلاني « رضا سهامي » به نمايش درآمده است .
رشت ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : براساس قانون بودجه سال 87 سرانه پرداخت كمك معيشت خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد افزايش يافت . به گزارش روابط عمومي كميته امداد گيلان طبق دستورالعمل صادره ميزان مستمري نقدي مددجويان در خانواده هاي يك نفره ماهي 320 هزار ريال دو نفره 370 هزار ريال سه نفره 460 هزار ريال چهار نفره 500 هزار ريال و پنج نفره به بالا 600 هزار ريال تعيين و اعلام شده است . گفتني است با توجه به اينكه در سالجاري دو دوره اول و دوم طبق سرانه 86 پرداخت صورت گرفته و لذا مابه التفاوت آن مي بايستي در دور سوم (مرداد و شهريور) براي خانواده هاي يك نفره 920 هزار ريال دو نفره يك ميليون و 20 هزار ريال سه نفره يك ميليون و 240 هزار ريال چهار نفره يك ميليون و 400 هزار ريال و پنج نفره به بالا يك ميليون و 600 هزار ريال تعريف و به حساب مددجويان تحت حمايت كميته امداد واريز گرديد.
جوين ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : در جلسه ستاد برگزاري هفته دفاع مقدس حجت الاسلام دليري پور امام جمعه شهرستان جوين گفت دفاع مقدس و ايستادگي و پايداري و مقاومت دلير مردان رزمنده و جانبازان و شهدا در طول هشت سال باعث شده است كه ما با آرامش كامل از امنيت بوجود آمده مي توانيم زندگي راحتي داشته باشيم . در ادامه جلسه علي اصغر ارغياني فرماندار جوين گفت : امروز جنگ ها در ميدان هاي نبرد جاي خود را به تبليغات رواني در جامعه داده و از اين طريق مي خواهند از درون جامعه را تخليه نمايند. در پايان جلسه قربانلو فرمانده مقاومت سپاه بعنوان دبير ستاد هفته دفاع مقدس انتخاب گرديد.
كرج ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : نخستين جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان كرج در محل فرمانداري اين شهرستان با حضور فرماندهان نظامي و انتظامي و مسئولين دستگاههاي اجرايي برگزار گرديد. دراين جلسه سرهنگ نادر اديبي مدير كل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس غرب استان تهران گفت ضرورت زنده نگه داشتن ياد و خاطره ايثارگري و از خود گذشتگي هاي رزمندگان اسلام از اهم امور مي باشد و اين كار بيمه كننده نظام مقدس جمهوري اسلامي ميباشد. در ادامه دكتر كوليوند فرماندار كرج از ادارات خواست در راستاي هر چه بهتر و باشكوهتر برگزار شدن هفته دفاع مقدس تعامل و همكاري لازم را داشته باشند. در پايان مقرر گرديد دستورالعمل برگزاري هفته دفاع مقدس توسط اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس غرب استان تهران تنظيم و جهت ابلاغ به دستگاههاي ذيربط اعلام گردد.
ابركوه ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : نائب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : با پيگيري هاي اين كميسيون و وزارت جهاد كشاورزي افزايش قيمت كود شيميايي در سال زراعي 88 ـ87 لغو گرديد . نماينده مردم مهريز بافق ابركوه و خاتم اضافه نمود. باتوجه به خشكسالي هاي پي در پي و همچنين عدم توان مالي و شكايت هاي مكرري كه از طرف كشاورزان به نمايندگان ارائه شده بود با پيگيري كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي و وزارت جهاد كشاورزي افزايش قيمت كود شيميايي منتفي و اين نهاده كشاورزي را با قيمت سال در اختيار كشاورزان قرار داده مي شود . وي اظهار داشت : با افزايش قيمت كود به كيسه اي حدود 20 هزار تومان مي رسد در حالي كه در سال 86 هر كيسه كود بر حسب نوع آن با قيمت متوسط از 22000 ريال تا 33000 ريال به كشاورز عرضه مي شد.
رشت ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مسابقات سنجش معلومات قرآني نورالهدي در گيلان برگزار شد. به منظور ايجاد فضاي قرآني در جامعه و گسترش معارف و مفاهيم قرآني مسابقات سنجش معلومات قرآني نورالهدي توسط دارالقران الكريم تبليغات اسلامي گيلان برگزار مي شود. به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات استان اين مسابقات براساس توجه به مفاهيم و تفسير قرآن كريم به صورت آزمونهاي تستي و تشريحي ويژه خواهران و برادران بالاي 15 سال به صورت همزمان با سراسر كشور در گيلان نيز برگزار خواهد شد. گفتني است علاقمندان به شركت در اين مسابقات مي توانند تا پايان ماه مبارك رمضان با ارائه مدارك لازم اقدام به ثبت نام و پس از قبولي در آزمونهاي دوره اي در آزمون نهايي شركت كنند. آزمون نهايي در تاريخ ششم دي ماه سالجاري به صورت همزمان در سراسر كشور در اداره كل تبليغات اسلامي گيلان برگزار مي شود.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 403]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن