تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821261005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايه شيميايي خراسان رضوي تدوين مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايه شيميايي خراسان رضوي تدوين مي شود
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد از تدوين نمايه شيميايي خراسان رضوي در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان خبر داد.


دكتر محمدرضا مجدي روز شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه خراسان رضوي هدف اصلي از تدوين اين نمايه را شناخت وضعيت موجود مواد شيميايي از نظر كمي و كيفي در فرآيند چرخه عمر اين مواد از مرحله توليد تا مصرف، دفع و بازيافت آن و خطرات و تهديدهاي آن عنوان كرد.
وي با اشاره به خطرات و تهديدهاي جدي مواد شيميايي مورد استفاده مردم گفت:تاكنون 11 ميليون انواع مواد شيميايي در زمين شناسايي شده است كه بخشي از آنها شامل پنج تا 10 درصد آفت كش ها در بهداشت عمومي مصرف دارند و 90 تا 95 درصد از اين آفت كش ها در بخش كشاورزي استفاده مي شوند.
دكتر مجدي با بيان اينكه سالانه در دنيا 50 هزار تن مواد شيميايي در بخش كشاورزي استفاده مي شود و ميليون ها تن نيز در بخش صنعت مصرف دارد،افزود:در مجموع چهار ميليون نفر به صورت مستقيم با اين مواد در تماس هستند و سالانه يك ميليون نفر بر اثر آن جان خود را از دست مي دهند.
رييس مركز بهداشت خراسان رضوي با اشاره به آمار مسموميت هاو بيماري هاي ناشي از تماس با اين مواد افزود:با توجه به اجتناب ناپذير بودن استفاده از مواد شيميايي بايد مديريت اين مواد را در اولويت قرار داد.
وي پيش بيني مخاطرات مواد شيميايي و جلوگيري از عوارض سوء آن بر انسان ها و محيط زيست، مديريت و كنترل توليد، واردات، حمل و نقل، نگهداري ، توزيع، نحوه مصرف و دفع يا بازيافت مواد شيميايي را از جمله مزاياي تدوين نمايه شيميايي برشمرد.
دكتر مجدي گفت:براي تدوين نمايه شيميايي بايد ابتدا كميته راهبردي تشكيل تا وضعيت موجود مواد شيميايي در فرايند چرخه عمر اين مواد معين و تهديدها و فرصت ها و توانايي براي مقابله با بحران هاي ناشي از استفاده از آفت كش ها شناسايي شود.
ك/2 2713/1654/589/659 شماره 820 ساعت 18:40 تمام
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن