تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813351164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پیش بینی افزایش 30 درصدی قیمت طلا تا زمستان امسال


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:

[تصویر: 1.jpg]


در خلال سالهای اخیر در کنار از دست رفتن ارزش پول ملی در اثر تورم شدید و رنگ باختن تعداد صفرهای اسکناسهای ایرانی در برابر ارزهای خارجی، طلا در کورسی مثال زدنی به قد کشیدن بی سابقه در قیمت ادامه داده است.
برای اینکه به رشد قیمت طلا در مدت اخیر ایمان بیاورید ارقام زیر را مقایسه نمایید:



تاریخ قیمت یک مثقال طلای 17 عیار-تومان قیمت سکه کامل طرح جدید-تومان 1-10-1389 154000 350000 1-12-1389 160000 364000 1-2-1390 176000 420000 1-4-1390 191000 441000
در واقع در شش ماهه اخیر قیمت طلا حدود 30 درصد رشد کرده است!
حال به این نمودار دقت کنید:

[تصویر: 2.jpg]


در مدت دو ساله از اول تیر 88 تا اول تیر 90 قیمت یک گرم طلای 17 عیار از 98 هزار تومان به 195 هزار تومان رسیده است. یعنی 110 درصد رشد قیمت داشته است.
اما چرا اینقدر رشد قیمت طلا زیاد بوده است؟

دو عامل برای این افزایش بی سابقه میتوان برشمرد. در رده اول افت ارزش پول ملی در اثر تورم و در رده بعدی افزایش جهانی قیمت طلا. یعنی به هر اندازه که طلا با ارزش تر شده است پول ملی بی ارزشتر شده و نتیجه آن این است که باید پول بیشتری برای خرید واحد وزنی طلا پرداخت شود.

[تصویر: 3.jpg]


در مدت دو سال اخیر قیمت جهانی طلا از 920 دلار از هر اونس به حدود 1500 دلار بر هر اونس رسیده است و در واقع حدود 65 درصد رشد کرده است در حالیکه رشد داخلی ایران در قیمت طلا حدود 110 درصد بوده است و این ما به تفاوت بی ارزش شدن پول ملی ایران است. یعنی در دو سال اخیر حدود 45 درصد ارزش پول ملی از بین رفته است. معنای ساده تر آن این است که اگر 1000 تومان دو سال قبل داشتید اکنون 550 تومان ارزش دارد!
اما پیش بینی چه می گویند؟
در مورد پیش بینی ها هم باید دو بعد داخلی و خارجی را مد نظر داشت. اغلب مراجع اقتصادی جهان معتقدند با وضعیت فعلی قیمت طلا تا آخر 2011 ممکن است تا حد 2000 دلار بر هر اونس برسد! اگر قیمت فعلی را 1500 دلار بر هر اونس بدانیم این معنایش رشد 30 درصدی در 6 ماهه آینده است.

اما در داخل هم کارشناسان بازار طلا قیمتهایی که ارایه میدهند با این واقعیت منطبق است. این افراد معتقدند تا آبان امسال سکه به حدود 520 هزار تومان و تا دی ماه که به سال نو میلادی نزدیک میشود به حدود 600 هزار تومان برسد.

در کنار این تحولات مردم هراسان از بی ارزش تر شدن ذخیره محدود پولی که دارند به بازار طلا هجوم آورده اند. در واقع کاهش نرخ سود بانکی و عدم رونق بازار مسکن و خودرو موجب شده که سرمایه های مردم به سمت طلا متوجه شود.

اما آیا سیاست دولت بر کاهش قیمت طلا و سکه است؟
مسلما” خیر!
اولا” که بازار جهانی طلا قیمت طلا را مشخص میکند و اگر پایینتر از بازار جهانی باشیم قاچاق طلا به عنوان کالای کم حجم اما ارزشمند رخ میدهد.
ثانیا” ارزش پول ملی به دلیل تورم در شش ماهه آینده هم باز ارزش خود را از دست خواهد داد.
ثالثا” دولت خود قصد ماهی گرفتن از این آب گل آلود را دارد! کاهش حجم نقدینگی در گردش، تامین منابع مالی پرداخت یارانه ها، فروختن بخشی از ذخایر طلا که به دلیل تحریمهای بین المللی بانکی در عوض پول نفت پرداخت شده اند از مهمترین دلایل سوداگری بانک مرکزی در ماجرای قیمت طلا است.

[تصویر: 4.jpg]


آیا در بازار طلا سرمایه گذاری کنیم؟
اگر به دنبال سود یکی دو ماهه هستید با قاطعیت نمی توان گفت اما اگر مدت سرمایه گذاری شما بیش از 6 ماه باشد بدون شک سود خواهید کرد. در واقع روند جهانی این کالای ارزشمند در ده ساله اخیر نشان داده است که برخلاف ارزها و قیمت نفت به طور یکنواختی رشد قیمت داشته است. یعنی اینکه اینگونه نیست که مانند قیمت نفت از 110 دلار برسد به 70 دلار!

باید منتظر بود و دید که با شرایط فعلی علاوه بر قیمت جهانی و بی ارزش شدن واحد پول ملی وضعیت رقابت عرضه و تقاضا چه رقمی را برای طلا تعیین خواهد کرد. اما آنچه به نظر میرسد آنکه طلا، طلایی تر خواهد شد!





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن