پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1851312489
مجيد انصاري درگفتوگوباايسنا: *بايد بتوانيم به كانديداي واحد برسيم *بايد «درد دلهـاي مـلـي» تجزيهوتحليل شود *صداوسيما درحوزه سياست جراتوجسارت به خرج دهد
واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مجيد انصاري درگفتوگوباايسنا: *بايد بتوانيم به كانديداي واحد برسيم *بايد «درد دلهـاي مـلـي» تجزيهوتحليل شود *صداوسيما درحوزه سياست جراتوجسارت به خرج دهد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي
دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز گفت:« اصلاحطلبان برنامهاي مبتني بر واقعيت در چارچوب سند چشمانداز براي برون رفت از مشكلات ارائه كنند.»
حجتالاسلاموالمسلمين مجيد انصاري با حضور در دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در منطقه خراسان، در خصوص برنامه اصلاحطلبان براي انتخابات رياست جمهوري دوره دهم خاطرنشان كرد:« فكر ميكنم بايد اصلاح طلبان ضمن نقد رفتارخود و آسيبشناسي رفتار كنوني، يك برنامه براي برون رفت از مشكلات مبتني بر واقعيات كشور و در چارچوب الزامات سند چشمانداز به مردم ارائه كنند كه تازه اين گام اول است.»
وي خاطرنشان كرد: «جايگاه رياست جمهوري، جايگاه آزمون و خطا نيست و اسلام نيز اين اجازه را نميدهد، چرا كه عدالت اسلامي ميگويد هر فردي كه كانديداي اين سمت ميشود حقيقتاً بايد خود را شايسته قرار گرفتن در اين جايگاه بداند و مردمي كه او را در چنين جايگاهي مينشانند بايد بدانند كه رد امانت ميكنند، بنابراين بايد امانت الهي را به دست اهل آن سپرد.»
اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز ادامه داد:« از اين جهت، اصلاح طلبان بايد چهرهاي را معرفي كنند كه توان اداره كشور و تعامل سازندهتر با جامعه بينالمللي را داشته باشد و همچنين داراي تجربه موفق و شخصيت ذاتي مقبول بوده و شانس رايآوري نيز داشته باشد.»
وي تصريح كرد:« بايد بتوانيم به كانديداي واحد برسيم، چرا كه تفرق درجبهه اصلاحات به معناي واگذاري شانس پيروزي به رقيب است، البته تمام آنچه كه گفته شد مشروط بر اين است كه همگان بپذيرند كه بازي بايد بازي عادلانه و همراه با رقابت جدي باشد.»
انصاري در خصوص برخي از رفتارهاي انتخاباتي، نوع برخورد برخي روزنامهها با مسئله خاتمي را شروع بد اخلاقي سياسي و به كارگيري ادبيات غيراخلاقي وغيراسلامي دانست و گفت:« احساس رقبا اين است كه او شانس بيشتري دارد كه از الان لبه تيز حملات خود را متوجه وي كرده و با شيوه هاي خاص سعي مي كنند بين جريان اصلاح طلب، القاي اختلاف و ايجاد قطب هاي متضاد داشته باشند كه اين امر نشان مي دهد برداشت همفكران آنها اين است كه اگرخاتمي به صحنه بيايد شانس بالايي دارد، لذا حتي با زبان تهديد به رد صلاحيت نيز به ميدان مي آيند.»
وي افزود:« نميدانم برخي از چه موضعي مي گويند صلاحيت خاتمي ممكن است رد شود؟؛ سوالي كه مطرح ميشود اين است كه مگر آنها مشاور و يا عضو شوراي نگهبان هستند؟، البته ما نقش آنها را در اينگونه موارد كم و بيش ميدانيم و در انتخابات مجلس هشتم نيز مسائلي را مشاهده كرديم، ولي اين طور سخن گفتن در حقيقت نوعي توهين به نهادهاي رسمي و قانوني نظام نيز ميباشد كه كسي از زبان آنها سخن بگويد و معتقدم مسئله رد صلاحيت خاتمي آن قدر حرف مطرود و غير عقلاني است كه اصلاً پرداختن به آن نيز خيلي درست نيست.»
وي اضافه كرد:« اگر قرار باشد شخصيت فرزانهاي با صلاحيتهاي ذاتي، خانوادگي، مديريتي، روحاني، علمي، تائيدهاي امام (ره) و با 8 سال تجربه رياست جمهوري، چند سال تجربه وزارت، نمايندگي مجلس، براي كانديداتوري رياست جمهوري صلاحيت نداشته باشد، مطئمناً در ايران هيچ كس ديگري صلاحيت نخواهد داشت، چراكه خاتمي مظهر يك ايراني مسلمان تمام عيار و با افتخار است.»
مجيد انصاري يادآور شد:« در شرايطي كه امروز كشور نياز به باز تعريف و بازسازي اعتماد جامعه جهاني دارد و بايد تهديدهاي فزاينده تبديل به فرصت شود و موج كينهها و نفرتهاي داخلي را به مهرباني تبديل كرد، با توجه به شخصيت ذاتي، بين المللي و تجربهاي كه خاتمي دارد، بهترين گزينهاي است كه ميتواند مورد وفاق اصلاح طلبان باشد و باآمدن وي وحدت اصلاح طلبان شكل بگيرد و حتي معتقدم اصولگرايان منصف و معتدل نيز براي برون رفت از وضعيت نگران كننده كنوني ميتوانند روي خاتمي به عنوان چهرهاي معتدل و مقبول حساب باز كنند.»
اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز افزود :« همه تلاش ما اين است كه خاتمي براي حضور در عرصه انتخابات قانع شود و با آمدنش حول وي اتحاد اصلاحطلبان شكل بگيرد، ولي اگر به هر دليلي خاتمي به صحنه نيايد، در آن شرايط بايد اصلاح طلبان راهكار ديگري پيدا كنند.»
وي خاطرنشان كرد:« چون مجمع روحانيون مبارز اميدوار به آمدن خاتمي است، ضمن رايزني با همه گروههاي اصلاح طلب، در جلسات عمده اصلاح طلبان بر خاتمي تاكيد دارد و كارها را پيگيري ميكند.»
انصاري افزود: « اتحاد و ائتلاف كامل اصلاح طلبان اصل است و اميدواريم در رايزنيها، مصلحت انديشيها و مباحثات در نهايت به نقطهاي مشترك رسيده و خاتمي نيز با وجود همه دشواريهايي كه در ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري آينده به ويژه رفع مشكلات موجود دارد با فداكاري مجدداً به صحنه بيايد.»
وي با بيان اينكه مسوولان اجرايي، وزراء و رييس جمهور به طور مرتب و يكجانبه، گزارشاتي به مردم ميدهند كه مردم و نخبگان جامعه نسبت به آنها نقد دارند، پيشنهاد داد :« بهتر است آقاي رييس جمهور كه از ابتدا با شفاف سازي و صحبت رو در رو با مردم كار خود را آغاز كرده است، به جاي گزارشهاي ماهانه يك جانبه، در يك مناظره تخصصي شركت كند.»
انصاري با بيان اينكه مناظره به معناي دشمني و خصومت نيست، افزود: « مناظره، جدال احسن است كه در آن سخناني گفته شود تا مردم بتوانند انتخاب احسن و اصلح داشته باشند.»
وي ادامه داد:« واقعيت اين است كه با وجود ظرفيتهاي عظيم نيروي انساني، بنيه اقتصادي، درآمدهاي نفتي و گنجينه ارزشمند نرمافزاري تجربه مديران بعد از انقلاب و سالها سرمايهگذاري در آموزش عالي در تمامي حوزهها، صدها مدير برجسته وجود دارند كه اگر بخواهيم گزينش اصلح كنيم، دشوار است و بهترينها بسيار زياد هستند، اما متاسفانه ميبينيم كه گاهي مقايسه معكوس است و كمتجربه ترينها براي مهمترين كارها انتخاب ميشوند كه اين مسئله واقعاً براي كشور خطرناك است.»
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: « اي كاش يك موسسه حسابرسي هزينه فايده هزينههايي كه كشور از رهگذر تغيير پي درپي مديران و به كارگماردن مديران كم تجربه تحمل ميكند را محاسبه ميكرد تا آثار اين رفتار مديريتي مشخص شود.»
وي با ذكرمثالي تصريح كرد:« در نماگرها و شاخصهاي فساد سنجي، فساد اداري با 15-10 مولفه و موضوع، مورد ارزيابي قرار ميگيرد و بر اين اساس به نسبت درجه فساد اداري، كشورها نمره ميگيرند، ايران با 12-10 پله سقوط، در ميان 115 كشوري كه مورد ارزيابي قرارگرفتهاند، جايگاه نودم را دارد كه اين جايگاه، جايگاه ايران با تمدن ديرينه، انقلاب اسلامي و آموزههاي امام خميني (ره) و اين همه مدير مجرب نيست.»
انصاري در ادامه به خبرنگار ايسنا گفت:« ابتدا بايد شرايط موجود كشور براي مردم روشن و به آنها توضيح داده شود كه چگونه است كه اين كشور با نفت بشكهاي 28 دلار بهتر اداره ميشد تا بشكهاي 128 دلار و آنها با نفت بشكهاي 15 دلار راحتتر و ارزانتر زندگي ميكردند تا نفت بشكهاي 140 دلار و چرا مردم با وجود پيشرفت مقتدرانه درحوزه هاي مختلف، بايد امروز در عرصه بينالمللي تحت فشار قرار گيرند و يا به عنوان مثال درعربستان سعودي از زائران انگشتنگاري شود و يا در كشور دوست و شريك تجاري بزرگ ما چين، سخنگوي وزارت خارجه را بازرسي كنند كه اين مسائل نشان ميدهد يك جاي قضيه گير دارد.»
وي با بيان اينكه همه اين سخنان يك «درد دل ملي» است، تصريح كرد: « ممكن است بنده به عقده گشايي سياسي متهم شوم، ولي امروز اينگونه حرفها، حرف روز مردم است و بايد اين درد دلهاي ملي تجزيه و تحليل و به چرايي اين اتفاقات پاسخ داده شود و براي جلوگيري از ادامه پيدا كردن آنها راه چارهاي انديشيد.»
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص عملكرد صدا و سيما نيز اظهار كرد:« منافع ملي اقتضا ميكند كه رسانه ملي با حفظ اصل بي طرفي حركت كند، چرا كه رسانه ملي، رسانه ملي است و بايد همه ملت صداي خود را از آن بشنوند.»
وي افزود:« در حوزه سياست نيز صدا وسيما بايد جرات و جسارت به خرج دهد و عرصه رسانه ملي را عرصه واكنش و پژواك صداي همه ملت ايران قرار دهد.«
انصاري ادامه داد:« به هر حال درون نظام، دو مجموعه جامعه روحانيت و مجمع روحانيون مورد تائيد امام (ره) قرار گرفته و به رسميت شناخته شده اند و رسانه ملي بايد ، اين زمينه را فراهم كند كه اين دو جريان روحاني بتوانند در كنار يكديگر ديدگاه هاي خود رابيان كنند.»
وي با بيان اينكه در رسانه ملي، براي جريان فكري مجمع روحانيون سهمي وجود ندارد گفت:« اين مسئله در سياست نيز گسترده تر است در حالي كه بايد با ساز و كاري مناسب امكان استفاده از رسانه ملي در موضوعات سياسي نيز براي همه گروهها از جمله اصلاح طلبان و مجمع روحانيون فراهم شود.»
مجيد انصاري در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص خطر انحراف از خط امام(ره) اظهار داشت:« انحراف از خط امام (ره) در حقيقت، انحراف از اصول و آموزه هاي اسلامي است و تنها يك سليقه و برداشت در كنار ساير برداشت ها نيست، بنابراين حساسيت روي اين موضوع يك ضرورت محسوب مي شود.»
وي با بيان اينكه انحراف از خط امام (ره) به دو صورت انجام مي شود گفت:« عده اي مخالفين رسمي و علني هستند كه زمان حيات امام (ره) نيز بوده و امروز نيز هستند كه برخي از نظرات امام(ره) را قبول ندارند كه البته خطر آنها زياد نيست چراكه اكثر مردم به امام (ره) وفادار هستند و ساختار هاي موجود در حكومت نيز مبتني بر آموزه هاي امام (ره) است؛ البته نبايد خطر بلند مدت آنها را ناديده گرفت.»
وي با بيان اينكه خطر بزرگتر انحراف از خط امام (ره) در قالب تحريف است، خاطرنشان كرد:« اين تحريف به دوصورت لفظي و معنوي صورت ميگيرد كه البته تحريف لفظي با توجه به در دسترس بودن آثار امام (ره) و مسوليت قانوني موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) دشوار است و جلوگيري از اين تحريف را آسانتر مي كند.»
انصاري افزود:« كار آنجايي دشوار ميشود كه با توجيه و يك جانبه گرايي و يا نگاه جزئي و موردي به انديشههاي امام (ره) بخواهند از آن استنتاجات كلي داشته باشند و به تعبير ديگر، فرد يا گروهي راه و روشي را انتخاب كرده باشد كه خودشان نيز ميدانند كه اين راه و روش با راه و روش امام (ره) مطابقت ندارد، اما چون جامعه و نيروهاي انقلابي حساسيت دارند كه از خط امام (ره) انحراف نشود، سعي مي كنند بدون رجوع به كليت سخنان، با آوردن جملاتي از امام (ره) با توجيهاتي كار خود را بپوشانند.»
وي ادامه داد:« اين انحراف كه در قالب تحريف معنوي صورت ميگيرد بسيار خطرناك است؛ به خصوص اگر از سوي نهادهاي خاص و يا توسط شخصيتهاي مقبولي ترويج شود، زيرا نسل سوم و چهارم انقلاب كه امام (ره) را نديده و در بطن و متن حوادث نبودهاند، مثلا با يك جمله تند از امام (ره) درباره يك موضوع مواجه ميشود و فكر ميكند كه بينش امام (ره) در مواجهه با آن شيوه تند و خشونت باري بوده است، در حاليكه در اين حوزه بايد ساير گفتههاي امام (ره) را در نظر گرفت و توضيح داد.»
انصاري تصريح كرد:« امروز جرياناتي به طور سازمانيافته به دنبال انحراف از خط امام (ره) مي باشند كه يا از اول خط امام را قبول نداشتهاند و يا منافعشان را در مخالفت ميبينند.»
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد:« در حوزه انديشه سياسي و حق حاكميت مردم، ترديدي نيست كه انديشه سياسي امام (ره) مبتني بر اتكاء همه امور به راي مردم بود كه به صراحت اين جمله در قانون اساسي نيز آمده است كه در نظام جمهوري اسلامي اتكا اموربا آراء همه مردم است و سيره عملي امام (ره) از آغاز انقلاب، تكيه بر راي مردم بوده و در دوراني كه گروههاي مبارز تند با تشكيل هستههاي مسلحانه، جنگ مسلحانهاي را عليه رژيم شروع كرده بودند، امام (ره) به هيچ وجه اقدامات تروريستي و خشونت بار را تائيد نكرده و مي فرمودند شما اگر نخست وزير را بكشيد، يك نفر ديگر را جاي آن ميگذارند و يا اگر شاه را بكشيد شاه ديگري مي آورند و تا زماني كه توده مردم آگاه نشوند و نخواهند، اصلاحي صورت نميگيرد.»
انصاري يادآورشد: « درباره صدورانقلاب از امام (ره) ميپرسند كه امام ميفرمايد بايد كاري كرد كه خود مردم حكومتها را به دست بگيرند و اين كار جز از طريق آگاهي بخشي به تودههاي مردم راه ديگري ندارد.»
وي ادامه داد :« بنابراين بعد از استقرار نظام جمهوري اسلامي امام (ره) با پذيرش همه تبعات انتخابات آزاد، اين نوع انتخابات را ترويج كردند، هرچند اولين تجربه انتخابات آزاد در ايران نيز تجربه موفقي نشد، اما درعين حال امام (ره) معتقد بود كه شكست مردم در اين مرحله براي آنها آنقدر ارزش و بركات دارد كه ضررهاي اشتباه اول را بپوشاند؛ درحالي كه اگر خود امام (ره) در انتخابات دخالت و رييس جمهور تعيين ميكرد، مردم هرگز به اشتباه انتخاب بني صدر پي نميبردند.»
انصاري افزود: « هرگاه جريان يا نهادي قصد داشته در برابر محدود كردن حقوق انتخاب مردم بايستد، امام (ره) طرف مردم قرار گرفت و از حقوق آنها دفاع كرد. امروز جرياني كه در ذهن خود خلافت اسلامي را مي پروراند معتقد است كه حكومت از بالا به پايين است و هر چه حاكم بگويد حرف خداست و راي مردم نيز تزييني است و بايد كار را به گونهاي پيش برد كه دايره انتخاب مردم محدود شود.»
انصاري خاطرنشان كرد :« استدلال امام (ره) مبني بر اينكه مجلس و شاه غير قانوني هستند، چون به مردم تحميل شدهاند، نشان ميدهد كه در انديشه سياسي امام (ره) نظام قانوني، نظامي است كه مردم آزادانه انتخاب كنند، اما يك جرياني به هر دليل دنبال اين است كه به قدري معبرهاي انتخاب مردم را محدود كند تا منتخبين فقط از ميان كساني باشند كه آنها ميپسندند و طبيعي است كه اين، انحراف از خط امام (ره) است كه نتيجه آن، انفعال سياسي جامعه و قهر كردن با صندوقهاي راي ميباشد.»
وي ابراز عقيده كرد : « معتقدم اين رفتار و اين برداشت از خط امام (ره) درحقيقت اقدامي برخلاف منافع ملي است چراكه موجوديت نظام جز با پشتيباني مردم تضمين ندارد و هرعاملي كه اين پشتيباني را كمرنگ كند، موجوديت و بقاي نظام را تهديد كرده است.»
انصاري اضافه كرد:« موضوعات ديگري نيز وجود دارد كه جزء انحراف از خط امام (ره) محسوب مي شود كه به عنوان مثال در حوزه اعتقادات ديني نسبت به امام زمان (عج) كارهاي اشتباهي صورت ميگيرد كه نه تنها برخلاف راه و خط امام (ره) است كه برخلاف آيات صريح قرآن در باب توحيد و فرمايشات معصومين(ع) نيز ميباشد.»
وي با بيان اينكه انحرافات ديگري نيز از خط امام (ره) در اخلاق سياسي مشاهده ميشود، ياد آورشد:« رفتار و سيره امام مبتني بر كرامت اخلاقي و مهرباني بين خوديها و غلظت و ايستادگي در برابر دشمن بوده، اما وادادگي در برابر دشمن و بسط كينه و نفرت در بين خوديها، جريان خطرناك انحراف از خط امام (ره) است، به اين معنا كه عدهاي در داخل كشور تنها عده محدودي را پيرو ولايت فقيه معرفي ميكنند و ساير مردم را خارج از دين، خط امام و ولايت فقيه ميدانند كه در حقيقت اينگونه رفتارها ضربه به خود ولايت فقيه و ارزشهاست.«
انصاري خاطرنشان كرد :« متهم كردن امام (ره) به خشونت گرايي در روابط بين الملل نيز انحرافي است كه خواسته يا ناخواسته تحريف در مباني انديشه و سيره عملي امام (ره) است كه خطر آن از مخالفتهاي علني بيشتر است، چرا كه حق و باطل را با يكديگرممزوج و تشخيص حق را دشوار ميكند و ممكن است به كساني كه امام را نديده و ميخواهند براي اولين بار امام (ره) را بشناسند، آدرس غلطي بدهد كه بايد از اين خطر جلوگيري كرد.»
گفتوگو از خبرنگار سياسي ايسنا در مشهد: عبدالله احمدي
انتهاي پيام
شنبه 23 شهريور 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
-