تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819527909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در گفتگو با ايسكانيوز: كوچك كردن ميراث فرهنگي به نفع كشور نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در گفتگو با ايسكانيوز: كوچك كردن ميراث فرهنگي به نفع كشور نيست


تهران -خبرگزاري ايسكانيوز: حميد بقايي گفت : اگر موضوع ميراث فرهنگي و گردشگري كه امروزه به عنوان يكي از اصلي ترين اولويت هاي كشور است به يك معاونت در حوزه وزارت ارشاد تبديل شود پيامد خوبي در داخل و خارج از كشور نخواهد داشت .

حميد بقايي، قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" در پاسخ به اين سوال كه اشكالات طرح دو فوريتي مجلس در خصوص كوچكتر كردن سازمان ميراث فرهنگي و اينكه زير مجموعه وزارت ارشاد قرار گيرد،گفت:اولين سوالي كه اين بحث در اذهان ايجاد مي كند اين است كه چه علتي باعث شده اين امر ضرورت پيدا كند، موضوع ميراث فرهنگي و گردشگري كه امروزه به عنوان يكي از اصلي ترين اولويت هاي كشور است به يك معاونت در حوزه وزارت ارشاد تبديل شود و آيا ميراث فرهنگي به عنوان يكي از اصلي ترين موضوعات در كشور ما با توجه به اينكه جزو ده كشور برتر تاريخي هستيم آيا امروزه ديگر از اولويت كشور خارج شده است؟
وي افزود : آيا گردشگري به عنوان يكي از بهترين صنايعي كه در دنيا به آن توجه مي كنند و در ايران به تازگي در حال پا گرفتن است از اولويت خارج شده است؟ با توجه به طرح دو فوريتي اين اولين سوالي است كه در اذهان شكل مي گيرد.
قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد:اگر در سطح دنيا نگاه كنيم بيش از يكصد كشور در دنيا وجود دارد كه مقوله گردشگري در آنها سازماني زير نظر مستقيم رييس جمهور يا در حد يك وازرتخانه است .
حميد بقايي افزود:خصوصا نهادي به نام UNWTO، سازمان جهاني گردشگري است كه زير نظر سازمان ملل متحد است و تقريبا نقش هماهنگي را بين آنها ايفا مي كند.
بقايي خاطر نشان كرد :كشورهايي كه امروزه درحوزه گردشگري موفق بوده اند به گردشگري بيشتر ازاين بها داده اند و حال در كشور ما كه تازه گردشگري در حال پا گرفتن است اگر يكباره اين صنعت را كوچك كنيم نه تنها در اذهان عمومي كشور بلكه در خارج از كشور نيز علامت سوال اتجاد مي كنيم .
قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: در نتيجه باز مي گرديم به حالت سابق كه ايران هيچ وقت نمي تواند مقصد گردشگران باشد، هيچ وقت نمي تواند گردشگري اش رونق بگيرد. دشمنان ما كه تا ديروز در خارج از كشور سعي مي كردند كه گردشگري را در ايران كوچك كنند و به آن اهميت كمتري بدهند و ايران را كشوري بدون قابليت هاي گردشگري معرفي كنند، اين شرايط بهانه خوبي براي آنها فراهم مي آورد كه بتوانند مانور بدهند و حرف بزنند و به هر حال گردشگري ما را زير سوال ببرند.
حميد بقايي گفت: اگر به اين نكته توجه كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه توقع افكار عمومي و مجموعه كساني كه در حوزه ميراث فرهنگي فعال هستند اين بود كه مجلس هشتم بيشتر به موضوع گرشگري و ميراث فرهنگي بپردازد، اهميت بدهد و آن را تقويت كند .
وي ادامه داد: حتي ما اين توقع را داريم كه رييس جمهور، ميراث فرهنگي و گردشگري را تقويت كنند . صنايع دستي در گذشته در حوزه وزارت صنايع بود و اين وزارتخانه موضوعات بسيار مهمي را در دست كار داشت اگر دوباره صنايع دستي به حالت سابق برگردد باز به اين امر كمتر پرداخته خواهد شد ، چون موضوعات آن وزارت خانه ،موضوعات زيادي است .
بقايي خاطر نشان كرد: در جمع بندي كلان ، اين مسئله به احتمال قريب به يقين ، به ميراث فرهنگي و گردشگري آسيب مي رساند و ما هم بايد به مرور شاهد افت گردشگري در كشورمان باشيم./120
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن