تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816419025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي در گفت‌وگو با فارس: ادغام ميراث فرهنگي در راستاي اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي در گفت‌وگو با فارس: ادغام ميراث فرهنگي در راستاي اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نيست
خبرگزاري فارس: مديركل امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره طرح نمايندگان مجلس براي ادغام ميراث فرهنگي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ملاك حركت نظام سند چشم‌انداز 20 ساله كشور است و ادغام اين سازمان در راستاي اهداف اين سند نيست.


علي ليالي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كه در حال حاضر به صورت مستقل تحت عنوان معاونت رئيس‌جمهوري در حال فعاليت است ادغام شده سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و ايرانگردي و جهانگردي است كه قبلاً نيز جزو معاونان وزارت ارشاد بوده است و از سال 82 بعد از انجام مطالعات مبسوط پس از ارائه لايحه دولت به مجلس ادغام شدند، و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از معاونت وزارت ارشاد به معاونت رياست جمهوري ارتقا يافت.
وي در ادامه گفت:‌ ضرورت اين ادغام در آن سال به دليل اين كه موضوع گردشگري در دنيا به عنوان يك صنعت پيشرو است و بخشي از اقتصاد دنيا را به خود اختصاص داده است براي كشور ايران به دليل تنوع منابع بسيار طبيعي، تاريخي و ميراثي سرشار در امر توسعه گردشگري احساس شد و با همين دليل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري زير نظر رياست جمهوري شكل گرفت پس فلسفه شكل‌گيري سازمان نياز به تحول در اين صنعت در ايران بوده است.
مديركل امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: دولت و نمايندگان مجلس در آن دوره هم‌سطح بودن سازمان با ساير كشورهاي دنيا را لحاظ كرده بودند. بسياري از كشورهاي مهم دنيا مديريت اين بخش را در سطح وزارت يا معاونت رئيس‌جمهوري دارد و كم‌تر كشور ميراث فرهنگي و گردشگري را در حد معاونت يك وزارتخانه تعريف كرده است.
ليالي تصريح كرد: در حال حاضر كشورهايي در دنيا در زمينه ميراث فرهنگي و گردشگري موفقند كه مديريت اين مجموعه را ارتقا داده‌اند.
وي گفت:‌ آمار و ارقام عملكرد اين سازمان در كشورمان مشخص است، توسعه سرمايه‌گذاري در اين بخش، برقراري ارتباط قابل دفاع با ساير كشورها، پيدا كردن جايگاه مؤثر در سازمان جهاني جهانگردي، انجام مذاكرات و عقد قراردادها با كشورهاي هدف گردشگري و ... اينها همه زاييده و دستآورد اين ادغام و ارتقاي سازمان در طي 5 سال اخير است. اين دستاوردها طي اين مدت نتيجه حضور مستقيم مديريت عالي سازمان به عنوان فرد تأثيرگذار در دولت براي گرفتن مصوباتي در راستاي رشد اين صنعت در كشور است.
مديركل امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اظهار داشت: در سند چشم‌انداز 20 ساله مديريت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مكلف شده است كه بعد از سال 1404 سال 20 ميليون گردشگر را در كشور شاهد باشيم كه نشان مي‌دهد حس و ارتقاي اين سازمان ضرورتي انكارناپذير است.
ليالي ادامه داد: بخش عمده سرمايه‌گذاران كه با اميدواري به پيشرفت اين صنعت در كشور ما سرمايه‌گذاري كرده‌اند و كشورهايي كه قراردادي را با كشور ما در اين زمينه به تفاهم رسانده‌اند به علت حضور معاونت رئيس‌جمهوري بوده است و اگر جايگاه را در اين زمينه تنزل دهيد همه نگاه‌هاي مثبت ايجاد شده به نگاه منفي تبديل مي‌شود.
وي گفت: نقش اشتغالزايي كه اين صنعت دارد نتيجه ارتباط نزديك اين سازمان با رياست جمهوري است اينها همه اين پيام را دارند كه تنزل اين سازمان نه به نفع اين صنعت است و نه در بيرون از مرزها نفعي دارد.
وي افزود: بسياري از كشورها تنها راه حل مشكلات در اشتغال و صنعت را استفاده از درآمدهاي ارزي حاصل از خدمات در صنعت گردشگري مي‌دانند و در چنين شرايطي اگر سطح مديريتشان در اين صنعت ارتقا نيافته است آن را ارتقا مي‌دهند. مسئولان كشورما كه 5 سال پيش اين ارتقا را احساس كردند بنا به گفته آن زمان مسئولان، اين ارتقاي سطح در كشور ما دير اتفاق افتاده است حالا اگر بخواهيم دوباره پس‌رفت داشته باشيم و به عقب بگرديم به مصلحت اقتصاد و صنعت گردشگري كشورمان نيست.
مديركل امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح كرد: از تنزل اين سازمان هيچ چيزي عايد فرهنگ و صنعت ملي نمي‌شود در اين صنعت، اشتغال، درآمد ارزي و تبادل فرهنگ و روابط اجتماعي است و اگر بخواهيم به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله دست يابيم بايد اين سازمان را بيشتر از وضعيت فعلي تقويت كنيم.
ليالي ملاك حركت نظام را سند چشم‌انداز 20 ساله خواند و گفت: در برنامه چشم‌انداز 20 ساله بايد 20 ميليون ورودي گردشگر داشته باشيم اين ورودي نيازمند زيرساخت از قبيل فرودگاه، ويزا، خدمات هتلينگ، حمل‌ونقل، ارتقاي دانش نيروي انساني و ... است كه همه اينجا بايد ايجاد شوند و اينها از پيكره معاونت يك وزارتخانه برنمي‌آيد بلكه بايد مديريت عالي در حد معاونت رئيس‌جمهوري اين موضوعات را در دولت و مجلس پيگيري كند.
انتهاي پيام/
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن