تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816676592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير واحد پيشينه‌شناسي پژوهش‌هاي قرآني : برپايي نمايشگاه قرآن تأثير شگرفي بر مطالعات قرآني دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مدير واحد پيشينه‌شناسي پژوهش‌هاي قرآني : برپايي نمايشگاه قرآن تأثير شگرفي بر مطالعات قرآني دارد
گروه ادب: مدير واحد پيشينه‌شناسي پژوهش‌هاي قرآني بخش پژوهش نمايشگاه قرآن، برپايي نمايشگاه قرآن را تأثير شگرفي در فرهنگ عمومي، فرهنگ كتابخواني و مطالعات قرآني دانست.
«محمد‌علي هاشم‌زاده» مدير واحد پيشينه‌شناسي پژوهش‌هاي قرآني بخش پژوهش شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم درگفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، با بيان اين مطلب گفت: نمايشگاه نسبت به سال‌هاي قبل توسعه بيشتري يافته و از لحاظ كمي و كيفي رشد قابل‌توجهي را شاهد هستيم.

وي ادامه داد: طبيعتاً جايي كه ناشران بتواند آثار خود را به مردم معرفي كنند، نمايشگاه نام دارد، اين نمايشگاه هم در سطح عمومي و هم در سطح تخصصي اثر قوق‌العاده‌اي دارد، عموم مردم و حتي متخصصان اين امكان را ندارند كه در طول سال در كتاب فروشي‌ها گشته و در جريان تازه‌هاي نشر قرار گيرند، نمايشگاه فرصت بسيار مناسبي را براي مخاطبان و ناشران فراهم مي‌كند، هم‌چنين به توسعه و بارور‌تر شدن صنعت چاپ و نشر نيز كمك بسيار شاياني مي‌كند.

هاشم‌زاده گفت: اگر بتوان اين نمايشگاه را در سطح استان‌ها‌ و شهرستان‌هاي ديگر و يا در ماه‌هايي غير از ماه‌رمضان، برگزار كرد، بهره‌وري‌ها در سطح وسيع‌تري انجام مي‌شود، زيرا اساساً شهرستاني‌ها در ماه رمضان امكان مسافرت ندارند و به تبع نمي‌توانند از نمايشگاه قرآن در تهران بازديد به عمل آورند.

اين مسئول درباره بخش پژوهش شانزدهمين نمايشگاه قرآن كريم گفت: اين واحد متشكل از سه بخش است، بخش پژوهش‌هاي قرآني جهان اسلام و پژوهش‌هاي جهان اسلام در ارتباط با پيامبر اعظم و اهل‌بيت(ع)، بخش پژوهش‌هاي قرآني و اهل‌بيت(ع) منتشر شده در كشور ايران اسلامي و بخش پيشينه‌شناسي مطالعات و پژوهش‌هاي قرآني، كه علاقه‌مندان به تحقيق، پژوهش و تدوين پايان‌نامه، مقاله و كتاب، براي اينكه در جريان پيشينه تحقيقات خود قرار گيرند، به اين بخش مراجعه كرده و با راهنمايي و مشاوره كارشناسان در اين بخش از تحقيقات گذشته باخبر مي‌شوند.

وي تصريح كرد: فلسفه اين كار جلوگيري از موازي كاري‌ها و پربارتر شدن تحقيقات است.

مدير واحد پيشينه‌شناسي پژوهش‌هاي قرآني ادامه داد: بخش پژوهش سال گذشته نيز در پانزدهمين نمايشگاه قرآن كريم شركت كرد، با اين تفاوت كه سال گذشته حدود هزار عنوان اثر قراني به نمايش گذاشتيم، ولي امسال با بيش از پنج هزار جلد كتاب در زمينه علوم قرآني و اهل‌بيت شركت كرده‌ايم.

هاشم‌زاده تصريح كرد: چينش آثار پژوهشي در اين بخش به صورت موضوعي است، اين كار جستجو و بهره‌مندي از فضا را تسهيل كرده و كتاب‌ها و منابع پژوهشي را در دسترس‌تر قرار مي‌دهد.

وي افزود: آثار موضوعي پيرامون كليات، مراجع و دائرةالمعارف‌ها ، علوم قرآني، تفسير و مفسران، در اين بخش جمع‌آوري شده‌اند، هم‌چنين بيش از دويست دوره از تفسير قرآن شيعه و اهل سنت را نيز گردآوري كرده‌ايم، غرفه قرائت قرآن احكام و مباحث ادبي، مباحث جديد و اعجاز علمي قرآن، مباحث عمومي قرآن مانند مباحث اجتماعي و اخلاقي، مباحث مربوط به زنان و غيره از جمله غرفه‌هاي دائر در اين بخش است.

وي ادامه داد: امسال بخشي نيز اضافه كرده‌ايم، كه آثار در ارتباط با پيامبر اعظم و اهل بيت(ع) را پوشش مي‌دهد، در بخش كتاب‌هاي فارسي نيز تمامي كتاب‌هايي كه در باب معارف قرآن و اهل بيت است جمع‌آوري كرده‌ايم كه در معرض ديد علاقه‌مندان قرار رگرفته است.

اين مسئول در رابطه با فروش آثار گفت: نه در بخش عربي و نه در بخش فارسي امكان فروش نداريم، تنها اين امكان را به مخاطب مي‌دهيم كه كتاب‌ها را شناسايي كرده و با شناسايي انتشارات در بخش فروش كتاب‌ها را خريداري كنند.

مدير واحد پيشينه‌شناسي پژوهش‌هاي قرآني ادامه داد: غرفه مباحث ادبي هم، كتاب‌هايي را كه در زمينه ادبيات قرآن، مباحث لغوي، لغات مشكل قرآن، مباحث جديد زبان‌شناسي و هرمنوتيك است را پوشش داده و به معرض نمايش گذاشته است.

هاشم زاده در پايان افزود: در مجموع بخش پژوهش، بخش بسيار مهمي در زمينه اطلاع‌رساني است، به عبارت ديگر اگر هدف نمايشگاه، شناخت آثار، تحقيقات و اطلاع‌رساني باشد؛ اين بخش مهمترين خدمت را به پژوهشگران در اين زمينه مي‌كند.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن