تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سانداراوج درخواست‌ها براي كانديداتوري جهت بازگشت به پست نخست‌وزيري تايلند را پذيرفت حزب حاكم تايلند: با شيناواترا درباره نخست‌وزير جديد مشورت مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سانداراوج درخواست‌ها براي كانديداتوري جهت بازگشت به پست نخست‌وزيري تايلند را پذيرفت حزب حاكم تايلند: با شيناواترا درباره نخست‌وزير جديد مشورت مي‌كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

دو روز پس از حكم دادگاه قانون اساسي تايلند مبني بر خلع ساماك سانداراوج، نخست‌وزير تايلند از قدرت وي امروز (پنجشنبه) اعلام كرد كه درخواست حزبش را براي كانديداتوري جهت بازگشت به قدرت مي پذيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، سخنگوي حزب قدرت مردم تايلند اعلام كرد: ساماك سانداراوج، درخواست حزب را براي كانديداتوري در پست نخست‌وزيري پذيرفته است.

وي گفت كه ساماك اطمينان داده است پارلمان وي را فردي مناسب براي اين پست مي‌يابد و از پذيرش وي در اين سمت خوشحال خواهد شد.

دادگاه قانون اساسي تايلند ساماك سانداراوج، نخست‌وزير تايلند را به دليل حضور در يك برنامه آشپزي و كسب درآمد از اين شبكه تلويزيوني از قدرت خلع كرد اما قضات وي را از حضور در عرصه‌هاي سياسي منع نكردند و در حال حاضر هيچ مانع حقوقي براي انتخاب مجددش در صورت كسب راي لازم در پارلمان وجود ندارد.

وي با اين حال با دو چالش حقوقي رسوايي و تقلب در اننخابات روبه روست.

از سوي ديگر تاكسين شيناواترا، نخست وزير مخلوع تايلند قرار است امروز (پنجشنبه) در خصوص انتخاب نخست وزير بعدي در يك شوراي مشورتي حضور پيدا كند.

سوتين كلانگسائنگ، سخنگوي حزب حاكم اظهار داشت: حمايت تاكسين در نظر گرفته خواهد شود اما نقش اساسي در تعيين نامزد نخست وزير نخواهد داشت. ما بايد به نظرات او گوش كنيم زيرا او هنوز يك تايلندي است.

در همين حال خبرگزاري رويترز گزارش داده است معترضاني كه ساختمان اصلي دولت را اشغال كرده‌اند اظهار داشتند كه هيچ نامزدي را از حزب حاكم قدرت مردم (پ پ پ) به عنوان جانشين ساماك ساندراوج نخواهند پذيرفت.

سرمساك كوسانيسوك، يكي از رهبران حزب ائتلاف مردم براي دموكراسي به خبرنگاران گفته است: مساله اصلي اين است كه ساماك كه بارها قانون اساسي را نقض كرده است نبايد مجددا نخست وزير شود و هيچ كس ديگري از حزب قدرت مردم نبايد پست نخست وزيري يا هر وزارت ديگري را بر عهده داشته باشد.

كوتپ سايكراجانگ، سخنگوي حزب حاكم در گفت‌وگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفته است اكثريت اعضاي اين حزب به انتصاب مجدد ساماك راي مثبت دادند. او رهبر حزب ماست و بهترين گزينه است.

البته نامزدي مجدد ساماك از سوي پنج حزب ديگر ائتلاف حاكم مورد تاييد قرار نگرفته است كه اين امر تايلند را در يك بن بست سياسي قرار داده و نگراني‌ها در خصوص بي‌ثباتي و اغتشاش اقتصادي افزايش داده است.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن