تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814284673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آن‌سو‌ترشاخص سهام آمريكا افت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: آن‌سو‌ترشاخص سهام آمريكا افت كرد
سنا - آخرين تحولات بازارهاي مالي در كشورهاي مختلف منتشر شد.به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، افت شديد شاخص سهام در آمريكا، بيشترين افت هفتگي شاخص طي پنج سال گذشته در اروپا و تداوم روند نزولي شاخص در اكثر كشورها مهم‌ترين اخبار بازارهاي سرمايه جهان بود.
بـازار سهـام
«آمريكــا»: پس از شايعه افزايش سرمايه شركت «هلدينگ برادران لهمان» و نيز پيش‌بيني موسسه Barton Biggs مبني بر تداوم كاهش قيمت‌ها در بازار، شاخص سهام آمريكا به ويژه 500 S&P بدترين عملكرد هفتگي را از ماه مه تاكنون شاهد بود. شاخص سهام برزيل براي نخستين بار در شش روز گذشته با پيشگامي شركت‌هاي بخش كاغذ و هواپيمايي افزايش يافت، اما در مجموع هفته را با كاهش شاخص سپري كرد. موسسه «مريل لينچ» پيشنهاد كرده بود كه سرمايه‌گذاران در بزرگترين شركت كاغذسازي اين كشور سرمايه‌گذاري كنند. شاخص سهام كانادا نيز در اين هفته به شدت كاهش يافت و بدترين عملكرد هفتگي را در هشت سال گذشته از خود به جاي گذاشت، علت آن كاهش قيمت منابع و نشانه‌هايي از افزايش نرخ بيكاري در آمريكا و كاهش تقاضاي جهاني براي محصولات صادراتي كانادا بود.
«اروپـــا»:شاخص سهام اروپا (600 Stoxx) بدترين عملكرد هفتگي را در پنج سال گذشته از خود به جاي گذاشت و به علت نگراني از تهديد كاهش رشد بر كاهش درآمد توليدكنندگان كالا، به شدت كاهش يافت. از علل ديگر كاهش سهام اروپا، اعمال سختگيري در اعطاي وام از سوي بانك مركزي اروپا و در پي آن افزايش هزينه بانك‌ها بود. قيمت سهام نوكيا نيز به شدت كاهش يافت.
شاخص سهام بريتانيا (100 FTSE) نيز به شدت كاهش يافت كه اين ميزان كاهش هفتگي در شش سال گذشته بي‌سابقه بوده است. علت عمده آن افزايش قيمت فلزات و كاهش سهام بخش توليدكنندگان كالا بود.
«آسيــا»: پس از كاهش جهاني قيمت كالا در پي افزايش نگراني در سطح جهان و همچنين اعلام موسسه «مورگان استنلي» مبني بر پيش‌بيني خوش‌باورانه سود شركت‌ها در سال جاري، شاخص سهام بازارهاي در حال توسعه براي ششمين روز پياپي كاهش يافت كه اين امر در شش سال گذشته بي‌سابقه بوده است.
به علاوه در پي نگراني از كاهش رشد جهاني اقتصاد كه تقاضاي مواد خام و ساير كالاها را كاهش مي‌دهد، شاخص سهام آسيا به ويژه شركت
BHP Billiton كاهش يافت و به پايين‌ترين حد خود در 13 ماه گذشته رسيد.
بـازار كـالا
در پي تقويت ارزش دلار و كاهش تقاضاي خريد فلزات قيمتي به عنوان ابزار جايگزين، قيمت طلا و نقره كاهش يافت، در اين مدت قيمت نقره به پايين‌ترين حد خود در سال جاري رسيد. علت كاهش قيمت مس كه از ژانويه 2007 بي‌سابقه بود، افزايش ذخاير اين محصول و نشانه‌هايي از كاهش رشد جهاني اقتصاد و به دنبال آن كاهش تقاضاي خريد اين فلز بود.
اين در حالي است كه بروز نشانه‌هايي از كاهش رشد جهاني اقتصاد، كاهش قيمت ذرت، سويا، شكر، پنبه و سايرمحصولات كشاورزي در هفته گذشته را به همراه آورد.
بـازار انـرژي
در پي تقويت دلار و افزايش بيش از انتظار نرخ بيكاري در آمريكا، قيمت نفت خام به پايين‌ترين حد خود در 5 ماه گذشته رسيد. رييس بخش اقتصادي موسسه گلدمن ساخس گفت كه به علت فصل توفان، انتظار نمي‌رود كه اوپك در اجلاس آتي خود در وين نسبت به كاهش ميزان عرضه نفت خام، راي مثبت دهد.
همچنين به گفته يكي از مسوولان ارشد وزارت اقتصاد برزيل، ميزان نفت موجود در ذخاير نفتي تازه كشف شده منطقه ريو، حدود 30 تا 70‌ميليارد بشكه تخمين زده مي‌شود.
بازارهاي در حال توسعه
پس از تضعيف ارزش روبل از سوي بانك مركزي روسيه، شاخص سهام روسيه سقوط كرد و هزينه حفاظت از اوراق قرضه دولتي در اين كشور به بالاترين حد خود در چهار سال گذشته رسيد.
بانك بازرگاني چين از طريق بزرگ‌ترين فروش اوراق قرضه كه گامي در جهت تكميل اولين فرآيند مالكيت در خارج از چين به شمار مي‌رود، 30ميليارد يوآن (4/4‌ميليارد دلار) به دست آورد.
هند كه دومين كشور بزرگ توليد كننده برنج و گندم در جهان به شمار مي‌رود، كماكان محدوديت دادوستد آتي در روغن سويا، لاستيك و سيب زميني را جهت كاهش تورم را ادامه خواهد داد.
پس از اينكه معاملات بورس اوراق بهادار PFTS اكراين به علت كاهش شديد شاخص متوقف شده بود، معاملات بورس پس از دو و نيم ساعت وقفه مجددا از سر گرفته شد.
مهم‌ترين اخبــار بــازارهــاي مالي عــربــي
سقوط شديد بازار جهاني صكوك مهم‌ترين خبر در بازارهاي مالي كشورهاي عربي طي هفته گذشته بود.
بازار جهاني صكوك كه از سال 2004 تاكنون هرسال رشد دو برابري را تجربه كرده و به 90ميليارد دلار رسيده بود، پس از اعلام گروهي از فقهاي بحريني مبني بر عدم تطابق اكثر اين اوراق قرضه با قوانين اسلامي به شدت كاهش يافت. طبق آمار موسسه «هلدينگ HSBC»، فروش اوراق بدهي مبتني بر شريعت در سال 2008، معادل50‌درصد و ميانگين قيمت آن نيز 51/1‌درصد كاهش يافت. تنها يك مورد كه با شريعت هم‌خواني دارد و شامل 200‌ميليارد دلار برنامه توسعه املاك در ابوظبي است با افزايش قيمت مواجه شد.
ركورد 30 ساله تورم در عربستان
طبق آمار منتشره از سوي «اداره مركزي آمار عربستان سعودي»، نرخ تورم سالانه در اين كشور در ماه ژوئيه به 1/11‌درصد رسيد كه در سي سال گذشته بي‌سابقه بود. شاخص مواد غذايي و آشاميدني در ماه گذشته 16‌درصد و كرايه مسكن 8/19‌درصد افزايش داشتند. اين در حالي است كه بر اساس آمار «مرجع اطلاعات و آمار عمومي سعودي»، صادرات عربستان سال گذشته به 233‌ميليارد دلار رسيد كه حد نصاب جديدي به شمار مي‌رود، اما در حال حاضر حجم صادرات 5‌درصد كاهش يافته است. امارات بزرگترين بازار صادراتي اين كشور به شمار مي‌رود.
صندوق مشترك يك‌ميليارد دلاري قطر و ويتنام
قطر و ويتنام براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هايي نظير كشاورزي، يك صندوق يك‌ميليارد دلاري تأسيس كردند. قطر در نظر دارد در بخش مواد خوراكي در ويتنام سرمايه‌گذاري كرده و اين محصولات را از آن كشور به كشورهاي منطقه خليج فارس صادر كند. «مرجع سرمايه‌گذاري صندوق سلطنتي قطر» 90‌درصد از وجوه اين صندوق را تامين مي‌كند.
رفتار سرمايه‌گذاران اماراتي
در زمان افت شاخص‌ها
تحقيقاتي كه توسط «واحد هوش اقتصادي موسسه Barclays Wealth» منتشر شده نشان مي‌دهد كه 43‌درصد از سرمايه‌گذاران اماراتي هنگام وقوع نابساماني در بازار تمايل دارند كه سطح ريسك را افزايش داده و سهام موجود در پرتفوي خود را افزايش دهند، در حالي‌كه 48درصد گفته‌اند كه مدير صندوق خود را تغيير خواهند داد، اما در موقعيت مشابه، تنها حدود 23درصد از سرمايه‌گذاران ثروتمند آمريكايي مدير خود را تغيير مي‌دهند در حالي‌كه 40‌درصد از سرمايه‌گذاران چيني‌ و هندي‌ افزايش ريسك را تقبل مي‌كنند. اين تحقيقات بر اساس يافته‌هاي جهاني 2300 نفر از سرمايه‌گذاران انفرادي با دارايي بالا (ثروتمند) منتشر شده است.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن