تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816579387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر لاوروف به لهستان در بحبوحه تنش هاي روزافزون بين روسيه و غرب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سفر لاوروف به لهستان در بحبوحه تنش هاي روزافزون بين روسيه و غرب
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/06/20
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه قرار است روز پنج شنبه در بحبوحه تنش ها برسر استقرار بخش هايي از سامانه دفاع موشكي امريكا در لهستان و جمهور چك ، با همتاي لهستاني خود ديدار و گفتگو كند.
به گزارش خبرگزاري المان از مسكو ، لاوروف قرار است در ديدار با رادك سيكورسكي وزير امور خارجه لهستان درباره مناقشه اخير روسيه در گرجستان و نشست اينده كميته روسيه - لهستان درباهر همكاري استراتژيك دو كشور بحث و گفتگو كند.
وزارت امور خارجه لهستان گفت لاوروف در سفر خود به لهستان همچنين با دونالد تاسك نخست وزير لهستان نيز ديدار خواهد كرد .
سفر لاوروف به لهستان در حالي صورت مي گيرد كه تنش هاي بين لهستان و روسيه برسر مناقشه اخير در گرجستان و تلاش واشنگتن براي استقرار بخش هايي از سامانه دفاع موشكي خود در اروپا درحال افزايش است .
فرمانده نيروهاي موشكي استراتژيك روسيه روز سه شنبه بار ديگر با تكرار تهديدهاي مسكو گفت روسيه ممكن است درصورت استقرار سامانه دفاع موشكي امريكا در اروپا ، تجهيزات امريكا را هدف گيري كند.
لهستان ماه گذشته موافقتنامه اي را با امريكا درباره استقرار ده موشك رهگير در اين كشور امضاء كرد.
اين موافقتنامه در مراسمي با حضور دونالد تاسك نخست وزير و لخ كاژينسكي رئيس جمهور لهستان به امضاء كاندوليزا رايس و رادوسلاو سيكورسكي وزيران امور خارجه امريكا و لهستان رسيد.
امريكا قصد دارد ده موشك رهگير در لهستان و يك سامانه رادار را در جمهوري چك باهدف مقابله با حملات موشكي احتمالي ازسوي برخي كشورهاي سركش يا گروه هاي شبه نظامي ازجمله القاعده مستقر كند.
رايس پس از امضاء اين موافقتنامه در مصاحبه با خبرنگاران گفت اين موافقتنامه به استقرار يك سامانه دفاع موشكي در لهستان و مقابله با تهديدهاي جديد قرن بيست و يكم از موشك هاي دور برد گرفته تا كشورهايي مانند ايران يا كره شمالي كمك خواهد كرد .
اين در حالي است كه روسيه استقرار اين بخش از سامانه دفاع موشكي امريكا را در اروپا تهديدي براي امنيت خود مي داند .
روسيه اعلام كرد اقدام امريكا در امضاء موافقتنامه با لهستان در واكنش به اقدام نظامي مسكو در گرجستان صورت گرفته است . ورشو و واشنگتن پيوسته چنين چيزي را تكذيب كرده اند اما تاسك چندي پيش گفته بود حوادث در گرجستان نشان داد نگراني هاي لهستان برسر امنيت خود بايد ازسوي امريكا كه متحد اين كشور به شمار مي رود جدي تلقي شود .
لهستان كه از اقمار شوروي (بلوك شرق) در اروپاي مركزي به شمار مي رود و همچنين كشورهاي حوزه بالتيك كه تا سال هزار و نهصد و نود و يك از جمهوري هاي شوروي بودند ، حمله روسيه را به تفليس متهم كرده اند .
روزنامه ها ، مفسران و سياستمداران در منطقه عمليات نظامي روسيه را در گرجستان با مداخله هاي شوروي در مجارستان و چكسلواكي در سال هاي هزار و نهصد و پنجاه و شش و هزار و نهصد و شصت و هشت شبيه دانستند .
پس از حوادث در گرجستان ، نظرسنجي ها نشان داد افكار عمومي در لهستان در جهت حمايت از سامانه دفاع موشكي امريكا تغيير جهت داده است.
برخي سياستمداران و ژنرال هاي روسي گفته اند لهستان بايد براي يك حمله پيشگيرانه عليه اين سامانه موشكي در اينده اماده باشد .
سازمان پيمان اتلانتيك شمالي ناتو تهديدها عليه لهستان را كه از اعضاي ناتو به شمار مي رود محكوم و ان را غير قابل قبول دانست .
سران كشورهاي عضو ناتو در نشست ماه اوريل خود در بخارست برنامه هاي امريكا را براي استقرار بخش هايي از سامانه دفاع موشكي خود در اروپا تاييد كردند .
تنش ها بين روسيه و غرب بر سر مسئله گرجستان و سامانه دفاع موشكي امريكا تا جايي پيش رفته است كه نماينده روسيه در ناتو ديروز هشدار داد اگر ناتو عضويت گرجستان را در اين سازمان بپذيرد روسيه ممكن است به تمام همكاري هاي خود با ناتو پايان دهد.
ديميتري روگوزين گفت درصورت عضويت گرجستان در ناتو و حتي اغاز روند پيوستن گرجستان به ناتو ديگر چگونه مي توان انتظار داشت روابط و همكاري ناتو و روسيه بطور عادي ادامه يابد.
اين در حالي است كه يك مقام بلند پايه امريكا ديروز گفت واشنگتن اطمينان دارد كه گرجستان به ناتو خواهد پيوست.
روابط روسيه و سازمان پيمان اتلانتيك شمالي ناتو برسر بحران گرجستان و خودداري روسيه از خارج كردن نيروهاي خود از اين كشور به پايين ترين سطح در سالهاي گذشته رسيده است.
لاوروف را به جانبداري در بحران گرجستان متهم كرده است.
سفير امريكا در ناتو در واكنش به تهديدهاي روسيه برضد لهستان به علت موافقت با استقرار بخشي از سامانه دفاع موشكي امريكا در خاك اين كشور گفت طرح سپر موشكي امريكا هيچ تهديدي برضد روسيه نيست و روسيه نيز نبايد ديگران را تهديد كند.
يك ژنرال ارشد ارتش روسيه هشدار داده است كه موافقتنامه لهستان با امريكا براي ميزباني موشك هاي رهگير امريكا باعث مي شود كه لهستان به يك هدف مشروع براي روسيه تبديل شود.
..........................................
10101/01013/161/104
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن