تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798319116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنز چشم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
استفاده از لنزهاى تماسى چشمى با جنبه درمانى و يا زيبايى در سال هاى اخير رشد چشمگيرى داشته است. اين كه لنزهاى استاندارد را از كجا بايد تهيه كرد و چه نكاتى در استفاده از آنها بايد رعايت شود، از سؤالات هميشه مطرح، براى مصرف كنندگان است.[/align] خانم دكتر رحيمى عضو هيأت علمى كنگره سراسرى چشم پزشكى ايران در اين خصوص مى گويد: براى اصلاح عيوب انكسارى، علاوه بر عينك از لنزهاى تماسى هم استفاده مى شود. البته گاهى لنز صرفاً جهت زيبايى و برخى مواقع هم به عنوان تنها روش درمانى مصرف مى شود. مثلاً در بيماران مبتلا به عيب آستيگمات نامنظم و يا بيمارانى كه به قوز قرنيه (كراتوكوئوس) مبتلا هستند عينك جوابگو نيست و براى درمان بايد از لنز استفاده شود.
[b]لنز جزء وسايل شخصى محسوب مى شود و استفاده چند نفر از يك لنز به شدت خطرآفرين است به نحوى كه خطر انتقال هپاتيت و ايدز از طريق لنز مشترك همواره وجود دارد.

وى با اشاره به وجود دو نوع لنز سخت و نرم در بازار گفت: لنزهاى سخت داراى ساختمان پُليمرى هستند و نمونه هاى جديد آن نافذ اكسيژن بوده و بدين ترتيب بسيارى از معايب ناشى از لنز سخت رفع شده است. دكتر رحيمى با بيان اين كه استفاده از لنزهاى سخت در اصلاح عيب آستيگماتيسم چشم مؤثر است مى گويد: از ديگر ويژگى هاى لنز سخت، احتمال كمِ عفونت آن نسبت به لنزهاى نرم است. وى مى افزايد: حساسيت هاى پلكى به علت تماس لنز با پلك، در لنزهاى سخت كمتر است اما همه بيماران قادر به تحمل لنز سخت نيستند. لنزهاى نرم بيشتر براى ورزشكاران و يا براى مصرف كوتاه مدت مثل مهمانى ها كاربرد دارد. اين در حالى است كه خطر عفونت هاى چشمى در مصرف كنندگان لنزهاى نرم همواره بيشتر است و به طور كلى لنزهاى سخت به مراتب مطمئن تر از لنزهاى نرم هستند.
دكتر رحيمى فوق تخصص قرنيه مى گويد: در صورت عدم رعايت بهداشت فردى، استفاده از لنزهاى نرم مى تواند عواقب خطرناك غيرقابل برگشتى را براى فرد به همراه داشته باشد. لنزهاى نرم حاوى آب هستند و زمانى كه در چشم قرار دارند آب آنها از اشك چشم و در خارج چشم از محلولى كه در آن قرار دارند تأمين مى شود. وى تأكيد مى كند: در صورت عدم رعايت مسائل بهداشتى احتمال رشد ميكروب در لنز نرم و بروز عفونت قرنيه وجود دارد در حالى كه لنزهاى سخت به لحاظ خشك بودن استعداد كمترى براى رشد ميكروب دارند. دكتر رحيمى با بيان اين كه ممانعت از ورود لنزهاى رنگى به كشور به ورود قاچاق آن منجر مى شود، مى گويد: لنزهاى رنگى از لحاظ جنس كاملاً مشابه لنزهاى طبى هستند و حتى كارخانجات شناخته شده سازنده لنزهاى طبى در دنيا، لنزهاى رنگى را نيز توليد مى كنند. وى هشدار مى دهد:
خريد لنزهاى رنگى از مراكز غيرمعتبرى مثل سوپرماركت ها و بوتيك ها مى تواند خطر آفرين باشد و حتى به از دست دادن قدرت بينايى منجر شود. دكتر رحيمى با اشاره به وجود دو نوع لنز رنگى در بازار مى گويد: نوعى از اين لنزها در ظروف شيشه اى نگهدارى مى شوند كه طويل المدت بوده و قيمت بالاترى نسبت به نوع دوم دارند اما يك سرى لنزها كه متأسفانه در بوتيك ها به فروش مى رسد و به اسم لنز مدت دار معروف اند در ظروف آلومينيومى به نام بليستر قرار دارند كه فقط به مدت يك هفته اجازه مصرف آن وجود دارد در حالى كه هيچ مصرف كننده اى نه تنها پس از يك هفته آن را دور نمى اندازد بلكه به دوستان خود نيز قرض مى دهد.
عده اى از استفاده كنندگان از لنزهاى رنگى آنها را فقط در سرم نمكى نگهدارى مى كند كه اين درست مثل آن است كه دست هاى كثيف فقط با آب شست وشو شوند. سرم فقط محلول شست وشوى لنز است و محلول نگهدارى آن نيست. محلول هاى نگهدارى لنز حاوى موادى هستند كه لنز بايد حداقل به مدت 5 ساعت در آن نگهداری شود.

بيشترين موارد عفونت چشمى در اين نوع مصرف كنندگان لنزهاى رنگى بروز مى كند كه علت آن استفاده ناصحيح از لنزهاى رنگى است نه صرفاً استفاده از لنز. وى در ادامه توضيح مى دهد: عده اى از استفاده كنندگان از لنزهاى رنگى آنها را فقط در سرم نمكى نگهدارى مى كند كه اين درست مثل آن است كه دست هاى كثيف فقط با آب شست وشو شوند. سرم فقط محلول شست وشوى لنز است و محلول نگهدارى آن نيست. محلول هاى نگهدارى لنز حاوى موادى هستند كه لنز بايد حداقل به مدت 5 ساعت در آن نگهدارى شود. به گفته اين فوق تخصص قرنيه چشم، نوعى عفونت انگلى به اسم آميب آكانتومبا در لنزهاى تماسى به خوبى رشد مى كند و در صورت عدم رعايت نكات بهداشتى و عدم قرار گيرى لنز در محيط ضدعفونى، احتمال بروز اين نوع عفونت در استفاده كنندگان لنز و از بين رفتن قرنيه افزايش مى يابد.
دكتر رحيمى تأكيد مى كند: افراد مصرف كننده لنزهاى تماسى بايد حين شنا و استحمام، لنزها را از چشم خارج كنند تا خطر آلودگى به قارچ ها و آميب آكانتومبا كاهش يابد. همچنين خوابيدن با لنز خطر عفونت هاى چشمى را تا 10 برابر افزايش مى دهد. وى با غلط دانستن اين باور كه استفاده از عينك يا لنز سبب كاهش و يا عدم استفاده سبب افزايش نمره عينك مى شود، مى گويد: عينك و لنز هيچ تأثيرى در سير انكسارى ندارد و صرفاً براى اصلاح و رفع اشكالات سردرد و خستگى چشم ناشى از كاهش قدرت بينايى استفاده مى شود. وي همچنين تجويز هر نوع لنز را از وظايف پزشك مى داند و معتقد است: ورود لنزهاى غيراستاندارد از كشورهاى همسايه و استفاده از آنها عوارض و عواقب جبران ناپذيرى به همراه دارد. لنز جزء وسايل شخصى محسوب مى شود و استفاده چند نفر از يك لنز به شدت خطرآفرين است به نحوى كه خطر انتقال هپاتیت و ایدز از طريق لنز مشترك همواره وجود دارد.
کلمات کلیدی مطلب : [color=#3366aa]لنز - چشمی - رنگی -






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن