تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815249389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عکس مادر و دختر قربانی اسیدپاشی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: هنگامی كه زنگ خانه، طاهره به صدا درآمد او نمی‌دانست كه چهار لیتر اسید سولفوریك در انتظارش برای انتقامجویی است.

طاهره زن جوان 26 ساله همدانی در آغازین ساعات روز 15 اردیبهشت ماه سال گذشته با شنیدن صدای زنگ حیاط خانه‌اش به همراه دختر 3 ساله اش به سمت حیاط رفت.

طاهره پس از بازكردن در حیاط با زن ناشناس و بلندقامتی روبرو ‌شد كه دستكشی بر دست و سطل‌آبی رنگی به همراه داشت و این زن با بیان اینكه شیره انگور از طرف مادرشوهرش برای او آورده است از طاهره می‌خواهد كه برای آوردن ظرف بزرگ‌تر به خانه‌اش برود.

هنگامی كه طاهره برای برداشتن ظرف بزرگ‌تر به داخل خانه‌اش رفت، «مونا» این زن‌ناشناس از فرصت استفاده كرد و بطور ناگهانی وارد خانه شد به گونه‌یی كه هنگامی كه طاهره از آشپزخانه خارج می‌شود زن ناشناس در فرصتی مناسب با آچاری كه به همراه داشت، ضربات متعددی به سر طاهره ‌كوبید. پس از آنكه طاهره بی‌حال روی دو زانوی نشست، مونا، چهارلیتر اسیدسولفوریك را كه در سطل آبی رنگ به همراه داشت را روی بدن طاهره ریخت و در حالی كه كودك طاهره كه پشت مادر پناه گرفته بود نیز از این جنایت مصون نماند و قسمتی از صورت و بدنش در اسید سوخت.

رحیم فریبا وكیل طاهره درباره این پرونده، گفت: با بستری شدن طاهره در بیمارستان بعثت همدان، ماموران پلیس نیز شناسایی زن ناشناس را در دستور كار خود قرار دادند و پس از ساعتی از آغاز تحقیقات یك زن جوان و بلندقامت در حالی دستانش بر اثر سوختگی ناشی از اسید دچار تورم و سوزش شدید شده بود به بیمارستان بعثت مراجعه كه با توجه به اطلاعات به دست آمده ماموران به این زن مشكوك شدند.


[تصویر: p391vi1solzfuwhdlmd.jpg]



وی افزود: ماموران در بررسی نخست در حالی كه تلاش داشتند رابطه‌یی میان دست‌های زن مراجعه‌كننده به بیمارستان و حادثه طاهره بیابند متوجه اظهارات ضد و نقیض جعفر (همسر طاهره) شده و در بررسی‌های بیشتر كه از این دو (جعفر و زن مراجعه‌كننده) داشتند، زن جوان را به عنوان عامل اسیدپاشی به طاهره دستگیر كردند. وكیل طاهره با بیان اینكه «مونا» در اعترافاتش اسیدپاشی به طاهره را قبول كرده است گفت: وی اعتراف كرده كه با همسر طاهره (جعفر) رابطه داشته و برای انتقامجویی از طاهره اقدام به اسیدپاشی كرده است.

به گفته رحیم فریبا، در حال حاضر مونا با پس گرفتن انگیزه انتقامجویی ادعای جدیدی مطرح و مدعی شده است كه جعفر از ارتباط پنهانی‌شان فیلم و عكس تهیه كرده است و وی را تهدید به اسیدپاشی كرده است. رحیم فریبا با بیان اینكه چشم‌ها، گوش‌ها، كف سر، گردن، سینه و قسمتی از پاهای طاهره در اسید ذوب شده است، گفت: براساس نامه پزشكی قانونی بینایی هر دو چشم طاهره تخریب شد و پلك‌ها و ابروهای وی نیز در اسید ذوب شده است و در نامه پزشكی قانونی فساد دائمی بینی طاهره نیز تایید شده است.

وكیل تسخیری طاهره افزود: علاوه بر از بین رفتن لب‌ها، این زن 26 ساله حدود 40 درصد از دندان‌های وی نیز نابود شد و درصدی از موهای وی نیز در اثر شدت سوختگی ناشی از اسید قادر به رویش مجدد نیست. به گفته وی، 60 درصد از شنوایی گوش‌های وی نیز از بین رفته است و بدن وی در ناحیه سینه 40 درصد گوشت اضافی آورده است. وی افزود: بنا بر تشخیص پزشكان، پزشكی قانونی «پانیذ» دختر طاهره هر دو به اضطراب پس از حادثه مبتلا شده‌اند كه این مساله سبب شده است مادر و دختر هیچگاه صحنه حادثه را از یاد نبرند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دادگاه این پرونده اسیدپاشی گفت: مونا در جلسه دادگاه مدعی شد كه جعفر وی را به ماده‌مخدر شیشه معتاد كرده و در هنگام اسیدپاشی به دلیل استعمال موادمخدر شیشه در حالت طبیعی نبوده است اما تاكنون ادعای این فرد درباره مصرف موادمخدر در زمان ارتكاب جرم ثابت نشده است.

وی با اشاره به وضع «مونا» و «جعفر» گفت: در حال حاضر هر دو در بازداشت به سر می‌برند اما چندی پیش به دلیل آنكه بازپرس دخالت مستقیم و موثر جعفر در اسیدپاشی را رد كرد، قرار منع تعقیب وی را صادر شده است. فریبا درباره وضع كنونی طاهره نیز گفت: طاهره به دلیل شدت سوختگی از روبنده استفاده می‌كند و فرزندش نزد خانواده جعفر زندگی می‌كند.

به گفته وی از آنجایی كه اسیدپاشی عمدی، پوشش بیمه‌یی ندارد، طاهره برای ادامه راه درمان خود با مشكلات مالی مواجه است. همچنین دكتر محمد طاهررجبی، پزشكی كه از یك ماه پیش كار درمان طاهره را آغاز كرده است، درباره پرونده پزشكی وی گفت: به دلیل شدت سوختگی چشم چپ طاهره كاملا تخریب شده است و در حال حاضر چشم راست این فرد نیز در حد تشخیص نور درمان شود اما به هر حال آن انتظاری كه طاهره از درمانش دارد با واقعیت موجود تفاوت دارد.


[تصویر: cbk0t0cx6wi8rvq5dhw1.jpg]



این متخصص چشم و فوق تخصص جراحی زیبایی افزود: می‌توان بر روی اطراف چشم و گونه طاهره عمل زیبایی و پوست انجام داد اما به دلیل شدت سوختگی پوستی در بدن طاهره باقی نمانده است كه بتوان از آن برای درمان استفاده كرد. وی افزود: بینی این زن 26 ساله كاملا تخریب شده است به گونه‌یی كه تنها استخوانی باقی مانده است و در ناحیه سینه و گلو نیز باید بر روی طاهره عمل جراحی صورت گیرد.

رجبی افزود: در یك ماهه گذشته سه عمل پیوند پلك پایین، رفع چسبندگی داخلی پلك و پلك بالایی چشم راست بر روی این زن انجام شده است، گفت: خوشبختانه عمل‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. وی با بیان اینكه اسید باعث تخریب درونی چشم و قرنیه می‌شود ‌گفت: یكی از مشكلات پیش روی درمان طاهره آب سیاه موجود در چشم اوست چرا كه آب‌سیاه در بلندمدت موجب تخریب عصب بینایی چشم می‌شود.

منبع: تابناک





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن