تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819610839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان: اسرائيل با آغاز جنگ ديگر بايد هزار حساب براي خود باز كند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان: اسرائيل با آغاز جنگ ديگر بايد هزار حساب براي خود باز كند
دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد: جنگ آينده اسرائيل در منطقه به پرونده هسته اي ايران و گفت وگوي غيرمستقيم اسرائيل با سوريه بستگي دارد.
سيدحسن نصرالله در گفت وگو با واحد مركزي خبر تاكيد كرد: اگر اسرائيل بخواهد جنگي را بر ضد ايران و سوريه و يا حتي باريكه غزه يا لبنان از سر بگيرد هزاران حساب را براي خود باز خواهد كرد كه عواقب آن برايش مشخص نيست. حتي اگر بخواهد در بخش محاصره شده تحت فشار غزه جنگي را آغاز كند بعد از تجربه تلخ جنگ 33 روزه يقينا هزاران حساب باز خواهد كرد.
وي ادامه داد: ما منكر اين نيستيم كه آمريكا دولت قوي اي است ولي تجربه دهه هاي گذشته نشان داده است هر آنچه را بخواهد نمي تواند انجام دهد، به خصوص انقلاب اسلامي امام خميني(ره) و پيروزي ملت ايران و پيامدهاي مثبت اين پيروزي براي مردم منطقه شاهدي بر اين مدعاست.
وي افزود: همه اين انقلاب ها و نيروهاي مقاومت و جنبش هايي كه در منطقه در سه دهه گذشته شكل گرفته نشان داده كه طرح هاي توسعه طلبانه آمريكا آسيب ديده و آرزوهاي آمريكا در منطقه با ناكامي مواجه شده است. اين روزها در منطقه و به خصوص در لبنان آنچه مي بينيد همه نمودهاي شكست آمريكاست و به وضوح هم آشكار است كه در آينده اي نزديك يا دور، ان شاء الله در منطقه به طور عموم و در لبنان به طور خاص با اين اراده و عزمي كه ملت هاي منطقه و رزمندگان دلاورشان دارند، شاهد ناكامي طرح هاي آمريكايي خواهيم بود.
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه در مورد شهيد چمران و مطهري اظهار داشت: بيش از يك بار شهيد چمران را ديدم؛ من پانزده ساله بودم كه با شهيد چمران آشنا شدم آن زمان پسر بچه كوچكي بودم و مرحوم چمران مسئول سازماندهي جنبش امل بود و همزمان امام موسي صدر هم رهبري سياسي و اجتماعي شيعيان لبنان را برعهده داشت و ايشان مرحوم چمران را به مسئوليت سازماندهي جنبش امل منصوب كرده بود.
وي ادامه داد: در آن زمان من با اينكه نوجواني پانزده ساله بودم مسئول جنبش امل در روستايمان بودم. آن موقع ها جلسات هفتگي دو هفته يك بار در هنرستان جبل عامل تشكيل مي شد. شهيد چمران در اين هنرستان استاد ما بود و مسئولان جنبش امل در جنوب را جمع مي كرد و با آنها سخن مي گفت.
وي اضافه كرد: ما به عنوان يك مسلمان لبناني، شهيد مطهري را از طريق كتابهايش و آنچه نوشته است مي شناسيم. بيشتر كتاب هاي مطهري به عربي ترجمه شده و ما از طريق آثارشان ايشان را شناخته ايم. بعد از اينكه زبان فارسي را ياد گرفتم و برگشتم كتاب هايش را به فارسي خواندم زيرا در لغات اصلي و مبدا كه فارسي بود نوعي روحيه و عطر خاصي در آثار ايشان استشمام مي كردم. مترجم مي تواند واژه به واژه معني و به صورت تحت الفظي معناي واژه را منتقل كند اما وقتي خودتان كتابي را به زبان مادري بخوانيد مزه و طعم به خصوصي را مي توانيد از آن استشمام كنيد. نصرالله افزود؛ تحصيل كرده هاي لبناني از طريق ترجمه ها با آثار شهيد مطهري آشنا شدند اما روي آوري من و بسياري از برادران به كتاب هاي مطهري به خاطر آن بود كه امام خميني(ره) تاكيد بر خواندن كتاب هاي مرحوم مطهري داشتند و آن را سفارش مي كردند.
دبيركل حزب الله لبنان افزود: ما تاكيداتي مبني بر مطالعه كتاب هاي شهيد مطهري را در سخنراني هاي عمومي امام شنيديم، نه در آن ديدار شخصي كه با ايشان داشتم.
نصرالله تاثيرگذارترين اشخاصي كه در وي و جهان تشيع تاثير گذاشتند را دو محقق بزرگ شهيد محمدباقر صدر و شهيد مطهري عنوان كرد و گفت: زيرساخت هاي عقيدتي و ايدئولوژيك يك مسلمان رزمنده و پژوهشگر ديني را اين دو بزرگوار براي ما ترسيم كردند كه حالا مورد استفاده انسان هاي مومن و مجاهد است.
نصرالله شهيد چمران را فردي توصيف كرد كه در آن زمان تحليل هايي سياسي از اوضاع لبنان و منطقه داشت كه در زمينه سياسي و سازماني ايشان سمت استاد را براي وي داشته است. وي افزود: بعد از آن به حوزه نجف اشرف مشرف شدم. پس از مدتي از حوزه نجف كه به لبنان آمدم با ايشان براي بار دوم ديدار كردم اين ديدار زماني بود كه امام موسي صدر ربوده شده بودند. ايشان بسيار متاثر از اين واقعه بودند؛ چرا كه با امام موسي صدر رابطه نزديك و عاطفي داشتند. آخرين باري كه با ايشان ديدار كردم پيش از رفتن ايشان به ايران بود و بعد از آن ايشان را نديدم تا اينكه خبر شهادتشان را شنيدم.
دبيركل حزب الله لبنان در گفت وگو با واحد مركزي خبري در مورد شهيد مطهري نيز اظهار داشت: من به شخصه با شهيد مطهري از نزديك آشنا نبودم زيرا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به ايران نرفتم.
من تحصيلاتم در نجف اشرف و لبنان بود. ايشان با فاصله كمي پس از پيروزي انقلاب شهيد شد و من بعدها و بعد از شهادت مطهري و چمران به ايران رفتم.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن