تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803762071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي موضوع انتزاع سازمان ميراث فرهنگي از نهاد رياست جمهوري ؛ اين طرح به مطالعه نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: بررسي موضوع انتزاع سازمان ميراث فرهنگي از نهاد رياست جمهوري ؛ اين طرح به مطالعه نياز دارد
* سيد حبيب قاآني

«نمايندگان مجلس طرح دو فوريتي انتزاع سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از نهاد رياست جمهوري را تهيه كردند.»
اين خبري بود كه روز گذشته نماينده مردم اصفهان در مجلس عنوان كرد و گفت : اين طرح با بيش از 100 امضا هفته آينده تحويل هيأت رئيسه مجلس خواهد شد.
به گفته «كامران» بر اساس اين طرح، سازمان ميراث فرهنگي به عنوان زير مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت خواهد كرد.
آنچه در وهله اول از اعلام اين خبر مي توان فهميد اين است كه نمايندگان امضا كننده اين طرح هدفشان پيوستن اين سازمان به وزارتخانه براي امكان نظارت بيشتر نمايندگان بر عملكرد آن است، اما در اين ميان وضعيت زير مجموعه هاي اين سازمان چه خواهد شد؟
به عنوان نمونه با نگاهي به تشكيلات معاونت صنايع دستي، اين سازمان كه حدود 2/5 ميليون صنعتگر و هنرمند را در خود جاي داده، متوجه مي شويم كه در طول چهار دهه اي كه از عمر اين سازمان مي گذرد، فراز و نشيبهاي بسياري را در تاريخچه خود مشاهده كرده است. از جمله تغييرات ساختاري و تشكيلاتي در اين نهاد كه روزگاري در وزارت اقتصاد قرار داشت يا سازماني با ماهيت بازرگاني كه در دهه 50 تعريف شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي هم در دهه 60 در اختيار جهاد سازندگي قرار گرفت و در دهه 70 با نام شركت بازرگاني مستقل، زيرمجموعه وزارت صنايع و معادن قرار گرفت و در دهه 80 نيز پس از انحلال سازمان قبلي و تأسيس سازمان جديد از وزارت صنايع و معادن جدا و در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادغام شد، و حالا براي چندمين بار زمزمه هاي انتزاع و ادغام جديد اين سازمان به گوش مي رسد.
رئيس مركز پژوهشهاي مجلس در گفتگو با فارس در اين باره اظهار داشت: موضوع خروج سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از زيرمجموعه رياست جمهوري و قرار گرفتن آن در زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سوي عده اي از نمايندگان در مجلس مطرح شده، اما هنوز طرحي در اين رابطه ارائه نشده است و بنده نديده ام.
احمد توكلي در ادامه گفت: موضوع خروج سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از زيرمجموعه رياست جمهوري و قرار گرفتن آن در زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مركز پژوهشهاي مجلس ارائه شده است كه هر گونه تصميمي پس از اتمام مطالعات اتخاذ خواهد شد.
اما در مقابل مشاور فرهنگي رئيس جمهور درباره طرح موضوع ادغام ميراث فرهنگي در وزارت ارشاد در مجلس گفت: ادغام اين سازمان در وزارت فرهنگ و ارشاد مشكلي را حل نمي كند، بلكه بر مصيبتهاي اين وزارتخانه نيز اضافه خواهد كرد.
جواد شمقدري درباره تصميم تعدادي از نمايندگان در ارائه طرحي براي ادغام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در وزارت ارشاد گفت: اگر مجلس تصميم بگيرد اين موضوع عملي مي شود، اما وزارت ارشاد حوزه هاي متعدد كاري دارد كه گهگاه با هم نقطه مشتركي ندارند.
وي ادامه داد: به همين دليل هم معمولاً وزيران ارشاد ما خيلي موفق عمل نكردند چون بايد بخشهاي متعددي را مديريت كنند و بعضاً ما هم فردي كه به تمام اين حوزه ها آشنا باشد و بتواند از عهده مديريت تمام موارد برآيد نداشته ايم، لذا مسؤوليتها به معاونان وزير ارشاد واگذار مي شود و معاونان در اين وزارتخانه استقلال عمل دارند كه اين موضوع هم ناهماهنگيهايي را ايجاد كرده است.
مشاور رئيس جمهوري افزود: حال با اين شرايط اگر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز به وزارت ارشاد اضافه شود، براين مشكلات نيز افزوده مي شود.
شمقدري تأكيد كرد: خود وزارت فرهنگ و ارشاد در حال حاضر مسؤوليتهاي متعددي دارد كه بايد پالايش شود و معتقدم بايد مأموريتهاي وزارت ارشاد دوباره بازنگري و تفكيك شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چه راه حلي براي نمايندگان مجلس به منظور نظارت بر فعاليتهاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در زيرمجموعه رياست جمهوري دارد، گفت: اينكه يك مشكل مقطعي در حوزه اي به تغيير ساختارها در يك مجموعه منجر شود، بسيار نامطلوب است.
مشاور رئيس جمهوري افزود: در يك دوره اي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان معاونت رئيس جمهوري تعريف شده است و براي آن كار كارشناسي صورت گرفته است، اگر قرار است اكنون اين وضعيت تغيير كند، بايد ابتدا كار تحقيقاتي و مطالعاتي كاملي شود.عضو كميته گردشگري مجلس شوراي اسلامي نيز در گفتگو با خبرنگار ما در اين باره اظهار داشت: بدون شك انفكاك و ادغام، هميشه ضرر و زيان خود را به افراد زير مجموعه آن سازمان وارد مي سازد.
سيد علي حسيني در خصوص ارائه طرح انتزاع سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از نهاد رياست جمهوري تصريح كرد: به نظر من نمايندگان بايد در تنظيم و تدوين طرح و لوايح نمايندگان دقت و مدت بيشتري را صرف نمايند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: آنچه باعث ارائه اين طرح شده مشكلات نمايندگان در اعمال نظارت بر فعاليت سازمانهاي تحت نظر معاونت رياست جمهوري است، در حالي كه هيچ تفاوتي بين وزارت ارشاد و سازمان ميراث فرهنگي وجود ندارد و هر دو دستگاه اجرايي هستند و بايد پاسخگوي فعاليتهايشان باشند.
مديركل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز در گفتگو با خبرنگار ما در واكنش به اعلام اين خبر اظهار داشت: اينكه مسأله ادغام سازمان چه تأثيراتي بر فعاليت زير مجموعه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري دارد، بحث بسيار مفصل و جامعي است و نيازمند بررسي كارشناسانه است.
رضا موسوي افزود: به دليل آنكه هنوز براي ما خواسته نمايندگان محترم مجلس در اين باره مشخص نشده است، ترجيح مي دهيم در حال حاضر واكنشي نسبت به اين جريان نداشته باشيم، اما مستندات زيادي از دوره هاي گذشته و حال سازمان وجود دارد كه نشان از تأثيرات منفي انفكاك اين سازمان از زير مجموعه معاونت رياست جمهوري دارد كه در موقع لزوم ارائه مي گردد.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن