تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816477360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردارذوالفقاري خبرداد: آزادي يكي از گروگان‌هاي سراوان افزايش20درصدي قتل‌هاي خانوادگي در5ماهه سال صدور277حكم قضايي براي روزه‌خواران و متخلفان ماه مبارك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سردارذوالفقاري خبرداد: آزادي يكي از گروگان‌هاي سراوان افزايش20درصدي قتل‌هاي خانوادگي در5ماهه سال صدور277حكم قضايي براي روزه‌خواران و متخلفان ماه مبارك
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، از آزادي يكي از گروگان‌هاي سراوان كه به پاكستان منتقل شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار حسين ذوالفقاري امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايسنا درباره نتايج آناليز تصاوير گروگان‌گيري ماموران نيروي انتظامي، گفت: يكي از گروگان‌هاي ايراني آزاد شده و توسط يك رابط به كشور بازگشته است.

وي با اشاره به اين كه از نظر ايران در حال حاضر 15 تن ديگر از سربازان و كاركنان پليس گروگان هستند، درباره پيگيري‌هاي پليس براي آزادي گروگان‌ها، اظهار كرد: به نظر مي‌آيد، مقامات سياسي و امنيتي پاكستان درباره پيگيري اين موضوع جديتي ندارند و اين در حاليست كه اعلام مي‌كنند، آماده هر گونه همكاري با ايران هستند.

مشخصات گروگان‌گيرها را به طور شفاف و روشن در اختيار پاكستان قرار داده‌ايم

كميته امنيتي مشتركي بين ايران و پاكستان ايجاد مي‌شود

سردار ذوالفقاري با بيان اين كه كشور پاكستان اعلام كرده است كه گروگان‌هاي ايراني در حدفاصل بين افغانستان و پاكستان هستند، افزود: ايران اين موضوع را رد نمي‌كند، به طوري كه با آناليز، مشخصات گروگان‌گيرها را به طور شفاف و روشن در اختيار پاكستان قرار داده‌ايم.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، بازگو كردن جزييات بيشتر درباره گروگان آزاده شده، را به زمان ديگري موكول كرد.

افزايش دو درصدي وقوع قتل در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

سردار ذوالفقاري در ادامه اين نشست با اعلام عملكرد پليس در پنج ماهه اول امسال، از افزايش دو درصدي وقوع قتل در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وي در اين باره، گفت: بيش از 50 درصد از وقوع قتل‌ها در كشور بدون قصد قبلي و در زمان عصبانيت و در لحظه و يا در نزاع رخ داده است.

سردار ذوالفقاري با اشاره به اين كه حدود 26 درصد از قتل‌ها در اين مدت با سلاح گرم و 40 درصد قتل‌ها با سلاح سرد به وقوع پيوسته است، افزود: در پنج ماهه اول امسال، 15 درصد از قتل‌ها بر اثر ضرب و جرح، 10 درصد بر اثر خفگي، 5/5 درصد نيز به روش‌هاي ديگر به وقوع پيوسته است، همچنين نحوه انجام سه درصد از قتل‌ها به شكل نامعلوم رخ داده است.

به گفته جانشين فرمانده نيروي انتظامي، وقوع قتل با سلاح سرد در پنج ماهه اول امسال، چهار درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته، اما هنوز هم استفاده از سلاح سرد، درصد زيادي از وقوع قتل را به خود اختصاص داده است.

قانوني شدن محدوديت استفاده از سلاح‌هاي سرد يكي از خواسته‌هاي پليس است

سردار ذوالفقاري با اشاره به اين كه لايحه محدوديت استفاده از سلاح‌هاي سرد هنوز در مجلس در سير تصويب قرار نگرفته است، افزود: پليس درخواست دارد كه موضوع محدوديت استفاده از سلاح‌هاي سرد كه استفاده ناصحيح از آن‌ها صورت مي‌گيرد، به صورت قانوني وضع شود.

وي اظهار كرد: استفاده از سلاح گرم در وقوع قتل‌ها در پنج ماهه سال گذشته، 7/25 درصد بوده اين آمار در پنج ماهه امسال تغييري را نشان نمي‌دهد، با اين حال تشديد مجازات براي دارندگان سلاح گرم يكي از ضرورت‌هاي كشور است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، با بيان اين كه طرحي از سوي پليس درباره تشديد مجازات سلاح‌هاي گرم غيرمجاز به مجلس ارائه شده است، اظهار اميدواري كرد كه مجلس اين طرح را تصويب كند.

وقوع بيش از 15 درصد از قتل‌ها بر اثر موضوعات اخلاقي در 5 ماهه امسال

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به اين كه نزاع و اختلافات قبلي، ‌علت 31 درصد از وقوع قتل‌ها در پنج ماهه امسال را به خود اختصاص داده است، افزود: بيش از 15 درصد از انگيزه وقوع قتل‌ها به مسايل و موضوعات اخلاقي تعلق دارد، همچنين انجام سرقت، سه درصد و اختلافات خانوادگي 15 درصد باعث وقوع قتل در اين مدت شده ‌است.

وقوع 30 درصد از قتل‌ها توسط بستگان و آشنايان

افزايش 20 درصدي قتل‌هاي خانوادگي در 5 ماهه امسال

سردار ذوالفقاري از كاهش هفت درصدي انگيزه ناموسي و كاهش 60 درصدي انگيزه سرقت در وقوع قتل‌ها در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصريح كرد: در اين مدت، قتل‌هاي خانوادگي 20 درصد افزايش داشته، همچنين 30 درصد از قتل‌ها، توسط بستگان و آشنايان به وقوع پيوسته است.

وي ادامه داد: 23 درصد از قربانيان قتل‌ها، زنان هستند.

نرخ وقوع قتل در ايران 8/2 در يك‌صد هزار نفر است

جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره نرخ وقوع قتل در كشور نيز اظهار كرد: نرخ قتل در ايران، 8/2 به ازاي يك‌صد هزار نفر است كه استان ايلام با 8/6 بالاترين نرخ و استان خراسان جنوبي با پنج هزارم، پايين‌ترين نرخ قتل را دارا هستند.

وقوع روزانه 6 قتل در كشور

وي با بيان اين كه نرخ قتل در سال 81، سه در يك‌صد هزار نفر، در سال 82 ، 1/3 در يك‌صد هزار نفر، در سال 83 ، 2/3 در يك‌صدهزار نفر و در سال 84، 5/3 در يك‌صد هزار نفر بوده كه اين آمار در سال 85 به 2/3 در يك‌صد هزار نفر رسيده است، افزود: نرخ قتل در سال گذشته 8/2 در يك‌صد هزار نفر بوده است، به طوري كه با مشاهده آمار سال 81 تا سال 86 شاهد كاهش نرخ قتل در كشور هستيم.

كاهش 97 درصدي دستگيري معتادان در 5 ماهه امسال

افزايش 95 درصدي عمليات پليس در اين مدت

سردار ذوالفقاري درباره ميزان كشفيات مواد مخدر در پنج ماهه امسال نيز، گفت: در پنج ماهه اول امسال، 250 تن مواد مخدر كشف شده كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

وي با اشاره به اين كه عمليات پليس در رابطه با كشفيات مواد مخدر 95 درصد و درگيري پليس در شرق كشور 13 درصد افزايش داشته است، افزود: با انجام عمليات پليس در اين مدت، تلفات قاچاقچيان 66 درصد نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته افزايش يافته است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: ميزان دستگيرشدگان مربوط به مواد مخدر در پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته 43 درصد كاهش نشان مي‌دهد كه اين كاهش درباره معتادان دستگير شده به 97 درصد مي‌رسد.

وي از افزايش 11 درصدي كشفيات كراك در پنج ماهه امسال خبر داد و افزود: در اين مدت كشف مواد مخدر شيشه، 231 درصد و كشف آمپول 147 درصد افزايش يافته است.

افزايش قيمت مواد مخدر در پنج ماهه امسال

سردار ذوالفقاري با بيان اين كه قيمت مواد مخدر يكي از شاخص‌هاي مهم در ميزان توفيق پليس در امر مبارزه با مواد مخدر در كشور محسوب مي‌شود، ادامه داد: قيمت ترياك در پنج ماهه امسال سه درصد افزايش، هروئين در بخش خرده‌فروشي 15 درصد افزايش و در بخش عمده‌فروشي سه درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

64 درصد از سرقت‌هاي كشور در 5 استان رخ مي‌دهد

به گزارش ايسنا، جانشين فرمانده نيروي انتظامي از كاهش سه درصدي ميزان سرقت‌ها در پنج ماهه اول امسال خبر داد و افزود: بيش از 55 درصد از سرقت‌هاي مهم كشور به ترتيب در تهران بزرگ، خراسان رضوي، اصفهان، فارس و استان تهران به وقوع مي‌پيوندند.

وي ادامه داد: بيش از 73 درصد از سرقت‌هاي خرد كشور در پنج منطقه تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوي، استان تهران و فارس صورت مي‌گيرد.

سردار ذوالفقاري در ادامه با اشاره به اين كه 48 درصد از وقوع قتل‌ها به ترتيب در شش استان فارس، ‌خوزستان، ‌استان تهران، تهران بزرگ، سيستان و بلوچستان و كرمان رخ مي‌دهد، ادامه داد: 52 درصد از افراد دستگير شده در رابطه با موضوعات اخلاقي در پنج ماهه امسال متعلق به استان‌هاي كرمانشاه، تهران بزرگ، گيلان، خراسان رضوي، استان تهران و كرمان بوده است. همچنين 64 درصد از كشفيات مواد مخدر نيز به ترتيب در شش استان كرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي، هرمزگان، فارس و يزد بوده كه حدود 45 تن از مواد مخدر در كرمان كشف شده است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه 51 درصد از سرقت‌هاي مسلحانه در سه استان فارس، كرمان، خوزستان در پنج ماهه امسال واقع شده است، افزود: در اين مدت 49 درصد از كشفيات سلاح گرم و غيرمجاز در شش استان فارس، خوزستان، لرستان، سيستان و بلوچستان، كرمان و آذربايجان غربي بوده است.

دستگيري 46 درصد از اشرار و اوباش در كرمان، تهران بزرگ و فارس

وي از دستگيري 46 درصدي افراد شرور و اوباش در سه استان كرمان، تهران بزرگ، فارس خبر داد.

در ماه رمضان طي 6 هزار و 500 نفر تذكر پليس قرار گرفتند

هزار و 29 پرونده در رابطه با متخلفان در ماه مبارك رمضان تشكيل شد

سردار ذوالفقاري با اشاره به عملكرد پليس در ماه مبارك رمضان اظهار كرد: طي يك هفته گذشته، 6 هزار و 500 نفر در 27 استان كشور به دليل روزه‌خواري و يا تخلفات در اماكن عمومي و ساير موارد از پليس تذكر قرار گرفته‌اند.

وي افزود: همچنين تعداد 757 تن از فروشندگان و 766 نفر از رانندگان؛ از جمله افراد تذكر گرفته در اين مدت بوده‌اند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به اين كه در اين مدت يك‌هزار و 29 پرونده تشكيل و به مرجع قضايي ارسال شده است، افزود: تاكنون 277 حكم قضايي در رابطه با متخلفان در ماه مبارك رمضان صادر شده و 108 واحد صنفي پلمپ و 376 دستگاه خودرو نيز توقيف شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن