تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815647657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از کلاه‌گیس در سینمای ایران ، شوخی با ارزشها ! + استفتاء


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: هشدار به متولیان
استفاده از کلاه‌گیس در سینمای ایران ، شوخی با ارزشها ! + استفتاء
رسانه های دیداری اعم از تلویزیون و سینما، از ابزارهای ترویج برخی شیوه های لباس پوشیدن و داشتن پوشش هستند و به همین دلیل نیز می بایست دقت نظر و حساسیت بسیاری در ارائه طرح های نو و جدید داشته و عواقب و تبعات اقدامات خود را به درستی پیش بینی کنند.یکی از پدیده های جدیدی که به نظر می رسد مورد توجه و علاقه سینمایی ها قرار دارد، استفاده از "موی مصنوعی" برای زنان بازیگر است .SHIA-NEWS شیعه نیوز :

حجاب از ارکان اسلامی است که با شرایط و حدودی خاص برای زنان و مردان مطرح شده است و البته در کنار این پوشش ظاهری بعنوان حجاب، مسئله عفت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که حجاب بدون عفاف، تأثیری در سلامت فردی و اجتماعی ندارد.


[تصویر: 8907_322.jpg]

به گزارش «شیعه نیوز » ، آنچه در بحث پوشش و حجاب حائز اهمیت است، پوشاندن موها برای زنان و پرهیز از هرگونه خودنمایی و آشکار کردن زیباییهایی است که می تواند به نوعی، عامل گناه و بروز افکار انحرافی باشد، به همین دلیل نیز شرط سادگی از ضرورتهای حجاب است.

آمیخته شدن پوشش اسلامی با شیوه هایی که به جلب توجه بیانجامد، با اصل و اساس فلسفه حجاب مغایرت دارد.

مدتی است بسیار دیده می شود علاوه بر افزایش بهره مندی بی رویه و بی‌مناسبت از آرایشهای صورت، انواع چادرها و مانتوها، روسریها و شالها با طرحها و سبکهایی مورد استفاده قرار می گیرند که نه تنها فاقد سادگی هستند بلکه بسیار فریبنده بوده و جلب توجه می کنند، این امر با مقوله و فلسفه حجاب به هیچ عنوان همخوانی ندارد.


[تصویر: 8909_355.jpg]

مدها، سبکها و شیوه هایی که هر روزه توسط فرد یا افرادی، به عمد یا به سهو، به اصطلاح مد شده و مورد استفاده قرار گرفته، رفته رفته طیف وسیعی را در بر می گیرند .

رسانه های دیداری اعم از تلویزیون و سینما، از ابزارهای ترویج برخی شیوه های لباس پوشیدن و داشتن پوشش هستند و به همین دلیل نیز می بایست دقت نظر و حساسیت بسیاری در ارائه طرح های نو و جدید داشته و عواقب و تبعات اقدامات خود را به درستی پیش بینی کنند.

یکی از پدیده های جدیدی که به نظر می رسد مورد توجه و علاقه سینمایی ها قرار دارد، استفاده از "موی مصنوعی" برای زنان بازیگر است .

موی مصنوعی در ابتدای امر برای سریالها و فیلمهای تاریخی مورد استفاده قرار می گرفت.

در این آثار زنان بازیگری که بنا به ضرورت و تشخیص کارگردان می بایست بخشی از موهایشان نمایش داده می شد، از موی مصنوعی استفاده می کردند، در این حالت بخشی از موی مصنوعی از زیر پوشش اصلی سر، نمایان بود، این اتفاق در سریالهایی نظیر امیرکبیر رخ داد.

اما به تازگی مشکل الزام در نمایش مو در سریالهای تاریخی نیز با ترفندهایی برطرف شده، نظیر اقدامی که در چند سریال سالهای اخیر صورت گرفت و استفاده از کلاههایی با دوختی مشخص، مسئله فرم خاص پوشش زنان قاجار را برطرف کرد.

طی سالهای اخیر و با ورود انواع موهای مصنوعی به داخل کشور، استفاده از موی مصنوعی در فیلمها و سریالها از حالت ضرورت تاریخی خارج شد و کلاه گیس این اجازه را به زنان داد که با فراغ بال، گستره بیشتری از موهای خود را(هرچند مصنوعی) نمایان کنند.

در این حالت بخش زیادی از موهای مصنوعی از زیر روسری و یا شال و یا حتی کلاه نمایان می شود، بخشی که آراستگی و جذابیت لازم و دلخواه را برای زن بازیگر و البته تماشاگر به ارمغان آورده و به اسم اینکه "مو مصنوعی است" همه چیز به اصطلاح حل بوده و مشکلی وجود ندارد.

اما موضوع به اینجا ختم نشده مدتی است دیده می شود، گاهی، در برخی آثار سینمایی، کلاه گیس به تنهایی نقش زینتی یا فانتزی را برای زنان ایفا کرده و به شوخی و یا جدی مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسئله شاید حالا چندان جدی نباشد و در صحنه ای بصورت نمایشی مورد استفاده قرار گرفته باشد، اما با توجه به سیری که استفاده از موی مصنوعی از ابتدا تا حال داشته، بیم آن می رود که اینکار رفته رفته و پس از مشاهده سکوت همگانی، به یک عادت و روال عادی در کارهای نمایشی تبدیل شود .

کلاه گیس به طور حتم استفاده های مناسب و کاربریهایی دارد که شک نیست، کشف حجاب به شکلی خاص و خودنمایی در ملاء عام و یا نمایش عمومی، در میان آنها هیچ جایی ندارد.


[تصویر: 8908_900.jpg]

مدتی پیش و درپی ممنوعیت حجاب در برخی مراکز آموزشی ترکیه، برخی دختران مسلمان برای حفظ پوشش اسلامی، از کلاه گیس بر روی پوشش سر خود استفاده کردند تا به این وسیله حجاب را حفظ و رعایت کنند...



یکی از ارکان حجاب، پوشاندن موهای سر زنان از نامحرم است، نگاهی به فراگیری استفاده از کلاه‌گیس در برخی فیلمها و تئاترها بدون توجه به احکام شرعی، ما را بر آن داشت تا از نظر برخی مراجع عظام تقلید در این مورد مطلع شویم. در بخش استفتائات جدید پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به سؤالی که پرسیده است: "اگر زنى کلاه‌گیس گذاشته باشد و مرد به موى مصنوعى او نگاه کند، چه حکمى دارد؟" پاسخ آمده است: " اشکال دارد."

نمایندگی دفتر آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتاء خبرنگار مهر در رابطه با استفاده از کلاه گیس به جای حجاب اعلام کرد که جایز نیست.

مسئول پاسخگویی به سوالات شرعی دفتر آیت الله وحید خراسانی در تبیین این موضوع افزود: به حکم صریح قرآن زن مسلمان باید زینت را از نامحرم بپوشاند، اگر قرار است کلاه گیس کار مو را انجام دهد نوعی زینت به حساب می آید و اگر غیر زینت است که هیچ زنی رغبت نمی کند از آن استفاده کند. درهر صورت زینت نباید آشکار شود که عامل جلب توجه نامحرمان شود.

وی افزود: یک حکم از چند جهت قابل توجه است، جنبه زیبایی این مسئله یک طرف مسئله حکم است و ملاک حجاب در مورد آن ولو اینکه مصنوعی است یک بعد دیگر از این حکم فقهی را تشکیل می دهد.

در استفتایی که خبرنگار مهر از دفتر آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرده این پرسش که آیا استفاده از کلاه گیس توسط هنرپیشه های زن نیاز به پوشش سر را برطرف می کند؟ یعنی می توان از کلاه گیس بدون هیچ نوع پوششی اعم از روسری و مقنعه به صرف اینکه مو مصنوعی است، استفاده کرد؟


[تصویر: 8910_616.jpg]

دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به این سؤال پاسخ داده است: استفاده از کلاه گیس جایز است ولی این کار در برابر نامحرم جایز نیست.



منبع : مهر







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن