تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799187229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرورت كنترل و نظارت بيشتر بر بازار در ماه مبارك رمضان در استان گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ضرورت كنترل و نظارت بيشتر بر بازار در ماه مبارك رمضان در استان گيلان
با گذشت يك هفته از ماه مبارك رمضان، افزايش تقاضا براي خريد اقلامي نظيرانواع موادغذايي، مواد لبني، پروتئيني، خرما، زولبيا و باميه، همچنان ادامه دارد.


تقارن اين ماه با فصل بازگشايي مدارس، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و خريد اقلامي چون كيف و كفش، پوشاك، لوازم التحرير نيز موجب شلوغي بازار و افزايش تقاضا براي خريد انواع كالاها در گيلان شده است.
به گزارش ايرنا، در اين ميان، افزايش قيمت برخي از كالاها توسط عده اي سودجو، سبب شده تا بارمالي شديدي به دوش خانواده هايي قرارگيرد كه از توان مالي پايين تري نسبت به ديگران برخوردارند.
در زمان حاضر گوشت مرغ تازه در بسياري ازفروشگاه هاي سطح شهر رشت با توجه به افزايش قيمتي كه قبل از ماه رمضان داشته هركيلو به قيمت سي و يك هزار فروخته مي شود.
ميانگين قيمت گوشت قرمز هم هفتاد هزار ريال است.
در اين ميان قيمت برخي ديگر از اقلام مانند حبوبات، سبزي، زولبيا و باميه و .
.
.
هم ثابت نبوده و گاه متفاوت بودن قيمت يك كالاي خاص در بازار و افزايش قيمت ها،نگراني مردم را درپي داشته است به طوري كه آنان خواستار نظارت و كنترل بيشتر مسوولان بر وضعيت بازار هستند.
مسوولان دولتي به ويژه وزارت بازرگاني در سطح كشور و سازمان بازرگاني در شهرستانها، هم به منظور جلوگيري از نابساماني قيمت و عرضه كالاها و ايجاد ثبات در بازار، برنامه ها و اقدامات خاصي را انجام داده و در دست اجرا دارد كه توزيع گسترده مرغ منجمد و گوشت قرمز يكي از اين برنامه ها است.
رييس سازمان بازرگاني گيلان با بيان اينكه مشكلي به لحاظ تامين كالاهاي اساسي مردم در اين ماه وجود ندارد، گفت: به منظور تامين مواد پروتيني مورد نياز مردم استان و تنظيم بازار، 180 تن مرغ منجمد وارداتي و 425 تن گوشت قرمز گوساله و گاوي، ذخيره سازي شده است.
"سياوش اميني" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: گوشت مرغ به قيمت هركيلوگرم 23 هزار ريال و گوشت گوساله نيز به قيمت هركيلوگرم 55 هزارريال عرضه مي شود.
وي گفت: گوشت گوسفند هم به قيمت هركيلوگرم 52 هزار ريال تا 59 هزار ريال فروخته مي شود.
"اميني" افزود: علاوه برآن 73 تن روغن ذخيره سازي شده هم در حلب پنج كيلويي به قيمت 27 هزار و 500 ريال عرضه مي شود.
وي يادآور شد: تاكنون 180 تن مرغ گرم و 60 تن مرغ منجمد،از طريق نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در استان توزيع شده است.
"اميني" گفت: علاوه بر آن 53 تن گوشت قرمز و سه تن شير يارانه اي در سراسر استان توزيع شده است.
* برپايي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا، گامي براي تنظيم بازار برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا (پاييزه )، طبق روال هر سال از ديگر اقدامات سازمان بازرگاني در اين ماه است كه اين نمايشگاه از هشتم شهريورماه به تناوب در شهرهاي گيلان از جمله مركز استان داير شده است.
در اين نمايشگاه ها كه با هدف تنظيم بازار و ارايه كالاهاي مورد نياز مردم برپا شده است، مرغ و گوشت، مواد لبني، كيف و كفش و پوشاك، لوازم آموزشي و لوازم التحرير به ويژه دفترچه هاي دانش آموزي به نرخ دولتي عرضه مي شود.
صرف نظر از نامناسب بودن فضاي نمايشگاهي و نبود امكانات مناسب در آن براي برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در رشت، برگزاري اين نمايشگاه، با استقبال خوبي نسبت به سالهاي قبل مواجه شده است، اما در همين حال عده اي از شهروندان و بازاريان ناراضي اند.
جمعي از شهرونداني كه براي خريد به اين نمايشگاه مراجعه كرده بودند، ضمن ابراز رضايت از قيمت كالاهاي عرضه شده در نمايشگاه، محدود بودن آن در يك نقطه و عدم امكان دسترسي همگان براي خريد از اين نمايشگاه را يكي از مشكلات موجود بيان كردند.
علاوه بر اين، محدود كردن توزيع مرغ منجمد و گوشت قرمز در نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در رشت، موجب شده تا ازدحام شديد مردم براي خريد، صف طولاني در مقابل محل اين نمايشگاه و ترافيك را در خيابان منتهي به اين نمايشگاه به وجود آورد، اما مسوولان نمايشگاه با توزيع مداوم و منظم اين مواد غذايي براي نظم بخشي به اين كار تلاش جدي داشته اند.
از ديگر سو، عدم توزيع اين نوع مواد غذايي در سطح شهر سبب شده تا ساير شهرونداني كه امكان دسترسي به اين نمايشگاه را ندارند، براي خريد اين نوع كالاها با مشكل مواجه شده و حتي از خريد آن صرف نظر كرده و از مرغ و گوشت موجود در بازار كه به بهاي بيشتري فروخته مي شود، بسنده كنند.
درهمين حال، برخي از كسبه بازار هم كه معتقدند رونق اين نمايشگاه فقط به دليل عرضه كالاهاي يارانه اي است كه امكان تهيه آن در بازار وجود ندارد، و به همين دليل نيز مراجعه مردم به بازار كمتر شده و كسبه در فروش كالاها با مشكل مواجه شده اند.
رييس سازمان بازرگاني گيلان هم علت محدود كردن عرضه اين نوع كالاها در نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا را، كنترل بيشتر بر نحوه نظارت بر توزيع اين اقلام عنوان كرد و گفت: متاسفانه به دليل نبود فضاي مناسب نمايشگاهي، امكان برپايي چنين نمايشگاهي در مناطق ديگر شهر رشت وجود نداشته است.
مديراجرايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در رشت، هم با اشاره به استقبال خوب شهروندان براي خريد از اين نمايشگاه، گفت: روزانه به طور ميانگين پنج تن مرغ منجمد، يك تن گوشت قرمز به نرخ مصوب دولتي عرضه مي شود.
"طاهر زمردنيا" در گفت وگو با ايرنا، افزود: علاوه بر آن حدود دو تن مرغ گرم به قيمت بيست و هشت هزار و 500 ريال در اين نمايشگاه توزيع مي شود.
وي با بيان اينكه برگزاري اين گونه نمايشگاه ها نقش مهمي در تنظيم بازار دارد، از مساعدت بازرگاني، اداره برق، شهرداري و استانداري در برپايي اين نمايشگاه قدرداني كرد.
* توزيع دفترچه هاي دانش آموزي گرچه با وجود دفترچه هاي جديد و فانتزي گرايش به استفاده از دفترچه هاي دولتي دانش آموزي كمتر شده است اما با اين وجود وزارت بازرگاني در آستانه سال تحصيلي جديد هر ساله براي كنترل قيمت ها و تنظيم بازار، دفترچه هايي را به نرخ دولتي در بازار عرضه مي كند.
به گفته معاون توسعه بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني گيلان، دو ميليون و 800 هزارجلد دفترچه دانش آموزي در استان براي توزيع درنظر گرفته شده است كه 450 هزار جلد آن در اختيار تعاوني هاي كارمندي و كارگري قرارگرفته است.
"رمضان كامران پي" در گفت و گو با ايرنا، افزود: باتوجه به كم شدن سهميه دفترچه ها نسبت به سال 85 (هفت ميليون و 500 هزار جلد) و عدم امكان توزيع آن در بين همه اصناف، اين دفترچه ها در اولويت اول از طريق نمايشگاهها عرضه مي شود.
وي گفت: اين دفترچه ها در شهر رشت فقط در نمايشگاه عرضه مستقيم كالا و در شهرستانها نيز بنابر نظر مسوولان، از طريق نمايشگاه و ياصنوف توزيع مي شود.
" كامران پي" افزود: قيمت فروش دفتر نقاشي40 برگ، 700 ريال و دفتر60 برگ يك خط و دو و خط، يك هزار ريال است.
وي گفت: قيمت دفتر معمولي 80 و100 برگ نيز به ترتيب يك هزار و 200و يك هزار و 500 ريال است.
"كامران پي" گفت: بهاي دفاتر 40 برگ وزيري خطي و نقاشي و 60 برگ وزيري نيز به ترتيب 700 و يك هزار و 100 ريال است.
وي افزود: قيمت دفتر 100 برگ وزيري، يك هزار و 800 ريال و قيمت دفتر فانتزي 50 برگ هم، دو هزار و 500 ريال تعيين شده است.
به گفته وي ، دفاتر فانتزي 80 و100 برگ هم به قيمت سه هزار و 500 و چهار هزار و 200 ريال عرضه مي شود.
معاون توسعه بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني گيلان، قيمت دفتر وزيري سيمي 100 برگ را هم شش هزار ريال علام كرد.
اما با وجود اينكه قرار شده است تا اين دفترچه ها فقط از طريق نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا عرضه شود اما اگر حداقل سري به بازار بزرگ رشت زده باشيد، مي بينيد كه اين دفترچه ها به صورت آزاد و خارج از شبكه توزيع آن هم به قيمت بالاتر و چند برابر قيمت اعلام شده توسط دستفروشان فروخته مي شود.
معاون توسعه بازرگاني داخلي دراين خصوص گفت: هدف از محدودكردن توزيع دفترچه ها در نمايشگاه نظارت بيشتر نحوه توزيع آن بوده است و ناظران ما به طور مرتب، كار نظارتي را در اين زمينه انجام مي دهند.
"كامران پي" ادامه داد: امكان خروج بيش از اندازه دفترچه از نمايشگاه وجود ندارد و به احتمال زياد دفترچه هايي كه خارج از نمايشگاه فروخته مي شوند، از خارج از استان و يا شهرستانها تهيه شده است.
وي گفت: در صورت مشاهده هرگونه عرضه اين دفترچه ها در خارج از فضاي نمايشگاه، با متخلفين برخورد خواهيم كرد.
* حراج هاي غيرقانوني، ممنوع هرساله با افزايش حجم تقاضا براي خريد كالاها، شاهد برگزاري حراج كالا توسط صنوف مختلف هستيم كه گاه غيرقانوني اقدام به اين كار كرده اند.
معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني گيلان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، برگزاري هر نوع حراج را منوط به كسب مجوز از اتحاديه مربوطه عنوان كرد.
"محمد درويش كردار" گفت: در حراج بايد قيمت يك كالا، 10 درصد پايين تر از قيمت آن كالا در بازار ارايه شود.
وي با بيان اينكه واحدهاي حراج كننده بايد با نصب پرده مشخص شوند، افزود: درغير صورت غيرقانوني بودن حراج ها، با متخلفين برخورد خواهد شد.
* طرح نظارتي، ابزاري در خدمت تنظيم بازار نظر به اهميت ثبات نسبي قيمت ها و ممانعت از افزايش بي رويه و خودسرانه قيمت هادرماه مبارك رمضان و بازگشايي مدارس، طرح ويژه نظارتي با هدف تنظيم بازار و رصد كردن عملكرد واحدهاي توليدي، توزيعي و خدماتي انجام مي شود.
بنابر اعلام رييس سازمان بازرگاني گيلان، براي اجراي اين طرح، 60 بازرس سه شهر رشت، لاهيجان و تالش به عنوان شهرهاي معين به كارگرفته شده است.
"سياوش اميني" در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، گفت: اين طرح با هدف نظارت بيشتر بربازار و جلوگيري از افزايش قيمتها و سوء استفاده برخي از سودجويان از وضعيت بازار، اجرا مي شود.
وي افزود: بازرسان در اجراي اين طرح كه تا دهم مهرماه ادامه دارد، بر نحوه عملكرد واحدهاي عرضه كننده لوازم التحرير، كيف و كفش و پوشاك و اقلامي چون مواد غذايي، زولبيا و باميه، مواد لبني و پروتيني، نظارت خواهند كرد.
"اميني" با اشاره به فعال بودن ستادهاي خبري دريافت شكايات و گزارش هاي مردمي، گفت: مردم مي توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طريق تلفن 124 اطلاع دهند و يا به صورت حضوري به مراكز اين ستاد در سازمان بازرگاني گيلان و يا ادارات بازرگاني شهرستانها مراجعه كنند.
در همين راستا اداره كل تعزيرات حكومتي گيلان نيز طرح بازرسي ويژه را به اجرا گذاشته است.
"علي عبدالهي" مدير كل تعزيرات حكومتي گيلان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: در اين طرح بازرسان در قالب گشت هاي ثابت و سيار با همكاري سازمان بازرگاني و معاونت پشتيباني امور دام فعاليت واحدهاي مختلف عرضه كننده اقلام ضروري مردم در اين ايام را تحت نظر دارد.
* نقش اصناف در تنظيم بازار نقش اصناف در تنظيم بازار، نقشي انكار نشدني است كه همكاري آنان مي تواند در كاهش نوسانات قيمت و توزيع و عرضه مناسب و به موقع كالاها موثر باشد.
رييس مجمع امورصنفي مشترك شهرستان رشت و نايب رئيس شوراي اصناف كشور در گفت و گو باايرنا،گفت: اصناف با شركت در نمايشگاه و رعايت درصد سود خرده فروشي وعمده فروشي و تقويت بازرسي ها براي تسهيل در خريد مردم فعال هستند.
"جلال الدين محمد شكريه" افزود: برپايي فروش فوق العاده كالا به ويژه كيف و كفش وپوشاك درفروشگاه هاي سطح شهر، از ديگر اقدامات اصناف دراين ايام است.
وي با تاكيد بر لزوم استفاده بيشتر از توان اصناف براي تنظيم بازار، گفت: اگر سياست هاي ذخيره سازي كالا و انبارداري، توزيع كالا، تشكيلات بانكي، صادرات و واردات كه در زمان حاضر توسط شركتهاي دولتي انجام مي شود، به اصناف واگذار شود، اين قشر از فعالان اقتصادي مي توانند نقش بيشتري در تنظيم بازار داشته باشند.
* نانوايي ها، شلوغ تر از هميشه نانوايي ها اين روزهاشلوغ تر از هميشه شده و صف هاي طولاني در مقابل اين نانوايي ها به وجود آمده و همين مساله موجب شده تا كيفيت پخت نان در برخي از نانوايان كاسته شده و از آنجا كه افزايش قيمت نان غيرقانوني است، برخي از نانوايان با ارايه نان كنجدي، نان را با قيمت بيشتري عرضه مي كنند.
فرماندار شهرستان رشت هم عرضه نان كنجدي توسط نانوايان را غيرمجاز و تنها آن را به درخواست مشتري مجاز دانسته است.
"علي اكبر پوراوزان" گفت: مشكلي به لحاظ تامين آرد نانوايان وجود ندارد و نانوايان از 12 ظهر تا اذان مغرب، پخت مي كنند.
وي با اشاره به افزايش بازرسي ها از نانوايي ها، افزود: در ماه مبارك رمضان با افزايش گروه هاي بازرسي، نظارت بيشتري بر نانوايان اعمال شده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، با خاطيان برخورد خواهيم كرد.
ك/4/ 506/7289/1552/ شماره 117 ساعت 10:52 تمام
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن