تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810124803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ملى پوشان عمره مفرده را به جاى آوردند - احرام به شوق زيارت كعبه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ملى پوشان عمره مفرده را به جاى آوردند - احرام به شوق زيارت كعبه
نعيم احمدى- عربستان
Naeim Ahmadi

داخل اتوبوس ناخودآگاه سفرنامه ابن بطوطه به ذهن مان مى رسد؛ ابن بطوطه لحظه ورود به شهر مكه و وارد شدن به مسجدالحرام را اينگونه توصيف مى كند: « نزديك صبحگاه بود كه به شهر مكه رسيديم و به زيارت خانه خدا يعنى محل زندگى ابراهيم خليل و جايى كه پيغمبر ما از آن جا مبعوث گرديد نايل آمديم. از راه دروازه بنى شيبه وارد بيت الحرام شديم، خانه اى كه خداوند فرمود: «وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً» كعبه را ديديم كه چون عروسى زيبا و دلربا بر تخت حشمت و جلال تكيه داده و مهمانان خدا از هر سوى آن را در ميان گرفته بودند.بعد از انجام طواف ورود و استلام حجر، دو ركعت نماز در مقام ابراهيم بجاى آورده در ميان باب و حجرالأسود كه موضع استجابت دعا است دست بر استار كعبه زديم و از آب زمزم كه به موجب حديث پيغمبر خواص و آثارى بر شرب آن مترتب است خورده، مراسم سعى بين صفا و مروه به جاى آورديم و آنگاه در خانه اى نزديك باب ابراهيم منزل كرديم. سپاس خداى را كه ما را در زمره مهمانان خانه خود قرار داد و توفيق كرامت فرمود كه مشمول دعاى ابراهيم خليل (ع) باشيم و چشمان ما را به ديدار كعبه و مسجدالحرام و حجر و زمزم و حطيم روشنى بخشيد. از عجايب صنع خداوندى است كه شوق وصول به آن امكنه مقدسه را در دل ها نهاده و مهر زيارت آنها را با جان ها در هم سرشته كه هر كس پاى در آن ديار مى نهد ديگر نمى تواند دل بركند و خاطر از هواى آن بپردازد، اين است حكمت بارى تعالى و گواه صدق دعاى ابراهيم خليل الرحمن كه شوق ديدار آن ديار در هر نقطه دور دست دامنگير مردم است و هر سختى و مشقتى كه در اين راه نصيب شود سهل و آسان مى نمايد. چه اشخاص ضعيف و ناتوان كه در اين راه مرگ را به عينه ديده و چون به مقصود رسيده اند، چنان خوشحال بوده اند كه گويى هرگز نه مرارتى متحمل شده و نه محنت و مشقتى چشيده اند! آرى اين ها همه كار خداست و ترديدى در اين باره نمى توان داشت. و آن كس را كه شرف وصول به اين مقصد داشت، خداوند نعمت خود بر او اتمام فرموده و خير دنيا و آخرت بر او ارزانى داشته كه هر چه شكر گويد بجا باشد و اينك از حق تعالى مى خواهيم تا ما را نيز در زمره كسانى قرار دهد كه زيارت شان به درجه قبول رسيده و موجب آمرزيده شدن گناهان گرديده و با دست خالى از اين راه برنگشته باشند.»
***
مكه؛ اين شهر تو را مى برد به هزار و چهارصد سال قبل. آنجا كه بنده اى از ميان بندگان خدا پيام آور انسانيت، آزادى و آزادگى شد. اينجا شهر مكه است؛ شهر مسجدالحرام. همه با لباس يكدست و همه سفيد. همه تابع يك قانون و همه در برابر خدا برابر و يكسان. به على دايى نگاه مى كنيم كه سرمربى تيم ملى است اما اينجا فقط بنده خداست؛ درست مثل مجتبى جبارى و جواد نكونام. تا نباشى اينها را احساس نمى كنى؛ تا نباشى نمى فهمى سعى صفا و مروه يعنى يك تلاش مداوم و با پشتكار براى رسيدن به هدف. بايد طواف كنى تا از ته دل منقلب شوى و بفهمى كه همه دنيا بر گرد يك محور واحد مى چرخد. اينجاست كه همه را يكدست، يك شكل و بدون برترى مى بينى كه گرد يك محور واحد مى چرخند و اين انعكاسى است روشن از زندگى روزمره ما كه بايد هر حركتى بر مبناى اين گردش باشد. اينجا از خودت قدرتى ندارى نه كه ندارى بلكه قدرتى كه به تو داده اند پس گرفته اند. اينجا مكه است، اينجا مسجدالحرام است، اينجا همه آدم ها براى لحظه اى هم كه شده خوب و پاك و صادق مى شوند و از خدا كمك مى خواهند كه هر روز از زندگى روزمره بتوانند گرد همين محور واحد بگردند مثل اينجا سفيد، پاك و يكتاپرست باشند!

ملى پوشان فوتبال ايران عمره مفرده را به جاى آوردند
ايران ورزشى- پس از آنكه اعضاى تيم ملى فوتبال ايران يكشنبه شب مدينه منوره را ترك كردند، براى انجام مراسم احرام، به مسجد شجره در هشت كيلومترى مدينه رفتند. اعضاى تيم ملى فوتبال ايران به وسيله دو دستگاه اتوبوس ساعت ۵:30 صبح به وقت محلى وارد مكه مكرمه شدند و پس از توقفى ۳۰ دقيقه يى در هتل شهدا به مسجد الحرام رفتند و پس از انجام مراسم، اعمال عمره مفرده را به جاى آوردند. مسعود شجاعى و جواد نكونام، دو بازيكنى تيم اوساسونا ظهر ديروز از جمع ملى پوشان جدا مى شوند و به تهران سفر مى كنند تا آماده بازگشت به اسپانيا شوند. ساير بازيكنان تيم ملى هم در دونوبت صبح و شب به تهران بازمى گردند. از نكات جالب قابل توجه در مراسم عمره مفرده اعضاى تيم ملى فوتبال ايران، توجه مردم عربستان نسبت به على دايى بود كه پس از پوشيدن لباس احرام، بسيارى از مردم عربستان خود دورسرمربى تيم ملى فوتبال ايران جمع شدند و با استفاده از گوشى هاى تلفن هاى همراه خود از او عكس يادگارى گرفتند.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن