تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820355681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور كیفرخواست دادگاه ترور رفیق الحریری سعد الحریری: این یك لحظه �


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: صدور كیفرخواست دادگاه ترور رفیق الحریری سعد الحریری: این یك لحظه تاریخی است
[تصویر: 8d1b8a97cca6fb61e5a4589ee7fd48f2.jpg]
دادگاه بین المللی بررسی ترور رفیق الحریری سرانجام متن كیفرخواست خود را ارائه داد و در اقدامی مغرضانه و قابل پیش بینی، حكم جلب چهار تن از مسئولان حزب الله لبنان را صادر كرد.
[تصویر: break.gif]

دادگاه بین المللی بررسی ترور رفیق الحریری سرانجام متن كیفرخواست خود را ارائه داد و در اقدامی مغرضانه و قابل پیش بینی، حكم جلب چهار تن از مسئولان حزب الله لبنان را صادر كرد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام سیاسی اطلاعاتی و مغرضانه دادگاه بین المللی ویژه بررسی ترور رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان در حالی روز پنجشنبه صورت گرفت كه حزب الله و سید حسن نصرالله در راس آن، از مدت ها پیش نسبت به سیاسی شدن دادگاه و توطئه آمریكا و رژیم صهیونیستی علیه این حزب هشدار داده بودند.



برخی منتقدان در خصوص روند تحقیقات ترور رفیق الحریری نیز معتقدند كه نمی توان به سخنان شاهدان عینی كه شهادت خود را پس گرفته اند، اعتماد كرد.



مقامات لبنانی اعلام كردند كه نام این چهار مسئول حزب الله لبنان مصطفی بدرالدین، برادر زن عماد مغنیه (از رهبران برجسته حزب الله كه ترور شد)، سلیم جمیل عیاش و حسن عیسی و اسد صبرا است.



ادعا شده كه این افراد به دست داشتن در ترور رفیق الحریری و تلاش برای ترور دو تن از وزیران سابق متهم هستند.



این درحالی است كه سعد الحریری، فرزند رفیق الحریری با استقبال از صدور این كیفرخواست، اعلام كرد كه مدت ها انتظار آن را می كشیده است!



وی در ادامه افزود: صدور این كیفرخواست لحظه تاریخی به شمار می آید. صدور كیفرخواست باید به مثابه فرصتی برای تشكیل دولت لبنان و همكاری این دولت با دادگاه بین المللی و تحویل متهمان به دادگاه باشد.



وی در ادامه افزود: لبنان تاوان زیادی در خصوص كشتار و ترور افراد پرداخته است و این اقدامات بدون هرگونه محاكمه ای صورت گرفته است. زمان آن فرا رسیده تا این روند متوقف شود.



از سوی دیگر، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، عنوان داشت: ما باید راه را برای كسانی كه می خواهند كشور را به سمت فتنه حركت دهند، ببندیم.



وی در سخنان خود چند ساعت بعد از صدور این كیفرخواست عنوان داشت: ما در شرایط كنونی در اوضاعی به سر می بریم كه باید هوشیار باشیم و منافع عالی كشور، وحدت ملی و تلاش برای شناخت واقعیت را جزء اولویت های خود قرار دهیم.



میقاتی همچنین عنوان داشت : ما با مسئولیت كامل خود در خصوص این مساله برخورد خواهیم كرد، البته وارد آوردن اتهام نیاز به ادله محكمه پسندی دارد كه هیچ كسی نتواند به آنها شك كند.



وی در ادامه افزود: هر متهمی تا زمان اثبات اتهامش بی گناه به شمار می آید. شرایط كشور می طلبد تا با هوشیاری زیاد خود، منافع كشور را در نظر بگیریم.



پیش تر چهار تن از افسران برجسته لبنانی به مدت چهار سال در این زمینه بازداشت بودند، اما به دلیل عدم وجود ادله كافی آزاد شدند. به همین خاطر اكثر مردم لبنان معتقدند كه دادگاه بین المللی ترور رفیق الحریری اعتبار خود را از دست داده است.



شبكه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان نیز در گزارشی اعلام كرد كه كیفرخواست صادره از سوی این دادگاه بیانگر آن است كه دادگاه ویژه ترور رفیق الحریری دادگاهی سیاسی بوده و در راستای منافع سرویس های اطلاعاتی فعالیت می كند.



در این گزارش تاكید شده است: اسامی منتشر شده در این كیفرخواست همان اسامی است كه پیش تر در گزارش های رسانه ای اسرائیل و كشورهای غربی منتشر شده بود.



این درحالی است كه مسئولان حزب الله لبنان اعلام كردند كه از صدور این كیفرخواست شگفت زده نشدند و در عین حال تا اطلاع ثانوی موضع خاصی اتخاذ نخواهند كرد و سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان بعدا در این خصوص صحبت خواهد كرد.



از سوی دیگر، بان كی مون دبیر كل سازمان ملل، بار دیگر بر حمایت ویژه خود از دادگاه ترور رفیق الحریری تاكید كرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن