تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816526092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه هاي فناوري


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تازه هاي فناوري


محمد رضايي:

اينتل و پردازنده شش هسته اي

شركت اينتل پردازنده شش هسته اي XEON CPU خود را با نام Dunnington براي شركت هاي بزرگ روانه بازار كرد تا پس از گذشت مدت كوتاهي كاربران خانگي نيز بتوانند از اين پردازنده پرسرعت استفاده كنند.اين پردازنده كه از تعداد بيشتري هسته مركزي تشكيل شده، حافظه كش بيشتري دارد و قادر است به ميزان زيادي سرعت نرم افزارهاي مجازي سازي را در صنايع وابسته به فناوري اطلاعات افزايش دهد.اين پردازنده كه بيش از مدل هاي پيشين قابل كنترل است، سازگاري زيادي با انواع سخت افزارهاي موجود در بازار دارد.نام تجاري پردازنده شش هسته اي اينتل7400 Xeon است و از تاريخ 15 سپتامبر به صورت رسمي وارد بازارهاي جهاني مي شود.شركت اينتل پردازنده ويژه و جديد خود را براي كاربران خانگي در اواخر سال جاري يا اوايل سال آتي ميلادي وارد بازار مي كند. اين پردازنده كه7 iCore نام گرفته و با اسم Nehalem شناخته مي شود و سرعت كامپيوترهاي خانگي را تا چند برابر افزايش مي دهد.

لپ تاپ هايي به نرمي بالش

كارشناسان از ساخت نسل جديد كامپيوترهاي قابل حمل و كامپيوترهاي روميزي خبر داده اند كه مي تواند مزاياي فراواني براي كارمندان و افرادي كه هنگام شب كار مي كنند، داشته باشد.اين كامپيوترها توسط «هفستين جوليوسان» طراحي شده است. در مدل روميزي اين كامپيوترها، كيس داخل يك بالش نرم قرار دارد تا كاربر هنگام خستگي بتواند روي آن استراحت كند.در مدل قابل حمل اين كامپيوترها، لپ تاپ داخل يك بالش نرم قرار مي گيرد و در آن بسته مي شود تا كاربر از خوابيدن روي اين بالش احساس آرامش كند.برخي كارشناسان مي گويند اين اقدام باعث خواهد شد تا احتمال سرقت كامپيوتر هنگام خوابيدن كاربران براي هميشه از بين برود.شركت توليدكننده اين بالش هاي كامپيوتري كه Napbook نام گرفته است، اعلام كرده كه از اواخر هفته جاري، محصول جديد خود را وارد بازارهاي جهاني خواهد كرد. در اين ميان هنوز قيمت مشخصي براي اين بالش ها كه در رنگ هاي مختلف و متنوع ساخته شده اند، اعلام نشده است.

فناوري چندلمسي

شركت اپل با ثبت امتياز توليد سيستم هاي چندلمسي موفق شد يكي از گام هاي اساسي در دنياي فناوري ارتباطات و اطلاعات را بردارد اما اين شركت به تازگي اقدامي انجام داده كه بار ديگر همه كاربران متعجب شده اند.اپل طي هفته گذشته فناوري جديدي را در حوزه سيستم هاي چندلمسي به ثبت رساند كه مي تواند اطلاعات صوتي و بصري را دريافت كند و از اين طريق، كنترل سيستم را در اختيار كاربر بگذارد.شركت اپل بر اين باور است كه به جاي لمس انگشتان روي نمايشگر، روش هاي ديگري وجود دارد كه طي آن مي تواند كنترل يك سيستم ديجيتالي را در اختيار گرفت.در حال حاضر دستگاه قابل حمل Nintendo DS كه براي بازي هاي كامپيوتري ساخته شده است، يك ميكروفن ويژه دارد تا كاربران از طريق آن بتوانند دستگاه خود را كنترل كنند.اپل معتقد است توليد و عرضه اين دستگاه به بازار مهم ترين گامي است كه در دنياي فناوري برداشته خواهد شد. اجراي اين فناوري هم اكنون به كمك دوربين هاي ويژه اي صورت مي گيرد كه اپل در تلاش است استفاده از آن را در آينده نزديك براي كاربران ممكن كند.

ثبات خودروها با فناوري جديد

شركت هوندا سري اتومبيل هاي Legend خود را به سيستم ديجيتالي جديدي موسوم به Motion Adaptive Electric Power Steering(EPS) مجهز كرده كه قرار است از پنجم سپتامبر در اين خودروها وارد بازار شود.اين فناوري به گونه اي طراحي شده است كه مي تواند استواري و استحكام خودرو را افزايش دهد تا ايمني راننده و سرنشينان افزايش يابد.زماني كه جاده لغزنده است يا خودرو در حال خروج از مسير است، اين فناوري به صورت خودكار وارد عمل مي شود و كنترل خودرو را در دست مي گيرد تا احتمال بروز هرگونه حادثه از بين برود.علاوه بر اين، فناوري Motion Adaptive EPS علاوه بر مدل Legend در ديگر خودروهاي هوندا نظير Odyssey و Accord نيز به كار گرفته مي شود.نخستين محصولات هوندا با اين فناوري هوشمند وارد بازارهاي ژاپن مي شوند و پس از گذشت مدتي در ديگر كشورهاي جهان نيز به فروش مي رسند.

گوشي جديد با دوربين هشت مگاپيكسلي

شركت كره اي LG از دستگاه ديجيتالي جديدي پرده برداري كرده است كه علاوه بر داشتن كليه امكانات يك سيستم قابل حمل پخش موسيقي، يك دوربين ديجيتالي بسيار پيشرفته محسوب مي شود و كليه نيازهاي كاربران در بخش هاي مختلف را برطرف مي كند.اين تلفن همراه جديد LG KC910 نام گرفته است و در حالي كه قابليت پشتيباني از چهار باند مخابراتي GSM را دارد، با سرعت 2/7 مگابايت در ثانيه از فناوري HSDPA پشتيباني مي كند.تصاوير در نمايشگر سه اينچي اين گوشي با كيفيت 400 در 240 پيكسل به نمايش درمي آيند.اين گوشي از فناوري هاي ارتباطي Wi-Fi و بلوتوث پشتيباني مي كند و دوربين هشت مگاپيكسلي توانايي اتوفوكوس را نيز دارد.گوشي KC910 به سيستم هدايتگر GPS نيز مجهز است و از مهم ترين امكانات ديگر آن مي توان به قابليت ذخيره فايل هاي ويدئويي، خروجي تلويزيون و پشتيباني از فناوري هاي ويدئويي DivX و XviD اشاره كرد.گوشي LG KC910 كه قرار است از ماه اكتبر وارد بازارهاي جهاني شود، صدا را با فناوري دالبي پخش مي كند تا شما از شنيدن فايل هاي صوتي لذت ببريد. هنوز قيمت مشخصي براي اين محصول اعلام نشده است.
منبع: www.gizmode.com
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 382]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن