تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815414047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار يدالله جواني:غرب از تجديد حيات اسلام و الگوشدن ايران براي جهان نگران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: سردار يدالله جواني:غرب از تجديد حيات اسلام و الگوشدن ايران براي جهان نگران است
گروه سياسي: غرب به دنبال جلوگيري از ساخت بمب اتم در ايران نيستند، بلكه آنان از تبديل شدن ايران به مدلي براي تحولات ساير مناطق جهان مي‌ترسند و نگراني آنها از تجديد حيات اسلام است كه نشانه‌هاي آن، تمدن غرب را كه داراي زيربنايي مادي‌گرايانه است زير سؤال مي‌برد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از سپاه‌نيوز، سردار يدالله جواني، مسئول اداره سياسي سپاه طي سخناني در همايش محفل انس سازمان بسيج جامعه پزشكي در مشهد با ذكر اين مطلب افزود: امروز دشمنان به دنبال به قدرت‌رساندن جريان‌هاي متمايل به غرب هستند و اين تنها راه اميد آنها براي تسلط بر كشورمان است.

وي با اشاره به سخنان بوش درباره حمايت از برخي از جريان‌هاي سياسي موجود در كشور گفت: بايد ديد چرا برخي جريان‌ها به چنين وضعيتي دچار شده‌اند كه دشمن از آنها حمايت مي‌كند.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر محدوده بسيج و احتمال حمايت آن از حزب يا تشكلي خاص گفت: بسيج نبايد به يك طيف و يا جريان متمايل باشد و فقط بايد از جرياني كه مدافع انقلاب است حمايت كند، امروز برخي از جريان‌ها توقع دارند كه بسيج و سپاه كه نيروهاي انقلاب هستند وارد مباحث سياسي نشوند؛ چراكه معتقدند كه اين نيروها به دنبال ايجاد اختلاف هستند در حاليكه اين‌طور نيست و بسيج تنها به دنبال حمايت از نيروها و جريان‌هاي انقلابي و طرفداري از جبهه حق است.

جواني تكليف‌محوري و وظيفه‌محوري را از ويژگي‌هاي بازر بسيجيان دانست و افزود: لازمه توفيق بيشتر در اين زمينه، ‌داشتن شناخت درست نسبت به شرايط اجتماع است؛ چراكه بدون شناخت از محيط و جامعه انجام درست وظايف غيرممكن است.

وي با اشاره به يكي از خطبه‌هاي نهج‌البلاغه مبني بر اين‌كه انسان بصير آن كسي است كه درباره هر چه كه مي‌بيند فكر كرده و تحت تاثير ظواهر قرار نگيرد، گفت: بر اساس اين سخن اميرالمؤمنين(ع) همواره كساني كه گمراهان را به خود مسلط مي‌كنند، انسان‌هاي فاقد بصيرت هستند، بر همين اساس مي‌بينيم كه مقام معظم رهبري همواره بر داشتن بصيرت هرچه بيشتر نيروهاي بسيج تأكيد دارند.

جواني يكي از ويژگي‌هاي بارز و منحصر به فرد انقلاب اسلامي ايران را تلاش و جديت رهبر و دولتمردان ايران اسلامي نسبت به اجراي شعارهاي انقلاب در جامعه دانست و افزود: با مطالعه انقلاب‌هاي بزرگ جهان، به اين امر پي مي‌بريم كه در تمامي آنها، رهبران انقلاب و مردم انقلابي بعد از گذشت يك يا دو دهه از شعارهاي انقلابي و آرمان‌هاي خود جدا شده‌اند، به طوري كه جز در تاريخ از آنها اثري باقي نمانده است در حالي كه امروز ايران در دهه سوم انقلاب شاهد آن است كه راهبران و مردم انقلابي حساسيت خاصي را نسبت به شعارهاي اساسي انقلاب از خود نشان مي‌دهند.

وي از عدالت و پيشرفت به عنوان شعارهاي اساسي انقلاب ياد و تأكيد كرد: اين دو كلمه دربرگيرنده بسياري از ويژگي‌هاي انقلاب است كه امروز به آن‌ها تاكيد زيادي مي‌شود، در سال‌هاي گذشته ديديم كه جريان‌هايي بودند كه بحث پايان انقلاب را مطرح كردند.

وي لازمه وجود شور و نشاط در ايران را مشاهده دستاوردهاي انقلاب در زندگي مردم دانست و گفت: امروز در وضعيتي به سر مي‌بريم كه دشمنان در داخل و خارج بسيج شده‌اند تا با يك سياه‌نمايي از وضعيت ايران، شور و نشاط را از نيروهاي انقلاب بگيرند اما آن‌چه كه مي‌تواند اين نقشه را خنثي كند، داشتن تحليل و بصيرت صحيح از وضعيت جامعه ايران و انقلاب است.

مسوول اداره سياسي سپاه در رابطه با جايگاه ايران در عرصه منطقه و بين‌الملل خاطرنشان كرد: خاورميانه از مهمترين مناطق در جهان است؛ چراكه امروز داشتن انرژي بيشتر براي ابرقدرت‌ها يك اصل است و اين منطقه نيز داراي ذخاير انرژي ويژه‌اي است، بنابراين امروز بلوك‌هاي قدرت، برتري خود را با تسلط بر اين منطقه گره زده‌اند.

وي اضافه كرد: كشور ما كشوري جهان سومي است كه تحت سلطه آمريكا بوده، اما امروز تبديل به يكي از قدرت‌هاي برتر در سطح جهان شده است، به طوري كه امروز آمريكايي‌ها در عراق با داشتن 300 هزار نيرو از حل مشكلات خود عاجز مانده‌اند و اين در حالي است كه ايران حرف اول را در جهان مي‌زند.

وي منطقه خاورميانه را نمايشگاهي براي شكست‌هاي آمريكا و پيروزي ايران دانست و گفت: امروز ايران اسلامي با پيشرفت‌ها و دستاوردهاي جمهوري اسلامي وارد باشگاه قدرت جهان شده است و برگ‌هاي برنده‌اي را در دست دارد كه مي‌تواند به وسيله آنها در مقابل دشمنان بايستد.

جواني به تلاش 1+ 5 براي متوقف كردن برنامه‌هاي هسته‌يي ايران اشاره كرد و افزود: آنان به دنبال جلوگيري از ساخت بمب اتم در ايران نيستند، بلكه آنان از تبديل شدن ايران به مدلي براي تحولات ساير مناطق جهان مي‌ترسند و نگراني آنها از تجديد حيات اسلام است كه نشانه‌هاي آن، تمدن غرب را كه داراي زيربنايي مادي‌گرايانه است زير سؤال مي‌برد.

وي با بيان اين‌كه امروز اسلام و ايران، ابرقدرت‌ها را به خاك ذلت نشانده است، تأكيد كرد: اين همان آينده‌اي است كه امام خميني(ره) 24 سال قبل آن را پيش‌بيني كردند.

وي با اشاره به ديدگاه‌هاي موجود و راه‌هايي كه پيشنهاد مي‌كنند، گفت: يك راه تأكيد بر شعارها و آرمان‌هاي امام(ره) و انقلاب است،راه امام بايد در جامعه امروز دنبال شود تا به نصرت خداوند و اهداف مدنظر انقلاب برسيم. راه دوم مي‌گويد آمريكا دشمن است و هر روز امكان دارد كه با اسلحه خود وارد و بر ما مسلط شود، پس ما بايد در مقابل آمريكايي‌ها كوتاه بياييم. اين عده افرادي هستند سابقه‌دار كه تحت‌عنوان واژه مقدس اصلاحات كه به معناي سامان دادن به بي‌ساماني‌هاست، چنين اعتقادي دارند.

مسئول اداره سياسي سپاه يكي از وظايف بسيج را ياري رساندن به جريان‌هاي انقلاب و مقابله با جريان‌هاي انحرافي دانست و گفت: لازمه اين امر شناخت درست از آنهاست؛ چراكه امروز دشمن به جايي رسيده است كه به قدرت رسيدن يكي از جريان‌ها در ايران را به نفع خود و به قدرت رسيدن ديگري را به ضرر خود مي‌داند و از طريق حمايت از برخي جريان‌ها، آسيب‌هايي را به استقلال و هويت ايران و ايراني وارد مي‌كند.

وي به واژه مردم‌سالاري در ايران به عنوان يكي از حربه‌هاي دشمن اشاره كرد و گفت: به دليل آن‌كه در ايران مردم براي سرنوشت كشور خود تصميم مي‌گيرند، دشمن به شدت به دنبال تاثير‌گذاري بر روي افكار و انديشه‌هاست و آن را راهي مناسب براي رسيدن به اهداف خود مي‌داند و معتقد است ايران را بايد تهديد و تحريم كرد تا به وسيله آن بين جريان‌هايي كه نزديكتر به انقلاب هستند و جريان‌هايي كه از انقلاب دورترند، اختلاف ايجاد شود.

وي تاكيد كرد: بسيج بايد طرفدار جبهه حق باشد، جبهه‌اي كه به دنبال پياده‌سازي آرمان‌هاي انقلاب است، حال جبهه باطل، موضع هر كسي كه مي‌خواهد باشد. جواني تاكيد كرد: اشتباه در تحليل از وضعيت كنوني نيروهاي انقلابي ما را با مشكلات مواجه مي‌كند، حركت‌هاي اصلاحي در آن نقطه‌اي دچار مشكل و شكست شدند كه نيروهاي آن دچار فهم ناصحيح شده‌اند.

وي گفت: در داخل كشور جريان‌هايي وجود دارند كه هر كدام به شكلي به دنبال تخريب دولت هستند، در حالي كه بايد از دولت تقدير شود؛ چراكه داراي ويژگي‌هايي است كه از جمله آن‌ها كار و تلاش و داراي همان گفتمان امام و انقلاب است.

وي نقد را زماني موثر دانست كه باعث پيشرفت كشور شود و گفت: امروز نسبت به طرح تحول اقتصادي انتقادات بسياري صورت مي‌گيرد، در حالي كه بايد توجه داشت كه نظام كنوني يارانه‌اي كشور ضد عدالت است و انجام اين طرح از ضرورت‌هاي نظام اقتصادي كشور براي حمايت هرچه بيشتر از شهرونداني است كه در دهك‌هاي پايين اجتماع قرار دارند.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن