تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835963387
از فردا اكران «پسر آدم، دختر حوا» و «افراطيها» آغاز ميشود
واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: در جلسه امروز شوراي صنفي نمايش قرارداد اكران «از ما بهتران» و «حوالي اتوبان» ثبت شد و از فردا «پسر آدم، دختر حوا»
به جاي كيفر و «افراطيها» در گروه آزاد اكران ميشوند.
http://media.farsnews.com/Media/8810/ImageNews/881029/30_881029_L600.jpg
«علي سرتيپي» سخنگوي شوراي صنفي نمايش درباره مصوبات جلسه امروز اين شورا، گفت: فيلم سينمايي «پسر آدم، دختر حوا»
(رامبد جوان) در گروه سينمايي عصرجديد از فردا جايگزين فيلم «كيفر»(حسن فتحي) ميشود و به اكران عمومي در ميآيد.
وي افزود: فيلم «افراطيها»(جهانگير جهانگيري) از فردا به صورت آزاد اكران ميشود تا كف فروش فيلم «هفت دقيقه تا پاييز»
(عليرضا اميني)، پايين بيايد و با سر گروهي سينما آفريقا به اكران خود ادامه دهد.
سخنگوي شوراي صنفي نمايش همچنين از ثبت اكران دو فيلم جديد خبر داد و گفت: قرارداد اكران فيلم «حوالي اتوبان»(سياوش اسعدي)
در گروه آزادي پس از اكران «چراغ قرمز»(علي غفاري) و «از ما بهتران»(مهرداد فريد) در گروه عصر جديد پس از اكران «دختر
آدم، پسر حوا» ثبت شد.
جلسه شوراي صنفي نمايش كه روزهاي دوشنبه برگزار ميشود، اين هفته به دليل تعطيلات عمومي كشور امروز تشكيل شد.
وای دیگه کفر آدم رو در میارن
بدترین زمان ممکن کیفر رو اکران کردن خیلی زودم برداشتنش
اوووف حالا طلا و مس رو چون دوس داشتن و مال خودشون بود به هر زوری بود نگه داشتنش تا فروش کنه
اه یعنی چی آخه کیفر رو عملا سوزوندن 5 دقیقه سانسورش کردن،زمان جام جهانی بدون تبلیغ اکرانش کردن و...
قرار بود پسر آدم،دختر حوا اون موقع اکران بشه ولی چون طنز چرندی مثل آتش بسه اون گذاشتن بعد جام جهانی تا فروش کنه
اونوقت به اجبار باعث شدن کیفر اون موقع اکران بشه و...
700 میلیون خرج این فیلم بود عملا یعنی فیلم رو سوزوندن دیگه
پسر آدم، دختر حوا
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1389/04/25/100880575656.jpg
رامبد جوان كارگرداني در سينما را با فيلم ناموفق «اسپاگتي در 8 دقيقه» آغاز كرد. اين فيلم آنقدر ضعيف بود كه منتقدان سينما در برابر آن، اين بحث را مطرح كردند كه وقتي رامبد جوان استعداد و توانايي زيادي در بازيگري در سينماي كمدي را دارد، چرا با كارگرداني چنين فيلمي مسير خود را اشتباه ميپيمايد.
زماني كه جوان اولين فيلمش را ساخت، دوره كمكارياش در سينما را به عنوان بازيگر ميگذراند. اما پس از آن مدتي سراغ كارگرداني نرفت تا اين كه سريال «مسافران» را بر اساس متني نوشته پيمان قاسمخاني و گروهش ساخت كه كار موفق و پربينندهاي بود.
«پسر آدم، دختر حوا» يك كمديرمانتيك است با بازي مهناز افشار و حامد كميلي به نقش 2 وكيل تازهكار كه ناخواسته با هم در يك ساختمان مشغول به كار ميشوند و از آن زمان هريك تلاش ميكنند تا ديگري را حذف كنند و خود در آن ساختمان مشغول كار شوند.
بازيگران مكمل فيلم رامبد جوان و شيلا خداداد هستند و در كنار آنها نامهايي مانند ليلا اوتادي و محسن قاضيمرادي و مهوش وقاري هم ديده ميشود. «پسر آدم، دختر حوا» اگر چه شاهكار نيست، اما بسيار بهتر از «اسپاگتي...» است. شوخيهاي بهجايي دارد، لوس نيست، بازيگرانش سر جاي خودشان هستند و مهمتر از همه خنده تماشاگر اغلب نتيجه موقعيتهايي است كه ميبيند و نه شوخيهايي كه ميشنود.
از جذابيتهاي فيلم بايد از تيتراژ زيباي آن گفت كه كار ساسان توكليفارساني است. اين گرافيست ماهر كه تيتراژ بسياري از برنامههاي محبوب ازجمله «نود» را ساخته، تاكنون كمتر در كانون خبرها بوده، چرا كه در سينماي ايران كسي توجه زيادي به مقوله تيتراژ ندارد و به همين دليل است كه فيلمهاي ايراني عموما عنوانبنديهاي سادهاي دارند. همچنين بايد از بازي خوب جوان در فيلم خودش گفت كه با اين كه مكمل است، اما خوب درخشيده و حتي جاهايي بازياش تأثير بيشتري از نقشهاي اصلي دارد. اين فيلم با تهيهكنندگي سعيد حاجيميري چند روز ديگر به جاي «كيفر» روي پرده ميرود.
به گزارش خبرنگار سینمایی برنا، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» با حضور رامبد جوان (کاگردان) و سعید حاجیمیری (تهیه کننده) در خبرگزاری برنا برگزار شد.
http://www.bornanews.com/images/docs/000046/n00046105-b.jpg
فیلمنامه اولیه، قریب به 140 دقیقه فیلم میشد
در ادامه این نشست، حاجیمیری در خصوص تغییرات اعمال شده بر روی فیلمنامه پس از سپردن کارگردانی این فیلم به رامبد جوان گفت: فیلمنامه اولیه نزدیک به 140 دقیقه فیلم میشد که به لحاظ کلاسیک همان فیلمنامه قبلی است اما با لهجه رامبد جوان قشنگتر شدهاست. فیلمنامه کمدی و اکشن حجمش زیاد میشود، چون مجبور است که بسیاری از جزئیات را توضیح بدهد، در فیلمنامه «پسر آدم دختر حوا» هم خیلی تشریح صحنههایش توضیح زیاد داده شدهبود، به نحوی که طراح، کارگردان، بازیگران، فیلمبردار، صدابردار و ... میتوانستند دستور العمل کاری خود را به راحتی از فیلمنامه بیرون بکشند و دقیقاً بفهمند چی کجا قرار دارد، چون درام کار وابسته به این است که مثلا فلان شیء فلان جا باشد و خیلی وابسته به دیالوگها و میزانسهای خیلی کلی نیست.
حتی جای اتاقهای دو وکیل در فیلمنامه آمده بود
وی افزود: اشیاء، زوایه دید، اینکه اتاق کدامیک از آن دو وکیل سمت چپ، کدام اتاق سمت راست باشد، در فیلمنامه آمدهبود. یادم هست سر همین موضوع خانم قلمفرسایی میگفتند که از فیلمنامه این جوری بر میآید که جهت اتاقها اینگونه که الان در فیلم میبینید، باشد. در حالی که در فیلمنامه به گونهای دیگر تعریف شده بود، منتهی بعد من دیدم که همه مجموعه و گروه این جوری دوست دارند و میگویند این جوری درستتر است. از این رو دو سه نکته را تغییر دادم که مشکلی پیش نیاید. به طور کلی این حجم توضیحات فیلمنامه که باید به صحنه موجود بپردازد، زیاد بود نه خود فیلمنامه.
اگر زمان فیلم طولانی میشد، صدمه اقتصادی وارد میکرد
این تهیهکننده با بیان اینکه اگر زمان فیلم هم زیاد میشد، برای مخاطب کسلکننده نبود، افزود: تجسم خود من این بود که فیلم با آن ریتم و مونتاژی که در ذهن خودم بود، حدود 140 دقیقه میشود. ولی دیدم علیرغم اینکه این زمان ابداً کسلکننده نخواهد بود ولی برای سینمای ایران اکرانش سختتر میشود و واقعاً صدمه اقتصادی میزند چون رسماً زمان یک سانس کامل فیلم را به خود اختصاص میداد و سینماداران ضرر میکنند. همچنین ممکن است تماشاچی عادت نداشته باشد که فیلم ایرانی را با زمان بالا ببیند، این درحالی است که مینشینند فیلم خارجی را 4 ساعت میبیند و اظهار گلهگی نمیکند، اما همه عادت دارند اگر فیلم ایرانی یک ذره زمانش بالا برود، اعتراض کنند.
حاجیمیری اظهار داشت: «پسر آدم، دختر حوا» نسبت به فیلمهای دیگر خیلی طولانیتر است. فیلمهای دیگر 90 دقیقه و این فیلم 120 دقیقه است و 30 دقیقه اضافهتر هم با همان بلیط به تماشاچی نشان میدهیم، این باید باعث خوشحالی باشد.
به گزارش برنا، این تهیهکننده با اشاره به تغییر 10درصدی دیالوگها هنگام فیلمبرداری بیان کرد: 10درصد دیالوگها با خلاقیتهای سر صحنه تغییر کردهاست، اما ممکن است مرز بین فیلمنامهای که بود و چیزی که نهایتاً انجام شده خیلی شفاف نباشد، ولی برای من که در فیلمنامه قبلی نقش داشتم و بعد راشها را مونتاژ کردم کاملاً اینکه چه چیزهایی تغییر کرده که عمدتاً هم در جهت بهتر شدن بوده و خیلی هم در بستر خود فیلمنامه اتفاق افتاده است مشخص است.
جان دیالوگها حفظ شد
وی افزود: تغییرات به وجود آمده حاصل خلاقیت لحظهای رامبد جوان و بازیگران است. منتهی جان دیالوگ را هیچ وقت هیچ کسی جرأت نکرده تغییر دهد، نه خود من نه کارگردان. از این رو سر صحنه کسی به سمت این نمیرفت که در نحوه توزیع اطلاعات در دیالوگها یا تقدم و تأخر و وقایع یا هر چیز دیگر تغییری ایجاد کند. مثلاً در صحنه پشت در فالگوش ایستادن حامد کمیلی، حرفهایی که پس از باز شدن در گفته میشود، یقیناً اینها حرفهایی نیست که در فیلمنامه دقیقاً نوشته شده باشد که حامد کمیلی باید اینها را بگوید. حال و هوای این دیالوگ قطعاً در فیلمنامه بوده ولی تغییر در آن حاصل ابتکار لحظهای رامبد جوان، حامد کمیلی و نهایتاً مونتاژی که من انجام دادم، بود. چون به انواع مختلف این دیالوگها گفته شده بود و رسماً بازیگر پرت و پلا و بیحساب و کتاب حرف میزد. ما نیز آن را در مونتاژ پرت و پلاتر کردیم در عین حالی که منطق هم داشته باشد. لذا همه اینها دخیل است و هیچ کدام به این معنا نیست که از فیلم نامه عدول میشود.
نباید فیلمنامه از چارچوب سینمایی خارج شود
تهیهکننده «پسر آدم، دختر حوا» عنوان کرد: فیلمنامه صحیح فیلمنامهای است که خودش آدرس جاهایی که برای همه جای کار و بازی دارد، بدهد و بگوید که اینها را برای شماها گذاشتم و بنا نیست که من همه را بگویم که شماها محدود شوید. منتهی فیلمنامه چارچوبهای سینمایی را تعریف میکند، که با اعمال خلاقیت نباید از این چارچوبها بیرون برود.
حامد کمیلی و مهناز افشار، جایگزین رامبد جوان و باران کوثری شدند
در ادامه این نشست، سعید حاجیمیری در پاسخ به این سوال خبرنگار برنا که آیا هنگام نگارش فیلمنامه بازیگری مدنظر قرار گرفتهبود یا خیر؟، گفت: فیلمنامه برای هیچ بازیگر خاصی نوشته نشده بود، اما یکسال قبل از ساخت فیلم که قرار بود آقای صمدی این پروژه را کارگردانی کند، به بازیگران دیگری فکر شدهبود. ولی یکسال بعد هیچ یک از بازیگرانی که مدنظرمان بودند در کار حضور ندارند. به عنوان مثال «رامبد جوان» و «باران کوثری» یکی از انتخابهای ما بودند.
احساس کردم صمدی راضی نیست
وی افزود: براساس مقدورات آن سال ( بهار 86)، انتخاباتی صورت گرفتهبود، اما تقریباً 10 روز قبل از اینکه کار را کلید بزنیم، مسائلی پیش آمد و اینکه احساس کردم خود آقای صمدی هم راضی نیست، به ایدهآلش نرسیده و به شدت دلشوره دارد از اینکه این فیلم همان پروژهای است که راجع به آن حرف میزنیم، سالها در سبحان فیلم روی فیلمنامهاش کار شدهاست، همه روی آن متمرکز هستند، میدانند میخواهیم کار مهمی انجام دهیم و توقعها بالاست. از آن طرف هم همین حرفهایی که این فیلم شبیه «آتش بس» است، مطرح شد و مقداری توی دلشان خالی شد و خودش هم گفت که من الان با این روحیه الانم بعد از سه ماه پیش تولید دیگر آن آدم مناسب برای این کار نیستم و آن میزان باورها و قدرتی که اول کار داشتم الان ندارم. خیلی حرفهای نشستیم با هم حرف زدیم و ایشان گفتند، که اگر من این کار را نکنم به نفع است و من نیز گفتم که میگذاریم بماند بعداً تولید میکنیم.
قیاس «پسر آدم، دختر حوا» با «آتش بس» غیرکارشناسی است
حاجیمیری در پاسخ به سوال دیگر برنا مبنی بر اظهارنظرهایی پیرامون شباهت «پسر آدم، دختر حوا» با فیلم «آتش بس» تهمینه میلانی تصریح کرد: این حرفها غیر علمی است کسانی که دستی از دور بر آتش دارند بدون دلیل چیزی را میگویند. به عنوان مثال میگویند این دو نفر شبیه هم هستند و شما با یک نگاه کارشناسی میبینید که اینها هیچ شباهتی با هم ندارند، او چه دیده که نظرش بر این است این دو نفر خیلی شبیه به هم هستند. این درحالی است که آنها در اسکلت صورت، ابرو، چشم و .. خیلی با هم تفاوت دارند، چرا آنها را نمیبینید؟! ولی یک چیزی در ذهن خودش است که تداعی کرده که این دو نفر شبیه به هم هستند.
وی اینگونه اظهارنظرها را غیرکارشناسی خواند و افزود: این حرفها آنقدر غیر کارشناسی بود که یکبار من در معرض سوال قرار گرفتم و این جواب را دادم که آیا حق داریم بگوئیم فیلمهای مثلث عشقی همه شبیه به هم هستند؟ یا مثلا ژانر لج و لجبازی زن و مرد، چه کسی حق دارد بگوید که هم اینها شبیه هم هستند. فیلمهای خارجی زیادی وجود دارد که با همین تم ساخته میشود، مثل «آقا و خانم اسمیت» که اکشن است. این موضوع دو نفر می خواهند روی هم را کم کنند، خیلی وجود دارد. «آتش بس» هم یکی از همین فیلمهاست حتی در بخشهایی از سریال «خانه سبز» که رامبد جوان هم در آن بازی داشت، این لجلجبازی وجود داشت.
مهناز افشار دلشوره داشت که توهم شباهت این دو فیلم تقویت شود
حاجی میری همچنین در پاسخ به خبرنگار برنا مبنی بر انتخاب «مهناز افشار» و ترس از تداعی شدن فیلم سینمایی «آتشبس» عنوان کرد: اتفاقاً وقتی بحث حضور مهناز افشار در این فیلم شد، خود ایشان خیلی دلشوره داشت که این توهمی که از آن میگویند، تقویت میشود، گفتم اتفاقاً بگذاریم این را با صدای بلند اعلام کنیم که چنین توهمی وجود دارد، نمیتوانیم انکار کنیم که وجود ندارد. اما بیائید ببنیم که اینها واقعا شبیه به هم هستند یا نه! ما اگر مدام بخواهیم پرهیز کنیم. پنهان کنیم، انکار کنیم، حرفش را نزنیم، انگار تائید کردهایم که چنین تشابهی وجود دارد و ما از این تشابه خجلیم. در صورتی که چون نیست پس بگذاریم بازیگر آن فیلم، در این فیلم هم باشد.
متأسفانه انتهای موج فیلمهای کمدی جنگی به «اخراجیها» رسید
وی تصریح کرد: قطعاً نه به رامبد میآید نه به من و نه به سبحان فیلم میآید که به دنبال کپیبرداری از فیلمی بیفتیم. اگر اینگونه بود در این 30 سال نمونه دیگری هم داشتیم. همیشه از ما کپی شده است، وقتی «لیلی با من است» را ساختیم، موجی از فیلمهای کمدی جنگی بعد از آن شروع شد که متأسفانه ته آن به «اخراجیها» میرسد. آنقدر از کارهای ما کپیبرداری شد که ما خودمان خوشحال بودیم که بگوئیم که در سینما ژانر ایجاد میکنیم، علت این است که برای ساخت هر فیلمی سالها روی آن فکر میکنیم.
حاجیمیری به فیلم «آتش در خرمن» و پرداختن به حضور کودک در متن جنگ اشاره کرد و گفت: در زمینه سینمای کودک نیز اولین کار کودک و جنگ را با نام ما «آتش در خرمن» کار کردیم که قبل از آن این ژانر وجود نداشت که یک کودک را در متن و صحنه جنگ نشان داده شود و بعد از آن یکسری کار تلویزیونی ساخته شد.
«آتش بس» چه دارد که از آن تقلید کنیم؟!
وی در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: «آتش بس» چه دارد که از آن تقلید کنیم؟! اینها به لحاظ زیر ژانری به یکدیگر شباهتهایی پیدا کردهاند، چون موضوع هر دو فیلم لج و لجبازی است. در «آتش بس» نزدیک به 30 درصد فیلم، یک روانشناس (آتیلا پسیانی) مینشیند و مدام منولوگ میگوید. نقشهای اصلی فیلم زن و شوهرند و از طرفی شوخیها خیلی زمخت و تکراری است. یا مثلاً صحنهای که زنها توی کارخانه میریزند و شلوغ کاری راه میاندازند که نه منطق و نه حاصلی در بردارد. اما به تمام لحظات «پسر آدم، دختر حوا» فکر شدهاست تا از منطق و چارچوب باور تماشاچی خارج نشود.
حاجیمیری در واکنش به صحبتهای تهمینه میلانی در برنامه «شب شیشهای» گفت: من با صراحت این حرفها را میزنم، چون خانم میلانی هم به همین صراحت در برنامه «شب شیشه ای» همان زمانی که آقای صمدی میخواست این فیلم را کارگردانی کند، این جمله را گفت که فیلمی به نام «پسر آدم، دختر حوا» را دارند که از روی فیلم من میسازند. این جمله بود که آقای صمدی را نگران و دلخورکرد. اصلاً رسم نیست که کسی به این صراحت حرف بزند! ایشان از این موقعیت استفاده کرد و در برنامه زندهای چون «شب شیشهای» این حرف را زد.
«آتش بس» ارزش سینمایی ندارد
وی تصریح کرد: اینکه من به خودم اجازه میدهم که از «آتش بس» به صراحت بد بگویم، برای این است که این فیلم، فیلمی بود که در زمان خودش فروخت و به لحاظ موضوعی برای جامعه جذاب بود، ولی ارزش سینمایی ندارد. یکبار دیگر دعوت میکنم از کسانی که میگویند «پسر آدم، دختر حوا» شبیه «آتش بس» است این فیلم را ببینند، بعد ببینند که 4 سال پیش به چه چیزی خندیدهاند؟!
حاجی میری مهناز افشار، بازیگر دو فیلم «پسر آدم، دختر حوا» و «آتش بس» را بهترین در مورد شباهت این دو فیلم دانست و بیان کرد: الان باید از خانم افشار سوال کرد که سوال شده و در جاهایی که مصاحبه کردهاست، گفتند که این فیلم یک سر و گردن از «آتش بس» بالاتر است و من افتخار میکنم که این را بازی کردهام. گفتهاس که همیشه من در طول فیلمبرداری نگران بودم، اما من به حاجیمیری و توانائیهای رامبد جوان اعتماد کردم و خوشبختانه جوابگرفتم.
مهناز افشار بهترین قاضی است
وی افزود: بهترین قاضی خود «مهناز افشار» است که هر دو فیلم را بازی کردهاست و اینکه آیا الان این تشابهی بین این دو وجود دارد یا نه!
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]
-
گوناگون
پربازدیدترینها