تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816760022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سورن ايراني در 40 كشور دنيا صفر تا صد در پنج و نيم ثانيه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سورن ايراني در 40 كشور دنيا صفر تا صد در پنج و نيم ثانيه
سيد ايمان ضيابري

متاسفانه در ميان ما اهالي رسانه هاي ايراني و به ويژه خبرنگاران حوزه فناوري و تكنولوژي، يك عادت نادرست نهادينه شده كه حداقل به يك دهه قبل برمي گردد و كمتر تلاشي براي اصلاح آن صورت مي گيرد.

براساس اين عادت، ما براي معرفي آخرين توليدات و دستاوردهاي تكنولوژي، بدون هيچ محدوديت و خودسانسوري به معرفي انواع و اقسام محصولات خارجي توليدشده در اروپا، امريكا و شرق آسيا مي پردازيم و در بسياري از موارد، حكم را بر بهترين بودن آنها صادر مي كنيم، با اين اعتبار كه شركت هاي غيرايراني همگي معروف هستند و سخن گفتن از آنها جنبه تجاري ندارد.

اين روند در بسياري از موارد حتي به شركت هاي آفريقايي و عربي هم كشيده مي شود و ما براي معرفي نوآوري هاي فني در سطح دنيا، از ارائه محصولات و توليدات آنها هم پرهيز نداريم. اين استدلال ها البته تا حدودي درست است، اما در پي آنها كمتر به اين نكته توجه مي شود كه نوشتن از سوني، نوكيا، سوني اريكسون و آي پاد در واقع تبليغ فرهنگ و تكنولوژي ژاپن، فنلاند، سوئد، انگليس و امريكا است در حالي كه فناوري و تكنولوژي امروزه در كشور خودمان به آن حدي رسيده كه قابل ارائه به جهان و صدور به سراسر دنيا باشد. اين توجيه قديمي كه محصولات ايراني از كيفيت مناسبي برخوردار نيستند، باعث شده تا همواره از نگاه به توليدات فناوري داخلي غافل باشيم، فارغ از اينكه ايران سال 2008 با 30 سال گذشته تفاوت هاي بسياري دارد و يكي از قطب هاي توليد محصولات تكنولوژي در آسيا و دنيا است. «فناوري ايراني» كه اميدوار است بتواند مسير خود را بدون توقف و مانع ادامه دهد، تصميم دارد تكنولوژي داخلي را از محاق بي خبري و غفلت خارج كند و محصولات موفق فناوري ساخت داخل كشور كه در سراسر دنيا مشتريان فراواني دارند، اما به علت غفلت رسانه هاي ايراني با مصرف كنندگان داخلي بيگانه هستند را معرفي و ارائه كند. از همين رو، بدون توجه به اين شبهه كه چنين نوع بديعي از معرفي محصولات تكنولوژي ممكن است جنبه تجاري و تبليغاتي پيدا كند، با معرفي يكي از پرطرفدارترين خودروهاي سال 2008 دنيا كه توليد مهندسان ايراني است، كار خود را آغاز مي كند. خودروي سمند سورن كه محصول 2007 كارخانه ايران خودرو است، معتبرترين استاندارد حداقل آلايندگي زيست محيطي دنيا يعني يورو 3را دارد و علاوه بر داشتن 100 اسب بخار قدرت، با حداكثر سرعت 190 كيلومتر بر ساعت كار مي كند. اين خودرو به صورت تقريبي 1200 كيلوگرم وزن دارد و در باك بنزين 70 ليتري آن از بنزين بدون سرب استفاده مي شود. سمند سورن از شتاب صفر تا صد با كاركرد بسيار عالي پنج ثانيه و نيم برخوردار است كه در نوع خود اين خودرو را در آسيا به يك محصول منحصربه فرد تبديل كرده است. اين خودروي 16 سوپاپ دار همچنين داراي يك مدل دنده اتوماتيك است و به سيستم خودكار قطع سوخت در مواقع اضطراري مجهز است. سيستم كنترل انتشار بخار بنزين نيز در انواع صادراتي آن تعبيه و پيش بيني شده است كه اين خودرو را از لحاظ امنيتي به يك محصول قابل توجه تبديل مي كند. در سمند سورن، يخچال براي نگهداري مواد غذايي پيش بيني شده است. ضمن اينكه سيستم صوتي آن داراي چهار باند براي پخش فايل هاي صوتي سي دي، ام پي تري و راديو است. گفته مي شود داشبورد و رينگ چرخ هاي سمند سورن با كمك دو توليدكننده آلماني و ايتاليايي توليد شده و با اين حساب بايد 98 درصد توليد سورن را داخلي دانست كه البته در مقايسه با خودروهاي قبلي توليدشده توسط ايران خودرو، يك پيشرفت قابل ملاحظه به شمار مي رود.

از آغاز سال 2008 ميلادي تا به امروز، بيش از 11 هزار دستگاه سمند به خارج از كشور صادر شده كه بخش عمده آن را سورن تشكيل مي دهد. از بين 40 كشور دنيا كه مشتري محصولات سمند هستند، ايتاليا، روسيه، امارات، چين، بلغارستان، آذربايجان، مصر، تركيه، بلاروس، بوسني و هرزگوين، لهستان، اوكراين و ونزوئلا مهم ترين بازارها به شمار مي روند كه در اين ميان كشورهاي ايتاليا، بلغارستان و لهستان از اعضاي اتحاديه اروپا و از بزرگ ترين كشورهاي صنعتي اين قاره محسوب مي شوند. گفته مي شود بر اساس 50 درصد از پلت فورم سورن، خودروي جديد طراحي شده با نام سمند جوانان در نمايشگاه بين المللي خودرو مشهد رونمايي شده و به زودي روانه بازارها خواهد شد. در حال حاضر به دليل بالا بودن تقاضاي سورن در كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس، اين خودرو با قيمت تقريبي 12 هزار دلار در اين كشورها عرضه مي شود و قرار است دو تيپ ديگر آن نيز تا آخر امسال وارد بازار شود.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن