تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816193745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري /


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهاي دريافتي هنري /
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

هيأت‌هاي بازخواني متون نمايشي ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي كار خود را آغاز كرد.

اين هيأت‌ها قرار است 57 متن رسيده در بخش توليد متون نمايي را مورد ارزيابي و بررسي قرار دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سعيد شاهپوري، مهدي متوسلي كار ارزيابي و بازخواني آثار اين بخش را آغاز كردند.

برپايه اين خبر 57 متن از شهرهاي مختلف كشور متقاضي حضور در بخش مسابقه نهايي جشنواره رضوي هستند كه قرار است آبان‌ماه سال‌جاري در تهران و شهرهاي استان خراسان شمالي برگزار مي‌شود.

57 متن از استان‌هاي تهران، اردبيل، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، گيلان، اصفهان، خراسان شمالي، قم، خوزستان، سمنان، كردستان، مازندران، فارس، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، لرستان، قزوين و ... آثارشان را در دبيرخانه جشنواره به ثبت رساندند و هيأت‌هاي بازخواني از ميان اين آثار، آثار بخش مسابقه را معرفي خواهد كرد.

گفتني است: جشنواره سراسري تئاتر رضوي با هدف پاسداشت و ترويج فرهنگ رضوي و تقويت و گسترش جريان تئاتر ديني و مذهبي در كشور به همت مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد كرد.

***

با پايان مهلت دريافت آثار در بخش‌هاي چهارگانه "صحنه‌اي"،"متون نمايشي"و "تعزيه" و"گروه‌هاي آييني" 403 اثر متقاضي شركت در ششمين جشنواره‌ي سراسري تئاتر رضوي هستند.

محمد خزاعي، دبير ششمين جشنواره‌ي سراسري تئاتر رضوي ضمن اعلام اين خبر از رشد كمي و كيفي آثار و متون رسيده به اين دوره جشنواره خبر داد و خاطر نشان ساخت: مسير هدفمند حركت جشنواره تئاتر رضوي بارقه‌هاي اميد را ايجاد كرد كه سالانه و در هر دوره شاهد بالندگي و رشد آثار و سطح بهتر كارها و گروه‌هاي نمايشي درجشنواره‌ باشيم.

دبير جشنواره‌ي سراسري تئاتر رضوي به استقبال فعالان و گروه‌هاي تئاتري از استان‌ها و مناطق مختلف كشور تشريح كرد: 243 اثر در بخش صحنه‌اي، 57 اثر در بخش توليد متون نمايشي، 65 اثر در بخش مجالس تغزيه و 39 اثر در بخش آييني متقاضي شركت در جشنواره هستند و اميدواريم با ارزيابي و كارشناسي هيات‌هاي بازخواني و بازبيني در بخش‌هاي مختلف شاهد حضور آثار فاخر، انديشه‌ورز با ساختارهاي خوب و مضامين موثر و بكر در ايام جشنواره‌ باشيم.

وي با بيان اين‌كه در دوره‌ي گذشته جشنواره 315 اثر براي دبيرخانه‌ رسيده بود يادآور شد: آمار امسال از رشد قابل توجهي برخوردار بوده و بيش از 30 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

خزاعي تصريح كرد: بيش از 60درصد آثار رسيده و دريافتي از سوي دبيرخانه‌ توسط هنرمندان و فعالان در شهرستان‌ها و استان‌ها ارائه شده است.

***

نخستين جشنواره‌ي هنري نوآوران بسيج، در اسفندماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.

در سال شكوفايي و نوآوري، اين جشنواره تحت عنوان "طرح‌ نو"، در دو بخش فيلم كوتاه و هنرهاي تجسمي برگزار خواهد شد.

اين جشنواره در بخش فيلم، در سه محور فيلم كوتاه، فيلمنامه‌نويسي و پويا نمايي (انيميشن) و در بخش‌ هنرهاي تجسمي در سه محور نقاشي، نگارگري و گرافيك، فعاليت خواهد كرد و هنرمندان مي‌توانند آثار خود را تا سي‌ام دي‌ماه سال جاري به دبيرخانه‌ي جشنواره‌ ارسال نمايند.

گفتني است كه سه محور و موضوع شامل: هنر ارزشي و نوآوري و شكوفايي، هنر وهويت ايراني – اسلامي، هنر و فرهنگ ايثار و مقاومت، براي خلق اثر و شركت در جشنواره در نظر گرفته شده است.

***

«سينما كودك» در مجموعه آزادي راه اندازي مي‌شود

رضا سعيدي پور از راه اندازي «سينما كودك» با همكاري مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنري و مديريت فرهنگي سينما آزادي همزمان با عيد فطر خبر داد.

رضا سعيدي پور، مدير فرهنگي سينما آزادي در گفت‌وگويي اعلام كرد: براي حفظ و استمرار اين روند يكي از سالن‌هاي مجموعه سينما آزادي را به طور خاص به نمايش آثارسينمايي ويژه كودكان و نوجوانان اختصاص

داده‌ايم.

سعيدي پوربا بيان اينكه فيلم‌هاي كودك را در سئانس‌هاي صبح اكران مي شود، گفت: در انتخاب فيلم‌ها نيز سعي كرده‌ايم با نمايش فيلم‌هاي مربوط به سال‌هاي 64 تا 78 شروع كنيم كه نوجوانان و نسل جديد، تاكنون اين آثار را نديده‌اند و بعد به تدريج فيلم‌هاي روز و آخرين فيلم‌هاي انيميشن‌هاي روز دنيا را هم به نمايش خواهيم گذاشت.

مدير فرهنگي سينما آزادي با اشاره به همكاري حوزه هنري در راه اندازي«سينما كودك» گفت: قصد داريم از ابتداي سال تحصيلي بازديد از اين سينما را در برنامه مدارس قرار دهيم تا به صورت نيم بها از اين فيلم‌ها استفاده كنند و براي اين كار با آموزش و پرورش هماهنگي هاي لازم را انجام داده و مي دهيم.

سعيدي پوربا بيان اينكه در حال حاضر فقط يك سالن سينما آزادي به نمايش فيلم هاي كودك و نوجوانان اختصاص يافته است، اظهاركرد: با ارگان‌ها و سازمان‌هاي ذي ربط رايزني‌هايي شده است تا فيلم‌هاي آرشيوي را در اختيار اين سينما قرار دهند و در صورت تحقق اين همكاري و نيز استقبال تماشاگران و علاقه مندان، سالن‌هاي ديگري نيز به فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان اختصاص داده مي‌شود.

***

اعلام اجراهاي تماشاخانه‌هاي حوزه هنري

دو نمايش «راه كمال» و «ارثيه هاي عاطفي» به ترتيب در تماشاخانه ماه و مهر حوزه هنري اجرا مي شوند.

اين دو نمايش همزمان با ماه مبارك رمضان نيز به اجراي خود ادامه مي دهند.

«راه كمال» با نويسندگي و كارگرداني كامل نوروزي ساعت 20:30 در تماشاخانه مهر اجرا مي شود.

اين نمايش با ارائه تصاويري از خلقت انسان در قالب ويديو مديا شروع مي شود و درادامه بحران هاي مرحله بلوغ جسمي و درگيري‌هاي دروني با سه قوه قضويه، شهويه و هميه را نشان مي دهد و .....

اين نمايش در چهارمين جشنواره سراسري تئاتر ماه برگزيده كارگرداني و طراحي صحنه شده است .

همچنين نمايش «ارثيه هاي عاطفي» نوشته و كار علي بورياني نيز ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر به روي صحنه مي رود.

اين نمايش داستان زندگي دختري است كه با تحكم و دستور پدر، از عشق خود مي ‌گذرد و مجبور به ازدواج و سفر به خارج از كشور مي‌شود؛ در آنجا نيز با بي ملايمتي‌هاي جامعه و فرهنگ آنها مواجه مي شود، او پس از مدتي به بهانه دريافت سهم الارث خود و در حقيقت براي باز پس گيري عاطفه‌ي از دست رفته‌ي خود به ايران بر مي‌گردد و متوجه مي‌شود كه پدرش اگر چه فوت كرده ، اما به عشق وي تمام اموال و دارايي‌هاي خانواده را برايش به جا گذارده است و ...

***

فيلم "فرشتگان درخاك مي‌ميرند" ساخته‌ي فيلمسازي ايراني، بابك اميني، توانست جايزه‌ي اول جشنواره‌ي فيلم‌هاي كوتاه ونيز را جمعه شب از آن خود كند.

جشنواره‌ي فيلم‌هاي كوتاه ونيز 9 دوره است كه دركنار جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم ونيز در ايتاليا برگزار مي‌شود. امسال 2006 فيلم ازسراسر جهان به دفتر جشنواره‌ ارسال شده بود كه 50 فيلم براي پخش مسابقه انتخاب شده بود و هيات داوران اين جشنواره ديشب جايزه‌ي اصلي خود را از ميان اين 50 فيلم به بابك اميني با فيلم "فرشتگان در خاك مي‌ميرند" اهدا كرد.

بهمن معتمديان به نيابت از بابك اميني ديشب جايزه‌ي او را دريافت كرد.

***

نقاشي يك دختر 14 ساله گنبدي موفق به كسب نشان طلا و ديپلم افتخار اولين نمايشگاه دوسالانه‌ي بين‌المللي نقاشي شارجه شد.

روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اعلام كرد:مرجان زبرجد عضو مركز شماره 1 كانون در شهر گنبد، درعين حال 2 هزار درهم جايزه‌ي نقدي اين مسابقه را از آن خود كرد.

اين مسابقه درسال 2008 ميلادي با موضوع آزاد و باهدف تاكيد برارزش هنر نقاشي به عنوان وسيله‌اي براي ارتقاي هويت فرهنگي و استحكام همكاري‌هاي فرهنگي با كشورهاي مختلف برگزار شد ودر آن 3332 اثر از 25 گشور جهان شركت داده شده بود.

كانون آثار 40 كودك و نوجوان هنرمند ايراني را به اولين مسابقه‌ي بين‌المللي نقاشي شارجه در امارات متحده‌ي عربي ارسال كرده بود.

انتهاي پيام
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن