تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798712676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجله ی دنیای اطلاعات+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مجله ی دنیای اطلاعات
استادیوم بسکتبال المپیک لندن بعد از مسابقات بازیافت می شود
این معماری زیبا متعلق به استادیوم بسکتبالی است که قرار است میزبان بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن باشد و کار پیاده سازی اش طبق برنامه زمان بندی به پایان رسیده است. ‏

[تصویر: itn1uklrxpm2b6g77q5m.jpg]

فارغ از طراحی زیبا، این مجموعه بزرگ ورزشی به گونه ای ساخته شده که دایمی نباشد. این ساختمان بعد از مسابقات المپیک بازیافت و جمع آوری می شود. ‏




[تصویر: 7jary74xas5qoelf2v06.jpg]



لندن این استادیوم ۱۲ هزار نفره را تنها طی ۱۵ ماه تکمیل کرده و قرار است علاوه بر بسکتبال، بازی های هندبال هم در آنجا برگزار شود. ‏

در این سازه با ۳۵ متر ارتفاع از ۱۰۰۰ تن فولاد استفاده شده و هنوز در مورد بازیافت آن اطلاعاتی ارایه نشده است. اما ممکن است این استادیوم را به کشور بعدی که قرار است مسابقات المپیک را برگزار بکند منتقل کنند! ‏




[تصویر: neaigazc468ybvykyxj.jpg]






[تصویر: 184yljxx1hrh9jb0i5nh.jpg]






[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]


[/font]


آمادگی برای امتحان، با کاور هوشمند آی پد
یکی از اپلیکیشن های معروفی که برای یادداشت برداری مورد استفاده قرار میگیرد، اپیکیشن evernote است. تیم سازندۀ این اپلیکیشن به تازگی ابتکار جدیدی، در راستای استفادۀ آموزشی از آی پد، به خرج داده است.


[تصویر: gctrnc76omztdtrq66sa.jpg]


فلش کارت ها یکی از مؤثرترین شیوه های آموزشی برای به خاطر سپردن موارد مختلف هستند. evernote هم با تکیه بر همین روش و استفاده از کاور هوشمند آی پد، سیستمی را طراحی کرده است که شما وقتی اولین لبۀ کاور را بلند میکنید سوال را می بینید و با بلند کردن دومین لبه، جواب برای شما ظاهر می شود.


[تصویر: 1jlzqkzwdhkoydf8cgpz.jpg]


این ابتکار را می توان اولین اپلیکیشن مرتبط با کاور هوشمند آی پد دانست. evernote به تنهایی برای هر دو سیستم عامل iOS و آندروید در دسترس است. ولی خب، این ویژگی تنها برای آی پد طراحی شده. چرا که به هر حال تبلت های آندرویدی از چنین کاور شاهکاری بی نصیب هستند!


[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]

غذاها هم رادیوشناسه دار می شوند
رادیوشناسه ها یا RFID ها نوع خاصی از برچسبها هستند که می توانند از طریق امواج رادیویی با دستگاه خواننده خاص خود تماس برقرار کرده و اطلاعات لازم را منتقل کنند. این برچسبها رفته رفته جای بارکدها و سایر انواع انتقال داده ها را مخصوصا در حوزه عرضه کالا ها می گیرند و حالا به نظر می رسد که می خواهند آماده ورود به دنیای خوراکی ها شوند. ‏

به تازگی یک دانشجوی کالج سلطنتی لندن طرحی را برای گنجاندن تگهای رادیوشناسه قابل بلع در داخل غذاها ارائه داده است. در این طرح که «نوتری اسمارت» نام دارد، اطلاعات مربوط به زنجیره تولید غذا، کیفیت و کمیت محتوای آن، وجود مواد حساسیت زا یا موادی که مصرف آنها برای برخی بیماران مشکل زاست، تاریخ تولید و انقضای ماده غذایی و خلاصه هر آنچه که لازم است در مورد غذای خود بدانید، در تگهای خوراکی رادیوشناسه وارد می شود. ‏

تنها کاری که شما قبل از میل غذا انجام خواهید داد قرار دادن غذا روی صفحه ای (شبیه تخته گوشت) خواهد بود که میتواند این اطلاعات را بخواند و از طریق بلوتوث به تلفن همراه شما بفرستد. برنامه نصب شده روی تلفن همراه این اطلاعات را پردازش می کند و نتیجه را به شما نشان می دهد و حتی اگر لازم باشد با هشداری شما را از خوردن غذا منع خواهد کرد، مثلا اگر در طول سفر غذا از محل تولید تا خانه شما، سرمای مناسب برقرار نشده باشد یا تاریخ مصرف آن تمام شده باشد. ‏
همچنین شما می توانید به موبایل خود بگویید که به چه غذاهایی حساسیت دارید تا در صورت وجود چنین موادی در ترکیب غذا، به شما اخطار داده شود. ‏

تلفن همراه شما میزان هرکدام از مواد غذایی و کالری دریافتی شما را حساب خواهد کرد و اگر تمام غذاهای شما دارای چنین تگهای رادیو شناسه باشند می توانید از میزان دقیق کالری و موادمغذی مصرفی خود باخبر باشید و از رهنمودهای موبایل خود بهره مند شوید. ‏

البته وسوسه خوردن پنهانی بعضی مواد غذایی بدون اجازه گرفتن از آن تخته گوشت کذایی همیشه وجود خواهد داشت، مخصوصا اگر روزی مشخص شود گوگل با استفاده از موبایلتان در حال آرشیو کردن اطلاعات غذاهای شما بوده است تا تبلیغات متناسب با اشتهایتان به شما نشان بدهد!‏

[font=tahoma]
[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]

گوگل:
از جستجوهای شما اطلاعات مفید استخراج می کنیم
هرقدر که یک سرویس دهنده در زمینه فن آوری اطلاعات بزرگتر می شود، بیم تولد یک برادربزرگ یا ماتریکس در بین کاربران گسترده تر می شود. همیشه شایعاتی در مورد کنترل و پایش اطلاعات در گوگل، فیس بوک یا سرویسهای دیگر وجود داشته است و از آنجا که سر و کار چنین سرویسهایی با اطلاعات کاربران است، طبیعی است که همواره نگرانی هایی در مورد نشت این اطلاعات وجود داشته باشد. نشت این اطلاعات نه تنها می تواند بصورت مستقیم باشد (مثل اطلاعاتی که خودتان در پروفایلتان وارد می کنید) بلکه می تواند بصورت غیر مستقیم و از طریق بررسی رفتارهای شما در اینترنت (مانند جستجو ها، ورود به سایتها و غیره) باشد.

به تازگی، گوگل در وبلاگ خود اعلام کرده که از ردیابی جستجوهای کاربران در مورد "تب دنگی" نقشه ای از پراکندگی احتمالی این بیماری تهیه می کند تا از این طریق به دست اندرکاران عرصه سلامت کمک کرده باشد. گوگل مشابه این کار را در همه گیری آنفلوانزا نیز انجام داده بود و بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده، نقشه ای برای گستردگی و فراوانی این بیماری و حتی بررسی شیوع علائم مختلف آن تهیه دیده بود. این موارد ایده های بسیار خوبی برای کمک به همه گیری-شناسی بیماریها هستند؛ اما آیا گوگل به چنین اطلاعات و ردیابی هایی بسنده خواهد کرد؟ وقتی سفره پر زرق و برقی از انواع داده های مربوط به جستجوها در اختیار گوگل است، چرا نباید از آنها اطلاعات مفید استخراج کند؟ شاید خیلی ساده انگارانه باشد که ما فکر کنیم، گوگل تنها در دو مورد تب دنگی و آنفلوانزا این ردیابی جستجوها را انجام داده است. اما او دیگر چه چیزی را می تواند رصد کند؟ غول جستجو در وبلاگ خود مینویسد: " ...چه چیزی بین بیس بال و آلاچیق مشترک است؟ ما نمی دانیم اما مردم این دو واژه را با الگوی مشابهی جستجو می کنند..."

کشف همبستگی میان متغیرهای مختلف، قسمت اصلی کارهای تحقیقی است. بنابراین گوگل با در دست داشتن انواع متغیرهای مربوط به رفتارهای اینترنتی کاربران، می تواند تحقیقات مختلفی انجام دهد. می توانید تصور کنید که چه چیزهایی از همین جستجوهای ساده قابل استخراج است؟ شیوع پدیده ها، افزایش علاقه مردم به یک موضوع خاص یا حتی نگرش مردم یک کشور در مورد مسائل مختلف!

بد نیست در اینجا اشاره ای داشته باشیم به سرویس جدید گوگل که چند هفته پیش معرفی شد: سرویس "همبستگی گوگل" (Google correlate) با این سرویس شما می توانید بر اساس آمارهای جستجو، ارتباط بین کلمات مختلف جستجو شده را بررسی کنید. این سرویس برای کشف همبستگی ها، بیشتر الگوی فراوانی کلمات کلیدی جستجو شده را مدنظر قرار می دهد و البته هنوز در مراحل اولیه و آزمایشی خود قرار دارد و ممکن است کامل و جامع نباشد.

استخراج اطلاعات از جستجوهای کاربران ابزار بسیار سودمند و قوی برای تحقیقات مختلف است. اما وقتی از یک ابزار قدرتمند صحبت می شود، علاوه بر نوش، باید نیش آن را هم در نظر گرفت. شاید گوگل بهتر از هرکسی به روحیات و افکار کاربران خود را آشنا باشد. اما فکر می کنید اگر گوگل در قبال اطلاعات آنها احساس مسوولیت نکند، چه مسائلی ممکن است پیش بیاید؟


[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]



یاهومیل و هات میل اهداف جدید هکرها!

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه ،شرکت نرم افزارهای امنیتی ترندمیکرو هشدار داد که سرویس‌های پست الکترونیکی هات میل مایکروسافت و یاهومیل اهداف جدید هکرها هستند.

در بررسی های پلیس فدرال امریکا از یک گردهمایی جاسوسان جیمیل گوگل ،این نکته گزارش شده است که هات میل و یاهو میل به اهداف بعدی هکرها بدل شده‌اند.

ترند میکرو اعتقاد دارد که یکی از دلایل حملات هکرها را می‌توان در رشد محبوبیت روز افزون سرویسهای پست الکترونیکی در بین کاربران است.

نارت ویلنس محقق ارشد ترند میکرو در این مورد می‌گوید:”علاوه بر جیمیل که مورد حمله قرار گرفته است،هات میل و یاهو میل نیز اهداف بعدی حمله بوده و تمامی حملات نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد که دارای شباهتهای ساختاری نیز خواهند بود”.

این در حالی است که گوگل چند روز پیش اعلام کرد در طی حملاتی که منشاء آن در کشور چین است حساب‌های جیمیل مقامات ارشد ایلات متحده ،روزنامه نگاران و فعالان سیاسی چین و چندین مقام ارشد آسیایی به خصو ص مقامات کره جنوبی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

شرکت گوگل مقامات ایلات متحده را به صورت خاص کارکنان کاخ سفید اعلام کرد.

ترند میکرو در ضمن بیان کرد که هدف هکرها خواندن مخفیانه پیام ها و احتمالا راه پیدا کردن به حساب های کاربری افراد دیگر بوده است. و هدف حمله به جیمیل نیز از سوی هکرها نظارت بر محتویات ایمیل افراد مورد نظر بود.


[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]




ویندوز 8 در 2012 بازاری می‌شود

مقامات مايكروسافت پس از رونمايي از ويندوز ۸ تائيد كردند كه اين سيستم عامل در سال ۲۰۱۲ به دست كاربران خواهد رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان، استيو بالمر - مدير اجرايي مايكروسافت - تاييد كرد: ويندوز ۸ كه داراي امكانات بيش‌تري نسبت به سيستم عامل بسيار محبوب ويندوز ۷ است، در سال ۲۰۱۲ عرضه خواهد شد.

مايکروسافت كه در همايش D۹ به طور رسمي از نسخه بعدي ويندوز( ويندوز ۸) پرده‌برداري کرد، در نمايشگاه Computex به معرفي بيش‌تر اين ويندوز پرداخت.

استيون سينوفسكي، رييس بخش ويندوز در مايکروسافت در کاليفرنيا، در اين همايش از ويندوز ۸ رونمايي کرد و درباره قابليت‌هاي جديد ويندوز صحبت كرد.

مايکروسافت در Computex ۲۰۱۱ نمايشي از ويندوز جديدش با تمام جزئيات براي مشترکانش برگزار كرد. در اين کنفرانس قابليت‌هاي واسط کاربري جديد مخصوص تبلت نمايش داده شد كه در اين پيش نمايش، سخت‌افزارهاي واقعي از سازندگان مختلف نمايش داده شد که براي مايکروسافت و ويندوزش آماده شده‌اند.



[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]




ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۵ چهار برابر می شود

اینترنت با سرعت در حال رشد است. هزاران کاربر روز به روز به آن اضافه می شود و سرعت دسترسی هم بالا می رود. دسترسی به اینترنت دیگر محدود به کامپیوتر ها نیست و تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها هم از مصرف کنندگان اینترنت محسوب می شوند. ‏

شرکت سیسکو در یک تحقیق تازه اعلام کرده که ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۵ چهار برابر میزان فعلی خواهد شد و تا آن زمان ۱۵ میلیارد گجت مختلف (مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و...) به اینترنت متصل هستند. ‏

این آمار پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۵ سه میلیارد از جمعیت کره زمین کاربر اینترنت خواهند بود. مدیر شرکت سیسکو می گوید که این انفجار در ترافیک اینترنت به خاطر افزایش دسترسی به سرعت و تبادل ویدیو است. در کنار آن ابزارهای موبایل هم در حال تبدیل شدن به مصرف کنندگان بزرگ اینترنت هستند. آمار این تحقیق نشان میدهد تا سال گذشته ۹۷ درصد ترافیک اینترنت توسط کامپیوترها مصرف می شده اما طی ۴ سال آینده این میزان به ۸۷ درصد می رسد و سهم گجت های قابل حمل افزایش پیدا می کند. ‏

آمار جدید پیش بینی می کند که ترافیک ویدیو در اینترنت طی ۴ سال آینده بیش از ۱۴ برابر افزایش پیدا می کند و این به خاطر افزایش دسترسی کاربران به اینترنت سریع تر است. البته این آمار وضعیت جهانی را بررسی کرده. اینترنت ما فعلا کند و گران است و مشمول این آمار نمی شود. ‏



[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]


آیا کامپیوترهای شخصی مغلوب iPad می شوند؟

این روزها کارشناسان و تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که بازار کامپیوترهای شخصی تا حد قابل توجهی تحت تاثیر بازار تبلت‌ها قرار خواهند گرفت.

جدیدترین آمار و تحقیقات منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی iSuppli نشان می‌دهد فروش انواع کامپیوترهای شخصی در فصل اول سال ۲۰۱۱ به دنبال رونق بازار تبلت‌ها به خصوص iPad کاهش چشمگیری داشته است. این در حالی است که بعضی از این کارشناسان معتقدند بیشترین تاثیر و در واقع رکود در بازار نت‌بوک‌های ارزان قیمت به وجود می‌آید.


به گزارش دنیای اقتصاد، صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی در فصل اول سال ۲۰۱۱ به ۳/۸۱ میلیون دستگاه رسیده است که این رقم در مقایسه با صادرات ۶/۸۱ میلیون دستگاه در فصل اول سال ۲۰۱۰ کاهش ۳/۰ درصدی داشته است. این در حالی است که سه شرکت از پنج شرکت تولیدکننده برتر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی با کاهش سالانه صادرات جهانی محصولاتشان در این فصل مواجه شده‌اند.
در این میان، گویا نت‌بوک‌های تجاری شرکت Acer بیشترین تاثیرپذیری را داشته‌اند، تا جایی که صادرات کامپیوترهای شخصی این شرکت در فصل اول امسال با کاهش ۴/۲۰ درصدی به ۲/۹ میلیون دستگاه رسیده است. در مقابل، اما صادرات جهانی این شرکت در فصل اول سال ۲۰۱۰ برابر ۶/۱۱ میلیون دستگاه بوده است.

"ماتئو ویلکینز” یکی از تحلیل‌گران iSuppli در این مورد می‌گوید: "افزایش رونق بازار تبلت‌های رسانه‌ای و در راس آنها آی پد (iPad) فضای رقابتی و رکود شدیدی را به صنعت کامپیوترهای شخصی تحمیل کرده است. این روزها تمام توجه کاربران و خریداران به تبلت‌ها است و کامپیوترهای شخصی حتی از نوع قابل حمل‌شان در اقلیت قرار گرفته‌اند”.

[تصویر: xgsif5eyurfzjrypbx.gif]




گران ترین دوربین عکاسی جهان
این یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نیست. بلکه یک دوربین عکاسی قدیمی Leica 0-series است که در سال ۱۹۲۳ تولید شده است. با وجود اینکه سنسور اش حتی از نوع CCD هم نیست اما با غرور لقب گران ترین دوربین عکاسی جهان را به خود اختصاص داده است. ‏

[تصویر: cgpb69yo7gkbiq6ac1d.jpg]

روز گذشته در یک حراجی این دوربین ۸۸ ساله با قیمتی فوق العاده توسط یک مشتری خریده شد تا یک رکورد جدید در قیمت دوربین های عکاسی به ثبت برسد. به نظر من بد نیست شما هم در انباری قدیمی خانه پدربزرگ نگاهی بیاندازید شاید یک دوربین عتیقه گران قیمت در آنجا پیدا کردید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن