تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - به سوي آفريقاي جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورزش - به سوي آفريقاي جنوبي


ورزش - به سوي آفريقاي جنوبي

رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني 2010 در قاره اروپا روز شنبه آغاز خواهد شد، اين در حالي است كه برخي از تيم‌هاي بزرگ قاره سبز تغييراتي در كادر مربيگري خود مي‌بينند. اسپانيا قهرمان اروپا و ايتاليا قهرمان جهان با مربيان جديد خود براي كسب مجوز حضور در جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تلاش خواهند كرد. ويسنته دل بوسكه جانشين لوئيس آراگونس و مارچلو ليپي جانشين روبرتو دونادوني اولين بازي رسمي خود را پس از دريافت پست‌هاي جديدشان تجربه خواهند كرد.

فابيو كاپلوي ايتاليايي هم چنين وضعيتي را در تيم ملي انگليس دارد. برت فان مارويك كه جانشين ماركو فان باستن در تيم ملي هلند شد، روز شنبه در يك بازي دوستانه ابتدا به مصاف استراليا خواهد رفت و در روز چهارشنبه هم اولين ديدار رسمي‌اش را مقابل مقدونيه تجربه خواهد كرد. پرتغال هم با كارلوس كرش كه جانشين اسكولاري شد دوران جديدش را با رويارويي مقابل مالت آغاز خواهد كرد. اما آلمان و فرانسه با همان مربيان قبلي خود يواخيم‌لو و ريموند دومنك- كارشان را در مقدماتي جام‌جهاني 2010 آغاز خواهند كرد.
با آغاز رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني 2010 در قاره سبز 53 تيم اروپايي براي كسب 13 سهميه اين قاره به مصاف هم خواهند رفت. اين 53 تيم در قالب 9 گروه با هم به رقابت خواهند پرداخت كه تيم‌هاي اول به‌صورت مستقيم راهي جام‌جهاني خواهند شد و از ميان تيم‌هاي دوم هر گروه پس از انجام بازي‌هاي پلي‌آف چهار تيم به تورنمنت آفريقاي جنوبي راه خواهند يافت.
قهرمان به دنبال شروعي متفاوت
اسپانيا كه اكنون عنوان قهرمان اروپا را يدك مي‌كشد تحت نظر مربي جديدش ويسنته دل بوسكه در اولين بازي رسمي‌اش پس از رفتن لوئيس آراگونس در مورسيا ميزبان بوسني هرزگوين خواهد بود. آراگونس پس از 44 سال در يورو 2008 موفق شد اسپانيا را به‌عنوان قهرماني برساند اين در حالي بود كه آنها براي رسيدن به رقابت‌هاي سوئيس و اتريش راه پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشته بودند. آنها از سه بازي اول مقدماتي در دو بازي شكست خوردند. ماركوس سنا هافبك اسپانيا مي‌گويد: «تورنمنت گذشته تجربه خوبي براي ما بود. اما اين بار ما از همان شروع متفاوت ظاهر خواهيم شد. يورو 2008 گذشته و تمام تمركز ما به رقابت‌هاي پيش‌رو خواهد بود.» دل بوسكه در اولين حضورش روي نيمكت اسپانيا در ديدار دوستانه مقابل دانمارك با نتيجه 3 بر صفر به پيروزي رسيد. تنها مشكل او در حال حاضر مصدوميت چند مهره كليدي‌اش است. فرناندو تورس و داويد سيلوا مهم‌ترين غايبان اسپانيا در ديدار شنبه خواهند بود. انتظار مي‌رود بويان كركيچ 18 ساله در كنار داويد ويا در خط حمله اسپانيا در اين ديدار قرار بگيرد. ديگو كاپل هافبك سه‌ويا كه در بازي مقابل دانمارك اولين حضور رسمي‌اش در تيم ملي را تجربه كرد هم احتمالا در اين بازي به ميدان خواهد رفت. اسپانيا تاكنون هرگز به بوسني نباخته اما در مقدماتي جام‌جهاني 2006 در دو ديدار رفت و برگشت مقابل اين تيم به تساوي يك بر يك دست يافت. ميرسلاو بلاژويچ مربي بوسني هم در اين‌باره گفت: «من مطمئنم ما مقابل اسپانيا نتيجه خوبي خواهيم گرفت، من از جديت بازيكنانم واقعا راضي هستم.»
بازگشت كاناوارو
علاوه بر بازگشت مارچلو ليپي به نيمكت آتزوري خبر خوب ديگر براي ايتاليايي‌ها بهبود يافتن فابيو كاناوارو كاپيتان تيم ملي ايتاليا است. مدافع رئال مادريد پس از مصدوميتش پيش از شروع يورو 2008 از ميادين فوتبال دور بود. براي بازي مقابل قبرس در تركيب آتزوري به ميدان خواهد رفت. كاناوارو در اين‌باره گفت: «حالم خوب است. مي‌توانستم در ديدار اول لاليگا هم به ميدان بروم اما مربي تصميم گرفت از آنهايي استفاده كند كه از من آماده‌تر بودند.» لوكاتوني هم كه به دليل مصدوميت در ديدار اول مارچلو ليپي پس از بازگشتش به آتزوري غايب بود احتمالا در اين ديدار به ميدان خواهد رفت. مهاجم بايرن مونيخ كه در يورو 2008 پايش به گلزني باز نشد اميدوار است اين‌بار بتواند براي تيم ملي كشورش مفيد واقع شود. ليپي كه دو سال پيش ايتاليا را قهرمان جهان كرد به بازيكنانش هشدار داده قبرس را به هيچ‌وجه دست‌‌كم نگيرند. او مي‌گويد: «هرچه ما يك مسابقه را َآسان‌تر بگيريم كار براي‌مان دشوارتر خواهد شد. بازي با قبرس مطمئنا ديداري ساده نخواهد بود. قبرسي‌ها خوب بازي مي‌كنند. در عين حال در يك زمين تقريبا بدون چمن به مصاف آنها خواهيم رفت به همين دليل بايد مراقب باشيم.» قبرس اخيرا هم در سطح‌ ملي و هم در سطح باشگاهي نتايج قابل قبولي گرفته. آنها در رقابت‌هاي مقدماتي يورو 2008 ولز و ايرلند را شكست داده و مقابل آلمان به تساوي دست يافتند. باشگاه آنورتوسيس فاماگوستاي قبرس هم امسال به رقابت‌هاي ليگ قهرمانان راه يافته است.
كاپلو پيروزي مي‌خواهد
تيم ملي انگليس و فابيو كاپلو هفته دشواري در پيش‌رو دارند. آنها در ديدار آغازين خود در رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني 2010 به مصاف آندورا خواهند رفت. «سه‌شير» نه تنها بايد سه امتياز بازي آندورا را از آن خود كند بلكه بايد بازي قابل قبول و منسجمي را هم از خود به نمايش بگذارند چرا كه آنها بايد چهارشنبه در زاگرب به مصاف كرواسي بروند؛ تيمي كه اخيرا براي انگليسي‌ها به يك كابوس وحشتناك تبديل شده.
كاپلو در ژانويه پس از ناكامي انگليس در رسيدن به يورو 2008 جانشين استيو مك‌لارن در «سه‌شير» شد. او از آن زمان در پنج ديدار دوستانه به سه پيروزي، يك تساوي و يك شكست دست يافته است و بازي با آندورا اولين بازي رسمي‌اش با انگليس محسوب مي‌شود. از زمان حضور كاپلو عملكرد تيمي انگليس نسبت به قبل چندان تغيير نكرده و منتقدان انتقادهاي فراواني به شيوه مربيگري اين ايتاليايي داشته‌اند. كاپلو براي اين ديدارها تنها چهار مهاجم به تيم‌ملي دعوت كرده. اميل هسكي، جرمين دفو، تئووالكات و وين‌روني مهاجمان دعوت شده به «سه‌شير» هستند. كنار گذاشتن اوون كه در اين فصل دو گل براي نيوكاسل به ثمر رسانده با انتقادهاي فراواني همراه بود. در آن سو آندورا در هر 12بازي‌اش در رقابت‌هاي مقدماتي يورو 2008 شكست خورده و 42 گل دريافت كرده و دو گل به ثمر رسانده است. اوكراين و بلاروس ديگر تيم‌هاي حاضر در اين گروه هستند.
چهره جديد براي ناكام بزرگ
فرانسه كه در يورو 2008 ناكام بزرگ اين رقابت‌ها لقب گرفت، در نظر دارد با چهره‌اي جديد جبران ناكامي‌هاي بزرگ گذشته‌اش را بكند. استيو مانداندا 23 ساله درون دروازه فرانسه قرار خواهد گرفت و خط دفاعي اين تيم ديگر شاهد حضور ليليان تورام باتجربه نخواهد بود. جاي خالي تورام را با كاري سانيايي پر خواهد كرد كه تنها سه بازي ملي در كارنامه دارد. خط مياني خروس‌ها هم تغييرات عمده‌اي داشته است. با خداحافظي كلود ماكه ‌له‌له و غيبت پاتريك ويرا به دليل مصدوميت، گوو، تولالان، ديارا و مالودا در خط مياني بازي خواهند كرد. فرانك ريبري مصدوم ديگر غايب بزرگ فرانسه براي رويارويي با اتريش است. ريموند دومنك در آستانه ديدار تيمش با اتريش گفت: اين بازي به جنگجويان تعلق دارد. ما بازي‌هاي اتريش در يورو 2008 را ديديم. آنها تيم قدرتمندي هستند و حريفان‌شان را تحت فشار قرار مي‌دهند. ما به عنوان گردشگر به آنجا نمي‌رويم، ما بايد براي كسب پيروزي بجنگيم. براي اين ديدار كريم بنزما آماده زوج تيري آنري در خط حمله خواهد بود. اتريش يكي از ميزبانان يورو كه در مرحله گروهي حذف شد اكنون كارل بروكنر مربي سابق جمهوري‌چك را روي نيمكتش مي‌بيند، آنها ماه گذشته در يك ديدار دوستانه به تساوي 2 بر 2 مقابل ايتاليا دست يافتند.

برنامه رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در قاره اروپا
گروه يك: مجارستان - دانمارك، مالت - پرتغال، آلباني - سوئد
گروه 2: مولداوي - لتوني، رژيم اشغالگر قدس - سوئيس، لوكزامبورگ - يونان
گروه 3: لهستان - اسلوني، اسلواكي - ايرلندشمالي
گروه 4: ولز - آذربايجان، ليختن اشتاين - آلمان
گروه 5: ارمنستان - تركيه، بلغارستان - استوني، اسپانيا - بوسني هرزگوين
گروه 6: اوكراين - بلاروس، آندورا - انگلستان، كرواسي - قزاقستان
گروه 7: روماني - ليتواني، صربستان - جزايرفارو، اتريش - فرانسه
گروه 8: گرجستان - ايرلند، قبرس - ايتاليا، مونته‌نگرو - بلغارستان
گروه 9: مقدونيه - اسكاتلند، نروژ - ايسلند
برنامه رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در آمريكاي جنوبي
شنبه: آرژانتين - پاراگوئه ، اكوادور - بوليوي، كلمبيا - اروگوئه، پرو - ونزوئلا
يك‌شنبه: شيلي - برزيل
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن