تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816785252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري تحليلي مهر/كاپيتولاسيون و زمانبندي خروج؛ موارد لاينحل توافقنامه امنيتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري تحليلي مهر/كاپيتولاسيون و زمانبندي خروج؛ موارد لاينحل توافقنامه امنيتي
خبرگزاري مهر- گروه بين الملل: رسانه ها همچنان از وجود اختلاف نظرهاي زياد در توافقنامه امينتي بين واشنگتن و بغداد خبر مي دهند و مصونيت نيروهاي خارجي و زمانبندي خروج نيروهاي اشغالگر از عراق، همچنان از نقاط چسب دار اين توافقنامه به شمار مي روند.

به گزارش خبرگزاري مهر، مذاكرات ميان نمايندگان عراقي و آمريكايي براي نهايي كردن توافقنامه امنيتي به علت تاكيد مقامات عراقي بر تغيير و حذف برخي مفاد پيش نويس اين توافقنامه متوقف شده است.

گرچه علي الدباغ، سخنگوي دولت عراق اخيرا اعلام كرده كه توافق هاي اوليه درباره اين قرارداد انجام شده است و فقط "به يك اراده سياسي و توافق نهايي" نياز است، با اين حال درخواست هاي بغداد براي حذف و يا تغيير برخي مفاد توافقنامه كه مورد اعتراض مراجع تقليد و بسياري از سياستمداران عراقي قرار گرفته، همچنان بي پاسخ مانده است.

پرس تي وي به نقل از "محمد خليل"، نماينده فراكسيون اتحاديه كردهاي عراق در مجلس اين كشور گزارش مي دهد كه اختلاف نظرهاي بسياري بر سر برخي مفاد توافقنامه وجود دارد، توافقنامه بايد شفاف و روشن باشد و برخي مفاد آن مانند مصونيت نيروهاي خارجي بايد حذف شوند.

همچنين "بسيم شريف" نماينده مجلس عراق از حزب فضيلت با تائيد سخنان خليل مي گويد هنوز ميان دو طرف توافق نهايي به دست نيامده است.

مخالفين اين توافق بر اين باورند كه موارد مورد اختلاف؛ از جمله درخواست آمريكا براي احداث پايگاه درعراق و اجراي عمليات نظامي بدون اطلاع مقامات عراقي مواردي هستند كه دست آمريكايي ها را براي هرگونه مداخله در عراق بدون به كسب اجازه از مقامات بغداد باز مي گذارد، اما عراق همچنان بر حذف آن و تغيير مفاد ديگري همچون مصؤنيت شركتهاي خارجي و برنامه زمان بندي خروج نيروهاي آمريكايي تاكيد دارد.

گفتني است كه گروه مذاكره كننده آمريكايي براي مشورت درباره درخواست هاي مقامات عراقي به كشور خود بازگشتند و احتمالاً تا پايان اين هفته مذاكرات از سر گرفته خواهد شد.

محمود المشهداني، رئيس پارلمان عراق هفته گذشته مخالفت شديد اكثريت نمايندگان پارلمان اين كشور را با توافقنامه امنيتي اعلام كرد و گفت: "آنهايي كه خواهان ادامه حضور نظاميان خارجي درعراق هستند، بايد راهي به جز تصويب توافقنامه در پارلمان بينديشند."

در حالي كه آمريكائيها در تلاش هستند تا مسئله خروج ازعراق را به خروج از شهرها محدود نمايند كارشناسان بر اين باورند كه با توجه به رويكرد آمريكا به مسئله عراق اين مسئله سبب خواهد شد تا در صورت امضاي توافقنامه به شكل فعلي عراق به شكل يك "شبه كلني" براي آمريكا در آيد.

فريدون حلمي عضو سابق دولت محلي كردستان در لندن با اشاره به پيشينه نژاد پرستانه آمريكا در داخل خاك خود تاكيد كرد، چنين كشوري نمي تواند ناگهان به فرشته آزادي و دموكراسي در عراق تبديل شود.

حلمي افزود: هدف اصلي آمريكائيها از تلاش براي ادامه حضور در عراق تنها سلطه بر منابع نفتي اين كشور است.

هماهنگ كننده ملي ائتلاف ضد جنگ (ANSWER) در آمريكا مي گويد، پروژه واشنگتن براي ادامه حضور استعماري خود در عراق در برابر خشم و اعتراض عمومي در اين كشور، محتوم به شكست است.

"برايان بكر" درباره مخالفت پارلمان عراق با پيمان امنيتي آمريكا گفت: پارلمان عراق خواست همه عراقيهاي ميهن پرستي را كه به بردگي نيروهاي آمريكا تن نمي دهند، بيان مي كند.

وي با اشاره به جنايات ظالمانه نيروهاي اشغالگر در عراق از جمله رسوايي زندان ابوغريب بغداد و قتل عام مردم شهر حديثه عراق" گفت: همه اقشار مذهبي، سياسي و اجتماعي عراق به تاثير مخرب پنج سال اشغال بر تمدن كهن 5 هزار ساله كشورشان واقف شده اند و خواهان خروج اشغالگران هستند.

وي افزود: "مذاكرات پيچيده درباره توافقنامه پيشنهادي آمريكا نشان مي دهد واشنگتن فقط به دنبال ادامه حضور استعمارگرانه خود در عراق است، اما تنفر و انزجار فزاينده مردم در نهايت اشغالگران را وادار به عقب نشيني خواهد كرد و پروژه آمريكا ناكام خواهد ماند."

فعال برجسته ائتلاف ضد جنگ انسر در ادامه هشدار داد، آمريكا تمايل دارد دولت عراق همچون دست نشانده اي در خدمت اهداف واشنگتن باشد و اگر عراقي ها اداره اوضاع را در اختيار نگيرند و آن را به آمريكايي ها واگذارند، اشغال عراق سالها ادامه خواهد يافت.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن