تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماه مبارك رمضان از نگاه تلويزيون‌هاي عربي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ماه مبارك رمضان از نگاه تلويزيون‌هاي عربي
خبرگزاري فارس: همزمان با حلول ماه مبارك رمضان تعداد زيادي از كشورهاي عربي با تدارك سريال‌ها و برنامه‌هاي متنوع تلويزيوني، روزه داران را همراهي مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس، در ايام ماه مبارك رمضان، شبكه‌هاي تلويزيوني كشورهاي عربي برنامه‌هاي متنوعي تدارك ديده‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به شبكه‌هاي زير اشاره كرد:

***شبكه ابوظبي: اين شبكه يكي از پنج شبكه پربيننده در منطقه خاورميانه است كه آگوست سال 1969 به صورت سياه و سفيد افتتاح شد و از 4 دسامبر سال 1974 به صورت رنگي به كار خود ادامه داد.
اين شبكه براي ماه مبارك رمضان در مجموع 4 سريال تلويزيوني تدارك ديده كه عبارتند از :
1. «حق مشروع»: اين فيلم داستان هميشگي خير و شر است كه اين بار ميان دو برادر به تصوير كشيده شده است.
«زيناتي»، فرزند كوچك خانواده به خاطر حسادت به برادر بزرگ‌تر خود كه مودر توجه پدر است در صدد قتل او برمي‌آيد.

2. «فرزندان شب»: داستان اين فيلم در اواخر دهه 30 به وقوع پيوسته و درباره مرد جواني به نام سعيد است كه در يك مغازه كوچك عتيقه فروشي در وسط بازار با عمو خود كار مي‌كند، كه در اين ميان در پي تلاش سعيد براي مبارزه با انحرافاتي كه اخيرا در بازار به وجود آمده، پسرش ربوده مي‌شود.

3. «نكنت نيسام»: اين فيلم داستان يك سرباز جنگي است كه در 67 جبهه عليه اسرائيل مي‌جنگيده و در يكي از اين مبارزات پس از آنكه يكي از دوستانش را زنده زنده جلوي چشمانش دفن مي‌كنند، دچار بيماري روحي رواني مي‌شود.

4. «تماشا»: اين فيلم يك كمدي اجتماعي در مورد مسائل روز امارات متحده عربي است.

***شبكه دبي: اين شبكه تلويزيوني ژوئن سال 2004 افتتاح شده و عمده برنامه‌هاي‌ آن به زبان عربي است.
اين شبكه تلويزيوني براي ايام ماه مبارك رمضان 5 سريال تلويزيوني متنوع تدارك ديده كه اسامي آنها به شرح زير است:

1.«شاهين»: يك درام احتماعي 30 قسمتي است كه داستان زندگي مادري كه با دو پسرش شاهين و فهد زندگي مي‌كند، را دنبال مي‌كند.
در اين سريال شاهين در دريا غرق شده و كشته مي‌شود ولي مادرش همواره بر اين عقيده است كه او زنده است و مشكلاتشان يكي پس از ديگري به دست او حل مي‌شود.

2.«الخراز» اين سريال داستان پيرمردي بيمار به نام «جاسم عبدالمحمد» است كه به مراقبت نياز دارد ولي در اين ميان با طمع فرزندانش روبرو مي‌شود.

3.«قديات راي العام»: اين فيلم داستان زن بازيگري است كه بازي در يك پروژه جنايي اجتماعي را مي‌پذيرد و هر بار در نقش قرباني يك معضل اجتماعي روبرو مي‌شود.

4.«المسرويا» يك سريال 5 قسمتي درباره زندگي مردي به نام «فتح‌الله التنان» است كه با همسر و مادرش در يك خانه زندگي مي‌كند و در اين ميان همواره درگير اختلافات مادر و همسر خود است.

5.«قشمشم 2»: اين سريال كمدي كه در ادامه سريال «قشمشم 1» ساخته شده شده است، داستان شخصي به نام رشيد است كه در اين قسمت به روستاي خود بازمي‌گردد و در اين ميان با مردم روستاي خود با مشكلاتي روبرو مي‌شود كه هركدام از اين برخوردها به يك تجربه ختم مي‌شود.

***شبكه الراي كويت: اين شبكه 14 نوامبر سال 2004 افتتاح شده و هم‌اكنون در خاورميانه، آفريقاي شمالي و ديگر نقاط جهان بيش از 50 ميليون تماشاچي دارد.
اين شبكه امسال نيز همانند سال‌هاي قبل يكي از پربرنامه‌ترين شبكه‌هاي عربي در ماه مبارك رمضان است.
جالب آنكه دولت كويت سال گذشته، ده روز آخر ماه رمضان سينماهاي اين كشور را تعطيل كرد تا با كمك گرفتن از مردم در اين ايام با معضل قاچاق سي‌دي مبارزه نمايد.
1. «بين من و شما»: اين برنامه تلويزيوني در واقع در ادامه برنامه موفق ديگري كه سال گذشته نيز در ماه مبارك رمضان به نمايش درآمد، پخش خواهد شد.
اين برنامه به صورت زنده تصويرگر اتفاق‌هاي جالبي است كه در طول ماه مبارك رمضان براي مردم رخ مي‌دهد.
در نظر سنجي‌هاي انجام شده اين برنامه به عنوان پربيننده‌ترين برنامه تلويزيوني در كويت و يكي از پربيننده‌هاي خاورميانه معرفي شده است.

2. «بهشت در خانه‌هاي ما»: در اين برنامه «عمر خالد»، يك مبلغ اسلامي در صدد آن بر‌مي‌آيد كه تا با ارائه راه‌حل‌هاي ساده و راحت به خانواده‌ها كمك كند تا در راه غلبه بر مشكلات روزمره‌‌شان و همچنين تربيت فرزندانشان موفق باشند.

3.«فوازير حليمه»: در هر شب يك داستان از اين فيلم به نمايش در‌مي‌آيد كه در هر قسمت اتفاقات جالب و خنده‌داري به وقوع مي‌پيوند.

4.«مسابقه حليمه»: يك مسابقه تلفني است كه در هر روز 6 بار پخش مي‌شود و در اين ميان جوايز ارزنده و بزرگي براي برندگان اين مسابقه در نظر گرفته شده كه از جمله آنها مي‌توان به 4 اتومبيل مدل بالا براي شركت‌كنندگان پيامكي اشاره كرد.

5.«درويش»: يك سريال كمدي با سوژه‌هاي روز اجتماعي است كه «داوود حسين»، بازيگر مشهور كويتي در آن ايفاي نقش مي‌كند، اين سريال داستان مردي به نام «درويش» است كه در زندگي با مشكلات فراواني روبرو است ولي با اعتماد به نقس و اخلاق خوب خود بر اين مشكلات فائق مي‌شود.

6.«وحيد والمخبرين»: اين فيلم داستان شخصي است كه مضنون به دزدي است و براي فرار از دست قانون طي قسمت‌هاي مختلف در قالب شخصيت‌هائي متفاوت ظاهر مي‌شود.

7.اطلاع‌رساني به افكار عمومي: يك فيلم درام است كه نويسنده داستان آن را براساس يكي از تجربيات زندگي واقعي خود نوشته و داستان زندگي ناگوار يك كودك است.

8.«تيربا في عز»: اين يك سريال آموزشي است كه به عرب‌ها مي‌آموزد كه چگونه از ارزش‌هاي فرهنگي خود حمايت كنند.

9.«الازهر»: داستان زن باهوش و خانواده‌ دوستي است كه در پي مرگ همسرش كه عاشقانه او را دوست داشته به خانه پدري بازمي‌گردد و در اين ميان با مهر و محبت و ذكاوت در دل اطرافيان جا بازكرده و بر مشكلات نيز غلبه مي‌نمايد.

*** شبكه LBC لبنان: اين شبكه تلويزيوني كه يكي از موفقترين شبكه‌هاي تلويزيوني لبنان است، با برنامه‌هاي متنوع خود در ماه مبارك رمضان، روزه داران را همراهي خواهد كرد، اين برنامه‌ها عبارتند از:
1. «سقف العالم»: اين سريال 30 قسمتي داستان يك جوان عرب است كه قصد دارد تا با كشتي به كشور اسكانديناوي سفر كند و در اين ميان حوادث خطرناك و عجيب و غريبي را پشت سر مي‌گذارد.

2.«الدالي»: اين سريال يك درام اجتماعي سياسي در باره سعيدالدالي، يكي از سياستمداران وقت است كه از يك ترور ناموفق جان سالم بدر مي‌برد ولي در اين ميان پسر كوچكتر خود را از دست مي‌دهد و جستجوي پليس منجر به برملا شدن ماهييت واقعي سعيد الدالي مي‌شود.

3.«يك مرد و شش زن»: اين سريال كمدي اجتماعي داستان زندگي مرد 35 ساله‌اي به نام «عادل سعيد» است كه برخلاف روحيه آرامش و همچنين علاقه‌اش به هنر و خواندن و نوشتن شعر، ولي زندگي او با همسر، دختر ، مادر و خواهران ناتني‌اش در يك آپارتمان كوچك، باعث بروز ناآرامي و مشكلات زيادي در زندگي‌اش شده است.

4.«هزار و يك شب»: اين سريال 30 قسمتي براسا داستان‌هاي مشهور هزار و يك شب ساخته شده و قرار است تا طي 30 شب ماه مبارك رمضان 30 داستان مختلف به نمايش درآيد.

5. «14،8 و ما»: برنامه‌اي 30 قسمتي است كه هر شب به مدت 30 دقيقه در آن به مسائل اجتماعي و اقتصادي شهروندان لبناني پرداخته مي‌شود.

6.«عشق در تاريخ»: در اين سريال تاريخي داستان زندگي زنان مشهور تاريخ همچون «كلئوپاترا» و «دزيره» است.

7.«برنامه آشپزي ويژه براي ماه رمضان»: اين برنامه يك برنامه سالم و آموزنده است كه هر روزه با توصيه‌هايي كارشناسانه و آموزش غذاهاي جديد، روزه‌داران را در داشتن تغذيه‌اي سالم و مغذي در اين ايام راهنمايي مي‌كند.

8.سريال «قمر بني‌هاشم»: در اين سريال يك ميليون و پانصد هزار دلاري كه به كارگرداني «محمد شيخ نجيب»، كارگردان سوريه‌اي ساخته شده است، سعي شده تا با استفاده از بازي بازيگران مشهور جهان عرب، زندگي«قمر بني‌هاشم» طي چهار قسمت، پيش از تولد، تولد، نبوت و وفات ايشان تصوير كشيده شود.
به گزارش فارس، گذشته از برخي از سريال‌هاي عربي چون «قمر بني‌هاشم»، «حق مشروع» و «فرزندان شب» كه با توجه به حال و هواي معنوي ايام مبارك ماه رمضان ساخته شده‌اند، به نظر مي‌رسد كه در اكثر اين سريال‌ها چندان به آداب و سنن اين ماه پرداخته نشده است.

گزارش از: نرگس محمدي
انتهاي پيام/
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن