تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816409263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زير سئوال رفتن ادعاهاي دولت بوش درخصوص حادثه يازدهم سپتامبر در مستند الجزيره


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: زير سئوال رفتن ادعاهاي دولت بوش درخصوص حادثه يازدهم سپتامبر در مستند الجزيره
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/14
00:03:55.11
شبكه تلويزيوني الجزيره چهارشنبه شب در ويژه برنامه اي مستند به بررسي حادثه حمله به برجهاي تجارت جهاني در يازدهم سپتامبر 2001 پرداخت و با مردود دانستن بسياري از دلايلي كه مقامات آمريكايي براي توجيه فروريختن اين برجها ذكر كرده اند، اين حادثه را مشكوك و گزارشهاي مسئولان دولتي در خصوص اين ماجرا را ساختگي توصيف كرد.
در اولين بخش برنامه مستند "سپتامبري ديگر" كه چهارشنبه شب از شبكه الجزيره پخش شد آمده است.. اسامه بن لادن سرشناس ترين تروريست تحت تعقيب آمريكا در جهان شناخته مي شود ولي در پايگاه اينترنتي پليس فدرال امريكا "اف بي آي" مشاهده مي كنيم كه بن لادن به دست داشتن در حملات سال 1998 متهم شده است نه حوادث يازدهم سپتامبر كه علت آن نيز وجود نداشتن مدارك كافي عليه بن لادن در اين خصوص است.
داريو فو برنده جايزه نوبل صلح ضمن تشريح نقشه برجهاي دوقلوي مركز تجارت جهاني كه در روز يازدهم سپتامبر ويران شدند، خاطرنشان كرد.. اين برجها به گونه اي طراحي شده بودند كه هر كدام در مقابل برخورد يك و حتي دو هواپيما مقاومت مي كردند بنابراين برخورد هواپيما به اين برجها نمي تواند علت فروريختن آنها باشد.
پروفسور استيون جوز دانشمند فيزيك نيز مي گويد.. ساختمان برجها شبيه به درخت بود به گونه اي كه اجزاء درهم تنيده آن قادر بودند در مقابل ضربات انعطاف نشان دهند بدون انكه فروريزند.
با اين حال پنجاه و شش دقيقه پس از برخورد دومين هواپيما به برج جنوبي تجارت جهاني، اين برج ناگهان به طور عمودي فروريخت. دقايقي بعد نيز برج شمالي كه هواپيماي نخست به آن برخورد كرده بود، فروريخت.
"موسسه بين المللي استانداردها و فناوري" كه از طرف دولت امريكا مامور تهيه گزارشي درخصوص علت فروريختن اين برجها شده بود پس از تحقيقاتي كه از سال 2002 تا 2006 طول كشيد، اعلام كرد.. دو عامل در فروريختن برجها نقش داشته است: يكي برخورد هواپيما و ضربه ناشي از آن و ديگري آتش سوزي ناشي از برخورد هواپيما و انفجار بنزين موجود در آن. اما داريو فو برنده جايزه نوبل صلح تاكيد دارد كه اين برجها به گونه اي ساخته شده بودند كه برخورد يك يا حتي دو هواپيماي بمب افكن هم نمي توانست آنها را تخريب كند.
ليس جيمسون نيز كه در خصوص علت فروريختن برجها تحقيق كرده است، معتقد است.. هيچ برجي با اسكلت فلزي چه قبل چه بعد از حوادث يازدهم سپتامبر به علت آتش سوزي فرو نريخته است. در سال 2005 يك ساختمان بلند نيمه كاره در مادريد دچار آتش سوزي شد و بيست ساعت تمام آتش سوزي با شدت ادامه يافت ولي در نهايت اسكلت فلزي اين برج استوار باقي ماند و فرونريخت. اين در حالي است كه دود حاصل از اتش سوزي در برجهاي تجارت جهاني سياه و غليظ بود و نشان مي داد كه اكسيژن كافي براي اين آتش سوزي وجود نداشته است پس حرارت نمي توانسته است خيلي بالا باشد در حالي كه در آتش سوزي مادريد، حرارت آتش به مراتب بالاتر بود. برج مادريد بيست ساعت در آتش سوخت و اسكلتهاي ان پابرجا ماند ولي برج جنوبي تجارت جهاني پنجاه و پنج دقيقه بعد از برخورد هواپيما ناگهان فرو ريخت. علاوه بر اين، عده اي از نجات يافتگان در برج جنوبي تجارت جهاني كه ابتدا فرو ريخت در طبقاتي بالاتر از طبقه اي كه هواپيما به ان اصابت كرد حضور داشتند ولي توانستند خود را به پائين برسانند و نجات يابند. درجه حرارت خيلي بالا بود به حدي كه فولاد را ذوب مي كرد اين افراد نمي توانستند پائين بيايند. همچنين در تصاوير ويدئويي از اين حادثه افرادي ديده مي شوند كه در طبقاتي كه هواپيما به ان اصابت كرده بود حضور دارند و هنوز زنده هستند و كمك مي خواهند پس حرارت در اين طبقات خيلي بالا نبوده است. بنابراين چنين نتيجه گيري مي شود كه توجيه مقامات رسمي آمريكا درباره علت فروريختن اين برجها ساختگي و جعلي بوده است. حتي يكي از اعضاي گروه تحقيق رسمي كه در رسانه ها به نتايج اعلام شده اعتراض كرده بود يك هفته بعد از كار بركنار شد.
علاوه بر اين، بازسازي حادثه در مقياس كوچكتر در ازمايشگاه نشان داد كه سازه هاي فولادي به اندازه كافي مقاومت داشته اند و نبايد برجها فرو مي ريختند. شبيه سازي رايانه اي نيز اين نتيجه گيري را تائيد مي كند.
پائولو ماريني كارشناس فلزات به نكته مشكوك ديگري در اين حادثه اشاره مي كند و مي گويد.. سرعت فروريختن برجها بسيار عجيب به نظر مي رسد. اگر وزنه اي را از ارتفاع چهارصد متري كه معادل ارتفاع برجهاي تجارت جهاني است به پائين پرتاب كنيم و مقاومت هوا كه موجب كاهش سرعت سقوط مي شود را هم حذف كنيم حدود نه ثانيه طول مي كشد تا وزنه به زمين برسد. اين در حالي است كه برجهاي تجارت جهاني ظرف فقط ده ثانيه كاملا فروريختند در حالي كه علاوه بر مقاومت هوا، مقاومت طبقات پائين تر در برابر فروريختن طبقات بالاتر هم وجود داشت.
نكته مشكوك ديگر اين است كه برج چهل و هفت طبقه اي به نام برج شماره هفت در كنار برجهاي دوقلوي قرار داشت كه بر اثر برخورد اجزاء برجهاي دوقلو اسيب ديد و دچار اتش سوزي شد ولي هفت ساعت بعد از برجهاي دوقلو به صورتي كاملا عمودي و با سرعتي نزديك به سقوط آزاد فروريخت. چند هفته بعد، بقاياي فلزات اين سه برج جمع آوري و ازمايش شد. بخشي از اين فلزات كاملا ذوب شده بودند و بركه هاي كوچكي را در زير ويرانه ها تشكيل داده بودند. براي ذوب اسكلت برجها بايد دما به هزار و ششصد درجه مي رسيد در حالي كه درجه حرارت از هشتصد درجه بالاتر نرفته بود. بررسي فلزات ذوب شده نشان داد داخل انها تركيبات گوگرد وجود دارد كه غيرعادي بود. بررسيهاي بيشتر نشان داد ماده اي كه همراه فلزات برجا مانده از برجهاي جهاني بود "ترميد" نام دارد كه تركيبي از آلومينيوم و اكسيد آهن و گوگرد است. از اين ماده براي تخريب برجها استفاده مي شود به اين ترتيب كه اين ماده در اطراف ستونهاي پائيني برجها قرار داده و منفجر مي شود و حرارت بالاي ناشي از اين انفجار، در يك لحظه ستونهاي فلزي را ذوب مي كند و موجب فروريختن ساختمان مي شود. بنابراين مي توان چنين نتيجه گيري كرد كه شخصي اين ماده را اطراف ستونهاي فولادي برجهاي تجارت جهاني و برج شماره هفت قرار داده است تا ستونها را قطع و برجها را تخريب كند. تجزيه و تحليل غبارهاي حاصل از فروريختن برجها نيز نشان داد ذرات ماده "ترميد" درون انها وجود دارد. پيدا شدن ذرات باريم در اين غبار همچنين نشان داد از نوعي ترميد كه كاربرد نظامي دارد در تخريب برجها استفاده شده است. به اين ترتيب كه براي ذوب كردن و قطع سريع فولاد از تركيب الومينيم و اكسيد آهن و گوگرد و نيترات باريم استفاده شده است.
علاوه بر اين، نجات يافتگان از اين حادثه و امدادرسانان گفته اند كه صداي انفجارهاي متعددي را از داخل برجها در طبقه پائين شنيده اند و حتي برخي گفته اند كه نور حاصل از انفجار را مشاهده كرده اند.
الجزيره در ادامه اين برنامه مستند به بررسي ادعاي برخورد هواپيما به ساختمان پنتاگون در يازدهم سپتامبر پرداخت و اين حادثه را نيز با ارائه دلايلي ساختگي دانست. الجزيره اعلام كرد ادعاي برخورد هواپيما به اين ساختمان دروغ است زيرا هيچ اثري از چمدانها و وسايل مسافران كه در حالت عادي در هر سقوط هواپيمايي در اطراف محل سقوط پخش مي شود در ماجراي پنتاگون مشاهده نشد و هيچ قطعه اي از هواپيما حتي بخشي از موتور ان هم در محل حادثه به دست نيامد كه قابل قبول نيست. همچنين قطر سوراخي كه در ساختمان پنتاگون ايجاد شد فقط پنج متر بود در حالي كه هواپيمايي با عرض بيش از سي متر و ارتفاع سيزده و نيم متر به ان اصابت كرده بود. علاوه بر اين، تصاوير نشان مي دهد پنجره هاي اطراف سوراخ ايجاد شده در ساختمان پنتاگون كه قاعدتا بايد بر اثر برخورد بالهاي هواپيما منهدم مي شدند سالم هستند و حتي شيشه بسياري از انها شكسته نشده است.
الجزيره در ادامه به بررسي ساير دلايلي مي پردازد كه نشان مي دهد جسمي كه به ساختمان پنتاگون اصابت كرد، هواپيما نبوده است.
00:53:24.15
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن