تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقال مالكيت منچسترسيتى به شركت اماراتى - رؤياهاى بلندپروازانه اعراب


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: انتقال مالكيت منچسترسيتى به شركت اماراتى - رؤياهاى بلندپروازانه اعراب
ياسر احمدى
Yaser Ahmadi
منچستر سيتى از آن دسته باشگاههايى بوده كه از زمان تاسيس اش به ندرت رنگ آرامش و سكوت را ديده و همواره در ميان پرهياهوترين و حاشيه سازترين تيم هاى ليگ برترى در انگليس قرار داشته است. از جدال هاى هميشگى در دربى شهر منچستر با يونايتدى ها تا ورود مربيان بزرگ همچون اسون گوران اريكسون به باشگاه همه و همه مواردى بوده اند كه نگذاشته اند هيجان و التهاب در ايستلندز بميرد.
خبر واگذارى مالكيت اين باشگاه به يك گروه سرمايه گذارى عرب آخرين برگ از دفتر پرحاشيه آبى هاى شهر منچستر به شمار مى رود. دوشنبه گذشته و تنها ساعاتى پس از تاييد شدن احتمال تغيير مالكيت باشگاه سران ايستلندز در آخرين لحظات اتمام مهلت قانونى بازار نقل و انتقالات موفق شدند روبينيو مهاجم برزيلى رئال مادريد را با قراردادى به مبلغ ۴۰ ميليون يورو جذب كنند.
منچسترسيتى كه از زمان قهرمانى ليگ دسته فوتبال انگليس در سال ۱۹۶۸ همواره تحت الشعاع درخشش همشهرى خود منچستر يونايتد قرار گرفته بوده در داشتن شروع هاى اشتباه به متخصصى ماهر تبديل شده است. منچستر يونايتد طى ۲۲ سال حضور فرگوسن در اين باشگاه به ۱۰ عنوان قهرمانى در ليگ برتر و ۲ قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا دست پيدا كرده است و اين در حالى است كه آبى پوشان منچستر همواره در باتلاق اشتباهات خود دست و پا زده اند و به جايى نرسيده اند. اوج افت عملكرد منچستر سيتى به سال ۱۹۹۹ باز مى گردد، زمانى كه اين تيم به دسته سوم فوتبال انگليس سقوط كرد. اما اين سقوط مردان ايستلندز را به خود آورد و از آن زمان به بعد اين باشگاه اگرچه مدعى جدى براى فتح ليگ برتر نبوده اما توانسته جايگاه خود را در ميان ۱۰ تيم برتر جزيره قرار دهد.
11 مربى روى نيمكت مربيگرى منچسترسيتى نشستند و اخراج شدند تا بلكه بتواند گوشه اى از افتخاراتى كه همشهرى شان به همراه فرگوسن كسب مى كرد را به دست آورند. آخرين نفر از فهرست ۱۱ مربى ناكام در رساندن منچسترسيتى به افتخار اسون گوران اريكسون سرمربى سابق تيم ملى انگليس بود كه تنها پس از يك فصل حضور در اين باشگاه با آن وداعى تلخ داشت. حتى ۲ پيروزى مقابل يونايتدى ها و كسب مجوز راهيابى به جام يوفا نتوانست جايگاه اريكسون كه در آخرين حضورش بر نيمكت منچسترسيتى شاهد شكست ۸ - يك شاگردانش مقابل ميدلزبورو بود را حفظ كند. اريكسون رفت و جاى خود را به مارك هيوز بازيكن محبوب سال هاى گذشته منچستر يونايتد داد. رقم خوردن 2 پيروزى از ۳ ديدار فصل جديد ليگ برتر براى منچسترسيتى اميد هواداران براى قرارگرفتن تيم محبوبشان در جمع بزرگان ليگ برتر را افزايش داده است.
پس از حل شدن برخى مشكلات مالى، منچستر سيتى اقدام به ارائه پيشنهادى هنگفت معادل ۳۵ ميليون پوند براى جذب ديميتار برباتوف از تاتنهام كرد اما تمايل اين بازيكن بلغارى براى رفتن به اولدترافورد آنها را ناكام گذاشت. از اين رو سران ايستلندز رو به مهاجم ديگرى به نام روبينو آوردند تا احتمال موفقت تيمشان را در فصل جديد ليگ برتر افزايش دهند. كوين پاركر دبير باشگاه هواداران رسمى منچستر سيتى در اين باره گفت: «به نظر من مسائل مالى اهميت ندارند. ما به كسى احتياج داريم كه به تيم ثبات ببخشد. در ۳۰ سال گذشته هيچ موفقيتى به دست نياورده ايم و همواره از رسيدن به قهرمانى نااميد بوده ايم.»

ناجى غيرمحتمل
سال گذشته درست در چنين روزهايى، تاكسين شيناواترا نخست وزير سابق تايلند باشگاه را به مبلغ ۸۱ ميليون پوند خريدارى كرد تا شايد بتواند ناجى آبى پوشان لقب بگيرد اما حضور او هم نتوانست مانعى را از پيش پاى اعضاى تيم بردارد. واقعيت اين بود كه بروز برخى از مشكلات مالى براى شيناواترا در تايلند و مطرح شدن بدهكارى هاى او مانع از آن شد كه او اقدام به اخراج اريكسون و صرف هزينه براى جذب بازيكنان جديد بكند. وى كه همواره از هدفش براى تبديل كردن منچسترسيتى به افتخار تايلند حرف مى زد به سرعت متوجه شد تبديل كردن اين تيم به يك قدرت بزرگ در انگليس بسيار سخت تر از آن چيزى است كه تصور كرده بود.
صدور حكم جلب از سوى دادگاه عالى تايلند براى بازداشت اين ميليونر ۵۹ ساله نيز مزيد بر علت شده تا توانايى و شايستگى وى براى اداره يك باشگاه فوتبال زير سوال برود.

اهداف بزرگ
گروه توسعه و سرمايه گذارى ابوظبى يونايتد، كه به تازگى مالكيت منچستر سيتى را عهده دار شده در بيانيه اى از اهداف بزرگ خود در اين باشگاه خبر داد. سليمان الفهيم يكى از اعضاى هيات مديره اين گروه اظهار داشت: «هدف ما خيلى واضح است تبديل كردن منچسترسيتى به بزرگترين باشگاه ليگ برتر. در اين فصل مى خواهيم در جمع ۴ تيم برتر باشيم و براى رسيدن به اين هدف هر چيزى كه لازم باشد خريدارى خواهيم كرد.
مشكلى در آينده باشگاه نمى بينيم. هر چه سريع تر سعى خواهم كرد به انگليس بيايم و از نزديك با سران ليگ برتر ملاقات داشته باشم. از اينكه به عنوان مالكان جديد منچسترسيتى كه يكى از قديمى ترين باشگاه هاى انگليس است معرفى شديم بسيار خوشحاليم.
الفهيم در ادامه با بيان اينكه او تمام توجهش را به گردهم آوردن هيات مديرهاى جديد شامل يكى از بازيكنان سابق كه رابطه خوبى با هواداران نيز دارد، معطوف خواهد كرد گفت: «بايد طى ۳ يا ۴ ماه آينده چند عضو متخصص را به هيات مديره باشگاه اضافه كنيم تا بتوانند به ما براى اداره باشگاه كمك كنند. تاكسين شيناواترا هنوز يكى از اعضا و يكى از سهامداران باشگاه خواهد بود همچنين قصد داريم افرادى با شناخت كافى از بازار نقل و انتقالات انگليس را جدب كنيم و آنها كسانى خواهند بود كه هواداران تاييدشان مى كنند. بايد در مورد انتخاب افرادى كه در اين باشگاه قرار است مسوؤليتى برعهده گيرند احتياط كرد.»

شرمندگى شيناواترا
مالك جديد منچسترسيتى در ادامه اظهاراتش به شرمندگى تاكسين شيناواترا مالك سابق باشگاه اشاره كرد و اظهار داشت: «دكتر تاكسين به خاطر تمامى مشكلاتى كه طى دوران حضورش براى منچسترسيتى پيش آمد شرمنده است و از هواداران عذرخواهى مى كند. او هيچ گاه قصد نداشت با ورودش به باشگاه آن را با مشكل مواجه كند.

۱۳۵ ميليون پوند
اختصاص مبلغ ۱۳۵ ميليون پوند براى خريد كريستيانو رونالدو از حريف همشهرى نخستين وعده اى بود كه گروه ابوظبى يونايتد در بدو ورود خود از آن خبر دادند. طبق گزارش هايى كه ديروز انتشار پيدا كرد. تيرى آنرى و داويد ويا ديگر مهره هايى هستند كه الفهيم جذب آنها را در دستور كار خود قرار داده است.
الفهيم كه روياى تشكيل تيمى رويايى و پر ستاره را در سر مى پروراند و دوست دارد فصل آينده تيمش را در ليگ قهرمانان اروپا ببيند در خصوص تصميمات خود براى جذب رونالدو گفت: «رونالدو قبلا گفته بود مى خواهد براى بزرگترين باشگاه جهان بازى كند.
بنابر اين ما در ماه ژانويه تلاش خود را براى انتقال او به منچسترسيتى انجام مى دهيم. رئال مبلغ ۱۶۰ ميليون دلار براى جذب رونالدو به منچستريونايتد پيشنهاد داده است در حالى كه به نظر من يك چنين بازيكنى بيشتر از ۲۴۰ ميليون دلار مى ارزد.»
گروه سرمايه گذارى و توسعه ابوظبى يونايتد مالكيت منچسترسيتى را بر عهده گرفت و از هم اكنون وعده هاى بزرگى براى تبديل اين باشگاه به بزرگترين باشگاه جهان داده است اما اينكه چقدر وعده ها و اهداف مالكان جديد ايستلندز تحقق خواهد يافت مسأله اى است كه در فصل جارى و فصول آتى مشخص خواهد شد.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن