تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810519052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران براي ارائه گزارش به مجلس رفتگلايه‌هاي قاليباف از دولت در بهارستان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: شهردار تهران براي ارائه گزارش به مجلس رفتگلايه‌هاي قاليباف از دولت در بهارستان
دنياي اقتصاد – مرجان توحيدي:اختلاف‌سليقه دولت نهم با شهرداري تهران كار را به آنجا رساند كه قاليباف براي استمداد از مجلس روز گذشته به مجمع نمايندگان تهران رفت. هرچند اين دعوت از سوي نمايندگان پايتخت صبح روز گذشته صورت گرفت، اما ظاهرا ادامه‌كار براي شهردار تهران آن قدر سخت شده بود كه تصميم گرفت براي اولين بار در جمع نمايندگان استان تهران حاضر شود.


برهمين اساس هم از راهروهاي مجلس شنيده شد كه شهردار پايتخت يك روز قبل از آنكه به بهارستان بيايد در گفت‌و‌گويش با يكي از نمايندگان تهران از سنگ‌اندازي دولت بر سر فعاليت‌هاي شهرداري به شدت انتقاد كرده است. به طوري كه سيدكاظم دلخوش، عضو فراكسيون مديريت و خدمات شهري نيز در جمع خبرنگاران تلويحا به اين نكته اشاره كرده و گفت كه به نظر مي‌رسد قاليباف براي انجام وظايف خود دچار مشكل شده است. چراكه مجلس سال گذشته 10هزار ميليارد تومان براي حمل‌و‌نقل شهري تصويب كرد، اما شهرداري عنوان مي‌كند كه چيزي از آن را دريافت نكرده و حتي مجبور شده براي خريد اتوبوس از هزينه خود خرج كند. همچنين انتقاد شهردار تهران از عملكرد ستاد تبصره 13 و نيز درخواست مجلس براي تحقيق و تفحص از اين ستاد يكي از مواردي بود كه نمايندگان از احتمال طرح آنها در جلسه مجمع نمايندگان تهران سخن مي‌گفتند.
چراكه يكي از وظايف ستاد تبصره 13، پرداخت پول حاصل از صرفه‌جويي در مصرف سوخت به شهرداري تهران براي خريد ناوگان سيستم حمل‌و‌نقل عمومي است، اما اين ستاد از آغاز به كار خود آن گونه كه گفته مي شود تاكنون مبلغي را به شهرداري ارائه نكرده و همين مساله سبب شده تا شهرداري بدون استفاده از كمك‌هاي ستاد تبصره 13 به هزينه خود به خريد 70دستگاه اتوبوس اقدام كند و البته نسبت به همين مساله يعني عدم‌توجه ستاد به نيازهاي ناوگان حمل‌و‌نقل شهرداري انتقاد كرده و خواستار ارائه گزارش از سوي اين ستاد شود.چنين بود شايد كه قاليباف در مراسم ورود اتوبوس‌هاي سرخ‌رنگ دو كابين با روبان‌هايي آبي به پايتخت در بخشي از سخنراني خود فعاليت‌هاي تبصره 13 را مورد اشاره قرارداده و گفت: زمان تبصره 13 تمام شده و دولت و مجلس كه تصميم خوبي در اين زمينه گرفته بودند، اي كاش گزارشي را از عملكرد تبصره 13 داشته باشند، تا ببينيم يك تصميم خوب چه اثر مثبت و منفي داشته و از ظرفيت‌ها استفاده شده يا نه؟
قاليباف تاكيد كرده بود: ستاد تبصره 13 مي‌تواند در پروژه‌هاي اتوبوس‌هاي تندرو همكاري بيشتري داشته باشد، تا بتوانيم، تعداد بيشتري اتوبوس را با سرعت وارد شبكه (BRT) كنيم، اما به دليل برخي نگاه‌ها در مورد تغيير تكنولوژي، اين پروژه از سوي تبصره 13 يك ريال هم دريافت نكرد و حتي در برخي موارد، همراهي بوروكراسي و اداري نيز با ما نداشتند. وي همچنين در ادامه اظهارات خود تصريح كرده بود: شهرداري نمي‌تواند درخواست بررسي عملكرد تبصره 13 را داشته باشد، اما مجلس و دولت تبصره‌اي را تصويب كرده‌اند كه انصافا از كارهاي مفيد و موثر آن‌ها بوده است، اما در حوزه اجرا دچار مشكلاتي شده و لازم است، بازنگري در مورد آن صورت گيرد. قاليباف همچنين تاكيد كرده بود: مجلس و دولت مسووليت دارند كه از عملكرد تبصره 13 گزارشي تهيه كنند، چرا كه پول و تصميم مناسب بوده و لايحه با توجه مجلس شوراي اسلامي تكميل و تصويب شده است، اما در حوزه حمل و نقل عمومي اين تبصره، عملكرد مناسبي مشاهده نمي‌شود، به عبارتي وقتي پول و قانون خوب است، اگر اجرا خوب نباشد، ظلم كرده‌ايم.
سردار رويانيان، اما در پاسخي به اظهارات قاليباف با لحني كنايه‌آميز گفته بود كه براي حل مشكلات پايتخت بايد كار تيمي انجام شود، اول بايد چاله را بكنيم و بعد مناره را بدزديم. رويانيان همچنين ترافيك و عدم حل اين مشكل و نيز افزايش آمار تصادفات با خطوط BRT را از جمله ايرادات شهرداري عنوان كرده و تاكيد كرده بود كه جمع كمك‌هاي دولت نهم به شهرداري از 84 تا 86 ،3/46برابر كمك‌هاي انجام شده در سال‌هاي 81 تا 84 بوده است.
اگرچه اختلاف بين دولت نهم و شهرداري فعلي بر سر مساله مونوريل بروز كرد آنگاه كه مساله مورد دلخواه احمدي‌نژاد به لحاظ فني از سوي شهرداري مورد ايراد قرار گرفت، اما عدم پرداخت بودجه مورد نياز به شهرداري دست‌كم از سوي ستاد تبصره 13 سبب شد اين اختلافات بيشتر نمود پيدا كند. هرچند قاليباف در سخنراني‌هاي خود نيز به مناسبت‌هاي مختلف از برخي سياست‌هاي جاري دولت نهم به ويژه در بخش اقتصادي به صورت تلويحي انتقاد كرده و مي‌كند و همين صحبت‌‌هاي اشاره‌اي گمانه اختلاف بين دولت و شهرداري را تقويت كرده است.
با اين حال نمايندگان تاكيد كردند كه تنها براي شنيدن مشكلات شهرداري و دغدغه نمايندگان، قاليباف به مجمع نمايندگان دعوت شده است. همچنين نمايندگان تاكيد داشتند كه با مجلس تلاش خود را براي حل مشكلات شهرداري و دولت انجام خواهد داد. به طوري كه مقيمي، رييس فراكسيون مديريت و خدمات شهري در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه ما به دنبال اين هستيم كه دولت به تعهدات خود در قبال شهرداري عمل كند. وي همچنين به حضور نمايندگان دولت از سوي ستاد تبصره 13 در كميسيون عمران اشاره و تاكيد كرد كه اگر تبصره 13 به تعهدات خود در مورد شهرداري عمل نكرده باشد از اين ستاد سوال خواهيم كرد. وي همچنين احتمال تحقيق و تفحص از اين ستاد را زودهنگام دانست.
جلسه دستور خاصي ندارد
همچنين حميدرضا رسايي، ديگر نماينده تهران و البته از جمله اصول‌گرايان حامي دولت در مجلس نيز هدف جلسه مجمع نمايندگان تهران با قاليباف را معارفه اعضاي اين مجمع شهرداري عنوان كرد و گفت كه قرار است در اين جلسه دغدغه‌ها، سوالات و پيشنهادات نمايندگان در مورد مشكلات شهري مطرح شود و تلاش اين است كه جلسه با موضوع خاص پيش نرود و مهم‌ترين بحث احتمالا بحث ترافيك خواهد بود.
وي سپس نسبت به هر گونه انتقادات و پاسخ‌هاي قاليباف و رويانيان اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت كه دغدغه نمايندگان، ترافيك، مشكلات حاشيه تهران، مساله گورستان و ساخت‌وسازهاي غيرمجاز است كه قاعدتا شهرداري بايد براي آن برنامه داشته باشد.
مساله‌سازي اتوبوس‌هاي اهدايي شهرداري
از سوي ديگر عليرضا زاكاني نيز بر همكاري مسوولان اجرايي و شهرداري براي رفع مشكلات شهري تاكيد كرده و گفت كه اگر اختلافي هم بين دولت و شهرداري وجود دارد، مجلس، دولت و شهرداري بايد دست به دست هم داده و آن را حل كنند. در عين حال بيژن نوباوه، ديگر نماينده تهران نيز با اشاره به ورود اتوبوس‌ از سوي شهرداري به سطح شهر تهران گفت كه نبايد پشت اين اتوبوس‌ها مي‌نوشتند اهدايي شهرداري؛ چرا كه اين مساله‌ساز مي‌شود.
دولت و شهرداري مي‌خواهند خود را نشان دهند
در اين ميان عليرضا محجوب ديگر نماينده تهران نيز انتخابات پيش روي رياست‌جمهوري را عاملي دانست كه اختلافات دولت و شهرداري پررنگ‌تر شود. وي افزود: دولت علاقه‌مند است كه طرح‌هاي خود را به پيش ببرد و شهرداري هم مايل است كه ايده‌هاي خود را پياده كند و اين مساله با قرار گرفتن در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري قوي‌تر شده است، چرا كه دولت مي‌خواهد خط و ربط‌هاي خود را مشخص كند و شهرداري هم قصد دارد بيشتر خود را نشان دهد. به هر روي از آنجا كه دولت احمدي‌نژاد و قاليباف هر دو از كانديداهاي احتمالي رياست‌جمهوري هستند، اين طور به نظر مي‌رسد كه اختلافات اين دو رقيب قديمي در آستانه انتخابات آينده پررنگ‌تر مي‌شود. هر چند قاليباف علت حضور خود را در مجلس ارائه گزارش مشكلات شهر تهران به مجلس عنوان كرد و در پاسخ به اين سوال كه آيا قصد كانديداتوري دارد يا خير، گفت كه ديگر با من بحث سياسي نكنيد.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن