تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813313666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رنسانس استقلال ؟ چه رویای زیبایی...!


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: کاش رنسانسی در کار بود و مرفاوی مردی بود که میشد به قریحه اش در مربی گری ، به آنچه به آن استعداد و توانایی می گویند اطمینان کرد اما چاره چیست که لیگ را از دست رفته ، جام حذفی را پایان یافته و فتح آسیا را رویایی دور دست می بینم


سايت گل - استقلال در یک غروب غم انگیز با نتیجه ای غریبانه با جام حذفی وداع میکند و هواداران صمد مرفاوی به رنسانسی که مربی محبوبشان در استقلال به پا کرده ، می کند یا خواهد کرد می اندیشند و به اینکه استقلال دیگر محتاج هیچ بازیکن اسمی نیست و به تیمی خود کفا بدل شده که به تنهایی می تواند در یک بازی پنج گل بخورد و در تمامی طول بازی مردی را کنار زمین به عنوان سر مربی معرفی کند که چهره مبهوتش و دستهایش که به بالا و پائین میروند به بخشی از شمایل استقلال شکست خورده این فصل بدل گشته اند .
منتقدان این تیم ، آدم ِ فلان مربی لقب میگیرند و جبهه ای درست می شود که در ازای ایستادن برابر آینه و رجوع به واقعیت هایی که در بازی ِ استقلال و شیوه مربی گری مربوط است ، به رویا پردازی و تعبیر رنسانس کردن از استقلال کنونی پرداخته می شود. شکست در داربی اینگونه توجیح میشود که اگر توپ سید صالحی گل میشد حالا مرفاوی بهترین مربی ایران بود !
اما در آسیا و در روزی که استقلال تنها با هنر نمایی فردی کاپیتان وعملکرد خارق العاده دروازه بانش مواجه شده و هیچ کدام از همه آن توپ هایی که بروی دروازه اش ریخته شده گل نمیشود کسی نمی گوید اگر آن توپ ها گل میشد چه رسوایی بزرگی رخ می داد !
بیایید به همین بازی استقلال – استیل آذین نگاه کنیم و جستجو کنیم که چه اتفاقی افتاد استقلال شکست خورد و حذف شد اگر از زیبایی ، هیجان و بازی پر گل بگذریم باید سوال کنیم که آیا مرفاوی در ابتدای بازی پیش بینی میکرد تیمش در فاز دفاعی آنقدر ضعیف باشد که 5 گل در دروازه اش ببیند؟ قطعا پاسخ منفی خواهد بود ، پس چرا و چگونه استقلال که لیگ را از دست داده و در آسیا توقعی از قهرمانی اش نداریم در جام حذفی با چنین شکستی حذف شد؟
بهتر است بیشتر بررسی کنیم و اتفاقاتی که در بازی افتاد را هم به حساب بیاوریم . بی شک داوری تاثیر منفی بر بازی استقلال گذاشت . در این موضوع هیچ شکی نیست . اما بحث ما باید دایره ای وسیع تر پیدا کند و برای این کار دو زمان خاص از بازی را با هم مرور می کنیم .
1- استقلال روی اشتباه فردی گل سوم را خورد و تیم در شوکی عجیب فرو رفت ، گل سیاوش استقلال را زنده کرد و آن زمان اتفاق ِ طلایی در بازی استقلال رخ داد ، استقلال در آن ده دقیقه جادویی گل مساوی و بعد گل برتری را به ثمر رساند و بازی باخته را برد . بازیکنان استیل آذین عملا نای دویدن نداشتند و استقلال می توانست با مدیریت و اداره بازی به مرحله بعد برود . پنالتی اهدایی داور بازی را مساوی کرد و دو تیم به وقت اضافه پا گذاشتند .
2- استقلال پا گذاشته به میدان دیگر آن استقلالی نبود که در عرض 10 دقیقه بازی باخته اش را برد ، سر درگمی بازی استقلال به استیل آذین فرصت داد که دوباره اعتماد به نفس بگیرد . تعویض های استیلی نتیجه اش گل ناباورانه و پنجم استیل آذین بود و من و هر بیننده ای به خود میگفت بی شک استقلال باز هم بازی را به تساوی خواهد کشاند اما نه تنها این اتفاق نيفتاد ، استقلال هیچ اراده ای در این راه نشان نداد ، تعویض سوم استقلال خنده دار بود ، مرفاوی صادقی را به بازی آورد تا عمران زاده را که دو گل به دو تیم زده و یک پنالتی داده بود به خط حمله منتقل کند . انتقالی که عملا بی ثمر بود . همچون بازی کاملا بی فایده سید صالحی ...
شاید بازیکنی سرعتی و تکنیکی همچون محبوب مجاز در آن لحظات می توانست گره بازی را باز کند اما مرفاوی باز هم به تعویض کلاسیکش رجوع کرد : افزودن یک مدافع به خط حمله ... و استقلال دید که دقایق بر علیه اش می میرند و تیم فنی روی نیمکتش هیچ راه حلی برای برون رفت از این بحران نداشت ، عقربه ها دویدند و دویدند و استقلال حذف شد دقت در آن تایم جادویی که استقلال معجزه آسا به بازی برگشت و سیاوش ، عمران زاده و جانواریو سه گل پیاپی و زیبا به ثمر رساندن کافی ست که باور کنیم استقلال و نفراتش توانایی ویران کردن هر تیمی را دارند.
، به تماشای همه گلهای فرهاد مجیدی در این فصل بنشینید و ببینید استقلال چه ثروتی در خط حمله اش دارد ، بحث در مورد بقیه بازیکن ها هم ما را به این نتیجه می رساند که مشکل تیم نداشتن بازیکن با کیفیت نیست . حتی هاشم بیگ زاده هم امروز وقتی به زمین آمد بهتر از همیشه بود بیایید بار دیگر این سوال را از خود بپرسید که مشکل کجاست؟ نا داوری ها؟ حاشیه هایی که آن مربی دور افتاده از استقلال می سازد؟ بی تعصبی بازیکنان؟ ضعف سر مربی؟
نکته دیگری که در این بازی به چشم آمد ترکیب اولیه و بسیار محافظه کارانه مرفاوی بود . استقلال با بارسلونا بازی نداشت که با دو هافبک دفاعی و تنها با یک مهاجم بازی کند . اما همین ترس از تیمی مثل استیل آذین که از دو شکست پیشینش برابر استقلال درس گرفته بود ، تیمی ساخت که 5 گل به استقلال بزند و سر آخر بازیی را ببرد که در صورت حضور یک مربی با بهره هوشی بالا روی نیمکت استقلال ، محال بود برنده باشد ( کمک های داوری به استيل آذین و داستان هر بازی یک پنالتی که دیگر چیز تازه ای نیست ) اشتباهات فردی در خط دفاعی امسال استقلال بیش از هر فصل دیگری بود و این در حالی ست که ترکیب این خط چند بار دستخوش تغییر شد .
آیا سرمربی به این نتیجه نرسید که بازی فاز دفاعی تیمش قابل اطمینان نیست؟ اگر سر مربی به عنوان مسئول فنی تیم نتوانسته چاره ای برای دفاع سهل انگارانه تیمش بیندیشد بدیهی ست که استقلال و هوادارانش روزهای تلخ این چنینی زیادی از فصل جاری در خاطرات خود بیایند .
تکمله
استقلال به راهش ادامه میدهد و نگارنده به عنوان منتقد صمد مرفاوی همواره آرزو میکنم کاش او همان گمشده استقلال بود و سالیان سال روی نیمکت تیم محبوبم می نشست و فوتبالی هوشمندانه ، زیبا و البته نتیجه گرا به همراه می آورد . کاش رنسانسی در کار بود و مرفاوی مردی بود که میشد به قریحه اش در مربی گری ، به آنچه به آن استعداد و توانایی می گویند اطمینان کرد اما چاره چیست که لیگ را از دست رفته ، جام حذفی را پایان یافته و فتح آسیا را رویایی دور دست می بینم و استقلال را با همه ستاره هایش تیمی که بد هدایت می شود...






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن