تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803175424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور روحاني احمدي نژاد اعلام كرد طرح راه اندازي 30 مدرسه علميه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشاور روحاني احمدي نژاد اعلام كرد طرح راه اندازي 30 مدرسه علميه
گروه سياسي؛ شايد «طرح راه اندازي 30 مدرسه علميه نمونه در 30 مركز استان با گنجايش بالا و همه امكانات با بودجه چند ميلياردي» تنها خبري بود كه مي توانست مشاور احمدي نژاد در امور روحانيت را وادارد تا روزه سكوت خود را بشكند. در شرايطي كه عدم تمكين محمود احمدي نژاد به خواسته مراجع عظام تقليد مبني بر بركناري فوري اسفنديار رحيم مشايي مشاور رئيس جمهور، روابط دولت با قم را در تعليق قرار داده است، مشاور وي كه تا به حال در اين خصوص سكوت اختيار كرده است روز گذشته كوشيد با اعلام اين خبر خوش اندكي فضاي ملتهب في مابين را به سوي آرامش هدايت كند تا به اين ترتيب در فضايي كه روحانيون طراز اول قم از ادامه حضور مشايي در كابينه دلخورند اما لااقل دولت در كسب حمايت ديگر نهادهاي مذهبي و ديني ناكام نماند. ظاهراً از اين رو بود كه محمدناصر سقاي بي ريا مشاور احمدي نژاد در امور روحانيت عمده سخنراني خود در همايش ائمه جمعه و جماعات مبلغان خوزستان را به اين مقوله اختصاص داد. البته وي اظهارات خود را با يادآوري حمايت هاي مالي دولت احمدي نژاد از نهادهاي مذهبي آغاز كرد و گفت؛ اگر دولت نهم را با دولت هاي ديگر مقايسه كنيم درمي يابيم كه در زمينه توجه و عنايت به مسائل فرهنگي، حوزه مساجد و هيات هاي مذهبي اين دولت نمونه است و ما بايد از اين موقعيت خوب استفاده كنيم.

بي ريا سپس به قسمت اصلي سخنانش مبني بر راه اندازي مدارس نمونه علميه در سراسر كشور پرداخت و تاكيد كرد؛ اين طرح بودجه چند ميلياردي مي طلبد كه البته در خوزستان زمينه فراهم است.

به گزارش ايسنا مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت افزود؛ خوزستان يكي از استان هايي است كه براي اجراي اين طرح مدنظر است و براي تمام مراكز استان ها چنين مراكز نمونه يي را در نظر داريم. اين طرح اولويت داري است كه اگر اجرا شود، كل حوزه هاي علميه را متحول خواهد كرد. وي اظهار كرد؛ دولت سخت افزار را تهيه مي كند و نرم افزار و كيفيت اين مدارس با ماست. حوزه خود بايد برنامه ريزي و به سرعت خلأ هاي موجود را رفع كند.

وي سپس به واگويه سخنان احمدي نژاد در اين خصوص پرداخت و تصريح كرد؛ اكنون در دنيا همه چشم ها به سوي ماست و در حال حاضر رسالت هاي جهاني ما ملموس تر است. مردم دنيا به بن بست رسيده اند و مفاسد در امريكا و اروپا و جاهاي ديگر بيداد مي كند. بنيان خانواده ويران شده است و دنيا به دنبال يك منجي است كه اين روز سياه را به روز روشن تبديل كند، بنابراين وظيفه ما تنها منحصر به مسجد نيست. ما بايد جهاني فكر كنيم. ما نسبت به دنيا مطالبه داريم. ما حرف منطقي و اسلام ناب محمدي داريم. ما حوزويان موظفيم مقداري فكرمان را وسيع تر كنيم و با عزمي راسخ تر حركت كنيم. سقاي بي ريا تاكيد كرد؛ من به شدت معتقدم سربازان امام زمان(عج) مورد عنايت ويژه ايشان هستند و كارهايشان از بركت خاصي برخوردار است، منتها بايد اين راه ها باز شود تا آثارش را ببينيم. ما بايد به جوانان بفهمانيم آنچه ما داريم، ارزشمند است و به دست ديگران نگاه نكنيم. آنچه اسلام دارد، مورد عنايت مردم دنياست.اختصاص بودجه چند ميلياردي براي راه اندازي مدارس نمونه علميه در شرايطي از سوي مشاور احمدي نژاد در امور روحانيت مورد تاكيد قرار گرفت كه محمود احمدي نژاد ماه سختي را در مقابل قم گذرانده است. در پي ابراز دوستي اسفنديار رحيم مشايي معاون احمدي نژاد به اسرائيل، گروه هاي مختلف روحاني و سنتي در مقام اعتراض برآمدند و خواستار بركناري رئيس سازمان ميراث فرهنگي شدند. در كنار انتقاد تند و تيز تشكل هاي دانشجويي حامي احمدي نژاد، بسيج دانشجويي، مطبوعات اصولگرا، ائمه جمعه شهرهاي مختلف نيز به صفوف معترضان پيوستند و در اوج اين اعتراض مراجع تقليد و علماي قم خواستار تجديدنظر درباره ادامه حضور مشايي در كابينه شدند.

اگرچه خواسته صريح روحانيون ارشد قم مبني بر بركناري مشايي در سطح گسترده يي مطرح شد اما احمدي نژاد به اين خواسته وقعي ننهاد و با همراه كردن مشايي در ملاقات هاي رسمي و بين المللي حضور معاونش در كابينه را تمديد كرد؛ حضوري كه به اعتقاد ناظران نه تنها ريزش حاميان احمدي نژاد در آخرين سال رياست جمهوري را در پي دارد بلكه نارضايتي علماي طراز اول را نيز رقم زده است. در چنين شرايطي است كه دولتمردان در پي ترميم پل هاي ارتباطي خود با نهادهاي مذهبي كه يكي از اصلي ترين پايگاه هاي روي كار آمدن احمدي نژاد محسوب مي شود، برآمده اند. پايگاه هايي كه با روي كار آمدن دولت احمدي نژاد از حمايت هاي مالي وي برخوردار بوده اند و البته خود مسوولان اجرايي نيز از اين مساله با افتخار ياد مي كنند.

اندكي پيش از فتح پاستور توسط احمدي نژاد و در زماني كه وي سمت شهرداري تهران را برعهده داشت حمايت مالي وي از نهادهاي مذهبي آغاز شد. به گفته محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي احمدي نژاد سال 83 ، 11ميليارد تومان به هيات هاي مذهبي اهدا شد.

بنابر آنچه صفار اعلام كرد در سال هاي 85 و 86 نيز 10 ميليارد تومان به اين كار اختصاص يافت. اين روند در سال 86 با اختصاص وام يك ميلياردي به ساخت مهديه تهران شدت يافت. در اين سال دولت 15 ميليارد ريال به مسجد جمكران اختصاص داد كه به گفته استاندار قم بخش عمده اين بودجه به توسعه پاركينگ هاي اطراف مسجد جمكران اختصاص يافت.

اما كمك هاي ريالي دولت به نهادهاي مذهبي در اسفندماه سال 86 به اوج رسيد و در بودجه سال 87 يعني سال پاياني رياست جمهوري احمدي نژاد رديف بودجه هاي نهادهاي مذهبي و تبليغي تا 60 درصد افزايش يافت به طوري كه به گفته وزير فرهنگ و ارشاد تنها بودجه مساجد 20 برابر شد. به گزارش فارس در حالي كه بودجه كانون هاي مساجد در سال پاياني رياست جمهوري خاتمي دو ميليارد تومان بود در واپسين سال عمر دولت به 17 ميليارد تومان رسيد. بنابر اين گزارش بودجه «حمايت از آموزش هاي ديني، فرهنگي و هنري» كه در سال 86، دو ميليارد و 111 ميليون تومان بود در سال 87 به 15 ميليارد و 620 ميليون تومان افزايش يافت. بودجه «برنامه گسترش فعاليت هاي فرهنگي مساجد» چهار برابر شد و از چهار ميليارد به 17 ميليارد تومان رسيد. همچنين بودجه 9 ميلياردي «برنامه حمايت و هدايت فعاليت هاي فرهنگي و ديني» نيز چهار برابر شد و به 32 ميليارد تومان رسيد.

اين در حالي بود كه «برنامه شناسايي، جذب، آموزش و اعزام روحانيون و مبلغان ديني» در دو سال 86 و 87، 11 ميليارد تومان هزينه دربرداشت. اما گذشته از آمار رسمي بودجه دولتمردان هر از چندگاهي آماري در اين باره ارائه مي دهند. محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يكي از تريبون هاي دولت در اين خصوص است كه هرازچندگاهي با اعلام تخصيص اعتبارات دولت به نهادهاي مذهبي به تبيين سياست هاي احمدي نژاد در اين مقوله مي پردازد. چنان كه وي ماه گذشته در جمع اصحاب قرآني و مسوولان كانون هاي فرهنگي - هنري مساجد از هزينه بيش از هزار ميليارد ريال براي تقويت مساجد در كشور خبر داد. به گفته او بودجه قرآني وزارتخانه تحت امرش كه در ابتداي دولت نهم هفت ميليارد بود در سال جاري به 150 ميليارد ريال رسيده است. صفارهرندي البته در خلال ارائه اين آمار مي كوشد سياست هاي دولت در اين خصوص را تشريح كند تا نشان دهد دولتي كه اعتقادي به «حزب» ندارد توجه خود را معطوف به مساجد و نهادهاي مذهبي كرده است. اين شايد شاه بيت اظهارات صفارهرندي و محمود احمدي نژاد درباره مساجد است كه در خلال سخنراني هاي مختلف مورد تاكيد قرار مي گيرد. شايد اوج اين اعتقاد اوايل ماه گذشته و در سمينار توجيهي نخستين جشنواره سراسري هنري عدالت و اميد بود كه طي آن صفارهرندي مساجد را پايگاه اصلي امام زمان (عج) توصيف كرد و از برنامه هاي وسيع دولت كه به اعتقاد او در «تيم تبليغات ظهور» است براي مساجد خبر داد و از بودجه هزارميلياردي دولت براي مساجد سخن گفت. تخصيص اعتبارات دولتي به نهادهاي مذهبي در سال پاياني رياست جمهوري احمدي نژاد اين شائبه را به اذهان منتقدان متبادر كرده است كه اين اعتبارات با هدفي غير از آنچه دولت عنوان مي كند، هزينه شود. مروري بر فعاليت هاي انتخاباتي احمدي نژاد نظير كمك به نهادهاي مذهبي و سخنراني در مساجد در سال 83 مورد اشاره منتقدان در اين باره قرار گرفته است. البته منتقدان اين سوال را مطرح مي كنند چرا دولتمردان نهم كه بيش از هر دولت ديگري داعيه مذهبي بودن دارند در رابطه با روحانيون طراز اول قم و مراجع تقليد نوسانات زيادي را تجربه كرده. و اين اواخر نيز موجبات تكدر خاطر علماي ارشد و روحانيون را رقم زده اند. شايد از همين رو بود كه علي لاريجاني رئيس اصولگراي مجلس هشتم هفته پيش نسبت به كمك هاي دولت به مراكز مذهبي هشدار داد.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن