تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806396570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش: قيمت زمين و مسكن بر مدار كاهنده


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش: قيمت زمين و مسكن بر مدار كاهنده
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/06/13
گزارش هاي مربوط به خريد و فروش مسكن و زمين در سراسر كشور، از كاهش قيمت در اين بازار حكايت مي كند.
صاحبان بنگاههاي معاملات ملكي در تهران، شيراز، مشهد، تبريز، اصفهان و شهرهاي ديگر در مصاحبه با خبرنگاران واحد مركزي خبر از كاهش قيمت زمين و مسكن تا 30 درصد نسبت به قيمت هاي ابتداي سال در بازار مسكن خبر داده و اعلام كردند: بسياري از هموطناني كه قصد خريد خانه دارند ، فعلا خريد نمي كنند و همچنان منتظر ارزان تر شدن قيمت مسكن هستند.
كارشناسان بر اين باورند كه توليد مسكن ارزان قيمت در زمين هاي مناسب و كاهش قيمت برخي مصالح ساختماني، آن هم در شرايط ركود قيمتي در بازار مسكن، حتما به كاهش بيشتر بهاي تمام شده واحد هاي مسكوني ساخته شده منجر خواهد شد.
محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازى نيز با قبول كاهش قيمت زمين و مسكن در سراسر كشور اعلام كرد: قيمت زمين بيشتر از بهاي واحد هاي مسكوني، در مدار نزولي قيمت قرار گرفته است.
وي افزايش توليد مسكن و پروانه ساخت و ساز به همراه كنترل قيمت و عملياتي شدن ساخت و ساز در زمين هاي اجاره اي 99 ساله را در كاهش قيمت مسكن بسيار موثر دانست و گفت: با ادامه توليد، قيمت ها در بازار مسكن به زودي متعادل تر
مي شود.
سعيدي كيا از اختصاص 11هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت يك ميليون و 500 هزار واحد مسكونى خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا در اين بازار به تعادل و قيمت ها به ثبات واقعي مى رسد.
وزير مسكن و شهرسازي همچنين از تحويل واحدهاي مسكوني طرح مسكن مهر از ابتداي سال 89 خبر داد و گفت : واحد هاي مسكوني ساخته شده در زمين هاي اجاره اي 99 ساله در برخي استانها به طور استثنا امسال تحويل متقاضيان مي شود.
سعيدي كيا افزود : از آنجا كه تعاوني هاي مسكن مهر ، واحدهاي مسكوني را به صورت آپارتمان هاي چهار طبقه و مجتمع هاي مربوطه در زمين هاي اجاره اي 99 ساله در مدت حداقل 2 سال مي سازند ، زمان تحويل اين واحد ها سال 89 خواهد بود.
وي گفت : دولت نهم با اجراي طرح مسكن مهر مي خواهد مردم با شرايط سهل ترى بتوانند خانه دار شوند.
وزير مسكن با خوش بيني درباره كنترل قيمت ها گفت : با همكاري وزارت بازرگانى قرار است بانك اطلاعاتى با هدف ثبت معاملات زمين و مسكن ايجاد شود و دولت بر تحولات عرضه و تقاضا در بازار مسكن و زمين نظارت كند و نظم قيمت ها در اين بازار ساماندهي شود.
اما يكي از اقداماتي كه در دستور كار شوراي مسكن يا كارگروه 127 دولت قرار گرفته تا تعادل قيمتي در بازار مسكن پديدار و نسبت عرضه به تقاضاي مسكن ، كمي بيشتر شود اختصاص زمين هاي دولتي به توليد مسكن مهر است.
در طرح مسكن مهر، هر هكتار به 70 تا 80 واحد اختصاص دارد و تاكنون 20 هزار هكتار زمين واگذار شده كه معادل واگذارى زمين به استعداد ساخت يك ميليون و200 هزار واحد مسكونى است.
منوچهر خواجه دلويي معاون وزير مسكن در امور ساختمان و مسكن در اين باره گفت: تاكنون بيش از 920 هزار تفاهمنامه واگذاري زمين ميان وزارت مسكن و تعاوني هاي مسكن مهر در سراسر كشور براي اماده سازي زمين هاي مربوط به مسكن مهر امضا شده است.
وي تصريح كرد: دولت 37 هزار هكتار از زمين هاي متعلق به دستگاه هاي دولتي را براي خانه دار كردن اقشار كم درآمد جامعه، به طرح مسكن مهر اختصاص داده است.
از ميان 3 ميليون و 500 هزار نفر از افراد داراي شرايط حضور در طرح مسكن مهر، در مرحله نخست يك ميليون وپانصد هزار نفر در قالب 9 هزار و 200 تعاوني به وزارت مسكن و شهرسازي معرفي شدند.
تاكنون نيز بيش ازيك ميليون تفاهم نامه واگذاري زمين ميان وزارت مسكن و تعاوني هاي مسكن مهر در سراسر كشور براي اماده سازي زمين هاي مربوط به مسكن مهر امضا شده است.
معاون امور ساختمان وزير مسكن و شهرسازي همچنين تصريح كرد:سند زمين هاي تمامي افردي كه پارسال براي حضور در طرح مسكن مهر در تعاوني هاي مسكن مهر ثبت نام و پالايش شده اند ، امسال به نام شان ثبت مي شود.
تا ابتداي شهريور،پروانه ساخت بيش از 600 هزار واحد مسكوني در زمين هاي 99 ساله صادر شده و سند هاي مربوط به بيش از 960 هزار واحد مسكوني نيز براي تك تك اعضاي تعاوني هاي مسكن مهر به ثبت رسيده است.
علاوه بر اين دولت براي افزايش توليد مسكن و ايجاد تعادل قيمتي در بازار مسكن ، به تازگي طرح ديگري تصويب كرد.
الهام سخنگوي دولت در اين باره گفت:حدود 4 هزار و 300 هكتار از اراضي دولتي وزارتخانه ها و دستگاه هاي دولتي شناسايي شده كه است از طريق طرح مسكن مهر و براي توليد بيشتر مسكن به مردم واگذار خواهد شد.
وي تصريح كرد: دولت البته در اين مرحله كار را تمام شده نمي داند و طبق مصوبه دولت، تمامي اراضي دولتي بايد براي توليد مسكن واگذار شود.
تعاوني هاي مسكن ساز در زمين هاي دولتي مستقر شده اند تا نتيجه كارشان ابتداي 89 يا زودتر به ثمر بنشيند. اين تعاوني ها قبلا براي توليد مسكن با دو مشكل مالكيت حقوقي و تسهيلات مالي مواجه بودند؛ كه رو به ساماندهي است.
عباسي وزير تعاون در اين باره گفت:خوشبختانه اين دو مشكل برطرف شده است و هيچ اختلاف حقوقي در مسئله زمين و مالكيت وجود ندارد و مسئله توليد مسكن توسط تعاوني هاي مسكن ساز مهر هم با تسهيلات بانكي ادامه دارد.
وزيرتعاون با بيان اينكه 70 درصد هزينه هاي ساخت مسكن مهر را دولت مي پردازد ، افزود: افراد پس از ثبت نام ، بايد يك ميليون تومان آورده اوليه داشته باشند و همچنين 15 ميليون تومان وام به آنان تعلق مي گيرد كه به صورت پلكاني بازپرداخت مي شود.
قيمت تمام شده آماده سازي زمين حدود 2 ميليون تومان است و براي آماده سازي زمين، به هر متقاضي در سراسر كشور‌ در قالب تعاوني هاي مسكن ساز يك ميليون تومان وام پرداخت مي شود.
پس از پي ريزي ساختمان، تعاوني ها مي توانند با مراجعه به ادارات مسكن و شهرسازي هر استان و سپس معرفي به يكي از 6 بانك ملي، تجارت، مسكن، صادرات، ملت و رفاه وام 14 ميليون توماني خود را براي هر واحد مسكوني دريافت كنند.
بر اساس اين گزارش هم اكنون دركشور به ازاي هر 109خانوار 100خانه وجود دارد و با احتساب مستاجرين (25درصد افراد جامعه ) 30درصد جامعه فاقد مسكن هستند.
در حال حاضر حدود 17 و نيم ميليون خانوار ايراني در 16 ميليون واحد مسكوني در كشورمان زندگي مي كنند كه كمبود يك ميليون و 500 هزار واحد مسكوني در كشور موجب شده است تا توليد مسكن در دستور كار قرار گيرد؛ كارشناسان معتقدندكه بعد از اتمام ساخت واحدهاي مسكن مهر، حدود 10 تا 15درصد واحد مسكوني، اضافه برخانوار در كشور خواهيم داشت.
در اين ميان ؛ اجاره نشينان هم اكنون از افزايش بي رويه اجاره بها، نگران هستند و
به نبود نظارت بر آن اعتراض دارند.
كارشناسان معتقدند اگر افزايش قدرت خريد مسكن و نظارت دقيق تر بر اجاره بهاي مسكن با افزايش تسهيلات ساخت مسكن كه هم اكنون به 30 ميليون تومان رسيده است همراه شود، مطمئنا تعادل در بازار مسكن و اجاره بها نيز بدست خواهد آمد.
گزارش: مصطفي قمري وفا
0001/10103/72
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن