تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812957915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه بي‌نتيجه شوراي شهر براي تعيين نرخ خدمات بازديد از برج ميلاد پروين احمدي نژاد: شهروندان تهراني را به درجه يك و دو تقسيم نكنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جلسه بي‌نتيجه شوراي شهر براي تعيين نرخ خدمات بازديد از برج ميلاد پروين احمدي نژاد: شهروندان تهراني را به درجه يك و دو تقسيم نكنيم
اجتماعي. شوراي شهر. برج ميلاد
بخش عمده‌اي از جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران به بررسي لايحه تعيين نرخ خدمات بازديد از مجموعه برج ميلاد اختصاص يافت كه اعضاي شوراي شهر تهران بعد از بحث‌هاي طولاني به نتيجه‌اي مشخص براي تعيين نرخ نرسيدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، در لايحه پيشنهادي شهرداري براي تعيين نرخ خدمات بازديد از مجموعه برج ميلاد نرخ‌هاي ‪ ۱۰۰‬هزار ريال، ‪ ۱۴۰‬هزار ريال و ‪ ۱۷۰‬هزار ريال براي بازديد از اين برج پيشنهاد شده بود كه حداقل آن مربوط به بازديدكننده داخلي و حداكثر آن مربوطه به بازديدكنندگان خارجي اختصاص داشت.

پروين احمدي نژاد عضو شوراي اسلامي شهر تهران در جريان بررسي اين لايحه با نادرست خواندن دريافت هزينه‌هاي بالا براي بازديد از برج ميلاد گفت: با تصويب اين لايحه شهروندان را به درجه يك و دو تقسيم مي‌كنيم كه گروهي امكان بازديد از برج را داشته و گروهي نيز توان مالي لازم براي بازديد از برج را ندارند.

وي تاكيد كرد: يك خانواده كم درامد هشت نفره براي بازديد از برج ميلاد بايد ‪ ۸۰‬هزار تومان بپردازد كه در توان آنها نيست و از سويي خانواده‌هاي متمول به راحتي امكان بازديد از برج را پيدا مي‌كنند.

احمدي نژاد تصريح كرد: بايد شرايطي فراهم شود كه عموم شهروندان امكان بازديد از برج ميلاد را داشته باشند.

وي با بيان اينكه برج ميلاد از عوارض شهرداري مستقيما از جيب مردم تامين مي شود احداث شده خاطرنشان كرد: منطقي نيست كه براي تامين هزينه‌هاي نگهداري برج نيز از مردم پول بگيريم.

رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين‌باره گفت: هزينه ساخت برج ميلاد هزينه بسيار بالايي بود و اكنون كه اين برج در حال آماده‌سازي است و تا پايان ماه مبارك رمضان افتتاح مي‌شود و نگهداري آن نيز بر اين هزينه گزاف اضافه خواهد شد.

مهدي چمران تصريح كرد: با اين وضعيت به نظر مي‌رسد كه بايد قيمتي براي بليت‌هاي بازديد از برج ميلاد انتخاب شود كه علاوه بر تامين هزينه‌هاي اين برج موقعيت بازديد را براي تمامي شهروندان به وجود آورد.

به گفته وي استفاده از تمام ظرفيت برج ميلاد پس از آغاز به كار رسمي آن امري غيركارشناسي است چرا كه اين فعاليت غلط مي‌تواند به خرابي دستگاه هاي اين برج بينجامد.

چمران با اشاره به اينكه تامين هزينه‌هاي ساخت و نگهداري برج ميلاد از طريق فروش بليت غير ممكن است يادآور شد: قيمت بليت بازديد از برج ميلاد نبايد آنچنان باشد كه به شهروندان فشار بياورد اما كم كردن غيرمعقول قيمت بليت نيز امري كارشناسي شده نيست.

وي به آزمون و خطاي سيستم مديريتي برج ميلاد در آغاز فعاليت‌هاي اين برج تاكيد كرد و گفت: تغيير كوچكي در مبلغ بليت‌ها نمي‌تواند تاثيري بر روند بازديد از اين برج داشته باشد اما به نظر مي‌رسد كه قيمت واقعي بليت‌هاي بازديد از برج ميلاد بايد پس از مدتي آزمون و خطا در حوزه مديريتي اين برج تنظيم شود.

وي با اشاره به فضاهاي جانبي برج ميلاد گفت: خود اين فضاها بايد چند سال فعاليت موثر داشته باشند تا هزينه‌هايي كه براي ساختشان صرف شده را بازگردانند و حساب باز كردن روي اين فضاها اشتباه است.

رسول خادم رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران نيز در سخناني با بيان اينكه هزينه واقعي بازديد از برج ميلاد تهران ‪ ۸۰‬تا ‪۱۰۰‬ هزار تومان است گفت: تامين اين هزينه از عهده شهروندان خارج است و بنا داريم از طرق ديگر هزينه‌هاي سنگين نگهداري برج ميلاد را تامين كنيم.

اين لايحه پس از بحث‌هاي طولاني اعضاي شوراي به تصويب نرسيد و قرار شد شهرداري طي يك هفته تمامي درخواست‌هاي اعضاي شورا در خصوص لايحه مذكور را پاسخ داده و سپس در صحن شوراي شهر مطرح شود.

طرح شناسايي و معرفي فعاليت‌ها و آرامگاه مشاهير و مفاخر شهر تهران به همراه طرح تشكيل ستاد فرماندهي طرح‌هاي فني و خدماتي تهران از ديگر دستوران جلسه امروز شوراي شهر بود كه به تصويب اعضا رسيد.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن