تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819825271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تازه‌هاي نشر«اسلام و جهاني شدن» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با تازه‌هاي نشر«اسلام و جهاني شدن» منتشر شد
گروه انديشه: كتاب «اسلام و جهاني شدن»، نوشته «سيدمحمد حسيني شيرازي» و ترجمه «عبدالحسين هراتي» به همت انتشارات ياس زهرا(س) منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، موضوع جهاني شدن سرفصلي است جديد كه به يك مرتبه در سپهر ادبيات جهان پيدا شد و انديشه‌هاي بسياري را به خود معطوف داشته است. اين موضوع، تنها در سطح محيط‌هاي دانشگاهي باقي نمانده و گستره و جريان‌هاي مختلف فكري و سياسي و ارتباطات را فراگرفته است.

كتاب حاضر در اين مورد يك استثنا محسوب مي‌شود؛ چرا كه مرحوم آيت‌الله سيدمحمد شيرازي با ديدي عميق و احاطه كامل بر جنبه‌هاي مختلف جهاني شدن، اين موضوع را به دقت مورد بررسي قرار داده است، به گونه‌اي كه طرح اين مسئله از ديد يك مرجع ديني به هيچ روي ناقض عمق و وسعت تحليل هوشمندانه ايشان نسبت به زواياي پنهان آن نشده است. از آن‌جاكه امروز علماي اقتصاد و صاحبان تكنولوژي مسئله جهاني شدن را به كلي تحريف كرده و افق شناخت جهانيان را درباره اين موضوع تنگ كرده و آن را تا سر حد سطحي‌نگري و تبليغاتي تنزل داده‌اند؛ لذا به چنين ديدگاه و متوني به شدت نيازمنديم.

در متن اصلي كتاب ملاحظه خواهيد كرد كه آيت‌الله شيرازي به مجموعه‌اي از مسائل كه در فهم جهاني شدن بايسته است، از ديدگاه فرهنگ و تمدن اسلامي اشاره مي‌كنند، مسائلي كه بسيار جاي تأمل و تفكر دارد. اين ديدگاه قطعا با آن‌چه امروز از رسانه‌هاي جمعي جهان و غالبا به صورتي فريبكارانه تبليغ مي‌شود، متفاوت است.

نخستين موضوع مطرح شده در اين كتاب اين است كه جهاني شدن صحيح، هدفي است انساني، كه قطعا بايد به بسط و گسترش آن پرداخت و راه ديگري جز وارد شدن مشاركت در اين بايسته تاريخي، در مقابل بشر گشوده نيست.

البته با توجه به اين مسئله كه ورود در اين حيطه، امروز آغاز نشده است، بلكه دعوت به جهاني شدن و ورود در اين مسير از زمان بعثت پيامبران اولوالعزم(ع) آغاز شده و بالاترين جلوه و اوج تكامل آن در بعثت پيامبر اكرم(ص) بروز و تبلور يافته است.

دين اسلام نخستين سنگ بناي آرمان شهر جهاني را در گذرگاه تكامل بشر گذارده و آن را تبليغ كرده و به جانب آن دعوت كرده است؛ زيرا خداوند سبحان انسان را بدين سو هدايت كرده و فطرت او را بر اين اساس قرار داده و نظام مناسباتي براي او مقرر داشته كه در ذات خود خصلت فراگير و جهاني در فكر و فرهنگ و اقتصاد و سياست را حمل مي‌كند و از همين نقطه، مفهوم جهاني شدن اسلامي شكل مي‌گيرد.

كتاب «اسلام و جهاني شدن» نوشته «سيدمحمد حسيني شيرازي» و ترجمه «عبدالحسين هراتي» به تازگي در 4 شهريورماه سال جاري به همت انتشارات ياس زهرا(س) و با شمارگان 1000 نسخه، در قطع وزيري (سلفون) و بهاي 30000 ريال منتشر شده است.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن