تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استفاده از اسپری های شوینده بر سلامت کودکان تاثیر منفی می گذارند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: خانم تامارا کودک شانزده ماه خود را به سرعت به بخش اورژانس مرکز لوئیس ، اوهایو می آورد او می گوید کودک او مواد شوینده نوشیده است . کودک حالت نرمال ندارد و با تلاش چند ساعته تیم پزشکی کودک از مرگ نجات می یابد . تحقیقات نشان می دهد که سالانه تعداد زیادی از بچه ها و خانواده هایشان قربانیان محصولات پاک کننده هستند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پژوهشگران می گویند استفاده از اسپری های شوینده به شدت بر سلامت کودکان تاثیر منفی می گذارند . به گونه ای که در ایالات متحده، سالانه ۱۲ هزار کودک زیر شش سال به نوعی در معرض سم و محصولات پاک کننده هستند و دچار آسیب های جدی می شوند .
پژوهشگران جذابیت بطری های حاوی این مواد و برچسب های زیبای آنها را عامل جذب کودکان به سوی این ظرفها می دانند.
شکل بطری ها و تصاویر روی آنها به گونه ای است که این شبهه را در کودک ایجاد می کند که بطری حاوی این مواد در واقع نوشیدنی بوده و در نهایت به سمت بطری جذب شده و با فشار دادن به ماشه بطری تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار می گیرند.
گفتنی است، ۷۲ درصد کودکان صدمه دیده از اسپری های شوینده طی سالهای۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶ در ایالات متحده، کودکان بین یک تا سه ساله بوده اند.
مطالعه جدید انجام شده توسط کودکان در بیمارستان Nationwide در کلمبوس ، اوهایو نشان می دهد که کودکان سنین ۱ تا ۳ حدود ۷۲ درصد از صدمات را متحمل می شوند .

[تصویر: 654765hyr43656rde54-234x300.jpg]

نتایج تحقیقات می گویند نگهداری محصولات و ارائه محصولات شوینده در بطری های اسپری منبع ۴۰ درصد از آسیب های ناشی از مسمومیت در کودکان است .
اغلب پزشکان معتقدند در صورت استفاده از مواد جرم گیر، سفید کننده و اسپری های خوشبوکننده هوا در خانه خطر جدی کودکان را تهدید می کند. کودکان بیشتر در معرض خطر مواد سمی تشکیل دهنده پاک کننده ها و شوینده ها قرار می گیرند زیرا بدن آنان سریع تر مواد شیمیایی را جذب می کند.
از طرفی دیگر کودکان اکثراً اشیا و مواد خارجی را در دهان خود قرار می دهند، هنگامی که اسپری های خوشبوکننده یا سایر پاک کننده ها در محیط خانه استفاده می شود در هوا پخش شده و روی اشیای خانه می نشیند و کودکان با بردن اشیا به سمت دهانشان ذرات را به بدن خود منتقل می کنند. پزشکان یمی گویند نگهداری این مواد در منزل بسیار خطرناک است.
مسمومیت با این مواد برای کودکان خطر جدی محسوب می شود. مواد شوینده با غلظت بالانباید به راحتی در دسترس کودکان قرار گیرد. بخصوص اگر این مواد داخل شیشه، لیوان و یا ظروف مشابه نگهداری شود. زیرا بلع مواد شوینده و بخصوص جوهر نمک و سفیدکننده باعث سوختگی مخاط دهان کودکان می شود و حتی ممکن است در ناحیه مری سوراخ ایجاد شده و منجر به مرگ آنان شود.
از این روبیشتر باید مراقب کودکان بود و افرادی که مشغول کار با این مواد هستند در و پنجره ها را باز بگذارند تا بخار ناشی از این مواد در منزل پراکنده نشود.
همچنین پس از مصرف مواد شوینده، سفید کننده، جرم بر و لوله بازکن در محیط هاى دربسته و کوچک مانند دستشویى و حمام به هیچ عنوان در این مکانها توقف نکنید چرا که گازهاى تولید شده در این محیط بدون تهویه مناسب حفظ کننده و سمى مى باشد.
هرگز بطری های شوینده را در نقاط و قفسه های پایین که قابل دسترس به وسیله کودکان است قرار ندهید .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن