تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815439360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موافقت شوراي شهر كلن با ساخت بزرگترين مسجد آلمان در اين شهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: موافقت شوراي شهر كلن با ساخت بزرگترين مسجد آلمان در اين شهر


سرانجام پس از كشمكش، مذاكره و بحث فراوان در شوراي شهر كلن آلمان، اين شورا به ساخت بزرگ ترين مسجد آلمان در اين شهر رضايت داد. به نظر مي رسد مخالفان اجراي اين طرح نتوانستند به بهانه بر هم خوردن افق مريي، جلوي ساخت اين پروژه را بگيرند.

به گزارش رجانيوز به نقل از اشپيگل، درحقيقت افق مريي شهر كلن مثل افق مريي در جاهاي ديگر نيست. منظره مقابل آسمان را كليساي جامع كه معروف ترين كليساي گوتيك آلمان مي باشد با ۱۵۷ متر بلندي، كه دومين كليساي بلند در كشور آلمان و سومين در كل جهان مي باشد، دربرگرفته است.

اين كليسا بين سالهاي ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۸ ميلادي بلندترين ساختمان جهان بود. اين بناي زيبا و عظيم، محبوب ترين ديدني در ميان بناهاي كشور آلمان به حساب مي‌آيد.

قابل ذكر است تمامي جناح ها به استثناي حزب دموكرات مسيحيان و تندروهاي راست، با ساخت بزرگترين مسجد در اين كشور موافقت كرده اند.

قرار است اين مسجد در محل يك كارخانه قديمي احداث شود. ساخت اين مسجد با هزينه شخصي 800 گروه در آلمان بين 15 تا 20 ميليارد پوند هزينه خواهد داشت. قرار است ساخت اين مسجد در سال 2010 ميلادي با قراردادي كه با اتحاديه امور مذاهب اسلامي تركيه بسته شده است، به پايان برسد.

اين مسجد توسط دو طراح آلماني به نام هاي پاول و گاتفريد طراحي شده است. گنبد اين مسجد منقش به آينه كاري و داراي دو مناره خواهد بود. بلندي هر يك از اين مناره ها 180 فوت يعني يك سوم برج كليساي جامع مي باشد. قابل ذكر است كه اين مسجد گنجايش 4000 نمازگزار را خواهد داشت. به علاوه مسجد داراي قسمت اداري نيز خواهد بود.

كلن شهري با بيش از 2 هزار سال قدمت در ايالت نوردراين-وستفالن كشور آلمان است. اين شهر پرجمعيّت ‌ترين شهر ايالت مذكور است. كليساي بزرگ و قديمي آن، كليساي جامع كلن معروف است. كلن با بيش از 60 هزار دانشجو كه در 7 دانشگاه و چندين انستيتو عالي تحصيل مي كنند، (از جمله دانشگاه معروف و بين المللي ورزش Deutsche Sporthochschule، دانشگاه موسيقي Musikhochschule، بزرگترين دانشگاه صنعتي آلمان Fachhochschule Köln و دانشگاه اصلي كلن Albertus Magnus Universität) اولين يا دومين شهر بزرگ دانشجويي آلمان است (اين شهر در رقابت با شهر برلين قرار دارد و هر سال اين رده بندي تغيير مي كند).

كلن عمدتا يك شهر فرهنگي محسوب مي شود و ايرانيان زيادي نيز در آن سكونت دارند.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 715]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن