تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816733940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اكسير پيرمرد اسكاتلندي هنوز هم جادو مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: بازخواني پرونده پيروزي‌هاي ناتمام فرگوسن و شياطين سرخ
اكسير پيرمرد اسكاتلندي هنوز هم جادو مي‌كند



فصل ‌١٩٩٦ ـ ‌١٩٩٥ براي شياطين سرخ با ديدار خانگي برابر آستون ويلا آغاز شد؛ با شكست سه بر يك در اولدترافورد. آلن هانسن مفسر BBC درباره آن بازي گفته بود: "با يك مشت بچه چيزي را به دست نمي‌آوري (You win notting with kids)." او اين حرف را به كنايه به فرگوسني گفت كه در تركيب اصلي‌اش جواناني چون پل اسكولز، ديويد بكام، گري نويل و نيكي بات را به كار گرفته بود. جمله هانسن در جزيره ماندگار شد، نه به اين خاطر كه درست از آب درآمد كه برعكس. بچه‌هاي پيرمرد در پايان همان فصل قهرمان ليگ برتر و جام حذفي شدند. حق با كارشناس BBC نبود. حق با سر آلكس فرگوسن بود؛ با او و خردسالانش كه همان روز درست مانند امروز بابا بزرگ‌ها را هم كنار و بالاي سر خود مي‌ديدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اكسير پيرمرد اسكاتلندي هنوز هم جواب مي‌دهد. اكسيري با فرمول بچه‌ها و با تجربه‌ها. سرمربي ‌٦٩ ساله و همچنان موفق يونايتدها هر ساله از اين نسخه جادويي بهره و همچنان هم موفقيت را به اولدترافورد مي‌برد. پيرمردها هميشه در تركيب فرگوسن جاي داشته‌اند از همان روزگاري كه "گري پاليستر" يا "دنيس اروين" در قلب دفاع يونايتد بودند و "روي كين" رييس بي‌چون و چراي خط مياني. "پيتر اشمايكل" نيز درون دروازه مي‌ايستاد و "اريك كانتونا" هم در خط حمله جاي داشت.

فرگوسن هنوز هم تعادل پيرمردها ـ جوانان را حفظ كرده است. با نگاهي دقيق به تركيب اصلي يونايتد مي‌توان دريافت كرد، شيوه بازي متوازن اين تيم مرهون ساختار سني كادر بازيكنان اين تيم است.

منچستريونايتد هنوز هم به كهنه سربازانش اعتماد دارد. به "ادوين فان در سار" ‌٤٠ ساله ، "پل اسكولز" ‌٣٦ ساله و "رايان گيگز" ‌٣٧ ساله، جاودانه و تمام ناشدني. بيش از همه بايد بازي بازيكن ولزي يونايتد را در نظر گرفت. گيگز به گونه‌اي بازي مي‌كند كه انگار نه انگار كه ‌٢٠ سال ليگ برتر را پشت سر گذاشته است. فرگوسن در بازي برگشت نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا او را روانه ميدان نكرد تا برگ برنده‌اش در بازي حساس يكشنبه برابر آبي‌هاي لندن باشد. همين هم نشان مي‌دهد، اين پيرمرد در نقشه‌هاي آن يكي پيرمرد (فروگوسن) از چه نقش، اهميت و جايگاهي برخوردار است.

اسكولز و گيگز كه تعداد بازي‌هايشان برابر منچستريونايتد از ‌١٥٤٥ فراتر رفته است، از روزي كه زوج طلايي كريستانو رونالدو ـ كارلوس توس اولدترافورد را ترك كرده‌اند، چه بسا نقش پر رنگ‌تري را به خود گرفته اند.

آنها سال ‌٢٠٠٩ به رئال مادريد و منچسترسيتي رفتند و يونايتد بدون آنها هم مي‌تواند به گيگز و اسكولز تكيه كند. كهنه سرباز ولزي اين روزها با علاقه وافري كه به يوگا نشان مي‌دهد وچشم‌پوشي از «الكل» در كنار زمين هم شخصيت درخشاني را از خود ارائه مي‌دهد كه باقي اعضاي تيم هم مي‌توانند خود را با او هماهنگ كنند.

فرگوسن هفته پيش كه با باخت برابر آرسنال قهرماني را تا اندازه زيادي در خطر مي‌ديد، گفته بود: "شايد عامل رونالدو را در تيم‌مان كم داريم. ولي اين تيم به خوبي مي‌داند شكست يعني چه. در تيم‌مان از تجربه بالايي برخورداريم كه در زمين در هر موقعيتي مي‌تواند جوابگو باشد."

يونايتد با "ريوفرديناند" ‌٣٢ ساله، "نمانيا ويديچ" ‌٢٩ ساله و "پاتريس اورا"ي ‌٣٠ ساله از ‌٣ سرباز قديمي در قلب دفاعش برخوردار است كه پيش از اين قهرمان اروپا هم شده‌اند و در عمل همه چيز را به چشم خود ديد‌ه‌اند.

وين روني فوق العاده و ناني پرتغالي ـ هر دو ‌٢٥ ساله ـ مهره‌هايي مناسب براي صحنه‌هاي انفجاري بازي هستند. زماني هم كه فرگوسن دوقلو‌هاي ‌٢٠ ساله‌ ي "داسيلوا" را در كادر اصلي‌اش جاي مي‌دهد يا "خاوير هرناندس" مكزيكي را به جان مدافعان حريف مي‌اندازد، خوني تازه در رگ‌هاي يونايتد به جريان در مي‌آيد. هرناندس ‌٢٢ ساله كه پيش از جام جهاني ‌٢٠١٠ آفريقاي جنوبي تنها با ‌٨ ميليون يوروي ناچيز از "دپورتيوو گوآدالا خارا"ي مكزيك راهي منچستر يونايتد شد، پديده فصل شناخته مي‌شود. بسياري او را علت عمده و اساسي بازگشت وين روني به روزهاي اوجش مي‌دانند. "چيچاريتو" در نقش مهاجم مياني به ميدان رفته و اين امكان را به روني مي‌دهد تا در پست مورد علاقه‌اش يعني ‌٥/٩ متر ميان مهاجمان و هافبك‌ها بازي كند. اكنون فرگوسن با همان اكسير در روزهايي كه همگان از آن خود او مي‌دانند(Fergie-Time) يونايتد را به يك قدمي رسيدن به نوزدهمين قهرماني تاريخ اين باشگاه رسانده است. شياطين سرخ عصر يكشنبه در اولدترافورد با گل‌هاي دقيقه يك هرناندس (بخوانيد ‌٣٨ ثانيه) و ‌٢٣ نمانيا ويديچ اختلافش را با آبي‌هاي لندن به ‌٦ امتياز رساندند. تك گل دقيقه ‌٦٨ فرانك لمپارد كمكي به كارلو آنچلوتي و آبي‌هاي لندن نكرد. فرگوسني‌ها بازي بزرگ فصل را بردند؛ شايد هم فينال ليگ برتر را.

انگيسي‌ها به روزهاي پاياني فصل عنوان "زمان فرگي" را داده‌اند(Fergie Time). به روزهاي بازي‌هاي مهم كه در آن او تيمش را همواره در آمادگي آرماني راهي ميدان مي‌كند. مرد اسكاتلندي پيش از بازي با آبي‌هاي لندن گفته بود، با برد چلسي، قهرمان خواهد شد. بخش نخست پيش بيني او درست از آب در‌آمده و رسيدن به يك امتياز در دو بازي باقيمانده بخش دوم پيشگويي او را به واقعيت بدل خواهد كرد. يك امتيازي كه يا در بازي خارج از خانه برابر بلكبرن بايد به دست بيايد يا در خانه در روز پاياني برابر "وست برومويچ". برنده بازي يكشنبه وين روني بود. مهاجم يونايتدها البته در گلزني ناكام ماند ولي در تمام زمان بازي در همه جاي ميدان ديده مي‌شد؛ موثر و پررنگ. بازنده بزرگ هم "كارلتو" ايتاليايي بود. او و تيمش باختند تا نتوانند از عنوان فصل پيش خود دفاع كنند. او با تعويض‌هايش نيز نشان داد كه مرد دقيقه‌ها‌ي حساس نيست. "فرناندو تورس"، مرد ‌٥٩ ميليون دلاري آبي‌ها به كار تيمش نيامد و حالا آنچلوتي بايد نيمكت خود را در استمفورد بريج از دست رفته ببيند. حتي اگر اختلاف ‌١٥ امتيازي با يونايتد را در ابتداي ماه مارس به ‌٦ امتياز كنوني رسانده باشد.

با بچه‌ها مي توان همه چيز را برد. البته بايد بزرگترها را بالاي سرشان گذاشت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن